Spring naar bijdragen

Donderdag 14 december

Lau

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

Zo gezegd, zo gedaan en dus een draadje geopend.

Iedereen een fijne alcoholvrije dag toegewenst. Ikzelf heb gisteren helaas weer toegegeven aan de drang. Voel me dan momenteel ook nog helemaal niet in staat direct na werk naar huis te komen (wat moet ik er doen?? Kleine bij oma, vrouw op zakenreis) en weet wel waar ik eind deze middag zit.

Sterkte aan een ieder voor vandaag (1 dag per keer overleven, toch?).

groet,

Lau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal.

Heb een goeie dag.

Lau, misshien veel water drinken, gaan sporten, stofzuigen, in bad of wat dan ook. Probeer het patroon te doorbreken. Eind van de middag is voor velen van ons een moeilijk moment. Probeer te bedenken wat je zou helpen wat afleiding te vinden. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heee medestanders

ben gisteren me steeds heel bewust geweest van mijn drang en momenten van drinken.
Heb soms dan ook (tegen mijn zin) een glas water gedronken.
Goed geslapen....geen houten kop en lekker fris eten kunnen maken voor de meiden(heb 2 dochters van 5 en 10)
dat wilde ik even zeggen...straks lekker sporten...en ik heb me vanavond beloofd(wat een wankel woord dat natuurlijk is maar ik doe het wel) vanavond wel wat te drinken(afbouwschema) en niet voor 20.00!!!!
normaal begin ik al om 16.00.
Ik moet met de kleine meid naar zwemles en dan dronk ik al wat(echt belachelijk toch?)
Dat is mijn eerste stap...geen alcohol achter het stuur...ik heb pas geleden een fietser poer ongeluk licht aangereden terwijl ik zat te smsen....ik had 2 duveltjes op dus waarschijnlijk teveel..politie erbij...maar met mijn goede babbel en vertrwoud overkomen hoefde ik niet te blazen..echt een waarschuwing....
ik hoop dat jullie een beetje willen luisteren naar mijn gezwets..ik ben bezig van die shit af te komen...
ik zie nu al heel snel in(eerste euforie natturlijk) wat een zeeen van tijd ik kwijt ben met die zooi.
nou ...fijne dag allemaal en ik log regelmatig in.
iK HOOP EN WIL BINNEKORT ZEGGEN:
IK DRINK NIET VANDAAG!!!!!!!
(PFFF ECHT MAKMKELIJK PRATEN IN DE OCHTEND ZEG...)
MAZZEL
DOON

-------------------------
doontje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, hier ben ik weer even.
Hierbij wil ik alle nieuwkomelingen verwelkomen en succes wensen.
Ik heb me een paar dagen niet in mijn mum gevoeld, alle positiviteit was ver te zoeken. Vandaag wat beter.
Door veel met het forum bezig te zijn houdt alcohol mij teveel bezig. Het spookt dan de hele dag door mijn kop en werkt dan voor mij absoluut averechts. Dus even op afstand blijven. Ik heb morgen en zaterdag twee lange cursus dagen dus zal dan sowieso afwezig zijn. De groetjes en veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

wat zijn we met veel inmiddels.

Hahhahahaha, ik moest wel lachen, ik zing dus een vrouwenkoor en had als grapje gezegd Zeemans-koor (naar Zeeman toe) nou we zingen dus op tamelijk nivo met pittige regie wel leuk maar veel, veel oefenen, studeren, maar goed, ik ben er nu 2 maanden bij of zo en ik moet ook bij het begin beginnen.

Gisteren kon ik voor het eerst om 23.15 slapen, daarvoor altijd 00.30.

Scheelt ook in de Gremlins, zo'n bezigheid.

Ja Doon, en dan in het zwembad nog een biertje, tsssssss wat hebben we onze kids aangedaan. Maar ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Rita BLIJFT in het kabinet!!!!! Ik zal maar niet zeggen wat we hier vanochtend zeiden. Kijk, ik ben voor uitvoering van de wetten maar wel graag met een humaan gezicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Drie dagdraadjes maar liefst, dat wordt ingewikkeld. Ik ben vandaag thuis, heb besloten me ziek te melden want ik trek het even allemaal niet meer. Dat zat er aan te komen natuurlijk. Ondanks thuis zijn heb ik nog steeds enorm veel te regelen, vanalles wat is blijven liggen doordat ik er geen tijd voor heb en te moe ben. Maar rustig aan, dan breekt het lijntje niet. Ik ben in ieder geval begonnen met uitslapen, hond uitlaten, en na ongeveer een uur heb ik dit wrak eindelijk opgestart gekregen. Hopen dat hij wat wil doen vandaag.

Visje, fijn dat je even laat weten hoe het met je gaat. Voor meer mensen werkt het zo, dat het forum ze teveel aan alcohol doet denken. Zoek jouw manier waarop je er heb beste mee om kunt gaan meid.

Doon, veel succes met afbouwen. Met drank op iemand aanrijden is inderdaad heftig. Ik hoop dat je hier wat van geleerd hebt. En 16.00 uur is voor heel veel mensen een moeilijke tijd. Bij mij begint het meestal na 17.00 uur, omdat ik niet vroeger thuis ben. Maar het principe is hetzelfde.

Houtje, had je wat anders verwacht dan, wat betreft Rita? Na 4 jaar ervaring met dit kabinet weten we zo onderhand toch wel dat ze elkaar NOOIT laten vallen. JP blijft net zo lang moeilijk doen tot hij zijn zin krijgt, en het oude beleid gewoon voort kan zetten. Dat mag toch wel duidelijk zijn.
Wat betreft de uitzettingen zijn de meningen bij mij in huis nogal verdeeld. Allebei mijn zoons hebben op school en in het OV nogal wat negatieve ervaringen opgedaan, dus hun mening is wat minder genuanceerd dan die van mij.

Ik ga naar de garage, de papieren van mijn kapotte auto ophalen.

Een fijne dag allemaal,
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja ik denk dat JP in dit geval niet zoveel te verwijten valt want het VVD heeft gewoon doodleuk gezegd dat als Verdonk eruit moet dan gaan we met z'n allen.
Met mijn boerenverstand noem ik dat een chantagemiddel maar dat terzijde.

Maar helemaal mee ens verder, het zijn een stel draaikonten van de eerste orde daar in Den Haag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen, drie dagdraadjes, ik weet niet goed waar te schrijven.
Dan maar hier.

Anna, je ziek gemeld voor vandaag? Probeer vandaag eens een dagje niets te moeten, gewoon lekker bijkomen. Misschien stel je veel te hoge eisen aan jezelf, leg de lat een tandje lager. Beterschap.

Doon, je hebt ongelovelijke mazzel gehad met die aanrijding. Toch vind ik dat ze je hadden moeten laten blazen, zouden ze standaard moeten doen. Krijgen de mensen veel meer lering van.
Succes met het afbouwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk draadje te nemen? Deze maar.

Het wordt druk hier, heel druk.
Ik ben huiverig om in herhalingen te vallen met mijn verhaal, ervaring, denkwijze over het LEVEN, zonder drank het liefst.
Het lijkt soms net alsof ik het zelf allemaal zo goed weet en ik besef heel goed dat ik alleen voor mij en alleen een paar dingen en dan nog met moeite weet.

Ik sta niet in de schoenen van anderen; misschien is dat ook wel de beste insteek; je eigen schoenen op te zoeken en die aan te trekken.
Je eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet te verschuilen achter wat anderen je allemaal aandoen. Zelf je kracht te ontdekken en te ervaren dat je veel meer kunt dan je ooit voor mogelijk had gehouden.

Drank draagt helemaal niets bij aan je kracht, niets.
Houdt je klein en afhankelijk.
Als je je kl**** voelt of hondsmoe of in de maling genomen en dan de fles aan te breken:
het levert je niets op, behalve dat je het de volgende keer ook weer zo zal willen (niet) oplossen.
Moeheid en frustratie ondergaan, doorgaan met ademen, dát is het alternatief.
En als er teveel van dat soort ontwikkelingen is in je leven is: nadenken over wat je kunt en wilt veranderen.

Niets uitsluiten.
Eerlijk zijn naar jezelf. En als het even kan naar anderen.

Je kunt maar vanuit 1 positie leven: vanuit jezelf.
En dat is iets heel anders dan egoïsme, het is het realisme van ons bestaan.
Pas vanuit jezelf kun je iets betekenen voor een ander.

Dat is wat ik heb moeten leren vanuit mijn opvoeding door ouders die graag wilden dat ik al aanvoelde wat ze verwachtten voordat of zonder dat ze het uitspraken; ik moest en moet die invoelendheid afschakelen als het tegen mijn aard en behoefte indruist.
Ik kan niet eens echt invoelen heb ik gemerkt, ik moet het gewoon maar vragen wat een ander bedoelt of nodig heeft.
En wil hij of zij niets nodig hebben: ook goed, dan niet. Dat maakt me niets minder. ALleen het contact tussen ons wat minder.

Ik kan het iedereen aanraden: geen troost zoeken in drank, maar in jezelf; op die manier kun je weer troost geven aan die enkele ander, de hele wereld kun je toch niet redden.

En Anna: dat is dus wat ik bedoel: je even afmelden omdat de koek op is! Jouw koek komt vanzelf wel weer, je niet schuldig voelen hoor! Braaf meisje..........:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

`he stamgasten

Ik moet zeggen dat ik zo'n beetje alles heb gelezen en ben geinformeerd op het geboied van alcohol en gevolgen.
Ook omdat ik verpleegkundige ben geweest.
Ik probeer op dit moment met nog niet te hoogdrempelige opdrachtjes wat liever voor mijzelf te zijn.

Ik ben nu echt in een fase gekomen dat iets in mij zegt dat drank een maatje is geworden en dan loop ik dus al langs een ravijn.
Mijn vriendin smste mij vanmiddag dat ik moest oppassen bij de borrel van de zaak die om 15.00 begint.
Vond het zo stoer om te zeggen dat ik niet drink tot 20.00 vanavond(afbouwen)
Ik ben een grote en sterke vent en drink met gemak 3 flessen wijn.
ik sport erbij en functioneer redelijk sociaal gezien.
toch merk ik dat ik minder flexibel wordt ,onrustig,minder goed met tegenslagen om kan gaa en dat ik in de ochtend al ga denken waar ik drank ga kopen enzo.
Allemaal in de trant van dat het bij me hoort en niet vreemd is.
echt een onmgeloofelijk grote adict truc.
Ik voel me niet sterk want dat ben je pas als je een jaar niet drinkt maar ik zorg er i ieder geval voor dat in het zeer ongezonde effect wat het nu heeft de kop heel erg in te drukken.
...bedankt voor je eerlijkheid
ik heb daar veel aan

ik denk aan de boorel vanmmiddag nu en ik voel die trek....
maar ik ga erom lachen vanmiddag met een heerlijke colalight in mijn knuisten

mazzel
doon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sally, mijn auto is total loss, niets meer aan te redden. Ik heb inmiddels een nieuwe gevonden, maar moet er wel een hoop geld bij leggen. De dagwaarde van mijn oude auto viel vies tegen, en er was niets aan, ik kon er met gemak nog een paar jaar in rijden.

Doon, nog niet aan denken, aan die Kerstborrel. En je zult zien, het is best leuk zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Sally

@ Petra

Wijze woorden, "geen troost zoeken in drank, maar in jezelf".......:-)))

Maar hoe moet het dan als je 1) alleen bent 2) soms depri bent 3) van jezelf weet dat je toch een zwakkeling bent 4) je toch weer heil zoekt door die fles te grijpen.......:-))

Steun zoeken doe je met elkaar, met elkaar sta je sterk. Daarom schrijf ik op dit forum. Ook schaamte wordt hier begrepen.

Sally

1) hoeveel eenzaamheid is er in 'alleen' zijn?
hoeveel eenzaamheid is er in "samen zijn" ?
ieder mens is alleen, het gezelschap van anderen zoek je, of zoek je niet, maar je blijft alleen.
afhankelijk zijn van een ander voor een goed gevoel over jezelf komt op hetzelfde neer als afhankelijk zijn van drank, je ruilt het ene in tegen het andere.

2) niet vechten tegen het sombere gevoel, het niet veroordelen in jezelf, maar het gewoon ondergaan.
net als angst
net als verdriet
alles ontvluchten maakt de emoties alleen maar groter en onaanvaardbaarder
daarmee wordt

4) ook niet meer nodig. ik zei het al eerder, het is flauw maar bijzonder waar:
aan gevoelens is nog niemand dood gegaan, aan drank wel.
ik ben nadrukkelijk gestopt met bang zijn voor mijn emoties.
daarmee verdwenen ze niet, maar ze werden een goede interne richtlijn, daarmee kon ik weer contact maken met wie ik ben.

3) als je maar vaak genoeg zegt dat je zwak bent ga je het geloven
als je vaak genoeg zegt dat je sterk bent ga je het ook geloven.
lees de Zenverhalen van Mick maar, de echo die je zelf in werking kunt zetten.................

Iedereen kan alles begrijpen, schaamte, moeite alles.
Het gaat erom dat je het van jezelf begrijpt en toestaat.
Daar kan een ander een rol spelen, de spiegel voor te houden, maar je moet er zelf in durven kijken.

het zijn geen 'wijze woorden' als in een boek, ik schrijf geen bestseller of chakka-verhalen hoor.
als je mij een jaar geleden had gezien had je ook een stumper gezien die vooral zichzelf erg zielig vond, en een slachtoffer van de situatie en iemand die de hele dag wel rond wilde roepen dat ik mezelf zo opofferde en waarom niemand dat nou zag, altijd inwendig verongelijkt.

de grap was dat ik mezelf zo veroordeelde, daarin vast zat, rollen speelde die niet bij me pasten en ook rollen die wel bij me pasten, maar ik wist het verschil niet.
ik was mezelf ontrouw.
en dat gevoel dronk ik lekker weg.

het overzicht en de welwillendheid over mezelf dat ik nu af en toe heb zou ik voor geen goud willen missen. en dat had ik niet kunnen krijgen als ik niet de drank als zoethoudertje had afgeschaft.

het ontzettend vervelende van dit alles is wel:
je komt er alleen achter als je stopt (tijdelijk of voorgoed) met drinken.
daarom is niet het doel stoppen met drinken;
de weg, de methode is stoppen met drinken.

gelukkig en helaas, het is maar hoe je het opvat...................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi gezegd petra....

het is een universele strijd..
alleen wij spoelen het weg met dit gif...
Ik heb gelezen dat het puur te maken heeft met een drankgen in ons koppie.
vind ik het beter te accepteren.....
ik zie het als een achilles hiel dat ik heb.
mijn hele leven en ik kan daar dus keuzes in maken

en dat contact met jezelf

mooi he

ben nu 42
ben zo blij dat ik het allemaal wat beter snap

gr
doon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

precies houtje
naar zwemles gaan en daar een biertje pakken..
eigelijk sta je toch vreselijk voor aap daarmee
je verlegt je grenzen tot iets je tegenhoud(ongeluk of relatiebreuk)
terwijl ik even nog naar de supermarkt ging voor een fles wijn en die en passant ook even opdronk waar mijn dochter van 5 naaszat???
ik schaam me dood tegenover mijzelf
ik lijk gvd wel krankzinnig!!!!
ik ga zulke rare dingen doen
puur zelfmoord
ik ga in mijn auto een bokshandschoen maken die als ik wat drink en achter het stuur kruip mij een ongelofelijk knal tegen mijn kop geeft
mmmm leuk idee
ik wil nooit meer drinken achter het stuur!!!

gr
doon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hoor Doon,
de eerste stappen, die van het (willen) weten en begrijpen heb je al gezet.
je straalt helemaal van de motivatie en dat is je redding.
laat het je redding zijn als je hunkert naar je "gif"

de drank niet meer willen, ook niet als hij (er zijn ook mannen die drank "zij " noemen, om onnavolgbare redenen;) )jou wel wil.........
het is even tandhakken, om met Houtje te spreken, soms wat langer, om met Houtje te spreken, maar uiteindelijk verdient het zichzelf terug.

en please,
denk nou niet dat alles rozengeur en maneschijn wordt
lees nou niet bij mij dat ik zingend en springend door het leven ga
ik dompel soms ook nog onder in zelfmedelijden, zie het niet zitten
slaap nachten slecht en kort als iemand mij niet ziet zitten, mij veroordeelt.

maar ik kijk dan weer in de spiegel die ik mezelf voorhoud, lees een inspirerend stukje,
roep even hulp in
geef mezelf even krediet.
zweet even alles eruit op de fiets of sportschool
raap mezelf weer bij elkaar en op naar de volgende hobbel op het levenspad.

het leven speelt een goor spelletje af en toe
maar het is wel mijn leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra heel mooi en duidelijk vooral!!

Het leuke vandit alles vindt ik dat je steeds meer van je zelf leert. Vroeger dronk ik het weg alle gevoelens en emotie,s en nu kijk ik erna....en wordt er sterker van!

Gisteren maakte ik ook wat mee waar ik normaal mezelf zielig zou vinden en een slachtoffer van de situatie zou zijn en gaan drinken.... (Ik heb zins een tijd een andere funktie op m,n werk en daar is niet elke collega blij mee)Ik ga ook prive met wat collega,s om dus vrijdag gaan we wat doen met collega,s en ik vraag een collega of ze nog mee gaat? waarop ze me meld dat ze geen goede fibe met me heeft de laatste tijd dus waarschijnlijk dan de avond gaat verzieken. O zeg ik (het valt me ineens koud op me dak) wat is er dan? Nou zegt ze ik weet het niet misschien zit het bij jouw of bij mij maar het voelt niet goed...en ze wil ernog over denken wat het is! waarop ik zeg nou ik voel me hier nu een beetje rot bij dat je dat zomaar zegt en nu er over wil nadenken...heb je geen voorbeeld ofzo!? Nou zegt ze ineens ik vind je ARROGANT!! (Boem die kwam aan.....)ja dat is het, nu weet ik het zeker. Ik stond echt te trillen op m,n benen en ik moest aan het werk dus ben weg gelopen.... Later dacht ik nou ja!! De shok was omdat ik graag goed en aardig wil gevonden worden daarom doet het me pijn deze opmerking. Normaal had ik met haar gaan praten waarom en me eruit gepraat dat ik toch wel leuk ben hoor enz enz en ondertussen me zielig hebben gevonden en s,avonds zijn gaan zuipen. Nu dacht ik oke dat is haar mening en als ze wilt komt ze maar naar mij toe. Ik hoef niet door iedereen aardig gevonden te worden JAMMER dan!!! Ik vind het ook heel vreemd dat je zomaar zoiets zegt en zo met een (vriendin) omgaat!
Ik voel me sterker worden dat ik dit goed heb kunnen oplossen voor mezelf...

Vandaag drink ik niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,
Hier ook weer even een berichtje van mij.
Welkom alle nieuwelingen! En heel veel sterkte!!!

@Doon, vanavond heb ik een kerstborrel van het werk.....gek he, ik zie er enerzijds wel tegenop, denk bij mezelf...ach...een paar glaasje moet kunnen, maar ja dat ik zo verschrikkelijk funest....want je kent jezelf en vaak gaat het dan toch mis.
Ik heb het al een keer eerder verteld hier op het forum, maar ik zal het nog een keer zeggen. Vorig jaar ging het dus bij mij met de kerstborrel helemaal mis. Had teveel gedronken en ondanks dat ik met collega's mee kon rijden, ben ik zelf in de auto gestapt. Ik had het helemaal gehad..moe en flink aangeschoten.
Ik ben dus WEL gepakt door de polite, met als gevolg een verplichte cursus bij tactus € 653,-, en ook voorkomen bij de rechter met nog een boete (gelukkig mild...) van € 275.-, daarnaast een aantal dagen mn rijbewijs kwijt en laten we het maar niet hebben over de schaamte naar je gezin toe.:wacko:
Dus dat overkomt mij niet weer!!!! Dus ja, zo kan het dan ook nog gaan....En je moet er niet aan denken wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren!!!! Stel je had een ongeluk veroorzaakt........

Vanavond heb ik geen auto bij me en ik hoop ook dat ik sterk genoeg ben om het vanavond te doorstaan....het zijn hier allemaal van die drinkers!!!

Liefs Moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van je Ellie, dat je zo sterk kon reageren op die opmerking van die collega. Ik denk dat ik nog helemaal van slag zou zijn geweest, ik wil ook nog steeds zo graag aardig gevonden worden.

Petra, heel knap en heel waar wat je schrijft. Ik heb het gevoel dat jij de laatste paar weken een heel proces hebt doorgemaakt, en er sterker en optimistischer uit bent gekomen. Hartstikke knap. Ik zie de waarheid in wat je schrijft, en weet meteen dat ik zover nog niet ben. Ik ben te bang voor mijn sombere gevoelens, en vecht er daarom tegen. En omdat ze steeds terugkomen denk ik te vaak dat ik zwak ben. Ook voel ik me te verantwoordelijk, en ben dan geneigd mezelf weer voorbij te gaan hollen. Op dit moment vecht ik tegen een schuldgevoel omdat ik ziek ben, omdat ik dat eigenlijk niet kan zijn, omdat ik nog dingen moest regelen vandaag waarvan ik weet dat een ander het niet gedaan heeft. Zucht, loslaten is moeilijk.

Sally, ik ben van achteren aangereden door een telefonerend grietje van 19. Ik had het al op een eerder draadje geschreven, maar dat heb je denk ik niet gelezen. Heel l*llig ja, en het kost me een hoop geld. Maar waarschijnlijk heb ik morgen weer een auto. Hiep hier hoera!:D

Raar om vandaag thuis te zijn. Ik heb net zo'n gevoel alsof het vrijdag is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna, ja het gaat op en af. Vorige week vanaf dinsdag niet wat gedronken, dus een week...en afgelopen maandag weer even een afglijdertje gehad...nou ja het is nog vallen en opstaan af en toe, maar toch zie ik ook wel verbetering....
Gek he...zie er echt tegenop, want ik weet dat er wel gezegd wordt van...Ach drink toch een glaasje...
Blaaaagh....krijg de kriebels ervan...
Ik moet nu zo worst enzo snijden, misschien log ik hier vanavond nog wel even tussendoor in!!!

Liefs!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...