Spring naar bijdragen

stoppen met behulp van boek

hanskazan

Aanbevolen berichten

Ja, zo werkt dit boek ook; je mag gewoon drinken terwijl je met het boek bezig bent, maar je moet wel nuchter zijn als je het daadwerkelijk aan het lezen bent. Ik lees er iedere avond in dus ben -noodgedwongen- nu al vanaf sinterklaas nuchter. Nu maar hopen dat het ook écht werkt anders is het voor niks geweest (nee hoor- ben echt wel voornemens niet meer te drinken)
Het werd gewoon te gek; in de trein naar huis nam ik al mn eerste blikje bier. Als het zomers tegen de 30 graden is is dat nog niet zo gek ,maar met deze temperaturen druk je al snel een stempel op jezelf natuurlijk. Dan bij thuiskomst nog 1 of 2 flesjes voor het eten. Natuurlijk geen koffie drinken om een uur of half 8 (zoals 'normale' mensen doen?! ) maar gewoon een biertje. Tegen dat ik naar bed ging had ik er dan al bijelkaar een stuk of 8 op. En dan s'morgens mezelf beloven: vandaag stop ik. Tegen de tijd dat ik weer uit mn werk was begon het gewoon weer opnieuw. Dag in dag uit.
Toen dacht ik ik drink alleen nog maar in t weekend maar al snel begon het weekend vrijdagmiddag tot zondagavond- da's nog bijna de helft van een week! ik wil graag nog wat jaren van mn kindertjes genieten dus heb besloten radicaal te stoppen. ik hoop maar dat ik niet teveel tegenslagen ga krijgen die me misschien weer in de verleiding brengen...keep you informed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hanskazan,

Ik denk wel degelijk dat dit boek je net over de drempel kan trekken!

Ik was al een aantal weken gestopt met drinken toen ik het las, maar er staat enorm veel wijsheid in.
Zet door, als je echt wilt dan lukt het!

Er is niet een weg naar mijn idee, er zijn er vele, kies je eigen weg en ga ervoor, als dat een boek is(een inspirerende visie van de schrijver), dan is dat prachtig! Als het je maar raakt!

Heel veel succes gewenst!

('k Ben zelf momenteel in 't boek bezig over stoppen met roken als thema, maar ik merk dat m'n motivatie niet zo sterk is als stoppen met drinken, dus lees ik het boek niet direkt uit, soms een hoofdstuk en daarna blijft 't weer op m'n nachtkastje liggen....wachten...totdat ik aktie onderneem en daadwerkijk definitief stop).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owww, HansKazan
jouw laatste opmerking is weer een aardige inkopper.
Je hoopt dat je geen tegenslagen gaat krijgen, ik hoop het ook natuurlijk voor je, maar ik ben een klein beetje bang..............
En dat is nou wat jij niet moet zijn, bang.
je gaat die verleidingen en tegenslagen gewoon nuchter tegemoet treden, zoals je niet gewend bent, maar prima kunt.

ik hoopte het ook dat alles van een leien dakje zou gaan zonder drank.
hoe meer rare dingen en crisisituaties ik meemaakte zonder drank hoe meer ik overtuigd raakte dat ik dat heel goed bleek te kunnen.!
jij ook hoor.
zet je schrap en weest moedig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Hoi Hanskazan,

Vruchtensap en koffie zijn niet zo erg, hoewel je van koffie ook weer niet teveel moet nemen. Maar ik hoop dat je uit het boek genoeg motivatie hebt gehaald om het vol te houden. Ook als je tegenslagen ontmoet. Ben je al gestopt? Goed zo, zo vlak voor oudejaarsavond. Kun je jezelf meteen op de proef stellen. Denk maar aan het nuchtere nieuwe jaar dat je tegemoet gaat. Je wordt er alleen maar een betere vader van. Een beter mens in het geheel. Succes en schrijf rustig mee op Ditjes en Datjes. Kun je ons op de hoogte houden...

Groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje wel voor je sympathieke woorden. Met sinterklaas was ik gestopt. Met de kerst heb ik drie biertjes gedronken waar ik eigenlijk gelijk al spijt van had. Het deed me niks. Vanavond neem ik een glas champagne en verder niks meer.

En qua tegenslagen; mijn ouders zouden mee gaan een weekje naar de ardennen. mn vader (79) was gevallen en heeft zn arm bezeerd. Ze gaan dus niet mee :-(
mn zoontje van 9 kreeg vanmorgen een rotje in zn mouw; jas verbrand, gat in zn shirt én in zn arm..

dan kan ik wel wat gaan drinken maar daar gaan deze 'tegenslagen' niet van weg.

Iedereen een hele fijne jaarwisseling!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...