Spring naar bijdragen

Goedemorgen, alweer 2januari

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, heb bijna een uur genoten van nr 1000:D over naar de orde van de dag.
Mooi Zeeman. Jij ook blijven schrijven he, het hoeft niet allemaal spic en span als we er maar dingen door leren. En door te delen hebben anderen er ook wat aan.

Ziza, een soap is soms best leuk, gnagna.

Marieke, de weg gevonden? Zoek een plek voor je boosheid, dat is niet simpel maar los het niet op door te gaan drinken! Hou vol.

Anna, huilen vanavond:lips:
Zet um op! Ik huil dit keer niet mee. Bammetje gaat een rondje met het hondje(s) en vroeg naar bed.

Lieve mensen, het was me weer een waar genoegen, tot latersssss, iedereen weltrusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen, even ter verduidelijking. Poemel is mijn zus en op zoek naar een forum. Ze had geen idee hoe het hier aan toe gaat en schreef dus maar een eind heen. Ze had op een ander forum gezien dat dat daar zo gaat.
Ze gaat op zoek naar een ander forum, twee zussen op een forum vond ik wel wat moeilijk.
Nou ja, ik denk ik leg het maar even uit, er is al zoveel verwarring hier geweest...
Ik heb eeb lekker warm bad genomen ,ik heb nu alweeeer honger! Zeker een tekort aan calorieen twee dagen!:D
Ik heb niet alles bijgelezen, doe ik morgen nog wel. Allemaal welterusten voor straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je overweging is goed, mooi en krachtig.

Je vraagt om a.u.b. géén reaktie: maar ik wil toch reageren op iets wat hier regelmatig op het forum terugkomt:

als je een fout(je) maakt moet je dan opnieuw tellen?

1. niemand is de baas
2. er zit geen webcam in je pc dus wie zal het zien als ik aan de Southern Comfort zit (daar was ik een tijdje helemaal weg van, zal wel niet door het percentage komen ;)
3. tellen doe je voor jezelf en niet voor de show
4. ik telde omdat ik moed kreeg van achteruit krijgen en niet vooruit kon---durfde---en nog steeds niet --- durf of kan kijken.
5. ik begon dapper en na vijf weken was ik zooooooo beroerd dat mijn vriendin zei: neem dan ook een wijntje trut waarom ontzeg je jezelf dat nu? je rookt ook al niet meer (alsof roken een deugd is) ......
6. na 2 dagen 2 glaasjes wijn dacht ik nee nee nee, dit gaat niet de goeie kant op IK WIL DIT NIET WILLEN
7. ik vond dit een leerpunt en heb het vrolijk meegeteld.
8.iedereen is eigen baas.

tot zover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het woord meerschuim .....

is een vertaling van de oorspronkelijke Latijnse benaming Spuma maris (droge stukken kunnen namelijk drijven op water).
De officiele naam is Sepioliet. Het is een knolvormig zeer poreus gesteente. In vochtige toestand is het zacht, in droge toestand hard. Een belangrijke economische vindplaats is bij Eskishehir in Turkije, het wordt ook gevonden bij Madrid in Spanje (Vallecas-Vicalvaro). Het wordt gebruikt voor wamte- en geluidsisolatie, lichtgewicht bouwstenen, keramische produkten en voor pijpen (de lievelingspijp van commissaris Maigret is van meerschuim).

Het doet een beetje denken aan de structuur van inktvisschelpen (Sepia), vandaar de naam Sepioliet. Maar die bestaan uit kalk. De chemische formule van Sepioliet is Mg4Si6O15(OH2).6H2O

Niet te verwarren dus met zeeschuim, dat uit inktvisschelpenbestaat of het schuim dat je soms als een soort zeepsop langs de eblijn op het strand ziet, dat bestaat uit afstervende eencellige zweepdiertjes (Phaeocystis).

Goh, dat je dit niet wist zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaat ie verder

9. als mevrouw X of meneer Y zegt: ik drink één dag een fles cognac en één dag niet
10. en hij of zij telt die dagen op en zegt na twee jaar: zo ik heb een jaar niet gedronken (hetgeen in theorie wel klopt dus)
11. wie zijn wij dan om te zeggen dat hij of zij wel of niet goed telt en zo ja waarom niet en zo nee, waarom we.?

Alles is dus relatief, kapitein Haddock. Ja, zo ga ik je noemen, Zeeman. Kapitein Haddock. Heet je andere hond niet toevallig Kuifje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Marieke dat het zo positief was.
Wat jammer dat je pas na een jaar een penning krijgt.

Maar ja, ze zijn ook bij de Jamin te koop, zo'n grote chocoladen, die zou ik mezelf dan maar omhangen, zit nog een mooi lint aan ook. Je moet jezelf een beetje kietelen ten slotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

ik vraag niet om een reactie omdat ik er geen verwacht, heb alleen m'n gedachtekronkels eens op papier gezet, moet je ze wel uitprinten, LOL
Sorry als je dacht dat ik om aandacht vroeg, was niet m'n eerste bedoeling, verkeerde zin geformuleerd.
Toch leuk dat je reageert ;) , ben ik ook blij om.

effe doordenken:

Tellen van de droge dagen, vind ik op z'n Engels gezegd "stierenpoep", Stoppen met drinken, ik doe het inderdaad voor mijzelf en m'n gezin.
Ik vond en vind nog steeds dat mensen op het forum elkaar soms een schuldcomplex aanpraatten en men, min of meer gedwongen wordt, met een schone lei te beginnen. Zoals ikzelf al eerder aangaf, en waar Anna ook op heeft gereageerd, is dat het frustrerend is om elke keer weer opnieuw te moeten gaan tellen. (Hopenlijk verwoordt ik Anna hier goed).

Neem dan als startpunt, doe ik ook, het punt waarop je echt bewust besloten hebt om iets aan je drank probleem te doen, of het moment waarop je het bewust hebt erkent dat je een probleem hebt.

Voor mij was dat 5 november 2006. Sinds die datum 47 dagen geen alcohol. Aantal dagen wel alcohol, reken maar uit. Tel ik de dagen van 2 of 3 borrels dan maar gelijk bij als zijne geen alcohol vrije dagen, toch weer anders dan ADB dagen, daar tel ik ze wel weer bij. Dus vanaf 5 november ben ik bewust met m'n alcohol probleem bezig, en dat na 49 jaar, en voor het eerst in ruim 30 jaar (30 x 365 dagen) 47 dagen alcohol vrij aan een stuk. Voor mij is dat een hele overwinning !!!!!!!!!!!!

Effe dit Posten, komt er zo nog meer, als je wilt............??

taalfoutcorrectie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou doet U Zelve niet te veel eer aan, ik zie deze vraag vaak voorbijkomen en denk dan: dat moet je zelf beslissen: is it "a moment of truth" of "a moment of failure" nou ja dan kun je weer een stroom-diagram maken maar dat wordt uiteindelijk een spaghettidiagram, en met mijn verhaal van de kejak-flessu probeer ik maar duidelijk te maken dat alles, maar dan ook alles, relatief is, zeker in de viertuwele wereld.

Snappie-vous?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik wacht geduldig Kapitein Haddock, zeker als er nog meer komt !!!!!!!!
(meer water, meer borrels, meer bubbels, meer zee, of meer meer? Mehr Meer auf Deutsch betekent nl. ook meer zee (hoor, wie zijn talen spreekt)......

Ik heb net een liter Sourcy Sprankelwater (wat een jeuknaam, echt iets voor Brigitte Kaandorp in haar goeie dagen) achterover gebubbeld er staat vrolijk op ZONDER SUIKER ja, me amme hoela, toch mooi 27 calorie per dl. dus ik heb net (Edelachtbare, ik ben onschuldig, althans onbewust schuldig) per ongeluk 270 calorieën weggetankt, woeaaaaaahhhhhhhh......... dan maar de goeie trouwe Spa Rood dan weet je zeker dat je niet bedot wordt.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...