Spring naar bijdragen

Donderdag 4 januari

Anna

Aanbevolen berichten

Lijkt mij ook niet zo moeilijk Knuffie. Je hoeft je toch niet te verantwoorden voor wat je drinkt. Gewoon een sapje, frisje of wat ook. "Nee, nu effe geen wijn of bier" is toch niet verkeerd? Is de gewoonste zaak van de wereld hoor. Heeft niets te maken met gezellig of ongezellig... En als ze nou toch gaan zeuren, wie heeft er dan een probleem?? En waarmee en waarom??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hé Knuffie,

Je zegt toch gewoon dat je geen zin hebt. Geeft toch niks dat je niks alcoholisch drinkt? Niemand hoeft toch iets te weten? "Nee danku, een spa'ke voor mij." Meer hoeft dat niet te zijn, hoor...

Ik snap dit eigenlijk niet. Je mag nergens meer roken, maar drinken zou verplicht zijn. Niemand gaat toch iemand een sigaret opdringen?

En waarom zou je je schamen omdat je geen alcohol drinkt? Ik weet wel andere dingen om me over te schamen, hoor! Zoals 's ochtends niet meer weten wat je de dag ervoor gezegd hebt. Of met een pepermuntje in de mond nog meer bier gaan halen, terwijl je eigenlijk al dronken bent. Of rare telefoontjes plegen terwijl je dronken bent. Of 2 pakken friet en 4 pintjes kopen terwijl je alleen bent... En zo kan ik er nog wel 1000 opnoemen.

Maar schaam je vooral niet omdat je NIET WIL DRINKEN!!! Het is jouw winst en hun verlies!

Ik denk dat de schaamte hier toeslaat omdat je zelf weet dat je een probleem hebt en denkt dat iedereen je raar gaat bekijken of zo. Niks van aantrekken!

Oost-Vlaamse groeten,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Visje. Misschien toch wel verstandiger om in het vervolg wat eerder je boodschappen te gaan doen en zo een herkenbaar moeilijk moment te omzeilen. Maar wel goed van je dat je het weer gered hebt. Die dag 4 ga je gewoon redden hoor. En ook dag 5,6,7 etc... Dan maar rond van de Cup a Soup...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha. Koh, ja toch maar eerder boodschappen doen, had ik al bedacht vandaag. Toch was ik wat berustender vandaag, misschien door het kaarsje die ik vandaag voor nijzelf heb aangestoken en de gebedjes in mijn hoofd tijdens het boodschappen doen, Ja ik ben een gelovig mens en put hier mijn kracht o.a. uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...