postmodernisme Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 gelukkig was er meer herkenning op mijn bericht zonder. Dag 6 ja, het nieuwe is eraf, en ik 'moet' nog zolang. Zo voelt het tenminste vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Wat vreselijk Sneeuwwitje en wat zul je je dan onzeker en alleen hebben gevoeld als kind zijnde. Ook logisch dat je rare dingen gaat doen en denken. Hopelijk heb je iemand om hiet heel goed over te praten en het zo te verwerken. Heb je het moeilijk vandaag met niet drinken? Ik had het vanmiddag om eem uur of 4 wel, ik ben maar flink gaan dweilen. Dit was toch al nodig, dus twee vliegen in een klap he! Ik probeer maar zoveel mogelijk het denken aan een drankje weg te drukken en zo van: nee, ik had een doel(waaronder ong. 7 kilo afvallen) en dat kan alleen als ik de eerste niet neem! Sterkte he en kom je ook op de meeting? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Karin, het wordt denk ik moeilijk voor jezelf als je denkt dat het een moeten is. Progeer het anders positiever te benaderen in de zin van : ik moet niets, maar doe het wel, want dit is beter voor me. Je redenen daarvoor weet je zelf het beste. Als je ooit weer wil drinken kan dit altijd nog, maar dat is nu nog even niet ons streven denk ik. Misschien een laatste borrel op je sterfbed(grapje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Visje, vandaag heb ik het iets moeilijker, net als Karin.Tja, maar ik hou vol hoor. Ook al zal mijn moeder nooit trots op me worden, dan word ik het wel op mezelf. Klinkt als nananana ( de olifant van Bammetje)Ja ik probeer wel op de meeting te komen, ik vind het reuze eng, maar ik weet ook dat ik die dag ontzettend zal balen, als ik niet zou komen.Ik ga even naar mijn Prinsje koffie drinken, tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Je Prinsje? Heeft hij je wakker gekust, Sneeuwitje? Romantisch! Ik ga even bij mijn dochter op de bank zitten, die zit zo alleen X factor te kijken, misschien tot laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Tot bloei komen Lang geleden was er eens een zeer respectabele koning die uitgestrekte landerijen en tuinen bezat. Op een dag hoorde deze koning dat de bomen, struiken en bloemen in zijn tuinen het steeds slechter gingen doen, terwijl ze water en voedsel genoeg kregen. Ook was het klimaat mild en aangenaam.De koning, bezorgd om wat er gaande was, bezocht zijn favoriete tuin. Daar trof hij halfverwelkte en halfdode bomen, struiken en bloemen aan. Hij legde bezorgd zijn oor te luister bij de bomen en planten. De eik vertelde hem dat hij wegkwijnde omdat hij niet zo hoog kon worden als de pijnboom. De pijnboom liet zijn bladeren vallen omdat hij het betreurde dat hij geen druiven kon dragen zoals de wijnstok. De wijnstok was bijna dood omdat die geen bloemen kon krijgen zoals de roos. En zo ging het verder. Toen vond hij ergens in een hoek van de tuin een margrietje dat er fris bijstond en uitbundig bloeide. De koning vroeg waarom het margrietje er wel fris bij stond en hoe het kwam dat ze zo uitbundig bloeide. Het margrietje antwoordde het volgende:'Ik ging er vanuit dat u mij geplant heeft omdat u een margriet in uw tuin wilde. Als u een eik of een pijnboom had gewild, had u die zeker geplant. Maar ik dacht, ik kan toch niet anders zijn dan wie ik ben, laat ik daarom mijn mogelijkheden maar zo goed als mogelijk benutten en fris en uitbundig bloeien! De koning begreep de boodschap van de margriet. De margriet had met haar unieke aroma schoonheid en genot gegeven aan de tuin."'Je kunt alleen maar zijn wie je echt bent. Je kunt onmogelijk iemand anders zijn. Je kunt genieten en tot bloei komen en jouw unieke aroma aan de wereld toevoegen of je kunt treuren en wegkwijnen als je jezelf niet accepteert en veroordeelt.'Oude Sufi vertellingMooi verhaaltje dat ik tegenkwam bij info van stichting de Helderheid.Oh ja Lady, ik heb nog niet kunnen achterhalen of deze stichting ook iets met Jan Geurtz heeft te maken, moet nog even meer erover lezen.Dit nog even als antwoord op jouw reactie die avond dat ik me weer meldde.liefs Moesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Heel mooi verhaaltje Moesje, bedankt daarvoor.Karin, het klopt dat het na vijf, zes dagen weer moeilijker is. Maar als je nu volhoudt, ben je daarna weer een stuk sterker. En ik ben het met Visje eens dat je het niet als moeten zou moeten zien. Je hebt zelf die beslissing genomen, en daar heb je redenen voor. Je doet het voor jezelf, en als je nu doorzet ga je steeds meer voordelen zien van je beslissing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Mooi Moesje en absoluut waar. Ik ga weer even bank hangen, lekker onder een dekentje, heeeeeerlijk sapje erbij!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 6 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Goed plan Marieke. Hou vol, schop die Gremlins de deur uit!Ik ga zo te bed, spreek jullie morgen weer. Heb nog een goeie avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Ik ga ook slapen. Sterkte Marieke, ga maar lekker wat snaaien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Welterusten BamBam.Marieke, niet voor de verleiding zwichten hè. Is voor jou uitgelaten zijn het risico? Ik moet bekennen dat ik me wel eens afgevraagd heb in wat voor stemming jij meestal aan de rol ging. Bij mij is het risico om te gaan drinken het grootst als ik me rot voel, en moe ben. Ik dronk vroeger ook wel als ik uitgelaten was, maar dat is toch een minder groot risico voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Ik heb een zak chips open gemaakt, kon de verleiding niet weerstaan. Als ik zo doorga vliegen de kilo's die ik kwijt was er weer aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Marieke, Oh wat herkenbaar. Ik kon nooit op het woord komen.Ik noemde het altijd,als ik een goede dag heb, maar uitgelaten is een goed woord.Dat is ook mijn grote valkuil. Ik wil dat gevoel versterken en vasthouden.Als ik heel moe ben, kan ik des te beter de alcohol weerstaan.Hou vol hé. Ik had zostraks ook een beetje trek, toen ben ik drop gaan eten en ff X factor gaan kijken.Kom anders maar hier. ( Ik bedoel op het forum ) ( Niet dat je niet mag komen, maar dan ben ik wel bang dat we allebei van het nachtleven gaan genieten ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Welterusten Bammetje.Droom maar lekker van je schone keuken, is voor mij nog een nachtmerrie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Visje, ook welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Ga jij bij een Prins op de koffie Sneeuwwitje? Geen wonder dat je moeder jaloers op je is.Leuk dat ook je op de meeting komt.Volgens mij vinden we 't allemaal wel spannend....gaan we daar lekker uitgelaten doen, wat vind jij Marieke? Hallo Postmodernisme, fijn te lezen dat je al 6 dagen droog staat, gewoon dag voor dag, stap voor stap.Moesje, ik had me vergis; Jan Geurtz heeft drie boeken geschreven, waaronder De opluchting.De oprichter van de Helderheid is Erik Stofferis, heb er even op Google gelezen.Trusten Bam, ik hoop dat je hoofdpijn ook wat gezakt is.Ik maak het ook niet laat luitjes; 'k heb een lekker rustig dagje gehad, vanavond naar Youp van 't Hek gekeken en soms heerlijk gelachen.Nog een fijne avond verder / slaap lekker allemaal.Liefs, Lady. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Lady, ook welterusten.Sneeuwwitje had toch wat met een prins, of niet???Qua, uitslapen lijk ik inderdaad wel op Sneeuwwitje, maar ik zie mijn man nog niet zo gauw op een wit paard:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 @sneeuwwitje:Ik geloof dat de prins haar wakker kuste uit een 100 jarige slaap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Ja Marieke, laten we maar niet doen.Ik hou het ook droog.Ik ben met een cryptogram bezig uit de krant.Dan ben ik zo met de woorden bezig, dat ik niet aan de alcohol denk.De avonduren zijn voor mij het hevigst. Hoe later, hoe moeilijker. Tja, aangeleerd gedrag.Voor wie met mij mee wil denken, ik moet nog een paar woorden.4 letters .Tweede letter een E Om een bak of in een bakkie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Oh Mick, ik dacht echt dat dat Doornroosje was, die 100 jaar sliep en toen door een prins werd wakker gekust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 @Mick, dat was Doornroosje. Sneeuwwitje had wat met die 7 dwergen en een prins die haar weer tot leven wekte met een kus toen ze overleden was door een vergiftigde appel.@Sneeuwwitje, ik ben niet zo goed in cryptogrammen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Effe denk, ben dol op crypto's.Om de bak loopt een rand of een muur (grote bak = gevangenis), in een bakkie (zendertje?) zitten allerlei onderdelen die ik niet bij naam ken.Kat in het bakkie? Dan is het een POES. Dat is geen tweede letter een E.In welke krant staat ie? Of een boekie?Ben je heel zeker van de E als tweede letter? zo terug even mijn puzzelwoordenboek pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Bakkie is ook nog koffie = leut (zou kunnen???)maar dan de rand van de bak nog ......? ik zie de puzzel helemaal niet voor me, en ook de maker ken ik niet die van het AD bv. wel en het UN ook, meestal een beetje zelfde soort raadsels.......DEUR?Kat in het bakkie door een kattenluik = deur?Rand van de bak = gevangenis = deur?Ga in bed verder denken...... wil graag de uitkomst horen hoor (heur). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Ja Marieke ik zat op op leut, bakkie = koffie, lees maar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Een bak is ook nog een mop, dan zou LEUT ook kunnen, misschien? Ik vind het wat vergezocht, maar okee, even naar mijn puzzelwoordenboek. Grappig dat jullie hetzelfde dachten Marieke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden