Anna Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Fran, je hebt het er al eerder over gehad dat jouw gevoel van waardeloosheid een rol speelt in het drinken. Je verzuipt dat gevoel en bevestigt het tegelijkertijd steeds opnieuw omdat je je nadien weer waardeloos voelt. Ik besef nu dat een gevoel van waardeloosheid bij mij ook altijd een rol gespeeld heeft in het drinken. Als ik dronk voelde ik me niet zo waardeloos, want ik had het idee dat ik meer kon. En naderhand voelde ik me weer waardeloos omdat ik gedronken had en blabla.Denk vooral niet dat je het niet kunt omdat het al 4 keer niet gelukt is. Je hebt het deze zomer als ik me niet vergis bijna 3 weken volgehouden, DUS JE KUNT HET WEL. Je hebt je gewoon laten verleiden door gremlins, een niet helpende gedachte, maakt niet uit hoe je het noemt om dat eerste glas weer te nemen. Gisteren zei je zelf al, omdat je in feite gewoon weer wilde drinken.Als je een poosje gestopt bent komen die periodes van hernieuwde trek met enige regelmaat terug. Ik meen me te herinneren dat ik het in diezelfde periode als jij ook moeilijk had, maar ik heb er niet aan toegegeven, voor het eerst in mijn leven. En daarna zijn ze er nog een aantal keren geweest. Maar het wordt minder heftig, het lukt steeds beter om er niet aan toe te geven.Geloof me, als ik kan stoppen, kun jij het zeker. Je bent een heel stuk verder met je leven weer op orde te krijgen dan ik, en je drinkt veel korter dan ik. Dat het me nu lukt is absoluut geen verdienste hoor, want van de 15 jaar of zo dat ik besefte dat ik misschien enigszins een alcoholprobleem heb (hoezo ontkenning), en de 2 jaar dat ik het echt tegen mezelf toegeef lukt het me nu pas voor het eerst. En ik schaam me ook, ik heb het telefoonnummer van de AA al 2 jaar in een la liggen, heb het 5 keer gebeld en meteen weer opgehangen, en zal er mogelijk ook nooit naar toe gaan. Maar áls ik terugval, heb ik met mezelf afgesproken, dan doe ik dat wel.Ga ervoor! Misschien kun je het inderdaad niet alleen. Probeer je over je schaamte heen te zetten en neem contact op met zo'n groep. Als je tegen je therapeut eerlijk kunt zijn, kun je dat ook. Je bent het waard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Je doet jezelf weer te kort, hoor, Anna! Geen echte verdienste... POEH! Je verdient wat dat betreft een hele struisvogel in je je weet wel wat. 't Is een kwestie van volgorde, meer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Gatsiedarrie..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Koh, ik bedoel ook niet een LEVENDE struisvogel, hé! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hihi, en ook geen dode. Laten we zeggen zo'n verenstaart als in de Moulin Rouge. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Okee, ik dacht al... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Tja, Koh, ik probeer me alleen maar aan te passen aan jullie uitdrukkingen, hoor! Wij geven elkaar een pluim (veer). En een pluim steek je hoogstens op je hoed. Ik kan er ook niet aan doen dat Anna ze elders stopt... Waren haar eigen woorden, hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hoi allemaalHier een nog steeds droge knuffie, op een paar liter oasis na!! haha!! Gisteren ganse dag in de weer geweest met een spugende dochter en vandaag gaat het al een heel stuk beter! Wasmachine draait wel overuren!!!Groetjes van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Geintje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Waarom geintje??? Wat geintje?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Sorry, Knuf, ging over mijn eigen l*llige grapje en nog iets anders, niet over jou! Ik dacht net iets te laat dat je zou denken dat het over jou ging.Proficiat met het droog staan. Kindjes beter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Laat die pluimen maar zitten hoor Fran, ik heb die veer ook al weggehaald. Ik ben het met je eens dat ik er beter een andere plek voor kan gebruiken, het zit vreselijk ongemakkelijk zo. En er komt toch al niet al te veel uit mijn handen, gelukkig is het vandaag rustig op deze lokatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hoi francescaach zo!!Kindjes weer bijna volledig ok!! Veel spuugsel opgeruimd, koorts gemeten, medicamentjes gegeven, bedden ververst...enz...! Vandaag neem ik een 'rustdagje', allé, voor zover ik dat kan met 4 bengels!!groetjes van knuffie!@zeemanBlij weer iets van je te horen, wel spijtig dat het niet zo heel goed met je gaat!! Veel moed gewenst!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hihi. Vond het zelf al een vreselijk ongemakkelijk idee, hoor. Eh, deze was voor Anna.Rustige locatie, Anna? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Ik werk op 2 lokaties, op de lokatie waar ik nu ben maar 1 dag in de week. Het behoort strikt genomen niet tot mijn werkzaamheden op het forum te lezen en te schrijven. Dit even voor alle duidelijkheid. Maar ik kan het niet helemaal laten, zeker omdat ik op het moment niet weet of ik vanavond thuis nog een keer achter een computer kan.Sterkte met je was etc. Knuffie, knap van je dat je er droog bij blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hihi, het behoort strikt genomen ook niet tot mijn werkzaamheden om hier te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hoi AnnaNog steeds erge pc-problemen thuis?? Ik heb hier mijn oude pc nog staan, kom jij naar die bijeenkomst? Ik kan die oude pc anders meebrengen voor jou, allé, als je hem nodig hebt, hé!!Hoi mariekeJij klinkt positief vandaag, voel je je ook zo positief? Leuk om je te horen!Groetjes van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hai allemaal. Ik heb lekker gewerkt, wel kiespijn. Marieke, we kunnen elkaar de hand schudden!Ík hoorde twee dagen geleden tijdens het eten een hoop gekraak, maar dacht dat mijn vulling doormidden lag. Vanmiddag bij de tandarts, ligt mijn hele kies doormidden! Nou, morgen weer terug voor mijn eerste kroon. Het verval begint op te treden:angry:hee Zeeman, wat fijn je te weer te horen. Klets maar tegen ons aan hoor! en leuk dat je ook komt.Ik heb het wat moeilijk vandaag, heb de neiging om de handdoek in de ring te gooien.De boodschappen zijn al binnen, dus in de winkel kom ik niet meer, maar ja, dat is nog geen garantie.Ik ga zo eerst maar de kinderen halen op de fiets. Knoertharde wind, waaien hopelijk de gremlins ook weg. Zucht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hoi VisjeSterk blijven, hoor!! Je hebt al bewezen dat je die gremlins aankunt dus geef ze nu ook maar een flinke mep, je kunt het!!! Bij deze geef ik je een virtuele knuppel en sla er maar mee in het rond!!!Goede moed van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Dank je Knuf, heb de knuppel ontvangen. Zal ik maar niet mee naar school nemen, staat zo agressief:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 :D;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hoi kohtjeHoe gaat het met je 'gedroomde' schilderij? Lekker aan het opschieten?Groetjes van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Goed gesproken, marieke!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Hier heerst een virus met ........ en hoofdpijn en de ......... doet ook nog pijn in de buik.......gezellig ik lig de hele dag al in bed.......nou ja het houdt de Gremlins goed weg:wacko: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2007 Houtje, beterschap. Dat dit nou je 1000e bericht moest worden. Sneu. En nu je er toch even bent, ik snap niet helemaal wat je vanmorgen bedoelde met dat aangeklede kipfiletje. Je dochter? Is ze zo klein dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden