stien Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Fran,Verlangen is vaak mooier dan de werkelijkheid?Hou dat gevoel nog even vast!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Doe ik zeker, lieve Stien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 dag houtje , ben een beetje aan het lezen over vandaag en kom je hier tegen heerlijk :-))houtje een vraagje aan jou doen ze hier nog zoals vroeger le tour de france ??en indien ik me niet vergis ben jij reeds een lange poos nuchter ??warme groetjes blacky ps het weer hier in spanje was redelijk maar wel frisjes voor wie interrese heeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Op het moment ik accepteerde alcoholist te zijn, verdween de fles drank die voorheen bij iedere stap die ik deed, bij iedere beslissing die ik nam centraal stond... uit mijn leven.Enerzijds een angstaanjagende gebeurtenis, anderzijds een geweldige opluchting.Deze beslissing nemen betekende het einde van mijn dubbelleven samen met drank.Ik kreeg er meer problemen bij dan ik aanvankelijk al had.Maar mijn gedachten werden niet meer beinvloed door drank.Drank was niet meer de kapstok waar inmiddels elk probleem groot of klein aan werd opgehangen.Drank was niet meer het middelpunt van gesprek.Drank beinvloedde mijn dagelijkse leven niet meer.Op den duur was het niet meer nodig oneerlijk te zijn, te wantrouwen, te twijfelen bang te zijn maar gewoon bezig zijn met het doorgronden van al mijn overlevingsmechanismen en daar een positieve wending aan geven..Gedachten patronen veranderen, verouderde normen en waarden onder de loepe nemen en de leugens uit mijn verleden in een ander licht gaan zien, waardoor mijn leven meer inhoud kreeg.Drank was niet mijn grootste probleem, nee...De achterliggende geestelijke problemen waren oorzaak van de onmacht, mijn leven in eigen hand te nemen.Stoppen met drinken is meer dan alleen maar het glas omdraaien.Sociaal drinken heb ik 35 jaar lang geprobeerd tot ik eindelijk tot het besef kwam dat ik drank nodig had alleen maar voor de roes.Inmiddels was ik alwel huis en haard kwijt geraakt.Ik vind het daarom schitterend dat ook jonge mensen de weg vinden naar AA en zich met hun probleem aanmeld bij de professionle hulpverlening.Ik hoop dat hen... door vroeger dan ik aan de bel te trekken ...daardoor een lange lijdensweg bespaart blijft .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Hallo Blacky, welkom terug op het forum. Ik ben ook van na jouw tijd, ik ben in juli op het forum gekomen. Woon je in Spanje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floortje Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Hai Allemaal,Ik lees jullie met belangstelling en ik zoek nog steeds naar de knop...hij wil nog niet om.Sociaal drinken, soms lukt het, soms drink ik een paar dagen niet, wauw, wat voel ik me dan goed, ZO ben ik namelijk, een NIET drinker...offe...een NIET afhankele....Maar de knop gaat half om en nooit geheel.Houtje, ik heb je met belangstelling gelezen, ja tandhakken, dat deed jij iedere dag.Ik was onder tactus behandeling begin vorig jaar, ik heb je worsteling gezien.Door de behandeling en wekelijkse kontakten ging het zo goed met mij, wat was ik sterk...ik snapte alles...Toch viel ik weer terug na een paar maanden. Ik ben wel bewuster, maar ik lig elke nacht in bed met angst voor een levercirrose, eerlijk waar.Ik drink me niet dronken, maar elke dag een halve fles en af en toe een hele....ik ben dan bag voor kanker of zo.Kanker in mijn lever of tong, God je moet er niet aan denken.Op het moment gaat het weer wat beter, de spirit is er weer.....het lijkt, lief forum, of ik slechts kom schrijven als ik OF een periode te veel drink en in paniek om hulp roep...Of als het juist weer goed met me gaat....Ik vind jullie zo sterk maar ik ga morgen voor helemaal droog!Afgelopen tijd dus weer een of twee glazen per avond(Rode wijn) ook doordeweeks, wat ik dus niet meer wil....Liefs van Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Hai Blacky, welkom terug.Floortje, succes met het stoppen, maar de knop die alles gelijk omzet en het daarom gemakkelijk zou maken heb ik ook nog niet gevonden. Dus ik wacht er maar niet op. Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Zo de gremlins zijn weg gelukkig. Toch nu een chagarijnig gevoel. Een soort balen van het niet meer mogen of kunnen of whatever. Zal wel te maken hebben met het niet accepteren van. Zo kan ik nog jaloers zijn op de mensen die het wel kunnen. Ik vind het ook wel een vermoeiend proces, ook met de tactus behandeling erbij, het alsmaar stil moeten staan bij gedachten, hoe voel ik me, etc. Soms voel ik geloof ik niet zoveel, heb ik gewoon zin en lekker onderuit met een glaasje. Nou, ik heb het wel weer droog gehouden vandaag.Ga op tijd slapen, nog steeds hoofdpijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Knap hoor visje, dat je het vol hebt gehouden. Zie je wel dat ze op een gegeven moment verdwijnen? En die knop heb ik ook nooit gevonden hoor, volgens mij heb ik er geen. Sommige mensen moeten het nu eenmaal zonder knop doen.Ik vond het invullen van gedachten in het begin ook heel moeilijk, want eigenlijk had ik maar 1 gedachte, nl. ik wil wijn. Maar op een gegeven moment merk je dat er toch wel meer door je hoofd gaat, en dat je voor jezelf smoezen zit te bedenken waarom je het wel zou mogen. Daar gaat het dus om.Hoi Floortje, jij ook welkom terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Hai Anna, ik ga er maar vanuit dat dat gaat gebeuren. Ik zal wel te ongeduldig zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Een beetje zonde om te gaan wachten tot je die knop vindt Visje. Als je je gewoon iedere dag voorneemt om vandaag niet te drinken, wordt het vinden van die knop vanzelf minder belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 You go, Marieke! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Hihi. Hoe nam je man het op eigenlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Geef hem maar een extra knuffel vanavond, Marieke! (Maar niet te hard knijpen, hoor!)PS: Verlang zelf een beetje naar mannelijk gezelschap vandaag, dus ben ik supermild tegenover het tegenovergestelde geslacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 16 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Dat laat ik me geen twee keer zeggen, hoi Fran! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Ehm, Twannie, bedoel je dat je me gezelschap wilt houden of dat je zelf een extra knuffel wilt van Hubbie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 16 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Nee, ik bedoel dat ik van de gelegenheid gebruik kan maken dat je supermild bent tegenover het zwakke geslacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Als ik me goed herinner bedoel je met het zwakke je eigen geslacht. Dat noem ik nou eens een man met zelfkennis!Blij je terug te zien, Twan! Kun je me trouwens enige toelichting geven wat betreft je onderschrift?Frannie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 avond anna, inderdaad ik woon in het zonnige spanje .ik heb hier heel intresante zaken gelezen vanavond maar uiteraard mag ieder mens zijn mening hebben ivm het wel of niet social kunnen drinken .ik persoonlijk spreek enkel voor mijn eigen indien ik zeg dat het sociale drinken aan mij niet besteed is , het is voor dit persoontje one way ticket back to hell .ik heb hier ook iets heel mooi´s in het spaans gelezen :-))voor diegene die mij nog kennen vorige zondag 14 januari was het twee jaar geleden dat mijn ma haar laatse daad gedaan heeft , het was een triestige dag maar eentje die ik ook weer door gekomen ben zonder de drank en ja daar ben ik best trots op .mooie momenten maar ook moeilijke momenten kunnen soms nog dat eerste glas dichter bij brengen maar een beetje heb ik reeds geleerdt en dat is dat dat glas noch het mooie noch het moeilijke oplost .wie schrijft het hier zo mooi houtje ??gewoon dag per dag meer moet dat niet zijn voor mij groetjes aan iedereen blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 16 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Natuurlijk ben ik zelf van het zwakke geslacht Fran...Mijn onderschrift duidt op het feit dat ik van de fiets gevallen was en er nu weer opgeklommen ben in plaats van er naast te blijven liggen.:light:Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Ik ben mijn eigen fiets nog aan het herstellen, Twan. Spaken rechttrekken en zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Nou Blacky, ik ben er inmiddels ook achter dat sociaal drinken voor mij niet weggelegd is, dus je bent de enige niet. Mijn remblokjes zijn héél erg kapot.Hoi Twan, leuk dat je weer op de fiets zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 16 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Dat klinkt als een kleine reparatie... Gelukkig.Ik wordt weggeroepen... Tot later, en succes!Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Ja, tuurlijk! Eerst een vrouw warm maken, dan wegrennen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2007 Foei toch Fran...hihihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden