Spring naar bijdragen

Donderdag 25 Januari

Jos

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Katrina:
Het icoontje doet geen recht aan mijn kaken, noch aan mijn haardracht. Deze kaken mogen er ook zijn, dat is waar, maar in het echt zijn ze veel mooier.

@Anna:
Eerlijkheid boven alles! Zeker als het over je kinderen gaat. Ze zullen het misschien niet meteen helemaal snappen, maar daar kun je ze in begeleiden denk ik. Goed gedaan hoor! :heart: Kop d'r veur!

@Houtje:
Moet je nou ook nog lippenstift met die naam kopen?
:D

Liefs allemaal,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag een gesprek gehad met een goede vriendin Ze had geen idee van de problemen met alco die ik heb. Ja, we kunnen het mooi verbloemen he! Toch was het gesprek goed, zij kent mij al zolang en weet ook veel van mijn jeugd. Volgende week gaat zij mij een reiki behandeling geven. Ik ben benieuwd. tot laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Twan, maar aan lippenstift raak je moeilijker verslaafd hoor. De bedoeling is dat de mensen aan jouw liggen gaan hangen :sun: en dat is bij mij als begenadigd spreker natuurlijk van nature al zo (pleonasme of tautologie, de experts mogen het invullen).

Ik smeer nu weer braaf met mijn Zebra-kennissen mee: Perly Lipgloss 3 voor één euro. (Zebra kinderen lopen in kleren van Zeeman en Wibra, you know, don't you)....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle bemoedigende woorden.

Visje, goed van je dat je vanavond bij een collega afgesproken hebt en volgende week die reiki behandeling krijgt. Ik hoop dat het je helpt.

Houtje, van al dat geld dat je in die 15 maanden bespaard hebt mag je jezelf nog wel een keer tracteren op nieuwe lippenstift hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel moeilijk om mee te doen in deze discussies als je zo weinig van andere weet. Ik bedoel hier plots instappen . Ook heb ik angst om andere hier te beledigen , hoeveel is veel drinken ? Ik ben verleden jaar enkele malen thuis geweest van mijn werk maar dat meer met mijn depressiviteit te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Je geeft aan in je postje aan Anna.. "gewoon vertellen" .. "kinderen kunnen een hoop hebben".....

Of het de juiste keuze of de verkeerde keuze is weet ik niet.... maar omdat je zo stellig reageert zou ik je willen vragen of je hier ervaring mee hebt en zo ja zou je dat dan willen delen met ons ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jos, ik kan me voorstellen dat het heel onwennig is om als nieuwkomer hier binnen te vallen. Zo voelde ik me in het begin ook.
Je kunt hier gewoon schrijven wat je bezig houdt en waar je mee bezig bent. Als je het moeilijk hebt kun je dat hier gewoon schrijven, veel mensen zullen je steun geven. En als je niet ronduit beledigend bent tegen mensen, denk ik niet dat je snel iemand beledigt. Mocht dat per ongeluk wel een keer het geval zijn, dan zal dat wel tegen je gezegd worden, en kun je het altijd nog rechttrekken. Kortom, niets om bang voor te zijn, dus schrijf gewoon mee.

Ik weet niet was RSS is. Ik klik gewoon op F5 of op vernieuwen om te zien of er nieuwe berichten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, ik schrijf het opnieuw:

Ik heb een groot probleem met de uitdrukking 'kinderen zijn flexibel, die kunnen een hoop hebben'. Ik vind het een van de vaakst misbruikte vergoeilijkingen die er zijn. Kinderen zijn natuurlijk flexibel, ze MOETEN zich wel aanpassen want ze hebben geen keuze. Mama en papa doen maar, om welke reden dan ook, en het kind heeft zich maar te schikken. Omdat het kind afhankelijk is van zijn ouders/zorgdragers, zal het zich aanpassen en vooral niks laten blijken. Bovendien wil het mama en/of papa ook geen pijn doen. Het verliest zijn persoonlijkheid op die manier. Heeft zich net iets te vaak aangepast aan wat verwacht wordt of aan wat het DENKT dat van hem of haar verwacht wordt. Weet niet meer wat zijn of haar echte gevoelens zijn. Verdriet mag niet. Boosheid mag niet. Zelf meebeslissen mag niet. Het kind ondergaat. En later weet het niet wie of wat het is. En gaat aan de zuip of doet andere zelfdestructieve dingen.

Ik heb het hier over kinderen, en ook wel tieners, maar refereer niet naar Anna. Wel naar de dooddoener die 'kinderen zijn flexibel' heet. IK KAN ER NIET TEGEN!

Onder het motto: 'Kinderen zijn flexibel" wordt er wat afgesold met kinderen. Met alle gevolgen vandien.

Nee, ik heb zelf geen kinderen, en dus heb ik volgens veel mensen geen recht van spreken. Maar ik ben wel zelf KIND GEWEEST!

In mijn diepste momenten waste ik mezelf 3 dagen niet en had ik geen schone onderbroek meer om aan te trekken, maar de katten hadden ALTIJD een schone bak, vers water en vers eten.

Dus ben ik toch een beetje moeder. En dus mag ik dit WEL schrijven.

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens Francesca. Zonder afbreuk te doen aan de goede bedoelingen die achter dat zinnetje 'kinderen zijn fleksibel' zaten.
Omdat ik het met je eens ben vind ik het zo ontzettend moeilijk met mijn kinderen te praten over de redenen dat ik dronk, hen te vertellen dat ik ziek ben, en uit te leggen wat eraan schort. Ik wil hun sparen, wil niet dat ze zich gedrongen voelen zich aan mij aan te passen, wil niet dat ze hun eigen gevoelens verloochenen, en wil ook niet dat ze zich aanpassen aan wat ze denken dat ik van hun verwacht. WANT IK BEN ZELF OOK ZO'N KIND GEWEEST.
En daarom pas ik me nog steeds aan aan wat ik denk dat anderen van me verwachten, cijfer ik nog steeds mezelf weg, probeer ik mijn eigen gevoel weg te duwen (eerst dronk ik het weg) en ben ik jarenlang bezig geweest mezelf de vernieling in te helpen.
Vandaag zei iemand tegen me: "Wanneer begin je nu eindelijk eens een keer voor jezelf op te komen, want als je zo doorgaat wordt het nog je dood." Dat kwam heel hard aan, maar het is misschien wel de waarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...