Spring naar bijdragen

zondag 28 januari

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ook goedemorgen.

Een prettige dag, maak er wat van.

Ik ben ook nog wat aan geslagen en heb niet erg goed geslapen.
De eerste paar maanden van mijn verblijf op het forum was zo leuk, zo'n feest van herkenning, echt een warm badje. Ik meende het toen ik zei dat het forum mij toen door een hele lastige tijd heeft getrokken.
Het dwong mij om op te staan en achter de pc te gaan zitten, ik heb geschaterd van het lachen, meestal door Helder. Satja, die haar naam zo goed gekozen had. Pietje Puk, Houtje,Katrina. Verientje, Hermina, Tapas,die ik nog steeds erg mis, Tosca, Emma etc te veel om op te noemen.

Ik herken dit niet meer in dit forum, ik heb op dit forum positief denken geleerd, ik heb hier door mijn tranen heen gelachen en heel veel geleerd.

En zie nu de laatste paar dagen........mensen reageren zo fel op elkaar en uitten zichzelf met zulke harde woorden. Ik huiver soms echt. Vergeet niet we zijn allemaal gevoelige mensen.

Laten we weer terug gaan naar het begin. Waar het om draait, elkaar steunen, ergens waar je kan schrijven hoe het met je gaat en waar je tegen aan loopt, een lach en een traan.

Liefs,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allen,

Ik wil even iets vragen aan degenen die dit misschien herkennen.

Hoewel ik nu mijn 50ste droge dag inga voel ik mij de laatste week smorgens alsof ik flink heb zitten drinken de avond ervoor.
Een vieze smaak in mijn mond, een hoofd gevuld met watten, ik moet echt moeite doen om te beseffen dat ik Niet heb gedronken, al 50 dagen niet en lichamelijk is het alsof er een tractor over me heen is gereden.
het trekt wel bij na een uurtje ofzo maar jeetje, wat een rotgevoel om mee op te te staan.

Herkenning? Hoe lang heeft dat bij jouw geduurt?

Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WISSELEND BEWOLKT EN EEN ENKELE BUI

Vandaag is het wisselend bewolkt met een enkele bui. De noordwestenwind is langs de kust (vrij) krachtig, 5-6 Bft, maar neemt in de loop van de dag af. Ook de buiigheid wordt minder; vooral over het zuidwesten van de regio. Het wordt vanmiddag 6 a 7 graden.

Vanavond nemen wind en bewolking weer toe. In de loop van de nacht gaat het nu en dan regenen. De wind wordt westelijk en wordt langs de kust later vannacht opnieuw krachtig, windkracht 6. De minimumtemperatuur ligt 5 graden.

Morgen overheerst de bewolking en valt er nu en dan regen. De westenwind is krachtig, langs de kust nu en dan hard, windkracht 7. Het wordt morgen ongeveer 8 graden.

Na morgen blijft het zacht en wisselvallig. De winter is weer ver weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Cato, dat herken ik wel.
Teleurstellend vond ik dat ook. Ik vond het zo knap dat ik niet dronk en ik ging me steeds slechter voelen, zo voelde het tenminste.

Moe, bijna uitgeput als ik opstond terwijl ik wel vroeg naar bed ging:angry: niet leuk.
Als ik het me goed herinner hebben veel mensen de ervaring die jij beschrijft.
Hou vol meid, het gaat veranderen. Eerlijkheidshalve moet ik je zeggen dat ik me pas de laatste weken iets beter te voelen. Ik dacht eerst dat het nooit ging veranderen maar dat doet het wel. Ik begin meer energie te krijgen. Ik sportte bv altijd al wel maar nu kan ik de discipline opbrengen om vaker te gaan. Dat komt doordat ik niet meer drink.

50 dagen, GOED!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato, ik weet ook nog wel dat ik er thuis grapjes(nou ja, niet echt) over maakte. Ik voelde me heel vaak alsof ik een liter BB naar binnen had gewerkt, zo katerig voelde ik me.

Het heeft me ook wel, heel even maar, soms aan het twijfelen gebracht. Zo van, als ik me zo voel terwijl ik niet drink, dan kan ik net zo goed gaan drinken!!! VALKUIL, niet doen.

Ik loop nog steeds niet elke dag over van energie maar iets verandert er. Ik kan het nog niet precies duiden maar dat hoeft ook niet, er zit verandering in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, BamBam, da's fijn om te lezen. Het valt mij pas de laatste week op dat ik zo brak wakker wordt. beetje depri gevoel ook erbij maar het trekt snel weg als ik besef dat ik toch echt droog sta.

Wat me ook opvalt is m'n fysieke gevoel smiddags. Mijn benen voelen anders aan. Ik kan het niet anders beschrijven, bijna net alsof m'n aderen schoon zijn ofzo, alsof het andere benen zijn in ieder geval. Wat klinkt dat raar he? maar het is echt waar.
Bovendien begin ik zin te krijgen om weer op visite te gaan bij kenissen, echte zin weet je wel?

Da's lekker hoor, dus m'n energie peil begint wel omhoog te kruipen alwel. Alleen dat katterige gevoel smorgens tjonge, nu dus ook, typ heel langzaam bijvoorbeeld, moet echt geoncentreedr nadenken over de volgorde van de letters. Nou ja, is tijdelijk gelukkig, en op zich ook wel interressant...

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste cato39,

Ik gan vandaag mijn 17de dag ADB in en herken datgene wat je beschrijft. Ik werd vanmorgen met een barstende koppijn wakker en kom sinds ik gestopt ben met drinken heel traag op gang. Na een paar uurtjese verdwijnt de koppijn wel, maar ik blijf wel een beetje traag.
Sporten heb ik geen zin in sinds ik gestopt ben, lijkt alsof ik het niet kan opbrengen terwijl ik het juist wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm, dat andere gevoel waar je het over hebt, wat je niet precies kan duiden, dito voor mij!

Dat 'andere' gevoel in m'n benen mn in m'n kuiten als ik trappen loop, een vreemde gewaarwording.
Ik ben gisteren op ziekenbezoek geweest en moest er een tijdje voor reizen met het ov, en op de terugweg was het alsof er een andere vrouw wandelde. Echt helemaal niet onplezierig integendeel, maar wel vreemd. Zo alles op een rijtje ofzo, en dan ook nog meteen door naar een ander stadje om even op visite te gaan. Normaal zou ik dat echt niet doen, dan is een actie per dag genoeg voor me weet je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Sandra, goed joh, 17 daagies nu!
Ik heb even teruggebladerd in m'n dagboek en ik sliep toen heel veel en was trillerig . Werd smorgens met een onbestendig 'doem'gevoel wakker. Vanaf de 31ste dag wordt dat allemaal beter schrijf ik. En voor mij nu dan weer sinds een week katterig smorgens, dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato en Sandra, jullie gaan goed!

Ik ben inderdaad heel bedreven in stoppen, ik stop wat af:$
De eerste week is vreselijk maar dat gaat snel voorbij, bij mij duurt het wel een paar weken voordat ik me helemaal toppie voel.
Ik moet toegeven dat het mij helpt om al voor langere tijd droog te hebben ervaren. Een jaar waarin ik zelden aan drank meer dacht.

Ik heb gisteren weer Antabus geslikt omdat ik het even niet op eigen kracht red, het is voor mij een goede stok achter de deur.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, goed van je!!

Ik drink, nog steeds, heel veel water. Zet een kan op het aanrecht of op tafel dat je het binnen handbereik hebt.
Ik dronk altijd een kop koffie als ik was opgestaan. Dt heb ik vervangen door thee. En ik ontbijt nu eerst voordat ik koffie ga drinken. Ik was vaak misselijk s'ochtends en voelde me zeer onwel. Dat misselijke gevoel trekt nu een beetje weg.

Het wordt straks echt wel beter meiden. Om dat te bereiken hoef je niet iets te doen maar moet je juist iets laten! De eerste laten staan. Hou vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cato,

Mijn ervaring is dat ik de eerste weken, me top voelde en toen iedere morgen opstond, van pffff onder de trein gelegen. Na een maand of vier kwam de stijgende lijn en nu na een half jaar, begin ik zo langzamerhand te zeggen. Hé ik voel me vandaag lekker. Maar het wisseld nog wel. En ik wil nooit meer terug, naar de tijd van het drinken.

Hou vol het levert, echt veel op.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...