Spring naar bijdragen

De vogeltjes fluiten!


visje

Aanbevolen berichten

@ Houtje,
Zou je me opheldering kunnen verschaffen hoe jij in overleg met Tactus geblocked kunt worden?
Ik ben nu al 2x geblocked en kan me niet aanmelden na een mededeling van Tactus dat ik 3 mnd niet mee kan schrijven.
ik krijg een heel raar gevoel in mijn buik hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Marieke ik vind het fijn dat jij je ervaringen over de meetings met de AA hier deelt.
Ik durf nog steeds niet te gaan.
Ik weet dat ik geen vooroordelen mag hebben,maar ik heb onlangs gebeld om te vragen of ik kon komen.
Er werd enthousiast gereageerd want er zaten op dit moment geen vrouwen in de groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Knap hoor. De AA en het resultaat. Toen ik nog heel stevig dronk, zeg maar zo'n jaar of 12/13 geleden ben ik ook eens naar de AA geweest. Eerst huisbezoek en daarna ben ik één keer geweest. In die tijd was ik echter nog helemaal niet gemotiveerd om te stoppen en ben er nooit meer heen gegaan. In de stad waar ik woon (met zo'n half miljoen inwoners) zijn ook centra voor verslavingszorg en er zal ook wel een AA zijn. Er zijn alcoholisten genoeg.

Ik doe het echter allemaal op eigen kracht en dat gaat me prima af. Je kunt hier ook niet even naar de huisarts gaan als je hulp wilt hebben want dat instituut bestaat hier niet. Als je bv. een pilletje voor de hoge bloeddruk nodig hebt kom je meteen bij de cardioloog uit. Niks geen telefoontje naar je huisarts voor een verlenging van je recept. De artsen die ik bezoek (een cardioloog en een uroloog) zijn zeer tevreden over mijn gezondheid en al de bloedonderzoeken die zij doen, tonen geen afwijkingen. Dus dat zit wel goed.

Maar sinds ik 36 dagen geleden ben gestopt voel ik mij toch een stuk beter. Frisser en fruitiger.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, ik weet niet wat jou ervaring was, maar ik begrijp uit Houtje's bericht dat zij overleg met Tactus heeft gehad over de situatie rond die ongewenste mails, en dat zij haar geadviseerd hebben een poosje niet mee te schrijven, omdat de persoon die haar die mail stuurt wel mee kan lezen hier, en kennelijk haar stukjes voorzien van commentaar in haar mailbox dumpt. De hoop is waarschijnlijk dat als ze een poosje niet schrijft en die persoon blokkeert, de lol ervan over is. Ik hoop het maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Anna, de regel bij Tactus is dat je nooit privè info over iemand op het forum mag plaatsen Dit is wel gebeurt en redelijkerwijs volgt daarop een schorsing van 3 mnd.
Dat T daarop kan terugkomen is normaal maar sorry, ik geloof het niet meer zo.
Helemaal niet als ik een vraag stel aan degene, degene uitlogt en jij antwoord geeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tzal niet lang meer duren maar ik slaap ook nog niet.
Kan het niet laten om even te piepen en bij te lezen.
Verschillende berichten gaan over pantsers en vervelende ervaringen uit de jeugt.
Het lijkt erop dat velen van ons dezelfde opvoeders hebben gehad.
Door de vele tegenstrijdige berichten van vroeger zodanig in verwarring gebracht dat het leven nu en dan niet meer leefbaar is.
De pijn is te hevig en dan is een slok drank dicht bij.
Mijn ervaring is die pijn van vroeger hertebeleven een plaats te geven en geleidelijk aan los te laten.
Over het algemeen gebeurt dat onder begeleiding in therapie en samen met AA is dat een prachtige combinatie.
Een verslaving het hoofd bieden is hard werken en per dag kritisch blijven kijken naar jezelf.
Zelfonderzoek is belangrijk om te veranderen wat men kan veranderen.
En er is een flinke dosis moed nodig om de vaak hoge angstaanjagende drempels het hoofd te bieden.
Inmiddels ben ik me ervan bewust dat dit proces mijn leven lang duurt.
Maar ik vind het niet erg meer.
Vanavond naar de AAvergadering geweest.
Mijn groep van vroeger bezocht.
Ik was onverwacht in de buurt.
Na een half jaar van afwezigheid kreeg ik het gevoel of ik nooit was weg geweest.
Een veilig en vertrouwde omgeving waarin ik in het begin heb leren luisteren en praten over mezelf.
Waar ik altijd welkom ben ook als het niet goed met me gaat.
Een omgeving waar ik mijzelf mag zijn.
Waar mensen mij in mijn waarde laten als ik mij kwetsbaar opstel en mij niet neerknuppelen of straffen zoals dat vroeger het geval was.
Een omgeving waar ik menige angst van vroeger in de ogen heb gekeken.
Geleerd met die angsten uit het verleden om te gaan in het heden.

Ik heb in diverse groepen veel geleerd over mijzelf door te luisteren naar verhalen van lotgenoten.
zij weerspiegelden mijn problemen die iktoen nog niet kon verwoorden.
Dit wilde ik nog even voor het slapen gaan met jullie delen.

GroetRudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...