BamBam Geplaatst 1 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Anna, het maakt toch niet uit he wie er aan het hoofd van de roedel staat, man of vrouw. Het gaat erom wie de baas is. Grenzen stellen en duidelijk aangeven. Dat is belangrijk bij honden en nou ja, bij ons mensen ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 BamBam, ik weet niet precies hoe het is voor honden die bij mensen leven, maar in de natuur is het eigenlijk een enigszins tegennatuurlijke situatie als een teefje de aanvoerder van een roedel is. Het komt wel voor, bijvoorbeeld als het alfa-mannetje overlijdt, en het overblijvende alfa-vrouwtje dominanter is dan de overblijvende reuen. Maar vroeg of laat ontpopt toch altijd een reu zich als leider van de roedel. Mijn hond is een reu. Ik heb geen flauw idee of hij zich ervan bewust is dat mijn kinderen mijn kinderen zijn, maar hij heeft ze wel op zien groeien, en hij weet dat ik de baas ben en volgens mij ook dat ik geen man ben. Als hij nog enigszins zijn instinct volgt, dan is het dus logisch dat hij probeert een dominantere positie in te nemen. In ieder geval lijkt het af en toe alsof ik, nu ik meer thuis ben, weer helemaal opnieuw moet bewijzen dat ik de baas ben, en niet hij. Echt wat voor mij, dat snap je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 0 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Ik heb het al begrepen, Cato. Jij bent de baas.Doeg doeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Cato, voor je nog een keer een oordeel over iemand velt, lees even kritisch je eigen berichtjes terug, wil je? Ik vind die eeuwige kritiek van jou hier niet zo heel erg leuk, alsof jij als enige de wijsheid in pacht hebt. En je opmerking over psychiatrische patienten vond ik ook niet zo leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 0 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Je doet maar, Cato. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Waar ben je in vredesnaam zo boos over Cato, en waarom? Kun je het niet hebben als iemand kritiek heeft op iets wat je schrijft? Of zich aangesproken voelt en je om uitleg vraagt? En waarom begin je dan op iemand af te geven?Neem even de tijd om daar rustig over na te denken. Ik denk dat jouw reactie nu meer over jou zegt, dan over wat er vanmiddag gezegd is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Ik was in de veronderstelling dat ik alles had terug gelezen van vandaag, maar toch geloof ik dat ik iets mis.ff aanpassen natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Ok, ik snap het niet helemaal meer, wat was er aan de hand?Cato heeft al haar berichtjes gewist, dus hoe kan een normaal mens de draad dan nog volgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Cato had iets geschreven over het nut van medicatie.En over dat alcoholisme een psychiatrische ziekte is. Maar ik weet niet meer precies wat er instond.Mensen hebben daar op gereageerd en Cato is boos.Nou jongens, zoek het ff lekker uit met z'n allen! Ik ben weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Tja, dat kan niet Twan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Alcoholisme is natuurlijk geen psychiatrische ziekte. Het kan wel een psychiatrische ziekte tot gevolg hebben (denk aan het syndroom van Korsakov). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 En dus sluiten we dit hoofdstuk maar weer af. Dat lijkt mij het beste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Goed idee Visje.Mooi weer he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Heerlijk Twannie, beetje mistig hier(buiten dan) En bij jou? Trek je het nog in je eentje thuis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Ik ga afsluiten, nog even bankhangen. Allemaal nog een rustige avond en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Jij ook nog een fijne avond Visje, en voor straks welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 @Visje, ook al ben je alweer weg:Ja hoor, prima. Vanavond gelukkig laatste avond. Als ik die weer door ben is het wel weer oké, maar dat gaat wel lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Goede instelling Twan, je wil natuurlijk fris en fruitig zijn als je hubbie thuis komt.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Jazeker, fris als een hoentje zal ik zijn!Met gekamde haartjes en geknipte nageltjes, en mijn oortjes uitgeboend. En alle kleertjes gewassen en gestreken en gevouwen in de kast, en het heele huis schoon ende rein...Nou ja, volgende week gaat 'ie ook alweer weg, de hele maand februari is een beetje een komen en gaan... Kan ik in ieder geval wel lekker werken, dat is een voordeel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Ik begrijp het niet hoor ik zou hier een mening willen neer zetten . Ik doe het toch, ik pas nooit (buiten typefouten ) mijn berichten aan. Op geen enkele fora , soms verontschuldig ik mij wel of herzie ik mijn mening . Alles ligt hier blijkbaar gevoelig , Nu ga ik met de hondjes wandelen . Tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 1 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2007 Niks hoor Jos, zeg maar lekker wat je denkt. En inderdaad, laat je berichten gewoon staan, misschien heb je er later nog wat aan om ze terug te lezen. In ieder geval is het fijn voor anderen, dan weten die ook waar het over ging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden