Spring naar bijdragen

vrijdag 2 februari


anjo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Knap van je Visje, dat minderen voor jou haalbaar is. Ik ben destijds met ongeveer hetzelfde doel met de internettherapie begonnen, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Zodra ik twee glazen op heb moet ik dóórdrinken. Dus dan maar niets.

Ik zou niet weten waar Frans op lijkt Frannie, ik ken hem niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, lastig is het. Hoe dan ook. Maar als jij je tot je limiet weet te beperken vind ik dat heel knap. Als je dat uiteindelijk vol kan houden zonder dat je gek van jezelf wordt heb je je doel bereikt en mag je tevreden en trots over en op jezelf zijn. Maar als je wel gek wordt van die beperking dan is het misschien toch nog het overwegen waard om dan uiteindelijk helemaal te stoppen. Ook niet makkelijk, maar dan zit je niet meer tegen die limiet aan te hikken waar je op de rem moet gaan trappen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Fran, vandaag zat ik mij te bedenken dat ik niet meer voor de roes wil gaan. De roes gebruikte ik om te vergeten , of om weet ik wat voor reden, daar wil ik anders mee om gaan. En de roes beviel me niet meer, ik was er met mijn kop niet bij en dat vond ik vervelend, zeker nu mijn kinderen groter worden en langer opblijven. Ik vind het dan toch prettiger om ze helder te kunnen begeleiden. Mijn dochter heeft mij met oud en nieuw de trap op zien zwalken en dit heeft denk ik indruk gemaakt, want tegen oma zei ze dat mama dronken was met oud en nieuw en ze vond dit heel erg... Ik ook, dus vandaar mijn streven om dit niet meer te laten gebeuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, visje, dat begrijp ik volkomen. Dat lijkt me ook wel een serieuze 'oogopener'. Maar waarom dan toch die 2 glaasjes? Ik bedoel: wat heb je daar dan nog aan? Al kan ik me wel voorstellen dat je mindert om daarna volledig te stoppen en op die manier geen rare afkickverschijnselen te hebben. Maar dat kan ik niet helemaal uitmaken uit je bericht. Maar misschien heb ik te snel gelezen. Kan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Visje, dat is inderdaad heel erg, als je kinderen ouder zijn en zien dat je dronken bent. Helaas hebben die van mij dat vaak gezien. En ik mezelf maar wijsmaken dat het wel meeviel, of dat het niet opviel. Ik schaam me nu nog dood, maar ik kan er niets meer aan doen. Het enige wat ik kan doen, is zorgen dat het niet meer gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Fran, ik wil ook niet meer uit gewoonte elke dag drinken. Maar soms heb je van die dagen( tenminste ik) dat ik even wil bijkomen, even wil genieten van dat glaasje en het niet meer tijdens mijn bezigheden naar binnen gieten, maar er van wil genieten. Nou ja, nu ik dit schrijf bedenk ik mij mijn tweestrijdigheid, ik denk dat het het opgeven is van iets wat ik toch wel lekker vond en dat moeilijk vind..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch normaal, visje! Het is hetzelfde met roken. Als ik zenuwachtig ben, steek ik de ene sigaret na de andere op. Terwijl dat mijn problemen niet oplost en ik er eigenlijk alleen maar nerveuzer van word. Toch beschouw ik die sigaretten als 'noodzakelijk'. Raak ik in paniek zonder. Ik vergelijk verslavingen wel vaker met 'slechte relaties'. Je weet dat ze niet deugen, maar het jaagt je angst aan om er uit te stappen en 'alleen achter te blijven'. Slaat nergens op, maar dat zit gewoon in ons hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dubbele heb ik ook Visje. Ik kan echt genieten van een glas goede wijn, ik vind het heerlijk. En als ik een keer echt goede wijn dronk klokte ik het ook niet zo naar binnen. Maar meestal ging het toch echt om de roes, en ik goot ook zo het ergste bocht naar binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, jullie hebben absoluut gelijk. Maar het zit zo in je kop he! Ik ben wel blij dat ik bewuster en alerter ben dan voorheen en zal zeker over jullie woorden nadenken! Bedankt voor het meedenken en het ontrafelen van mijn kronkels. Zie je hoe goed het forum werkt, dat wordt vanavond maar weer eens bewezen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...