Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Ja Jos, er wordt de laatste tijd inderdaad wat veel over alcohol gepraat, maar zo gek is dat niet op een forum met mensen met een alcoholprobleem. Waar het hart vol van is loopt de mond van over, zullen we maar zeggen. Ik weet dat dat voor sommige mensen ook moeilijk kan zijn, de trek kan doen opleven. In dat geval moet je er gewoon op dat moment wat van zeggen. Want het is een feit dat we hier zijn om elkaar te helpen en dan NIET aan de drank...Die moppen zijn een ander verhaal. Er wordt hier veel lol getrapt en dat heeft ook al veel mensen hier door moeilijke momenten heen geholpen. Maar als je daar tussendoor komt met een serieus probleem of een serieus bericht zal niemand je weghonen, hoor. De boog is hier echter niet altijd gespannen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Hallo allemaal,Ik ben bang dat ook hier het griepvrus langzaam naar binnen aan het sluipen is.Begon vannacht al en vandaag wat koortsig de dag doorstaan.Heel vervelend omdat ik deze week bomvol met afspraken sta die ik eigenlijk te belangrijk vind om te cancelen.Nou maar ff zien hoe de avond verder verloopt en maar hopen dat ook dit jaar het griepie snel mijn deurtje voorbij sluipt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Ik had twee weken niet gedronken en wilde me bewijzen in mijn stamkroeg.Ik voelde me bere sterk.Eenmaal mij binnen door het rookgordijn gewerkt en terug midden tussen mijn oude zuipmaten voelde ik plots de moed in de schoenen zakken en na een luidruchtig welkom van de kroegbaas en op de vraag wat ik wilde drinken, zij ik verbouwereerd...doe mij maar een pils...Binnen twee minuten zat ik weer in mijn oude vertrouwde wereld aan de pils, weg al mijn goede voornemens en ik denk Twan dat het beter is voor een alcoholist vooral in het begin even niet naar zijn oude vertrouwde omgeving terug te keren..Je geeft het antwoord zelfal, op het moment ik wat steviger in mijn schoenen stond durfde ik de uitdaging wel aan, maar vond het niet meer zo nodig.Ik was inmiddels gewend aan de koffie met het gebak en dat stond in mijn stamkroeg niet op de kaart.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Jos, als jij de afgelopen dagen goed gelezen hebt, dan moet het je toch opgevallen zijn dat hier ook heel veel gesproken wordt over de 'onderliggende' problemen van het alcoholgebruik. Steeds weer wordt er door verschillende mensen op gewezen dat niet drinken slechts een deel van de oplossing is, het belangrijkste is op een andere manier te gaan leven. Anders denken, andere oplossingen vinden, kritisch naar jezelf kijken, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Met name Ziza benadrukt dit ook steeds opnieuw.De primaire reden waarom mensen op dit forum komen is omdat ze een alcoholprobleem hebben, waar ze iets aan willen doen. Daarom wordt er hier veel over alcohol gepraat, over trekmomenten, en wat je kunt doen om daar doorheen te komen. En daarnaast komen de andere zaken aan bod.Jezelf proberen te veranderen en ondertussen toch blijven drinken heeft geen zin volgens mij. Alleen stoppen met drinken, en verder alles hetzelfde blijven doen heeft ook geen zin. In beide gevallen blijf je leven in het probleem. Dus praten over onderliggende problemen zonder het over het drinken te hebben heeft ook geen zin. En daarom wordt er hier dus veel over alcohol gepraat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Jos en dit vind ik nu niet netjes van je.Je legt hier iets op tafel neer. Meerdere mensen geven je daarop uitermate correct en uitgebreid antwoord op en dan peer je hem.Op zo'n moment ben ik blij dat ik er niet meteen op gereageerd heb omdat ik me dan niet serieus genomen zou hebben gevoeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Mieke, sterkte ermee. Ik hoop dat het griepvirus bij jou alleen even om de deur kijkt, en niet verder naar binnen komt.Ik ben net terug van de bewonersvergadering. Goed nieuws en slecht nieuws. We krijgen heel veel keuzevrijheid in de keuze voor de keuken (kleur, aanrechtblad), tegeltjes e.d. Het slechte nieuws is dat er heel ingrijpend gebroken en verbouwd gaat worden, en dat we maar liefst 4 dagen het toilet niet kunnen gebruiken (we krijgen zo'n chemisch toilet, maar waar zet je dat? in de woonkamer?) en maar liefst 9 werkdagen (dus bijna 2 weken) de douche niet kunnen gebruiken. Er komen gemeenschappelijke douches elders in de buurt, dus dat wordt in de rij staan 's morgens. En verder een soort campinggasstelletje om op te koken. Leuke vakantie dit jaar, we gaan kamperen in eigen huis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Anna en daar vreesde je al een beetje voor.Jeetje , dat is best wel een lange tijd zonder toillet en douche.Dat koken is het ergste niet, maar om nou op de po te gaan zitten met bouwvakkers erbij lijkt mij ook niet de charmantste gedachte.En jullie wonen met z'n 3-en hè?.Vind het echt een vervelend vooruit zicht voor je.typefoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Kijk Mieke, door jouw reactie tegen Jos realiseer ik me ineens, dat dit een voorbeeld is van de winst die ik heb geboekt door een half jaar niet te drinken.Een half jaar geleden zou ik er hetzelfde over gedacht hebben als jij nu, en zou ik me waarschijnlijk afgevraagd hebben of ik iets verkeerds gezegd heb waardoor Jos weg ging. Maar nu kijk ik daar anders tegen aan. Dat Jos uitlogt maakt mij eigenlijk niets uit. Ik probeer hem iets uit te leggen, en als hij denkt dat hij niets aan mijn uitleg heeft, is dat zijn probleem, niet het mijne.Redt jij het nog een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Anna,'t geet weh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Anna, ik vind het meer met een fatsoensnorm te maken hebben en daar verschillen wij misschien dan in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Mieke ik ben niet weg hoor, ben jij er nog ? Alcohol is een van mijn problemen, maar wie weet van mijn andere problemen of waar ik het meeste mee in mijn hoofd zit ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Jeetje Anna, wat een toestand. Laat het even bezinken, de oplossing zal er zeker komen! En weer een situatie waar je droog onder blijft! Ondanks de spanning!@ Anjo, hoe is het nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Jos maar daarvoor ga jij toch voor een psychologe toe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Jos, maar daar kunnen wij je denk ik niet echt mee helpen. Daarvoor zal je toch andere hulp moeten zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Wat ik je probeerde uit te leggen Jos, is dat jouw andere problemen waarschijnlijk nauw verweven zijn met je alcoholprobleem, al zie je dat zelf op dit moment misschien nog niet zo. Niet drinken helpt je sowieso om eerlijker en helder naar je problemen te kijken, en je kunt ze beter op hun ware waarde inschatten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @Mieke en @Visje, ach, ik denk maar zo, elk nadeel heb zijn voordeel. Stel je voor, drie weken lang mijn huis vol met stoere bouwvakkers. En als het een beetje meezit komen ze bij mij in de zomer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Anna, als ik je goed begrijp gaat die renovatie in het voorjaar of de zomer beginnen, niet? Dan is het hopelijk niet zo koud en kun je misschien af en toe naar het zwembad of zo om te douchen.. En dat toilet zou ik me maar niet zo druk om maken. Gewoon je oor te luister leggen bij je buurtgenoten en wie weet wat voor inventieve en creatieve oplossingen je te horen krijgt. Nood maakt toch vindingrijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Beste Bam Bam, Je verhaal geef mij heel wat moed dank je. Was vandaag aan het vechten tegen de drang om alcohol te gaan halen, maar stelde het steeds uit. De reden dat ik wilde drinken is boosheid op mijn ex. Die gast durft mij te vragen om financieel hulp terwijl hij gekozen heeft voor een andere vrouw. Ik voelde mij vreselijk gekwetst. Maar gelukkig heb ik geen drank gehaald en morgen is een andere dag.Rosie ik heb wel belangstelling voor de troep die in sigaretten zitten, wil al een tijdje stoppen met roken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Anna, ah haaa, en ik me maar zorgen maken over je!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Anna,en dat is ook wat de hulpvelening mij zegt.Eerst de alcohol eraf en dan maar eens kijken wat er aan daadwerkelijke onderliggende psychische problemen over blijft.Dan pas kan daar op een eerlijke manier naar gekeken worden.De hulpverlening maar ook ik heeft er niets van als ik half in de lorum des noods iedere dag op gesprek of in therapie ga Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Pluim voor Sandra! Goed gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Ha en Anna heeft straks veel vriendinnetjes op de thee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Hoi allemaal,Aan allen een dikke merci voor alle beterschapswensen!! Doodziek en toch even bij jullie komen piepen!! Hoe forumverslaafd kan iemand zijn ,hé!!!@rosie, het is nu te laat zeker voor wat vlierbessensap?! En een griepprik heb ik op het werk gekregen, blijkt nu dat ik een andere soort heb!!@anna, mijn zoon heeft me aangestoken, liggen we nu lekker samen uit te zieken!!Mijn ventje probeert me zo goed mogelijk te verwennen maar met al die kindjes is dat soms wat moeilijk, hé!!Nu vlug terug de zetel in en tot later!!Slaapwel , lieve forummerkes!!!Knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Sandra, goed gedaan@ Knuffie, beterschap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Ik ben ff weg moet wat regelen voor de leden vergadering.Ben rond tienen er weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden