Spring naar bijdragen

dinsdag 6 februari

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Anna,

Volgens mij heb je niet de griep. Het duurt te lang en opgezette lympklieren zijn een teken van infectie.
Ik weet dat je een hekel aan de huisarts hebt maar ik zou toch even een afspraak maken, laat dan gelijk even prikken voor Pfeiffer. Weet je nog, ze hadden mij ook al overspannen en depri verklaard.

BamBam,

Te gek, meid!!! Ik ben zo blij voor je en wat een heerlijk gevoel is dat,he. Je hebt gelijk je bagage blijft
daar had ik ook last van. Eerst was ik het slachtoffer, toen was iedereen waar ik in aanrakening mee kwam het slachtoffer en nu na 5 jaar begint het wat in evenwicht te komen. Dus er is hoop.
Ik ben nu ook niet meer boos en dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker maar moeilijker voor sommigen. Boze mensen die kun je gemakkelijker weg zetten, die zien het gewoon verkeerd of zijn gewoon niet volwassen etc.

Hier sneeuwt het niet maar ik heb het steenkoud, Ik ben blij dat de dag erop zit want zo leuk is het op het moment niet. Pijnlijke schouders en ik had hoofdpijn. Gewoon stress. Leerlingen die er niets van bakken en een juf die het een beetje beu is dat ze er niets van bakken. En nee, het ligt even niet aan de juf. Ik ben niet verantwoordelijk voor alles. Het gekke is dat het lijkt of iedereen in mineur is. Ik hoor de leerlingen mopperen maar de docenten ook. Het is dus errug gezellig.

De kramp in mijn schouders sprong er gisteren in toen ik zin kreeg en in mijn badjas ging zitten sindsdien is het niet meer weg geweest. Ik ben het al gewend dat ik op de bank voor de tv in slaap val maar gisteren op de een of andere manier toch in mijn bed geraakt. Leuk voor de verandering, slaapt een stuk beter en is vriendelijker voor de energie rekening. Ik betwijfel dus of ik het droog houd.
Trek gaat meestal zo weer over maar het blijft nu hangen en sluimeren met name in mijn schouders.

Ik heb al dagen trek in Indias eten, uit India dus. Heb dochter 1 al opdracht gegeven om benodigheden mee te nemen uit de UK. Het is hier niet te krijgen en ik lijk wel zwanger want het water loopt me uit de mond. Nog twee weken wachten dus......En ik heb absoluut niet het vertrouwen dat mij gaat lukken.
Ik baal ook van Appie, het heeft wel Indiase spullen maar garam marsala wat dus in bijna ieder gerecht wordt gebruikt heeft hij dus niet.

Ik hoop dat jullie een betere dag hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,

Je schrijft dat je betwijfelt dat je het droog gaat houden. Ik begrijp dat het al een paar dagen niet lekker met je gaat. Zaterdag ziek, gisteravond al trek, maar toen ben je er gelukkig in geslaagd het in je badjas uit te zitten. Vandaag een rotdag op school, en je hebt trek in Indisch eten waarvoor de benodigde ingrediënten hier niet te krijgen zijn. Kortom, een scala aan excuses om toe te geven aan je trek. Ik herken het o zo goed, zo is het immers jarenlang ook voor mij geweest.
Maar meid, je zit je hier eigenlijk bij voorbaat al te verontschuldigen voor het feit dat je jezelf al min of meer hebt toegestaan toe te geven aan je trek. Je moet je niet bij ons verontschuldigen, want je doet het jezelf aan. En morgen, of overmorgen heb je spijt dat je weer te zwak bent geweest. Schouders die vastzitten zijn vervelend, en het doet pijn. Ik weet er alles van. En dagen dat alles tegen zit zullen er altijd blijven, niet alleen voor jou. Anjo, DOE HET NIET!

Als je al een fles gekocht heb, doe hem dan weg. Ga lekker douchen, trek nu je badjas al aan, maak iets anders te eten voor jezelf, en kruip op tijd in bed met een warme kruik onder je schouders, maar ga niet drinken alsjeblieft. Je kunt het, ik meen het! Ik heb ook jarenlang gedacht dat ik het niet kon, en toch heb ik het afgelopen half jaar verschrikkelijke rotdagen en rotavonden doorstaan zonder te drinken. En dat kun jij ook. Please Anjo, blijf sterk. Doe het voor mij, doe het voor ons, maar doe het vooral voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou even in het algemeen iets willen zeggen over de diverse psychologische theorieën die hier zo af en toe de revue passeren.

Voor de meeste psychologische theorieën valt wel iets te zeggen, ze zijn vrijwel allemaal plausibel, verklaren een hoop en zijn vaak heel bruikbaar om bepaalde problemen mee te behandelen. Dit geldt voor de pyramide van Maslow, voor de inzichten van Freud en Jung, Pavlov, voor de methoden van Rogers, etc. etc.
Hetzelfde geldt echter voor de opvattingen van de critici van al deze theorieën. Ook deze kritieken zijn plausibel, bevatten verhelderende inzichten, en leggen een vinger op een zere plek.

Om deze reden bekijk ik al deze theorieën met een dosis scepsis. Ze hebben allemaal hun waarde, en bruikbaarheid. En evenzeer hun beperkingen en tekortkomingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Dit is precies zo'n breekpunt waarover je morgen kunt schrijven:
"normaal begon ik op zo'n moment altijd te drinken, maar dat heb ik nu niet gedaan..."

Lees nog eens wat Ziza eerder vandaag schreef:
"waanzin = het herhalen van hetzelfde gedrag en verwachten dat het resultaat anders uitvalt...."
Je moet leren met vervelende situaties om te gaan zonder naar Jan te grijpen, en dit is zo'n leermoment!

Vreet een zak drop leeg,
ga met de koptelefoon op naar je favoriete muziek luisteren,
doe een kruiswoordpuzzel,
ga een eind wandelen,
neem een warme douche,
Knip je teennagels,
Maak de oven schoon,
Ga al je cd-hoesjes met een vochtig doekje afnemen,
Maak met een wattenstokje de toetsen van je toetsenbord schoon (ook ertussen),
Maak appelmoes,
Doe een veel te moeilijke Sudoku puzzel,
Ga schandalig vroeg naar bed,

Maar blijf met je tengels van de drank af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nemo, gefeliciteerd neem een tweede bak thee van mij!

Anjo, hier geef je toch niet aan toe toch?
Ik heb zoveel inmiddels van je geleerd, moet je nu toch ook kunnen luisteren naar
alle hulp roepen van je forum maatjes.
Het is nu eenmaal weer voor griep en allerlei pijntjes, het zijn koude en soms duistere dagen, maar die heb jij niet alleen, wij allemaal moeten hierdoor heen.
Nog even, en we gaan de lente tegemoet, zoek afleiding, vroeg naar bed, warme douche en zo meer.
Maar raap vooral jezelf bijelkaar en bekijk nog eens goed wat het je vooral niet opleverd om een uitglijder te permitteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ rosie: de keukenboozz niet aangeraakt, kon het niet laten om de avond te evaluleren aan de bar met een biertje en ben uiteindelijk in bed beland na vier pils op het werk en anderhalf glas rode wijn thuis en nog na twee koppen sleepie time thee. Voor mijn doen een druppie dus.
Vandaag extreem down, krijg voglende week maandag pas van het CAD wat te horen, heb niet kunnen squashen, alleen het huishouden gedaan en nog eigenlijk heel veel meer, maar aangezien ik een lichte vorm van ADHD heb veels te weinig. Sta voor vandaag droog en een oplossing zou zijn na het werk alsnog een potje te gaan squashen. Vandaag weer de ring in (zonder scheidsrechter helaas op maandag en dinsdag) met de nieuw aangekomen magnums witte en rode wijn. De port zijn ze gelukkig vergeten mee te nemen van de groothandel.
de kok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer heel wat te lezen, ook vandaag ga ik proberen het droog te houden dan zit ik aan dag 2 . Ik lees hier mooie stukjes van BamBam en Ziza, persoonlijk denk ik dat mijn onderliggende problemen groter zijn dan mijn drankprobleem. Misschien creëer ik teveel problemen. Nu ga ik met de honden wandelen en hoop dat straks mijn hoofdpijn weg is en lees dan verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie, sorry, mijn opmerkingen over psychologische theorieën was niet als een aanval op jou bedoeld. Bij het teruglezen zag ik dat het zo wel een beetje overkwam.

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat hier nogal eens van dit soort theorieën langskomen, en daar is ook geen bezwaar tegen, want ze zijn vaak heel verhelderend. Maar al die theorieën hebben ook hun tegenhangers, en ook die zijn verhelderend, en verklaren weer andere zaken, of bieden veel praktischer handvaten om in actie te komen. Ik vind het daarom belangrijk niet alles op te hangen aan één theorie of één methode. Er zijn altijd meerdere wegen om te bewandelen, en de een is niet noodzakelijk beter dan de ander, zolang je maar de goede kant op gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosie,

Het was niet mijn bedoeling om in een gesprek te komen over allerlei theorieen....
Wat wel mijn bedoeling was, was om je te waarschuwen voor vanavond in verband met je afspraak om te gaan eten met vrienden , die volgens jou zeggen wijnfanaten zijn....je gaf zelf al aan het "tricky" te vinden om er naar toe te gaan...nogmaals wat mij heeft geholpen is weg blijven van zulke afspraken.... als je ook maar een beetje op mij lijkt dan heb je vanavond een groot probleem... mocht je evenwel droog blijven dan nog heb je niets "bewezen" maar alleen een groot risico genomen....en ik hoop dat je droog blijft want voor sommige mensen die ik kende was er ook een laatste keer dat ze dronken en gebruikten en het niet meer na konden vertellen of opnieuw konden beginnen....ook zij trapten in de waanzin van alcoholisme en moesten dat met de dood bekopen... ik ben blij dat ik nog leef en dit aan je kan vertellen....

Ik ken je niet en ik weet ook niet wat goed voor je is.... ik kan alleen maar vertellen wat er met mij gebeurd is , wat ik er aan gedaan heb en hoe het nu is.... en zo moet je bovenstaande ook lezen...en mijn vorige stukje ook... wat mij ook erg geholpen heeft is te kijken naar de overeenkomsten in plaats van naar de verschillen als ik las cq luisterde naar iemand...en dat werkt nog steeds goed...

Ik wens je liefde en wijsheid Rosie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ziza:

Hoewel ik je stukjes altijd met veel genoegen lees en ze voor mij over het algemeen inspirerend zijn, vind ik je laatste bijdrage misschien een beetje hoogdravend. Ik denk niet dat Rosie dood gaat of in de goot belandt als ze vanavond met haar vrienden gaat eten.

Ik denk dat er altijd situaties zullen blijven bestaan waarin anderen zullen drinken.
Om daar altijd voor weg te lopen lijkt me misschien niet de beste oplossing, omdat je er op die manier nooit mee om leert gaan, maar er alleen je ogen voor sluit.

Is het op de lange duur niet constructiever om te leren omgaan met 'tricky' situaties dan er voor weg te lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...