Spring naar bijdragen

zaterdag 10 februari


Mick

Aanbevolen berichten

Dank je wel voor je woorden Kohtje. Jij staat inderdaad altijd zo sterk en zeker in je alcoholloze leven, dat ik geneigd ben te vergeten dat het gevaar voor jou ook nog steeds op de loer ligt, zodra je een eerste glas zou nemen. En zoals je zegt, het hoeft misschien niet zo te zijn, maar het kán.
Ik hoopte, dat ik op een dag zozeer niet met alcohol bezig zou zijn, dat de gedachte aan het roesje, de vergetelheid, ook niet meer in me op zou komen. Misschien zal dat ooit gebeuren, misschien ook niet. Beter is het, als ik doe behoefte aan verdoving helemaal niet meer zou hebben. Zoals je al zegt, ik heb al stappen genomen om dat doel te bereiken, en ik zal zeker verder gaan op die weg. Ik denk dat ik (zoals meestal) te snel wil en te ongeduldig ben. Misschien kan ik niet verwachten dat ik er in een half jaar al ben, en dat alle oude meuk opgelost en voorbij is.
Nee, ik denk niet dat mijn depressiviteit het gevolg is van stoppen met drinken. Ik denk eerder dat ik dronk om mijn depressiviteit te maskeren, ook voor mijzelf.

Het is in ieder geval heel fijn datgene wat mij bezighoudt hier op te kunnen schrijven, en zoveel respons te krijgen waarmee ik weer verder kan. Ik ben voorlopig ook nog niet van plan hier weg te gaan, al moet ik er misschien 10.000 berichtjes voor plaatsen.

Marion, ik ben het met Stien eens. Het is geweldig dat je gisteren nuchter die sms naar je ouders hebt kunnen sturen, en dat jullie daardoor weer een stapje dichter bij elkaar zijn gekomen. Het bewijst eens te meer dat je nuchter veel verder kunt komen, dan met alcohol op. En dat is ook voor mij belangrijk om steeds weer te zien.

Jullie zijn allemaal geweldig!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ga ervan door.
Ga lekker eten bij muziek maatje.
Ben benieuwd wat ie heeft gekookt of gebakken.
Voordeel: hij drinkt niet en ik ook niet.

@ Koh,
Je 300-ste dag,
geweldig, maar morgen krijg je pas een pakje van mij want ik wil wel weten of je het gered hebt ( denk van wel hoor) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, fijn dat het goed gegaan is vanavond en dat je weet dat je een goede aanwinst bent.
Dat de andere accordeoniste je als lucht behandeld is wat minder. Is dat niet een negatief gevoel van jezelf? Je zou juist uit jezelf kunnen proberen contact te leggen maakt het nog gezelliger. Je kunt het ook zien, je betreed ineens haar terrein. Zij moet ineens de twee mannen delen! Nou ja, dit is zomaar een gedachte die bij mij opkwam hoor.
Goed zeg, dat bij jou die trek momenten zo afnemen en dat je hier goed mee overweg kunt, klasse!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jos, hoop is er altijd en dat is mooi. Maar van hoop alleen kun je niet leven. Je zult wat moeten doen om je hoop, je wensen te kunnen vervullen. En dat is niet met drinken beginnen. Vanuit een gezonde, nuchtere geest kun je bouwen aan een beter leven. En ook een beter leven vergt investeringen. En dus positief denken. Dat dat gemakkelijk zou zijn heeft nog nooit iemand beweerd maar positief denken met positief resultaat -hoe klein ook- is weer voeding voor meer positief denken. Hoe langer je de winstpuntjes kunt zien en bij elkaar weet op te tellen, hoe makkelijker positief denken wordt. Dat proces kan langzaam gaan in het begin, maar geduld is een schone zaak, zeker in dit geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucas en Maria, wat is er aan de hand? Hebben jullie trek, of één van jullie? Of zijn jullie aan het drinken?

NIET DOEN! Geef niet toe maar zet door, denk aan jullie kind, dat zoveel beter af is met nuchtere ouders. En kom het hier van je af schrijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kohtje ik heb inderdaad een drankprobleem , was dat maar mijn enigste probleem
@ Lucas en Maria vertel over jullie problemen
@ Sneeuwwitje dit is een reactie op wat je donderdag plaatste , laat de problemen van je ouders niet heel je leven overnemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn 300 dagen hebben daar niks mee te maken. Je hoeft echt niet om vergeving te vragen, we zitten hier niet bij de rechters van goed en kwaad. Jullie kunnen elk moment weer stoppen met drinken. Je kunt dat uitstellen tot weet ik wanneer maar je kunt ook nu stoppen en alles wat je nog in huis hebt wegmikken. Dan heb je misschien wel spijt van dat je wat gedronken hebt maar dan kun je je ook weer sterken met het feit dat je zelf weer de rem hebt aangetrokken. Denk even aan jullie verantwoordelijkheid naar je kind, dat maakt het besluit te stoppen misschien makkelijker. Sla een arm om elkaars schouder, huil even uit en lach er dan weer om. En als jullie kindje het toelaat kruip dan lekker vroeg in bed en morgen gezond weer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucas en Maria, probeer te bedenken, desnoods te beschrijven wat de aanleiding tot het drinken geweest kan zijn. Mogelijk is dit een valkuil die jullie vaker gaan tegen komen. Als je weet wat en waarom je je zo voelde toen jullie begonnen met drinken kun je het mogelijk een volgend keer voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...