Spring naar bijdragen

Ik volg het hier aandachtig..

ikstommerd

Aanbevolen berichten

Ik schrijf hier omdat ik nog niet echt met iemand erover kan praten, hoop op jullie reacties!

oke..ik drink teveel..toch wel 10 glazen bier per dag..ben ervan overtuigd dat het niet goed zit..
wil graag minderen..liefst stoppen...

Merk aan mezelf dat ik continu ermee bezig ben, loop in gedachten verzonken..het eigenlijk helemaal niet leuk vind dat ik dit doe, waarom eigenlijk?. Drinken doe ik eigenlijk altijd pas na me werk..zo rond de klok van 22.30, drink dan door tot een uur of half 1 zeg 1 uur en ga dan slapen..overdag drink ik niets..het bier na het werk geeft me een rustig gevoel, eventjes de stress kwijt..eventjes de relax.. een relatie heb ik niet..woon alleen.. dus gelijk na het werk naar huis is niet echt gezellig. Het is ook een gewoonte..doe dit eigenlijk al een jaar of 13, dag in dag uit..

Om eventjes iets over mezelf te vertellen, ik werk in de horeca, hetgeen mijn verhaal/situatie/probleem ook niet echt makkelijker maakt..van baan wisselen? hm..gaat erg lastig worden..

De optie is om na het werk naar huis te gaan t.v. kijken bijvoorbeeld, kom je het minst in de verleiding..maar voel me dan ongelukkig en alleen..waar de mensen zijn is ook bier..dus een te grote verleiding en het slappe gedrag om eraan toe te geven.

Hoe ik dit ga oplossen? geen idee! Is er iemand die zich hierin herkent? met dit bijltje heeft kunnen hakken?

dit is eventjes een gedachten..

alvast bedankt voor het mee denken!

gr. Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan Rosie en Visje..dank voor jullie reacties..

Ja een flinke bagage draag ik wel bij me, vervelende dingen heb ik uiteraard ook meegemaakt..zou er daar iets zijn?

Ik denk persoonlijk dat een onzeker gevoel in mij over mij, in mijn jeugd wel degelijk invloed heeft gehad op hoe ik vandaag de dag de wereld beleef. Toch heb ik nu wel het vermogen om mijn leven te accpeteren zoals het is. Ik baal ervan dat het drinken er misschien gewoon stiekum ingeslopen is..
13 jaar is lang.. denk ik..en elke dag..

Ik leef gelukkig hoor, een heerlijk eigen huis, meerdere leuke banen, doe iets in de vrijwilligers wereld en ben bezig een eigen zaak op te zetten. Maar voel me ondanks alles errug moe, fysieke apsect begint nu te spelen denk ik..ben ook geen 18 meer! ;-) drink ik een avond minder ( evengoed 6-8 bier), is de volgende dag echt top! Voel ik me ook fit..
En dat is dus ook eigenlijk mijn streven..ik denk dat 6 bier op een avond nog veel is, maar kan dan mezelf veel meer in de hand houden ben ik ook fit de dag erna, denk ik, voel ik..schaam me dan ook minder omdat voor me gevoel 6 bier ook wel een sociaal geaccepteerd aantal is..

Dronken worden beleef ik anders dan andere..ik word moe en wil dan naar huis.. gelukkig een erg lieve en aanhankelijke dronk over me , dus dat is gelukkig oke...ben andere niet tot last..

ppfff..moet nog veel nadenken, merk een hoop conflicten in mezelf over dit onderwerp..

kijk uit naar jullie reactie!

thanxs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Mike!

Ook ik werk in de horeca, twee banen, en het is inderdaad geen eenvoudige opgave om drank te laten staan wanneer je er de gehele dag mee werkt, en wanneer het overvloedig wordt genuttigd, zowel tijdens het werk (door derden) als na het werk, door jezelf en collegae. Je ruikt de alcohol al 8 uur per dag bijna, en de trek is op die wijze al erg toegenomen. Ik herken mezelf in je verhaal. Na het werk ging ik ook altijd x-aantal rondjes nuttigen om 'bij te komen' en vervolgens thuis op de bank nog even door. Het aantal van 10 is aldus al gemakkelijk behaald, en sociaal geaccepteerd in horeca kringen.
Natuurlijk is het werken in de horeca alleen maar een 'oppervlakte probleem'. Het is een situatie die het makkelijker, bijna noodzakelijk soms (bijna iedere horeca medewerker drinkt en rookt alsof de laatste dag is aangebroken), maakt om te drinken. Natuurlijk zijn er een geweldige hoeveelheid triggers, problemen, en oud zeer die een stuk dieper liggen, en waarvoor de alcohol als een uitvlucht of demper fungeert.
Zelf ben ik bijna zeven weken geleden volledig gestopt met alcohol, dit overigens zonder therapie en dergelijke (wegens het feit dat ik in het verleden amoebes ben tegengekomen met meer hersencellen dan enkele van de therapeuten die ik eerder heb geraadpleegd). Ik heb hierbij ervaren dat het werken in de horeca een extra moeilijk punt is, aangezien je overal in het werk bent verankerd met de alcohol. Zelf helpt het me, ook al word het afgeraden door sommigen, om alcoholvrij bier te nemen na het werk. Dat voelt nog als een 'beloning'; koud flesje, (bijna) de smaak van bier etc...Daardoor hoef ik niet mijn gehele gewoonte compleet om te gooien (nog steeds een belonend flesje in mijn hand) maar drink ik tegelijkertijd geen alcohol meer. Dit ben ik nu ook langzaam aan het afbouwen (de gewoontehandeling dus). Mij helpt het. Het leidt er echter wel toe dat je, ik in ieder geval, werd gelynched door collegae in het begin. Maar dat is een situatie van voet bij stuk houden, en je niet laten omlullen. Ik ben nu echter wel op zoek naar een andere baan (na 13 jaar in de horeca gewerkt te hebben), dat is moeilijk maar ik hoop dat het me lukt. Ik ga ook naar uitzendbureaus (beter onzekerheid qua 'carriere' en eventueel ervaring elders opdoen zodat je ergens een betere vaste baan kan krijgen, dan de zekerheid van je omringd te weten door alcohol 6 dagen per week en continu een strijd moet leveren).
Maar goed, dit zijn mijn ervaringen en ik weet niet of het voor jou van toepassing is cq helpt.
Het ziet ernaar uit dat je inderdaad een goed en druk leven hebt. Misschien dat het nog beter wordt, en fantastischer voelt, wanneer je mindert of stopt (dat moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken). Minderen kon ik persoonlijk niet omdat ik, wanneer ik drink, telkens meer wil totdat de opening van het flesje/blik/glas de weg de weg, motorisch gezien, naar mijn mond veelal niet meer kan vinden.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte met het punt waarop je nu bent beland, en het pad dat je aan de hand van dit punt op de weg inslaat.
Hopelijk zien we je terug op de dagdraadjes waarop iedereen samenkomt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een hoop stof om over na te denken weer! vind de reacties die ik krijg echt goed..fijn en bedankt!
.. kom net terug van uit gaan..heb me heel netjes weten te gedragen en me binnen mijn gestelde limiet weten te houden...beetje triest voel ik me nu..waarom niet een avond gewoon met alleen een spa-atje blauw ofzo..wat heeft mij in de positie gebracht dat ik hier over na moet denken? oef!

slaap fijn allemaal!

mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben vanmorgen bij de dokter geweest mdat ik de hele dag in gevecht ben met mezelf. Zit sinds 4 week weer zonder werk en merk dat thuis zitten funest is voor mij. Ik dronk al 'smorgensvroeg tot 'smiddags wanneer mijn vriend thuis kwam van zijn werk en zorgde er wel voor dat ik een uur van te voren niets meer dronk en at veel pepermuntjes.
Maar vandaag was ik het beu!!! Heb met de dokter een afspraak gemaakt dat ik eerst voor 4 week alprozolam (0,25) mee heb gekregen en daarna weer naar hem toe moet en heb een opdracht van hem mee gekregen: Waar komt die onrust vandaan en wat kan er aan gedaan worden.

Dus ook een huisarts geeft huiswerk op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Erica,

Een moedige en goede stap heb je gezet. Wat een fijne huisarts trouwens, die je aan het denken zet.
Ik weet alleen niet wat alprozolam is. Verder sluit ik me aan bij Visje: kom naar Ditjes en Datjes. En begin elke dag met een droge lach..

Sorry, zag net nadat ik dit geplaatst had dat je al op ditjes en datjes zit, maar kom dan gewoon naar het dagdraadje van vandaag. Val je meer op..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal en speciaal Erica!

Knap dat je die stap hebt genomen, al weet ik niet wat voor soort medicijnen dat zijn...
hoor dat graag van je..wie weet kan ik jou als voorbeeld nemen..al die onrust in je hoofd en dan ook nog eens thuis zitten..zou idd ook errug onrustig worden..

laat me het weten!

gr. Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...