stien Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Ben weer terug, stevig windje maar het zonnetje schijnt nog steeds. Dus Rosie bewaar die regenkapjes maar voor een volgend keer.Rosie, fijn dat er verbetering is en dat dit forum van onschatbare waarde is, ondervind ook ik telkens weer. Het begint voor mij een aardige uitlaatklep te worden waarbij ik wel het gevoel heb dat ik wat moet dimmen. Vooral tijdens zo'n bui als ik ga flippen, als ik terug lees ist niet fraai.Koh, je zegt een stap voorwaarts. Zo hoop ik dat het zal uitpakken voorlopig even aan het idee wennen.Maar vandaag probeer ik weer positief te denken hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Hallo Allemaal,Even een vraagje:Heeft iemand anders na het stoppen met drinken ook zo'n verschrikkelijke suikerzucht?Zo halverwege de middag (nu net dus) en 's avonds na het eten heb ik een 'onbedwingbare' behoefte aan suiker. En dan heb ik het niet over bijvoorbeeld een appel, waar fruitsuikers in zitten, maar puur onversneden snoep.Ik had zelf al bedacht dat alcohol in je lichaam wordt omgezet in o.a. suiker, maar ik weet niet of de behoefte daardoor komt?Gaat zeker vanzelf over he? Groet,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Twan, geen flauw idee. Voorheen snoepte ik bijna niet. Sinds ik gestopt ben móet er 'smiddags bij de thee flink chocola met nootjes in. Maar ik neem dat in plaats van mijn glaasje.Anjo, ben je al bloed wezen prikken en heb je daar al de uitslag van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Hai Twan,Ik kan me niet herinneren dat ik suikerzucht heb gehad na het stoppen. Maar ik ben nooit zo'n zoete snoeper geweest. Ik had en heb wel van die buien dat ik een halve salami of een enorm blok kaas moet hebben. Niet elke dag, maar soms overvalt het me en dan moet ik er aan toegeven. Gewoon een snaaibui, dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Visje, proficiat met je 41 verjaardag en nog vele gelukkige droge jaren.Rosie, fijn dat het beter gaat en dat je veel steun uit het forum haalt. Ik doe het ook en mede dankzij her forum red ik het ook weer.Stien, ik heb dat nu ook . Sinds vorige week weet ik ook dat ik mijn baan kwijt ben, dat ik geen mentor meer ben. Het doet vreselijk pijn, want ik heb jaren al mijn energie en liefde in het werk gestopt. Ik was ook altijd trots op mijn baan en mijn mentorkinderen gingen voor mij door het vuur.Nu voel ik me ook heel leeg en verlaten. Het was een deel van mijn leven en plots is het weg.Het is ook moeilijk om er thuis over te praten, want mijn man is ook zijn levenswerk kwijt, door die vennoot.Ik snap ook eigenlijk niet waar ik nu de kracht uithaal om niet te drinken, waarschijnlijk komt het och door het forum, dat ik hier mijn ei kwijt kan, mijn moeilijke momenten waar bijna niemand iets van weet. Van de week vertelde ik mijn zoon over het forum. HIj keek me aan en zei. Mam daar hoor je niet, jij bent toch niet verslaafd. Je kunt gewoon af en toe niet stoppen en dan word je vervelend, maar dat heeft iedereen weleens.Ja en dan kom ik weer op mijn nachtelijke stiekem drinken. Zo hou je de mensheid voor de gek.Terwijl ik donders goed weet dat de alcohol mijn leven aantast, mijn huwelijk, mijn gezondheid en waarschijnlijk ook voor een groot deel heeft meegeholpen om mijn baan te verliezen.Knuffie, fijn dat je vandaag hulp hebt, geniet ervan.Waarschijnlijk zijn dit de twee moeilijkste weken uit je leven, maar ik vind dat je een kanjer bent.Dikke knuffel:sun:Twan, ik denk wel dat de suikerbehoefte te maken heeft met het stoppen van alcohol. Bibelle, werk ze. Ik hoop dat je inderdaad nog wel eventjes komt piepen, want ik vind dat je leuk en spontaan en hartelijk schrijft. Je bent voor mij een aanwinst op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Mieke, vologens mij heb je de 10 dagen er bijna opzitten. Ik hoop dat het je goed heeft gedaan en dat je snel weer hier bij ons bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Hallo allemaal,Eindelijk weer eens op een christelijke tijd uit mijn werk, zodat ik zomaar een berichtje kan achterlaten zonder dat de rest van het land op 1 oor ligt!!@Visje: Van harte! Ik ga vandaag ook nog taart bakken, dus mocht je zonder komen te zitten, laat het dan even weten.Nu hield ik altijd al wel van lekker koken, zeker omdat ik vegetarier ben en niet blij wordt van slechts een hoopje aardappelen, met wat groenten ernaast, op mijn bord. Maar ik hield altijd alleen van hartig eten. Tussendoor snoepen betekende voor mij een bakje verse olijven wegkauwen. Nu heb ik echter steeds meer zin in zoet...Na een gezonde maaltijd sta ik nu nog gerust een verse appeltaart te bakken voor bij de koffie. Dat heb ik nog NOOIT gehad. NOG NOOIT!!! Op zich wel een goede zaak want toen ik 10 jaar geleden was gestopt met alcohol woog ik nog maar 48 kilo, bij een lengte van 1.76m (de aanbiedingen voor modellenwerk kwamen destijds letterlijk uit de lucht vallen, terwijl vrienden en familie overtuigd waren dat ik anorexisch was ondanks het feit dat ze me continu zagen eten), dus hopelijk blijf ik nu een beetje op gewicht. Ik ben in ieder geval nog niet afgevallen na twee maanden droog staan. Ik weet niet of de suikerzucht verdwijnt Twan...Ik hoop het niet Het droog staan zorgt er voor dat ik lekker rustig wordt, huiselijk, en minder sociaal, of in ieder geval minder extravert, outgoing...Sommige vrienden vinden me minder gezellig nu ik niet meer drink. Daar zat ik eerder nogal mee in mijn maag, maar nu voelt het okay. Als zij dat vinden: Prima, ik ga niet weer drinken om hen te bevestigen in hun gevoel van hoe IK zou moeten zijn. Daar kunnen ze zich bij neerleggen, of vertrekken. Het zij zo.De kleine drama's die het leven aan een ieder presenteert zijn natuurlijk nog alomtegenwoordig. Mijn relatie ligt waarschijnlijk aan duigen, een andere vriend heeft een zelfmoord-afscheidsbrief gemaild vanaf de andere kant van de wereld etc, alles is er nog in die zin. Maar ik maak op dit moment geen drama van het zich aandienende drama door door te draaien na een goede hoeveelheid alcohol. Alles blijft betrekkelijk rustig en stabiel van binnen, een gevoel van 'alles komt zoals het komt'. Wel een enorme trek dagelijks, de ene keer erger dan de andere, maar het is van voorbijgaande aard. Ik denk niet meer de gehele dag aan alcohol.Rust! Misschien blijft het niet zo, maar nu voelt het heerlijk.@ Rosie: Wat goed dat je je beter voelt dan een paar maanden geleden. Ik hoop alleen dat er geen schot in je depressie zit, maar in jou en de genezing van de depressie! (Vind het ook altijd zo bevreemdend wanneer mensen zeggen dat ze iets VOOR hun verkoudheid hebben gehaald) Ook al lees ik de laatste tijd slechts, wanneer ik thuiskom, het helpt! Lang leve het forum..En wat fijn dat het jou ook helpt en dat je vooruitgang boekt. @ Koh: sterkte met het stoppen met roken. Heb je al een plan de campagne? Nicotinepleisters en zulks?Welnu, ik ga even voorbereidingen treffen voor een ovenschotel en een aardbeientaart. Wellicht tot later, en in ieder geval iedereen een fijne avond gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 @kwispelbier...Het moet ook niet gekker worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Hallo allemaal, ik ben door en door uitgewaaid. Vanmiddag lekker een flink eind met de hond over de dijk gelopen, en genoten van de wind. Kom ik thuis, blijk ik de deur zo achter me dichtgetrokken te hebben, zonder een sleutel mee te nemen! Dat laatste keer dat me dat overkomen is, is 10 jaar geleden. Ik heb bijna 3 kwartier moeten wachten tot mijn zoon thuis kwam, dus ik heb nu voor een hele tijd voldoende frisse lucht gehad. En de hond snapte er niets van, maar zolang ik nog een paar brokjes in mijn zak had vond hij alles best. Daarna werd het wat problematischer.Twan, ik wil je niet teleurstellen, maar ik heb nog steeds, of opnieuw, trek in suiker. Ik heb de eerste maanden verschrikkelijk veel zoete drop gegeten. Daarna werd het iets minder, maar toen ik weer regelmatig een dropje begon te pakken tegen de keelpijn ging ik weer overstag, en ik kan er op het moment nog niet vanaf komen. Omdat teveel drop niet goed voor mijn bloeddruk is, heb ik vandaag ook maar een zak winegums gekocht, en daar heb ik er ook al een heleboel van op.:$ Ik hoop voor jou dat je er eerder vanaf bent.Marieke, nog nooit van kwispelbier gehoord, maar ik ga het ook niet kopen. Mijn hond vindt een bak vers water het lekkerste wat hij zich kan voorstellen, en hij heeft nog gelijk ook vind ik.Rosie, blij dat je uit je depressie begint te komen. Ik moet zeggen dat ik vanmiddag (voor ik erachter kwam dat ik geen sleutel bij me had) genoten heb van de wind en mijn wandeling. Na wekenlang somberheid had ik het idee dat ik zowaar weer in staat was een zonnestraaltje te zien. Een heerlijke gewaarwording!Alleen ben ik nu moe van dat lange buiten zijn. Even uitpuffen, en dan iets aan het eten gaan doen. Tenzij iemand zich aanbiedt om hier even een diner te verzorgen? We zijn vanavond maar met zijn tweeën, dus dat valt mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 In gedachten zie ik de mensheid uit de hondebak lurken, even proeven.Gezellig baasje en hond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Hoi!Ik voel me lichamelijk niet zo lekker vandaag. Rugpijn, beetje koortsig en moe. Ik hoop maar dat het hormonaal is en niet de griep, want die kan ik nu NIET gebruiken! Moet namelijk nog een paar dagen keihard werken voor ik rust kan nemen. En morgen heb ik twee logeetjes, dus moet ik het hier nog wat zien op te ruimen en te poetsen. Voor mezelf vind ik de smeerboel niet erg, maar voor anderen wil ik het toch wat schoner hebben. :$Ik heb gisteren aan mezelf gemerkt hoe hevig ik nog altijd kan reageren op verhalen over ouders. Blijkbaar zit er nog een hoop boosheid in mij... Nu ja, dat mag van mezelf.Belde gisteren nog iemand op van mijn werk om te zeggen dat ik vakantie nam en dat ik daarna weer beschikbaar zou zijn voor nieuwe opdrachten, maar dan niet meer in het genre van nu. Haar antwoord: 'En wat ga je dan doen??? En hoe ga je dan geld verdienen??? En ga je echt 3 weken vakantie nemen???' Ikke: 'Jamaar, jij hebt in de zomer toch ook 3 weken vakantie?! En waarom zou ik niet iets anders kunnen doen?!' Het verbaast me altijd weer: blijkbaar mag IK geen vakantie nemen, anderen wel. En blijkbaar schat niemand (nu ja, natuurlijk niet niemand) me goed genoeg in om ander werk te vinden... HAHA!!! Alleen 'pakt' dat niet meer op deze Frannie! Ik heb ze door!!! Ik heb mezelf erin getraind om dergelijke 'passief-agressieve' opmerkingen te ontmaskeren en ze te laten voor wat ze zijn (al kost dat enige moeite, want ik twijfel ook voortdurend aan mezelf). En waarom stelt een werkgever een stomme vraag over wat ik me financieel wel of niet kan veroorloven? (Om te weten hoe sterk of hoe zwak ik op dat gebied sta? Zodat ze me weer voor veel te weinig geld kunnen doen werken?) Ik weet het niet.Blijkbaar moet ik vroeger zoiets uitgestraald hebben van 'ik ben een sukkel, met mij mag je alles doen' of zo. Haha. (Was ook wel een beetje zo.) Ofwel projecteert ze haar eigen onzekerheid op mij. Zij is in loondienst, ik niet. Misschien heeft ze zichzelf daarom aangeleerd om alles maar te slikken en te pikken voor de lieve vrede en om toch maar haar job niet te verliezen. Nou -- schreef Frannie stoer -- niet langer met mij! Neenee, dat gaat lekker niet meer door! Nè!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Allemaal nogmaals bedankt voor alle felicitaties en bloemen en knuffels en kado's. Het was vanmiddag gezellig, we gaan nu met piza opschoot een filmpie kijken, misschien tot laters en anders tot morgen. Fijne avond nog. Liefs Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Wat zit er dan wel in, Marieke? Toch niet gewoon water?Let Buddha's light shine on you!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Hoi allen,Hier ben ik efkes!! Beetje moe en flauw maar met de hulp van mijn ma vandaag gaat het wel!! Morgenvoormiddag is m'n ventje thuis en hoef ik enkel van 13u tot 16u alleen te zijn!! Dus dat lukt me wel!! Bedankt voor al jullie lieve woorden, ik pep ervan op!!!Liefs van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 @franneke,Veel beterschap, hé!!!! Ik duim voor je dat het niet overslaat in de griep zodat je toch je werk kunt afmaken voor je aan een welverdiende vakantie begint!!!knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Bedankt, Knuf! Ik denk ook aan jou, hoor! Is voor jou wel ietsje belangrijker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Danke franneke, maar iedereen en elk zijn eigen problemen zijn belangrijk, hoor!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Marieke, ik doelde hier niet mee dat jij gek bent. Het is verbazend wat ze al niet verzinnen voor de verkoop toch?Fran, probeer toch je nodige rust te pakken. Hoop zeker niet dat het griep voor je wordt!Wat knap dat je al zo voor jezelf kunt opkomen en dat je dat soort telefoontjes kunt door zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Goed van je Fran, dat je voet bij stuk hebt gehouden. Ik las je stukje met stomme verbazing, waar bemoeien ze zich in vredesnaam mee? Het is toch jouw zaak als jij vakantie neemt, zelfs al zou je in die drie weken failliet gaan, want ook dat zou dan nog altijd jouw eigen probleem zijn.Niettemin, mezelf kennende zou ik me waarschijnlijk vreselijk hebben laten intimideren in deze situatie, dus ik vind het heel knap van jou.En ik hoop van harte dat je geen griep krijgt. Niet alleen vanwege je werk, maar ook vanwege je welverdiende vakantie. Is toch ook geen lol aan als je in je vakantie ziek in bed ligt!Knuffie, laat je maar even lekker verwennen hè. En rust goed uit. Ik denk aan je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Hoi Anna en Stien,Het ergste vind ik nog dat ze er blijkbaar van uitgaan dat ik te STOM ben om mijn eigen financiën te beheren!!! Ik ga echt niet failliet van 3 weken vakantie! En ook niet van 3 maanden. (Al moet het vanzelfsprekend geen 3 jaar gaan duren... )Ik vind het wel fijn dat ik, mede dankzij mijn therapeute, heb leren inzien wat mensen zogezegd zeggen uit bezorgdheid en wat ze daarmee eigenlijk bedoelen (al is het misschien onbewust), zijnde: "Jij kunt jezelf niet behelpen, jij hebt ons nodig." Haha, waar heb ik dat nog gehoord?Nu ja, ik ben strijdvaardig de laatste tijd.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Goudvis: kwispelhapje voor katten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 aan echt alle bedankt voor de steun gister,en om het maar goed te doen stoppen we ook met roken .**** voelen we ons toch al dus dan hebben we dit ook maar gehad.en aan ziza prachtige woorden ben ik als ex. junk ook goed in.hoop echt voor je dat het zo blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 een nieuw leven doe je zelf maar hoe wordt er niet bij verteld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 Door vallen en opstaan, Lucas. En tien keer met je kop tegen de muur lopen tot je de bulten zat bent. Al ben ik de eerste om toe te geven dat ik zelf minstens 1000 keer met mijn kop tegen de muur loop. Vandaar die dwaze blik in mijn ogen, hihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 28 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2007 vrouw en kind zitten in bad dus ik kruip er even bij,weet maar nooit wat mijn mooie vrouw in petto heeft.en mooi is ze echt zonder opscheppen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden