Spring naar bijdragen

Donderdag 1 maart


Twan

Aanbevolen berichten

Welkom Lex,

Het klopt precies van wat je zei over dat drinken en te hoge glucosewaarden, mijn dokter vertelde me dat als ik zo door blijf gaan met niet drinken mijn glucosewaarde ook zou moeten dalen dus over drie weken weer en NIET drinken zei hij streng :devil: Nee dokter dat zal ik niet doen dokter.

Ik ben in ieder geval een stuk gerust gesteld en hoop dat inderdaad mijn alvleesklier (het stukje wat ik nog heb) niet te beschadigd is.
Dus Lex en alle anderen hier, wees gewaarschuwd!!!!!!!!!! Alcohol maakt meer kapot dan je lief is.

Ik zeg nu elke dag :"Erica nee vandaag geen alco"! En dit doe ik voor de spiegel :) zie je het voor je.

Ik leef elke dag alsof het mijn laatste is :):rose:
Wel een beetje overdreven he? Maar ja mijn opluchting is zo groot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ziza, ergens aan blijven denken, is (misschien) een keuze, maar dan moet je wel leren je gedachten te kunnen stop zetten en dat lukt mannen beter dan vrouwen ( is bewezen)

Lex, welkom op het forum. Ik wist niet dat sporten ook slecht voor je gezondheid kan zijn. Ja ze zeggen weleens hardlopers zijn doodlopers, maar zo nauw had ik het eigenlijk nooit genomen.
Ik hoop dat je je draai hier kunt vinden en dat je steun kunt halen uit het forum.
Ik haal er in ieder geval wel steun uit.

Anna, ik ben benieuwd hoe je gesprek is verlopen. Ik denk dat het wel goed gaat, want volgens mij ben je wel het type, om alles voor een ander perfect te willen doen.

Stien, fijn, dat je je weer iets beter voelt. Raar hé bij gebak denk ik ook altijd aan dik worden en bij alcohol schenk ik gewoon door, terwijl je daar ook de nodige calorieën mee wegwerkt.

Ik heb vannacht goed geslapen gelukkig, de nacht ervoor had ik zo;n last van mijn rug, na het dansen, dat het helemaal naar mijn linkerbeen trok. Tja als je 2 jaar niet meer aan sport hebt gedaan en je komt er weer koud in, dan kun je zoiets verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dat jullie aan me gedacht hebben. Ik heb vanmorgen geen slecht gesprek gehad, maar wel heel emotioneel. Voor mij dan.

Mijn probleem op het moment is dat ik enorm gespannen en vreselijk emotioneel ben bij alles. Dus voorzover het nog niet duidelijk was wat er met me aan de hand is, en of ik wel ziek ben, is het dat nu wel. Op aandrang van mijn leidinggevende ben ik na het gesprek maar direct naar huis gegaan, en een paar uur naar bed. En dat was wel nodig ook, want ik was helemaal kapot, leeg, opgebrand.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat ze me beslist niet kwijt willen (wat ik wel dacht), dat ze nogal geschrokken zijn van mijn ziekte, en dat het absoluut niet de bedoeling was dat het allemaal zo hard bij me binnen zou komen. Nou ja, dat is fijn om te weten, maar het is inmiddels wel gebeurd. En dat ik niet loop te zingen en te juichen de hele dag moeten mijn collega's dan maar een poosje voor lief nemen, het is niet anders, en het is mijn gevoel.
Dat heb ik ook gezegd, en ik ben er best trots op dat ik dat heb durven zeggen. Ik moet de mensen om mij heen ook nemen zoals ze zijn, dus zij zullen op hun beurt mij ook maar moeten nemen zoals ik ben, en zoals ik op dit moment in mijn vel zit. Een masker opzetten en me anders voordoen dan ik me voel heeft geen zin, dat is inmiddels wel gebleken.

Sneeuwwitje, dat is nou juist mijn probleem, dat ik het allemaal voor EEN ANDER te perfect wil doen, en me daar zelf ongelukkig bij voel. En dat ik me ongelukkig voel is aan me te merken, waardoor men denkt dat ik onoprecht ben. En dat ben ik helemaal niet, dat zit totaal niet in mijn aard. Het is de hoogste tijd om te stoppen met bedenken wat anderen van mij willen, en erachter te komen wat ik zelf eigenlijk wil, en wat goed is voor mij. En dat valt niet mee als je dat nog nooit in je leven hebt gedaan. Maar het begin is er, want vandaag drink ik niet, en dat doe ik helemaal voor mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan bedankt voor het weerbericht.
Femke wat goed dat je wel op het forum komt en waarom zou je het laten? Omdat je een leuke zondag hebt gehad en hebt gedronken? Het was gezellig schrijf je en je hebt toch weer een nieuwe start gemaakt zonder bij de pakken neer te gaan zitten? Daar is moed voor nodig. Het leven is gewoon vallen en opstaan. Blijf jezelf niet kwellen omdat je gedronken hebt. Gewoon er weer tegen aan gaan. Succes Femke.
Water voor jou hetzelfde. Blijf niet in dat kringetje ronddraaien. Pak de draad weer op. Succes

Wat mezelf betreft: heb de boel besodemietert. Ik heb niet gedronken, maar ik heb mijn refusal niet ingenomen. Het zit n.l. zo: twee keer in de week ga ik naar de huisarts alwaar ik m'n tabletten in moet nemen. Toen de assistente even niet keek liet ik ze in mijn jaszak glijden. Daar zitten ze nog. Wilde gewoon weten of ik het zonder die dingen ook red. Eerlijk gezegd werkt het me op mijn lachspieren als ik eraan denk. Anderzijds is het toch kinderachtig. Wie houd ik nu voor de gek. 'tIs toch typisch verslavings gedrag.
Dit is een test. Volgens mij zit ik nu goed op het forum. Bedankt Marion. Lex welkom hier.
groetjes y.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lieve Marion (appeltje ;))voor je opbeurende reactie.
Horen jullie me al?

tot laterrrrrrrs
Groetjes Erica

Ps: kijk ook es op mijn hyves, als iemand wil weten onder welke naam stuur ik diegene wel een PBtje. Ik heb al veel vroegere vrienden terug gevonden is hartstikke leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hyves is een site waar je vrienden kan zoeken of maken en je kan er prive mee praten. Leuker als msn in ieder geval. wil je mijn hyves vinden zoet je eerst naar www.hyves.nl gaan en de rest spreekt voor zich.
mij kan je vinden als erica en de rest als je of anderen dit willen weten stuur ik wel als pbtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor al de harten onder de riem!

Wel een aardige controverse, ik zit een beetje in de medische hoek en dan word je je nog bewuster van wat er waardoor allemaal mis kan gaan door genotsmiddelen, wie heeft die term ooit bedacht ;-)

Ik ben ook bij de AA geweest, werd er niet echt door geïnspireerd, maar kreeg juist trek door de verhalen... Geloof wel in het buddyprincipe, daar ben ook eigenlijk een beetje naar op zoek. Het mooiste zou zijn dat ik een onpartijdige lotgenoot zou kunnen bellen op het moment dat ik trek krijg. En vooral als ik 's nachts uit de roes ontwaak en niet meer kan slapen ben ik soms zo wanhopig dat ik wel in een kliniek zou willen worden opgenomen à la de film 28 Days.

Verslaving is toch het vullen van leegtes en onvrede over de leefsituatie. Ook al lijkt het er steeds meer op dat genetisch is bepaald of je ontvankelijk bent voor verslaving, uiteindelijk zal ikzelf een manier moeten weten te vinden om die automutilatie een halt toe te roepen. De grootste demotivatie is toch wel de angst voor de ontwennigsverschijnselen die zich aandienen als ik niet voldoende zelfmedicatie neem. Lichamelijk gammel voelen is al vervelend, maar dat alle informatie zo ongehoord hard mijn hoofd en vervolgens mijn lichaam komt indenderen. Om onpasselijk van te worden. En eigenlijk voel ik me dan weer net zo beroerd als ik me voelde voor ik ooit een glas bier had aangeraakt. Toen ik op mijn 23e in mijn studententijd begon met gezellig sociaal mee te drinken was ik eigenlijk vrij snel verslaafd. Daarvoor was ik wars van alcohol, maar ik bleek psychisch zo verrot door mijn opvoeding en pubertijd en daardoor chronisch depressief dat er geen houden meer aan bleek te zijn.

Vijf soorten anti-depressiva, allerlei (groeps-)therapieën, mislukte relaties/studies/banen en 14 jaar verder ben ik toch wat teleurgesteld in het vragen van hulp. Daar moeten anderen toch ook ervaring mee hebben!?

Gr,

Lex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erica, je wordt gehoord hoor! Fijn dat je gerustgesteld bent, nu die uitdaging aan!!!
3 weken het uitschreeuwen als je het maar doet!!! Gelukkig is het nog niet ernstig, toi,toi,toi.

Anna, goed gedaan!! Dat die gesprekken uitputtend zijn is niet zo raar, volgens mij ben je daar zó lang van te voren al mee bezig, dat kan haast niet anders. Lekker weer bijkomen.

SW, nu al spierpijnen, volgens mij is het na de tweede dag pas het ergst. Je gebruikt natuurlijk allemaal spieren die normaal niet zo belast worden. Wel harstikke leuk voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lex,

Je verhaal is heel herkenbaar voor mij, en ik denk voor velen hier. Mij is het jaren geleden ongeveer hetzelfde vergaan. Verlegen, onzeker, geen zelfvertrouwen - naar ik nu weet allemaal eigenschappen aangeleerd door een opvoeding waarin ikzelf zijn uit den boze was - was ik na het nuttigen van mijn eerste biertjes, en de ontdekking dat ik wél adrem en vrolijk kon zijn en zelfs uit de band kon springen, al heel snel overstag. Het was slechts een kwestie van tijd om een alcoholverslaving te ontwikkelen. En ook het fenomeen niet voltooide studies, een mislukte relatie en banen waarin ik me niet thuis voel zijn me bekend.
Dat ik in al die jaren een forse depressie ontwikkeld heb, heb ik pas ontdekt nadat ik stopte met drinken en derhalve mijn zelfmedicatie miste.

Als tegenwicht tegen de demotivatie die je zelf al noemt, kan ik je zeggen dat ik er inmiddels achter ben (ik sta nu bijna 7 maanden droog), dat je geleidelijk aan beter in staat bent de keihard binnendenderende informatie en met name emoties te ondergaan. Je voelt meer, dat klopt, en depressieve gevoelens worden niet meer onderdrukt, dat klopt ook, maar je bent nuchter veel beter in staat de binnenkomende informatie op waarde te schatten, belangrijk van onbelangrijk, en schadelijk van onschadelijk te onderscheiden. Je bent ook beter in staat naar je eigen lichaam te luisteren, en daarnaar te handelen. Dat is lastig soms, omdat je moet toegeven aan de informatie van je lijf dat je energiereserve op is, en dat je dus rust nodig hebt, terwijl je verstand zegt dat je door wil gaan. Maar uiteindelijk ben je wel gezonder bezig, en stop je met het schade toebrengen aan je lichaam.
Als je depressief bent, dan is daar een reden voor, en nuchter kun je gaan werken aan een oplossing. Je gevoel onderdrukken met alcohol is zelfdestructief.

Het is niet gemakkelijk Lex, en soms vraag je je af waarom je het doet, maar uiteindelijk zul je merken dat je beter af bent zonder alcohol. Probeer het, voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle ik vind het leuk te lezen hoe je omgaat met je sombere gedachten.
Even stil staan bij de de dagelijkse dingen die wij zo vaak voorbij rennen zonder er waarde aan te hechten.
Het aan scherven gooien van negatieve herinneringen kan een opluchting zijn.
Dagelijks in de spiegel tegen jezelf zeggen dat je er mag zijn met je goede maar ook minder goede kwaliteiten is het goed voor het zelfvertrouwen.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, gaat het weer een beetje goed met je? Lekker die taart, niet schuldig over voelen. Je gaat immers afvallen door niet te drinken?:P Neem je morgen een balansdag.

Ziza, heb je de tandarts al gebeld?

Yansee, ik denk dat je door die Refusal in je zak te stoppen vooral jezelf voor de gek hebt gehouden. Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden. Als je ook zonder Refusal niet drinkt, prima, hartstikke knap! Als je ze niet geslikt hebt om "in geval van nood" toch te kunnen drinken dan belazer je jezelf. Je kunt er altijd nog voor kiezen om het nu alsnog te slikken. Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

L.champs140 wij zijn meesters in het leggen van verantwoordelijkheden bij de ander als ons glaasje in gevaar dreigt te komen.
Stoppen met drinken heeft te maken met de verantwoordelijkheid voor je eigen leven nemen, uit de ontkenning stappen en zorgen dat de motieven achter de gedachte waarom je wel of niet drinkt eerlijk zijn.
Dus stoppen met sjoemelen.

Middelen als campral refusal worden gegeven als stok achter de deur als iemand stopt met drinken.
Deze middelen worden verstrekte door de huisarts.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,

zojuist uitgewaaid en kleddernat op de fiets thuis gekomen van mijn werk, moe maar voldaan.
leuk dat jullie zoveel complimentjes geven, op de radio hoorde ik dat het vandaag nationale complimenten dag is, dus: jullie zijn gewéldig! :D

maar alle gekheid op een stokje, ik vind het fijn om te lezen dat ik welkom ben en gewaardeerd wordt op dit forum. omdat er maar zo weinig mensen weten van mijn verslaving, zijn er nauwelijks mensen die me complimentjes geven als ik de alcohol nu laat staan, mijn latman, een vriendin, dat is het wel zo'n beetje.

ik krijg wel complimnentjes hoor, als ik een goed stuk werk aflever, of bepaalde situaties netjes afhandel, maar dat is wat anders, dat is mijn 'vakvrouwschap' en hoort bij mijn baan; een ander zou dat ook krijgen, voor hetzelfde werk. maar dus geen specifieke adb-opstekers vanuit mijn eigen achterban, terwijl dat toch op dit moment de meeste tijd in beslag neemt, om erover te denken, om op het forum te zijn, en om het vol te houden.

nu ik niet meer drink komt er inderdaad veel boven, veel verdriet, maar ook leuke dingen die ik eigenlijk vergeten was, zoals dat plan om met sombere gedachten om te gaan: dat wist ik al -heb het zelf min of meer bedacht- toen ik 17 of 18 was of zo, dus meer dan 40 jaar geleden. nooit meer aan gedacht, en ineens was het er, toen ik onderweg dacht aan dat opruimen en afstoffen van herinneringen die in de kast of op de plank staan.

ik heb nu wel veel meer van die herinneringensdingen, mijn kleine huisje staat er helemaal vol mee. ik ga vanavond één plank doen, niet vanwege de somberheid, omdat ik zo blij ben dat ik die herinnering van mijn strijd tegen de sombere buien uit mijn tienertijd/jong-volwasen-tijd weer terugheb.:)

ik heb van alles gespaard: beertjes, doosjes, keramiek en porcelein, planten (ik woon in een soort huiskamerplantenoerwoud) boeken en kaarsen met opdruk. kortom: als ik dat als zelf-therapie ga schoonmaken krijg ik eindelijk het schone huis, zoals ik dat van mijn lieve actieve moeder leerde. alleen jammer dat zij het niet meer mee kan beleven. :(

goed, ik ga nu eten koken (spinazie met kaassaus en pasta met vis) en kom later op de avond vast nog wel even piepen.

tot droog!

groetjes van bibelle
.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yansee, stoppen met slikken van refusal stond voor mij gelijk aan hervallen.
Ik dacht wel weer zonder te kunnen, maar de werkelijke gedachte was nu en dan een glaasje te kunnen drinken.
Nadat ik een jaar lang ononderbroken refusal heb geslikt was de kust veilig en ben ik gestopt.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, maak er een gezellige avond van. Het contact met de andere accordioniste verbeterd toch al aardig las ik. Als jij nu maar je droge humor meeneemt en af en toe adrem bent is succes toch verzekerd?

Bibelle, enerzijds zeg je dat je geen complimentjes krijgt anderzijds krijg je toch complimentjes van je latman en vriendin. Koester deze!
Ik mis ze hier in mijn omgeving best wel. Krijg ze dus echt niet! Pas geleden heb ik hier een opmerking overgemaakt maar kreeg de antwoord dat niet drinken toch "normaal"is en geen complimentje behoeft. Je snapt natuurlijk wel dat dit even duurde voor het eurotje viel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stien, ik trek me juist aan jouw berichten op, niet drinken normaal? ja hallo, zo kan ik het ook, niet drinken is een hele klus, dat weet ik al anderhalve week, na 21 jaar waarin ik wel drinken wel normaal vond. ik vind je echt een kanjer hoor! (en niet vanwege de nationale complimenten dag)

hier! pak aan: :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met Knuffie eens hoor Stien. Het mag dan wel "normaal" zijn om niet te drinken, maar voor heel veel mensen is dat een grandioze prestatie, en jij doet het toch maar! Een grote pluim op je hoed (niet van jouw struisvogel hoor Mick)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien een héééééle dikke pluim en je hebt hem echt verdiend hoor.

Ik word ook niet door mijn man gecomplimenteerd, want hij vind het ook gewoon om niet te drinken.
Je kunt dat spul toch gewoon laten staan.
Nou hij wil binnenkort stoppen met roken, hoe zal hij het vinden als ik na 3 weken nog niets heb gezegd.

Anna, ik dacht al dat je zo was. Te veel voor een ander te weinig voor jezelf.
Ik ben blij dat je een goed gesprek hebt gehad en dat je nu inderdaad de aandacht op jezelf gaat vestigen. Hou vol.

Marieke, lekker naar de smartlappen, gewoon genieten en laat de rest de rest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...