Spring naar bijdragen

zaterdag 3 maart


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

SW, met zo'n plan van aanpak heb ik ook al eens zo'n gedonder gehad. Wilde/Deed mijn werkgever ook niet. Ik heb toen zelf een plan van aanpak gemaakt en gevolgd. Hiertegen kwam niemand in opstand, want ik reintegreerde immers. Tot dat ik vond dat men mij moest betermelden, dit kon dus niet zonder zijn plan van aanpak hetgeen hij weigerde op te stellen. Dit is een hele touwtrekkerij geweest. Ik heb toen gewacht tot hij zelf in de ziektewet belandde en heb iemand anders bereid gevonden dit alsnog voor mij inorde te maken. Bureaucratie tot en met. Er hoeft maar één persoon niet mee te werken en de frustraties zijn niet te overzien. Althans dat was mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ik heb jaren- en jarenlang tegen mezelf, mijn kinderen en de hele wereld ontkend dat ik een alcoholprobleem heb. Noem je dat eerlijk?
Ik heb een aantal jaren geprobeerd te minderen, en dat lukte me telkens enkele weken, en dan viel ik weer terug. En het lukte me nooit zelfs maar één dag níet te drinken, behalve als ik ziek was.

Dankzij de internetbehandeling en het forum is het me nu eindelijk gelukt om niet te drinken, maar ik heb bepaald niet de illusie dat ik er al ben. Ik voel me wel steeds sterker worden, maar ik ben me er scherp van bewust dat het gevaar om terug te vallen nog steeds aanwezig is. Daarom blijf ik hier ook.

Zoals Ziza steeds zegt, de kunst is gestopt te blijven, en daarvoor moet je dingen anders gaan doen, maar het is niet zo gemakkelijk om jarenlang ingesleten patronen te veranderen.
Vooral niet als je - zoals ik - een denker, tobber en piekeraar bent, en bovendien ook nog overal bang voor.

Je kent me niet, maar geloof me, ik ben het wandelende bewijs dat jij het ook kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, in het begin toen ik op het forum kwam stond ik ook niet meteen droog hoor. Ik ben begonnen aan de internet therapie en heb geleidelijk aan de beslissing genomen van minder tot stoppen.
En ook mede door op het forum te schrijven en te lezen. Je kunt alles gewoon kwijt, je moeilijke momenten maar ook je succes dagen. En die heb jij al geregeld (die droge dagen), da's toch een hele goede start!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien, maar ik ben gelukkig lid van de vakbond. Die heb ik gisteren al gebeld en die zeiden dat ik de brief van de werkgever moest beantwoorden en zeggen dat ik mijn formulieren al opgestuurd had i.v.m tijdsdruk. Als het fout gaat komen zij mij gelukkig helpen,
Maar ik zit hier gewoon te balen, omdat alles tegnwoordig bij ons met haken en ogen gaat . Ik verlang naar een normaal leven, zonder alcohol, even zonder zorgen.
Ik ben nu bijna een maand ADB, maar alles wordt inderdaad veel heftiger. Normaal zou ik de brief aan de kant hebben gelegd en me bezatten. Maar het lost niets op, dus heb ik aktie( ja Ziza) ondernomen en gelijk de brief geschreven.

Kom straks nog even piepen, doei.


Water, ik vind dat je het goed doet, je komt in ieder geval al met veel langere berichten. Houden zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,

Als ik in jouw schoenen zou staan, nam ik contact op, met een advocaat. Of een sociaalraadsman of vrouw. En legde ik het daar voor. Dat je werkgever in gebreken is gebleven. Want hij mag jou nu niet ontslaan, want hij heeft niet volgens de regels gehandeld. Het reintegreren, is wettelijk vastgelegd, in de wet poortwachter. Marion, het is altijd het proberen waard. Want je hebt nu toch niets meer te verliezen.
En maar goed, dat de winkels dicht zijn. En kom op meid, hou vol. Als ik het kan, dan kun jij het zeer zeker.

Liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat je lid van de vakbond bent Marion. Hun juridische dienst kan je bij een geschil goed helpen. Maar ik kan me voorstellen dat je al die tegenslagen beu bent. Knap van je, dat je die brief bent gaan schrijven en niet drinkt! Hou vol, je komt hier sterker uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Sneeuwitje, ik vind ook dat ik het goed doe...
maar het is allemaal angst
om je bloot te geven
ik ben mij maar wie ben ik eigenlijk
om mijn lippen en mn strottehoofd en mn tong
hun gang te laten gaan
gestuurd door mijn hart
en dan heb ik ook nog hersens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Wat je schrijft over, het sterker worden, herken ik ook wel. Nu na bijna 7 maanden (wat een tijd al hé) merk ik dat het steeds minder moeite kost, om neen te zeggen. Maar merk ik ook, dat er veel energie gaat zitten in het verwerken, van de verzopen dingen. Maar er staat wel tegen over, dat het per dag beter gaat. Dus ik bedoel, dat er al verschillende dagen zijn, dat ik vrolijk ben en barst van de energie.
En dan weer een paar mindere dagen, moe en wat depri. Maar ik ben ervan overtuigd, dat ik me steeds beter ga voelen. En ook steeds meer energie zal gaan krijgen. Want wat doooooor jaaaaaaren gezuip, is vernield, repareer ik niet in 7 maanden. En lieve Anna, ik ben er van overtuigd, dat dit ook voor jou geld.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Riders on the storm...


op de radio



Op dit moment luister ik naar Ilse DeLange. Mooie muziek. Ik luister heel veel naar muziek en probeer ook altijd een concert mee te pikken als wij in Nederland zijn maar dat valt niet mee. Wij zijn niet de enige die op vakantie gaan. Loreena McKennitt komt volgende week en eind maart in Nederland en Ilse DeLange tourt op dit moment. In het verleden heb ik (en hebben wij) wel concerten gezien van Dire Straits, Bryan Adams, Sarah Brightman, Frank Boeijen, Chris DeBurgh en nog veel meer. Helaas komen de grote bands en zangers niet zo vaak naar Brazilië. Jammer want dat mis ik wel. De sfeer van zo'n concert.

Van muziek is ook mijn forumnaam afgeleid. Ariel. Een song van het October Project, waarschijnlijk de beste popgroep die ooit bestaan heeft. De regels:

My name is Ariel
and I want to be free.

In mijn situatie: vrij van de alcohol wel te verstaan.

Ik lees vaak over de wegen die jullie bewandelen om van de drank af te blijven en de hulp die jullie daar bij inroepen. AA, Tactus, praatgroepen, hulpgroepen noem maar op. Eigenlijk verkeren jullie in een bevoorrechte positie. Ik doe alles alleen omdat ik de taal niet machtig ben. Ik spreek het wel en heb geen problemen om in het normale sociale verkeer mijn zegje te doen. Maar een ingewikkelde discussie voeren of een onderwerp helemaal uitdiepen is nu nog een brug te ver. Dat verandert wel maar het kost tijd. Darnaast weet niemand hier dat ik een drankprobleem heb. Mijn echte probleem bestond in de periode voor dat ik 7 jaar droog stond maar dat hoofdstuk heb ik afgesloten en het boek zit achter slot en grendels. De laatste drankperiode was niet echt zo erg dat het opviel. Ik dronk alleen in de weekends maar dat kon ik niet volhouden en het ging bergafwaarts en daarom ben ik na de kerst gestopt. Ik heb wel eens eerder geschreven dat ik op tijd aan de noodrem heb getrokken om niet weer te vervallen in het oude, zelfvernietigende patroon. De knop op selfdestruct. Ik doe het nu dus allemaal alleen en dat gaat mij goed af. Maar jullie verhalen lezen is goed voor mij. Het bepaalt mij te realiseren waar ik mee bezig ben.

Dat wilde ik even kwijt.

Ariel.

Aanpassing:Een paar typefouten verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SW, ik ben ook lid van de vakbond. Wat ik me nu afvraag is eigenlijk, als het uit de hand mocht lopen ben je dan ook verzekerd voor b.v. advocaatskosten e.d.? Of moet je je daar weer extra voor verzekeren? Dit bedoel ik niet met betrekking op jouw hoor, maar voor mijzelf, mocht het wederom uit de hand lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon jezelf zijn water, je bent goed zoals je bent. Alleen moet je daar zelf ook nog achter komen, maar dat geldt voor de meesten van ons.

Ferry, zoals jij beschrijft gaat het ook met mij. Goede en slechte dagen. En het wordt inderdaad steeds gemakkelijker om nee te zeggen, maar ik heb op het moment af en toe ook momenten dat ik heel bang ben dat het toch weer een keer mis gaat. Ik ben me heel erg bewust van wat Ziza en Rudy steeds zeggen, dat ik dingen anders moet doen om gestopt te blijven, en dan ben ik bang dat ik niet genoeg doe, of dat het te langzaam gaat.

Stien en Marion, ik weet niet van welke vakbond jullie lid zijn, maar volgens mij heeft elke vakbond een juridische dienst waar de leden gratis een beroep op kunnen doen. Het zijn echte advocaten, die heel veel ervaring hebben juist in arbeidsgeschillen. Ik heb jaren geleden als secretaresse bij zo'n juridische dienst gewerkt. Ze kunnen je echt helpen bij dit soort problemen, dus aarzel niet er een beroep op te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom nog even gedag en welterusten zeggen. even alleen, latman is een ommetje maken, naar de maansverduistering kijken., ik kijk wel vanaf het balkonnetje.

ik heb ook nog een vraagje: ik kreeg een kado van mijn latman, voor 2 weken droog zijn: zo'n apparaat waar je zelf bubbels in het water kan doen, en daarbij 2 flesjes waar je smaakjes mee kan maken (1 met suiker en 1 light - met aspartaam dus).

hebben jullie misschien ervaring met dat soort apparaten, en dan gelijk ook maar een tip waar je dat water mee kan "verlekkeren" zonder suiker of zoetstof? hoewel kraanwater met bubbels is al heel bijzonder.

een gegeven apparaat mag je niet in zijn cilinder kijken, maar ik wil het toch nog nét een tikkeltje gezonder doen, na het weekend als ik weer alleen ben. maar ik ben er wel blij mee, vooral met het gebaar en de steun die hij probeert te geven.

tot zover, een fijn weekend verder, liefs, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...