Spring naar bijdragen

zaterdag 3 maart


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jij hebt ook al vaker gezegd dat je teveel denkt Ziza, dat heb ik ook. Ik moet andere dingen hebben om me bezig te houden, ik kan niet alleen maar aan mijn drinkgedrag denken want dan word ik depressief.
Je schreef ook al eerder over een HM, ik schreef eerder dat ik moeite heb met dat concept. Ik heb wel het BB doorgelezen in een serieuze vogelvlucht en ik begrijp dat dat beschouwd wordt als een gebrek aan openstellingsvermogen mijnerzijds. Daar denk ik nog over na, zoiets begrijp ik niet in drie dagen.
Ik zei al, ik woon ver weg van mijn familie en ik heb geen vrienden en ik ben een loner. Ik ben erg slecht in face-to-face contacten en zal dus ook niet naar een AA-meeting gaan.
Dit forum is anoniem dus hier kan ik wat van mezelf laten zien maar geloof me, you haven't even scratched the surface. Dat wil ik tijd gunnen maar ondertussen wil ik niet niets doen vandaar mijn akties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent niet bepaald de enige hier die niet goed is in face-to-face contacten Water. Ik ben ook vanwege de anonimiteit op het forum gekomen, en ik ga ook niet naar de AA. Pure angst, vooral voor groepen. Maar inmiddels durf ik al heel wat meer dan toen ik hier begon.

De anonimiteit hier heeft mij ook geholpen meer van mijzelf bloot te geven, en daardoor verwerken. Doe het rustig aan, neem alle tijd die je nodig hebt. Het is al ontzettend knap dat je iets doet aan je probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,

sinds een uurtje weer thuis van mijn werk, en erg moe. het vechten om adb te zijn kost toch wel energie, maar morgen wordt het twee weken. hoera! wel even snel jullie berichten gelezen.

ik moet nu nog opruimen en de vaat doen, en dan komt vanavond latman weer; dus of ik vanavond of morgen nog even kan piepen? ik ben jullie beslist nog niet vergeten, en toen ik even snel alle berichten van gisteren en vandaag door scrollde, zag ik wel dat jullie weer veel beleefd, veel gestreden, en veel nagedacht hebben. er valt ook veel te felicitieren, vooral mieke zag ik, maar misschien ook anderen, maar ik heb het (te) snel doorgelezen. voor wie de schoen past: :musicnote:

en fijn dat rosie er ook nog is, want jou zou ik zeker erg missen!

jammer dat ik nu zo weinig tijd voor het forum heb. ik zag iets over kaarsjes opsteken, morgen zal ik dat voor jullie allemaal tegelijk doen. ik ben pas twee weken bij jullie, maar voel me al erg met jullie verbonden.

allemaal een fijne en droge avond, en wie om twaalf uur nog wakker is: veel plezier met de maansverduistering, :lips:

als het helder is (doe even je best twan) dan wordt het deze keer een hele mooie rooie, volgens mijn zoon.

veel liefs allemaal, van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de internetbehandeling van Tactus gedaan Water, al een hele tijd geleden. Ik ben er in juni vorig jaar mee begonnen, maar de eerste weken waren geen succes. Ik wilde alleen minderen met drinken, maar dat lukte niet.
Tijdens de vakantie van mijn hulpverlener ben ik op het forum terecht gekomen, en door het lezen van de ervaringen van de mensen hier ben ik geleidelijk tot het inzicht gekomen dat ik niet matig kan drinken. Dus was stoppen de enige optie. Ik drink nu bijna 7 maanden niet.

Als je erover denkt de internetbehandeling te gaan doen kan ik je dat zeker aanraden. Ik denk dat ik het met de behandeling alleen niet gered zou hebben. Voor mij werkte de combinatie van behandeling en forum. Tijdens de behandeling krijg je heel veel tips, en praktische opdrachten, waardoor je je drankgebruik leert analyseren en inzicht krijgt in je valkuilen, je moeilijke momenten etc. En ook hoe je momenten kunt doorstaan. En je kunt met je hulpverlener heel veel praten over wat voor jou moeilijk is. Ik heb er veel aan gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vreemd, maar ik heb vandaag jullie gesprekken gevolgd, daardoor kwam ik voor mezelf tot de conclusie, dat ik in sommige opzichten ook altijd beter en perfecter wilde zijn dan anderen. Ik had daar eigenlijk nog nooit zo bij stilgestaan.

Ik moest daardoor ook altijd de leiding hebben, ik was meestal klassevertegenwoordigster, jaren aanvoerdster bij de volleybal, in de buurtvereninging zat ik in het bestuur. Ik kon het ook altijd beter dan een ander ( dacht ik ).

Nu ik er over nagedacht heb, weet ik zeker dat dit uit mijn jeugd komt. Mijn moeder vertelde tegen iedereen (negatieve) dingen over mij, die niet waar waren. Ze doet het nu nog, alleen haar wereld is nu kleiner en ik woon niet meer in dezelfde op plaats als haar.
Daardoor heb ik altijd boven mijzelf uit moeten groeien. Iedereen moeten bewijzen dat ik niet zo was of ben. Dat is een aktie geweest, die niet in mijn koude kleren is gaan zitten en me voor een deel aan de alcohol heeft geholpen.

Maar nu weet ik het wel, nobody is perfect.

Anjo, ik ben het helemaal met je eens over Clinton. Fijn dat je weer een beetje een andere kijk op het leven hebt. Ik heb mijn man ook leren kennen via een blind date en we hebben nu al 11 jaar wat aan elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben met een brief bezig voor mijn werkgever, dus ben een beetje depri.
Hj had de formulieren voor de WIA niet op tijd naar mij gestuurd en toen heb ik hem geschreven dat ik mijn eigen formulieren wel vast na het UWV stuur, anders ben ik te laat en krijg ik zostraks geen uitkering.
Nu heeft hij een brief van het UWV gekregen en verwijt hij mij, dat ik me niet aan de afspaken houd en de re-integratie dwarsboom.
Maar hij had nl. van die tijd dat ik in de ziektewet zat een heel plan van aanpak moeten maken en dat heb ik nooit gezien. Nu moet hij dat voor 8 maart naarhet UWV sturen, anders krijg ik geen uitkering en moet de werkgever mij maximaal 52 weken door te betalen.
Oh, ik word str...ziek van alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Marion, wat je vertelt over je jeugd.

Water, meestal is er een wachtlijst voor de internetbehandeling. Dus als je je wil aanmelden is het het beste gewoon dagelijks, of een paar keer per week te proberen, tot je er een keer tussen komt. Je kunt je ook op die wachtlijst laten zetten, maar dat kan heel lang duren. Blijven proberen is beter.
Je moet je niet druk maken om de hulpverlener. Allereerst heb je niet dagelijks contact, en je moet de moeite nemen je frustraties te typen. Meestal is het ergste dan al snel gezakt. Bovendien hebben ze ervaring hiermee, dus ze weten dat je gefrustreerd bent.
Bij mij werkte het meestal zo, dat ik mijn ergste frustraties als ik het moeilijk had hier op het forum kwijt kon. Hier krijg je ook direct respons, en dat ik heel prettig als je even door een moeilijk moment heen moet om van de drank af te blijven. Als de ergste frustraties gezakt waren zette ik wel een verslag daarvan in mijn internetdagboek, en besprak dat in het volgende contact met mijn hulpverlener. Dat was vaak ook heel frustrerend, want ze reiken je geen kant en klare uitleg aan, maar dwingen je voortdurend na te denken over wat iets met je doet, en waarom je reageert zoals je doet. Ik ben een paar keer heel kwaad geweest en heb er zelfs wel eens over gedacht ermee te stoppen. Maar naarmate je verder komt merk je dat al dat reflecteren wel nut heeft, en dat je steeds meer inzicht krijgt in je eigen gedrag. En daardoor kun je steeds beter je moeilijke momenten voorzien een daarop anticiperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Water, het klopt,maar ik heb 5 jaar geleden zo'n groot conflict gehad op het werk en dat was ook hun fout, maar toen ben ik wel na 16 jaar weer aan de alco begonnen. Ze hebben nooit geen excuses aangeboden toen ze er een jaar later achterkwamen, dat ik altijd de waarheid had gesproken. Maar ik ben er wel weer alcoholist door geworden en w.s. ook werkeloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...