Rudy Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Ziza ik kan met de gedachtegang van de journalist meegaan.Ik wist 35 jaar dat ik aan een langzame zelfdoding bezig was.Dat inzicht weerhield mij er niet van om te stoppen.Mijn vroeger leven was een overlevingstocht met overlevingsmechanismen die ook wel negatieve karatertrekken worden genoemd.Onze lieve heer heeft ons die mechanismen gegeven om te overleven anders wij niet op het pad van de liefde geraken.Karaktertrekken als woede haat wrok, geen medemenselijkheid op welk vlak dan ook had ik nodig om te overleven.Later kwam daar drank bij.Heerlijk vond ik het eindelijk een middel te hebben gevonden om even lucht te kunnen geven aan mijn pijn, onrust en spanningen.Ik was niet van plan te stoppen met drinken alcohol werd een overlevingsmechanisme.Ik was bekend met de negatieve effecten van alcohol maar ik stopte niet.Ik was afhankelijk geworden van mijn overlevingsmechanismen.Ik wist niet hoe ik met, maar ook niet hoe ik zonder deze mechanismen moest leven.Goed dat ik verslaafd raakte anders had ik nooit kennis gemaakt met de keerzijde van het angstige leven dat ik vroeger leidde.In het leven dat ik nu leid zijn de overlevingsmechanismen van vroeger niet meer nodig...Ik ben vertrouwd geraakt met geestelijke waarden die mij weer menselijke trekjes hebben gegeven.Mij zijn middels allerlei hulpbronnen handvatten aangereikt mijn oude leven te verwerken en achter mij te laten.Daar voel ik me goed bij.En daar ben ik dankbaar voor.Rudy.
Anna Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Weet ik Rudy, maar probeer jij dat maar eens aan mijn moeder uit te leggen.
Rudy Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Anna misschien wil moeder wel luisteren maar veranderen kun je haar niet.Rudy..
visje Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 @ Ziza, bedankt voor je mooie stukje.Ik heb verder nu niet veel te melden. Straks wordt mijn loge opgehaald, de twee jongens praten nog steeds niet. Nou ja, ik nemoei mij er maar niet meer mee.Vanavond een hok vol visite, Ik zie er altijd tegen op, maar als iedereen er is en de koffierond is achter de rug, dan vind ik het wel weer leuk.Ik weet niet of ik hier vandaag nog kom. Zoniet, tot morgen allemaal. Liefs Visje.
anjo Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Ariel,Wil je nooit meer Bush en Churchill in een adem noemen?Niet dat ik zo'n fan was van Winston, hij was het product van zijn generatie. Stiff upper lip and all that.Maar hij had een hoofd en gebruikte die.
Ariel Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 quote: Originally posted by: anjoAriel, Wil je nooit meer Bush en Churchill in een adem noemen? Niet dat ik zo'n fan was van Winston, hij was het product van zijn generatie. Stiff upper lip and all that. Maar hij had een hoofd en gebruikte die. Daarom gebruik ik ook de woorden verhogen tot en verlagen naar. Snap je? Ariel.
water Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 quote: Originally posted by: ZizaIemand die onderkent dat alcohol en roken hem/haar kunnen doden maar het gebruik daarvan rechtvaardigd door te zeggen dat hij/zij het nu even nodig heeft om te overleven is pure waanzin....Ha... ik zat vanmiddag nog te denken dat ik regelmatig met vrienden aan de bar zat en we een vers rondje bier voor onze neuzen hadden en dat iedereen het glas hief en dat we zeiden: "Gezondheid!" en "Ja, op je gezondheid"... bizar eigenlijk als je er nuchter over nadenkt.Wie neemt wie nu in de maling?
anjo Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 haha. Dat dacht ik al;)Ik zat eens op een boot met Amerikanen, net nadat ze Irak waren binnen gevallen.Het was een week van op mijn lip bijten voor mij, ben netjes opgevoed door mijn ouders.Mijn vriendin is nog beter opgevoed maar die ging de discussie wel aan. het endigde in tranen, letterlijk, een mevrouw die bij ons aan tafel zat barste in huilen uit want ze beledigde haar land.Het gesprek kwam op Bush en iemand zei dat hij alcoholist was maar de nadruk werd gelegd op recovered. Terwijl we alle weten dat een terugval altijd kan gebeuren. Toch vonden ze hem beter dan Clinton want wat hij gedaan had KON echt niet. Toen kon ikmijn mond even niet houden en vroeg ze:"waarom iemand die van een bepaalde sexuele activiteit houd minder geschikt was dan iemand die niet zo intelligent was. Had ik niet moeten zeggen.Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik Amerikanen niet snap, ik heb Amerikaanse geschiedenis moeten studeren voor mijn opleiding en dat snapte ik al niet. Ik was 40 en heb een hoop plezier gehad met een groepje jongelui en de crew maar ook dat werd me niet in dank afgenomen. Ik was loose, zat in de zon,rookte etc. De mannen spraken alleen met mij als hun vrouw nergens te bekennen was. Hypocriet, erg hypocriet.
anjo Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Water,Je wenst een ieder gezondheid toe. Ik zou er echt niet onder lijden mental of lichamelijk als ik een pilsje nam. Maar ja dat vind ik vies. Alles met mate en we zijn nu eenmaal matteloos.Hoe gaat het verder met je?
anjo Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Stien, ik zag je ingelogd staan. Voel je je al wat beter?
Ariel Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 quote: Originally posted by: water quote: Originally posted by: Zizaik zat vanmiddag nog te denken dat ik regelmatig met vrienden aan de bar zat en we een vers rondje bier voor onze neuzen hadden en dat iedereen het glas hief en dat we zeiden: "Gezondheid!" en "Ja, op je gezondheid"... bizar eigenlijk als je er nuchter over nadenkt. Wie neemt wie nu in de maling? Ik heb eens gelezen dat een of twee biertjes goed voor de gezondheid zouden zijn. Toen ik dat las dacht ik dacht, van die één of twee ga ik dus niet dood. Maar ik kon het daar niet bij laten. Het is bij mij alles of niets. Dus v.w.b. de alcohol dan maar niets.Ariel.
anjo Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Ik voel me al wat minder moe. Ik denk dat ik ondanks twee anti- depressiva toch wat depressief ben.Ik heb rondgeneusd in de vrijwilligerswereld. En heb nu een plan van actie. Ik wil graag mijn bevoegdheid halen, dit jaar was er geen geld voor, vorig jaar wel maar was ik gewoon te moe.China, Japan schreeuwen om leskrachten voor Engels. Japan is mijn familie nog wat schuldig en ik weet dat er douches zijn. Mijn vader zal moord en brand gillen maar als ik nu eens eindelijk doe wat ik had moeten doen namelijk een uitkering aan vragen en de belastoing papieren in vullen dan zou dat moeten kunnen. Het betekent weer een jaar in de schoolbanken maar dat vindt ik niet erg.Ik ga ook mijn geluk proberen op een datingsite. IK ben veel te jong om zo door te gaan.Natuurlijk is het fijn dat ik zeer gemakkelijjk mijn dagen door breng maar er is meer.
Anna Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Het is zelfs wetenschappelijk aangetoond dat door het nuttigen van twee glazen rode wijn per dag de kans op een hartinfarct verlaagt. Door het drinken van méér dan die twee glazen wordt dat risico echter weer verhoogd.Ik heb me dus jarenlang wijs gemaakt dat het nog min of meer gezond was wat ik deed (voor het tweede deel van dat onderzoek sloot ik dan maar mijn ogen).Ik ben absoluut niet in staat het bij twee glazen wijn te houden, dus dan maar maar beter helemaal niet.
Anna Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Goede plannen Anjo. Persoonlijk vind ik het doodeng, die datingsites. Het idee om bekeken (en beoordeeld!) te worden door wildvreemde mannen bezorgt me de rillingen, en ik durf ook niet zomaar iets af te spreken met een wildvreemde. Nee, aan dat soort avonturen ben ik nog lang niet toe.Heb je nog extra bevoegdheden nodig om in China of Japan les te mogen geven? Je bent hier toch al leerkracht?
water Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Wat je zegt Anjo, alles met mate maar we zijn nu eenmaal mateloos... ik verken de grenzen van de mij gegeven maten.Het voelt als een ontdekkingsreis, alles is nieuw, ik kan nauwelijks anticiperen (omdat de nieuwe ervaringen niet binnen mijn denkraam passen) maar ik moet improviseren (en dat is lastig omdat ik zo vast zit in mijn opgebouwde patronen). Lastig.Ben het wel met Ziza eens: aktie is goed. Doe maar wat, als je maar het idee hebt dat het helpt.Heb mn ouwe kapotte (klassieke!) motor van de week verkocht: ik rij voortaan alleen nog maar auto.Ben nu erg gefocust op een ander huis. Dit huis heb ik samen met mijn ex gekocht, is nu van mij maar wordt te groot, mijn werk is nu ook verder weg dan toen, dus ik heb een doel: efficienter wonen (dus goedkoper en makkelijker en dichter bij mn werk). Heb er wel zin in, en hoop dat de verkoop een beetje mooi loopt.Eerste focus is nu mijn werk: ben de afgelopen maanden regelmatig uit de running geweest door mijn alcoholgebruik. Dat moet ik eerst rechtzetten. Ik ben niet zo iemand die naar de huisarts stapt van ik ben verslaaft hellup want ik heb zeer veel weerzin tegen arsten en hulpverlenende instanties (door primaire en secundaire ervaringen) maar ik heb wel ingestemd met een gesprek met de BMW (nee geen auto-dealer maar de bedrijfs maatschappelijk werker) omdat ik denk dat een gesprek met iemand die zowel mijn belang als het belang van mijn werkgever op het oog heeft maar toch afstand kan bewaren van nut kan zijn. OK, ik geef toe: ik leef alleen en zonder vrienden en mijn familie woont ver weg, ja ik ben een loner. Samengevat: ik doe maar wat, maar ik doe tenminste wat.Excuses voor het lange verhaal maarja.
stien Geplaatst 3 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Water, geeft niets een lang verhaal, ik lees graag. En je doet tenminste wat! Aktie toch?Ik hoop voor je dat het allemaal voorspoedig lukt, zijn zeer zinnige stappen.Ik heb zo'n dag waar niets uit mijn handen komt, de markt heb ik niet gezien wel heel even een zonnetje.Ben gewoon moe, geen energie, geen inspiratie, nul, nul.Iedereen loopt maar in en uit, en ik loop achter de feiten aan. M'n zoon is allang naar huis, normaal zwaai ik hem uit, maar ik heb niets gemerkt hij is dus weg.Toen ik vanochtend buiten liep voor de boodschappen had ik even het gevoel dat ik door m'n hoeven zou zakken. Had ik voorheen ook wel eens maar met rede. Nu zou dat toch niet meer zo moeten zijn.Nou, ja, ik lees stilletjes mee.
water Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Ik heb nog wel wat energie over nu Stien, hierzo meid alsjeblieft!
ferry Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Hallo Rosie,De Liemers is een streek, die ligt tussen Arnhem, Doetinchem en de Rijn en de Ijssel. Dus het stuk voor de Achterhoek begint. groet Ferry.
Ziza Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Hoi Water,Als ik jou was zou ik mijn focus voorlopig houden op gestopt blijven en een oplossing voor mijn probleem te vinden die werkt... de rest is bijzaak... als je niet het alcoholprobleem kunt oplossen dan ontstaan vanzelf weer de problemen op je werk...Mijn alcohol en drugsgebruik heeft diepe sporen achetrgelaten bij mijzelf en mijn omgeving... en natuurlijk wilde ik dat zo snel mogelijk repareren om er goed uit te zien.... mijn sponser heeft me behoed voor dergelijke acties...hij vertelde me dat mijn focus niet moest liggen op de zaken buiten mijzelf maar op mijn herstel... en dat 95% van al mijn problemen zouden zijn opgelost als ik me vooral er NIET mee zou bemoeien om het weer snel recht te breien.... en hij heeft gelijk gehad.... het enige wat ik gedaan heb is naar meetings gaan , de stappen werken , me hulpvaardig opstellen in gezin en werk en vooral mijn mond houden als het niet naar mijn zin ging...of als mijn partner me nog steeds niet vertrouwde...of als ik schuin aangekeken werd door familie ook al waren mijn motieven goed.... dat duurt gewoon een lange tijd....Ik kan mijn omgeving niet veranderen...wel manipuleren maar dat werkt altijd maar korte tijd en vaak heb ik gedacht " die heb ik mooi in het ootje genomen " terwijl die persoon gewoon wist dat ik loog of dat ik zaken mooier voorspiegelde dan de werkelijkheid of dat ik dacht dat mensen niet door hadden dat ik een verslaafde was hahahaha.... en als ik zelf verander ten goede heeft dat uitstraling op mijn directe omgeving.... ik kan niet op eigen kracht veranderen daarbij heb ik hulp nodig van een Hogere Macht.... en die heb ik gevonden via de 12 stappen en de fellowship van AA......Een alkie die andere zaken voorop stelt dan het gestopt blijven met drinken heeft andere belangrijker prioriteiten .... veel van hen vallen snel terug... en dan begint de ellende weer opnieuw en komt dat ook weer op de berg ellende die er al lag.... vol spijt komen ze weer terug en beginnen aan de volgende ronde... of ze komen niet meer terug en verliezen alles....Succes Water.....
Anna Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Stien, ik heb in de nu bijna 7 maanden dat ik niet drink al zo vaak het gevoel gehad, dat iets wat ik voorheen aan het drinken toeschreef nu beter zou moeten gaan, maar dat was niet zo. Het is eenmaal niet anders, je moet niet meteen wonderen verwachten.Ik ben nogal 'accident prone', zoals ze dat in het Engels zo mooi zeggen. Ik weet er geen goed Nederlands woord voor. En nu weet ik weer dat ik dat als kind al was. Het is dus geen effect van de alcohol, het ligt aan mij.Ik heb geen enorme energietoename bemerkt. Voorheen had ik gebrek aan energie omdat ik dagelijks dronk. Nu kosten het vechten tegen mijn depressie, het vele nadenken en de teruggekomen herinneringen me heel veel energie. Ik héb dus wel meer energie, maar die energie wordt ook ingezet, voor noodzakelijke en zinvolle dingen waar ik voorheen niet aan toe kwam. En ik geloof vast dat de energie om nog meer te doen er op een dag ook is. First things first.
ferry Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Hoi Anna,Je hoeft er echt niet jalourse op te zijn. Ik moet op vrijdag de boodschappen doen en normaal op zaterdag andere klussen doen. Toevallig vandaag niet. Zo ga verder met bijlezen.liefs Ferry.
Ariel Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 quote: Originally posted by: ferryHallo Rosie, De Liemers is een streek, die ligt tussen Arnhem, Doetinchem en de Rijn en de Ijssel. Dus het stuk voor de Achterhoek begint. groet Ferry. Ferry,De Liemers is heel er mooi. Ik kwam er vaak. Onze laatste stek in Nederland was de Overbetuwe dus dichtbij de Liemers..Ariel.
Ariel Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Wij hebben besloten vandaag de barbecue te laten schieten. Dus geen bier onder mijn neus. Er waren andere belangrijke zaken die aandacht vroegen. Zoals mijn pc die steeds maar herstart. IK zit dus nu aan de laptop en dat is geen drankje.Ariel.
Anna Geplaatst 3 maart 2007 Rapport Geplaatst 3 maart 2007 Aha Ferry, ik vroeg me al af hoe je dat voor elkaar kreeg om geen boodschappen te hoeven doen.En ik ben al niet meer jaloers, ik heb lekker uitgebreid met mijn hondje gewandeld vanmiddag, en nu mag ik met mijn laptopje, boek en glas fris in de gemakkelijke stoel voor de tv. Wat wil een mens nog meer?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden