Spring naar bijdragen

zondag 4 maart


Mick

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben weer terug, niets gebeurd.

Stien, gesprekken in het algemeen ja, da's beter.
En het schuldgevoel uit de katholieke kerk ken ik ook. Volgens mijn moeder moest ik voortdurend aflaten verdienen. In de Middeleeuwen kon je ze nog kopen. Was je natuurlijk zwaar de l*l als je geen geld had, maar toch. Dat aflaten verdienen was helemaal niet te doen, want er werd niet duidelijk bij omschreven wat je daarvoor moest doen. HEEEEEEL erg goed naar je moeder luisteren (aiiiiii, probleem voor mij, want ik deed altijd wel íets fout), braaf zijn, lief zijn, en dan maar hopen dat je het goed genoeg deed. Pffffffffff.

Lekker om zo te gaan slapen, had ik nou maar niet bijgelezen.

Welterusten Frannie en Bammie en Stien. Ferry ligt al op een oor denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
moesje



Wie ben je in essentie.....(vrij?, liefdevol?, krachtig?....)


Iedereen wordt puur geboren, een mooie ronde cirkel, maar al gauw worden er gaten geslagen in de mooie ronde cirkel....


Die gaten vul je op, want anders kun je niet verder leven....dit kan d.m.v. arrogant gedrag, alcohol, zielig doen, je storten op je werk,


noem maar op.....(je ego genoemd), maar ja....wat, als die alcohol, of ander gedrag wegvalt?


Dan volgt er even een leegte.....de gaten zijn dan even niet gevuld...en je weet even niet wat je daar mee moet.


Dat geeft ook niet...en het hoeft ook niet direct opgevuld te worden, je kunt er naar kijken en zien dat daar veel pijn


heeft gezeten....en daar moet je doorheen......


De gaten vullen zich wel weer opnieuw, maar dan met iets anders, iets waardevollers, oke misschien een andere ik en misschien


zullen er veranderingen zijn in b.v. je vriendenkring of in je gedrag, maar je bent wel meer jezelf en je hebt het ook allemaal


zelf gedaan!!!




Liefs Moesje



Mooie tekst, moesje. Dit werd mij vanavond ook vertelt en spreekt me erg aan. Die leegtes, die hoeven niet meteen opgevuld te worden, ik krijg nu de kans om er naar te kijken en het te doorleven. Dat zal niet makkelijk zijn, maar het is misschien de volgende stap.
Welterusten allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik denk dat ik ook maar in mn nestje kruip....en ik snurk wel!!!
Ik ben al een week verkouden, maar ik heb 's morgens een zere keel
van het snurken!! Verschrikkelijk....

Nou trusten allemaal,

Oja, mocht iemand van jullie nog belang hebben bij een folder
van de training die ik gedaan heb, dan stuur mij maar een berichtje,
want ik wil de stichting ook een beetje steunen met een klein
beetje vrijwilligerswerk.
Het is niet goedkoop, maar ja al die alcohol heeft ons nog veel
meer bakken met geld gekost.

Slaap lekker allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Mick, makkelijk is het ook soms niet. Ik heb vorig weekend (kinderen waren naar belgië) ook als een klein kind liggen huilen in bed,
had even het gevoel, dat alles geen zin meer had voor mij, en dat vond ik ook wel heel eng....
maar goed ik heb de tranen laten stromen en heb met mn zussen en mn moeder gebeld dat weekend en dat luchtte ook op.
Ik krabbel weer op en ga door en weet dat ik voor mezelf en mn kleintjes weer o.a. gezelligheid en rust en plezier moet creëren.

Ik wens jouw ook succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het 12 stappen programma zorgt voor een opvulling van die leegte.... het probleem is dat die leegte eist dat ie opgevuld wordt... er bestaat niet zoiets als een spiritueel vacuum....
Welnu ik kan de leegte vullen met een berg activiteiten...varierend van werk , sport , relaties , status , sex...maar het zal nooit genoeg zijn... net als met drinken altijd meer en nog meer....
AA leert mij comfortabel in mijn eigen vel te zijn zonder dat ik daarbij ook maar iets doe.... soms kan ik gewoon 2 uur in een stoel zitten en niks doen... helemaal niks.... en voor mij is dat een wonder... en ik verveel me dan niet , ben niet geiiriteerd en ook niet constant aan het denken...man...fffffff.......

De rust moet van binnenuit komen... dat is wat de stappen mij leren...
Ik ben letterlijk opnieuw aan het leren leven.... mijn vorige leven hoef ik niet meer terug....
En dat gaat met vallen en opstaan zonder dat ik daarover hoef te drinken en te gebruiken....

In AA beschrijven ze de leegte ook wel eens als een "God shaped hole".... en omdat God oneindig is is Hij ook de enige die de leegte kan opvullen, alle andere dingen zijn nooit genoeg....ook niet samen...
En hoe jij God ziet is waar het om gaat..niet hoe ik het zie... zolang je maar een concept vind dat werkt...

Ik ga me scheren en naar bed....

Tot later..

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Ziza

Het 12 stappen programma zorgt voor een opvulling van die leegte.... het probleem is dat die leegte eist dat ie opgevuld wordt... er bestaat niet zoiets als een spiritueel vacuum....


Welnu ik kan de leegte vullen met een berg activiteiten...varierend van werk , sport , relaties , status , sex...maar het zal nooit genoeg zijn... net als met drinken altijd meer en nog meer....


Ziza




Wat je zegt Ziza, wat je zegt. Nu nog in aktie komen! Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...