Spring naar bijdragen

woensdag 7 maart


bibelle

Aanbevolen berichten

@lucas: goed van jullie 2, ga zo door! sporten kan inderdaad helpen; ik ken iemand die het als therapie bij depressie moest doen, en daar heel veel baat bij had. groeten

@ferry: ik ben één van die nieuwelingen, laat je door mij niet tegenhouden om te schrijven, ik ben ook benieuwd naar jouw verhalen

@sabine: goed van je dat je een risicosituatie omzeild heb; goed dat je naar jezelf kunt kijken, en het aan het forum durft toe te vertrouwen. ik heb daar veel steun aan.

@mieke: naast je eigen sores ook nog eens het verdriet van je zoon; heel veel sterkte, en het is nooit een nederlaag om hulptroepen te bellen, eerder een teken van zelfinzicht, en dus van kracht!

@mick: wat een leuke confrontatie om 2x nee te kunnen invullen; ik zou ook van trots naast mijn schoenen gaan lopen, dus doe dat gerust! je hebt het zelf verdiend.

@stien: uitglijden mag, het leven is nu eenmaal spekglad zo nu en dan; maar door naar je woede te kijken, zie je de volgende keer duidelijker waar de bananeschillen zijn neergelegd (door de gremlins waarschijnlijk!)

@rosie: fijn dat je er iets aan denkt te kunnen hebben; ik moet binnenkort ook een belangrijke keuze maken, dus ik ga ook maar weer eens zo'n lijst aanleggen; de pot verwijt de ketel.... maar de pot helpt de ketel ook, als je begrijpt wat ik bedoel

@haamster: fijn dat het je gelukt is! vanavond dus in de gevarenzone. misschien helpt het om vast van te voren te gaan bedenken wat je tegen je kaartvrienden gaat zeggen (de waarheid, een halve waarhied, een smoes, een leugen om bestwil.... en als je dat bedacht hebt, denk dan ook even wat je zou kunnen verwachten wat ze terug gaan zeggen; heb je daar dan ook een antwoord op (of zelfs meer dan één)? hoe beter voorbereid, hoe meer kans dat het lukt!

@marieke: ik ken dat van mijn vrienden van mijn ouders, die scheelden ook meer dan 20 jaar; de belangrijkste les die ik van hen leerde: leef bij vandaag, en stel niets uit wat ook vandaag kan. als één van beiden er niet meer aan mee kan doen (een wrak of nog erger) dan kun je dat nooit meer inhalen, in elk geval niet meer samen.
en ik dacht als kind ook al dat ik erg lelijk was (was ik ook) tot mijn oma mijn duitse koosnaam aanpaste en die liet eindigen op "belle", frans voor "mooi" ; schoonheid zit van binnen zei ze dan.
haar koosnaampje voor mij is sindsdien mijn echte naam geworden. niet dat ik daardoor mooier werd, maar het hielp wel.

dag allemaal, na twee uur komen de klanten, dus moet ik maar liever nu uitloggen. tot vanavond laat, met hopelijk goed nieuws van knuffie en mieke, en droge verhalen van lucas en maria, van haamster, stien en alle anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Rosie,
Ik ben nu werkelijk vreselijk boos op de moderator aan het worden.
Dit is niet de 1 e keer nietwaar?
Ik ben ook al 1 x verwijderd voor 3 maand vanwege mijn taal gebruik.
De 2 e keer zou hetzelfde gebeuren maar dat heb ik terug weten te draaien.

Kwaad worden levert bij mij trek momenten op en ik loop hier al te gieren van de trek

Ik ga aktie ondernemen en de moderator een mail sturen met uitleg wat dit met mij en jou en wellicht anderen doet.
Je hoort ervan OK?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie,

Geslachtsdelen is misschien ook wel een verkeerd woord in de ogen van de mod. :D

Goeiemorgen allemaal. Zonnig en warm en weer een dag die droog moet blijven. Wel een beetje trek gehad vanochtend (voor het eerst in 10 weken) maar alles is weer onder controle.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie, misschien een idee om het even te laten bezinken.
Ik zou het jammer vinden als je besluit niet meer mee te schrijven. Ik haal vaak iets uit je berichtjes. Ik vind je reactie een stuk sterker vergeleken met vorige week toen je op je vingers werd getikt. Toen was je eerst alleen maar boos en zag je je eigen rol niet. Dat herstelde je heel snel en dat vond ik toen al knap van je.
Laat het nog es bezinken.

Groet BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, heb je de uitslag al, of moet je nog?
Lief dat je op zo'n spannende dag zo meeleeft met Rosie, maar laat de spanning niet te groot worden hoor! Medunkt je hebt al genoeg aan je hoofd en dan die toestand met je zoon.

Rosie, even laten bezinken, een mail in boosheid werkt ook vaak averechts.
Lijkt nu wel op muggenzifterij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Stien,
Ik moet om 16.00 in het ziekenhuis zijn.

Ik denk niet alleen alleen aan Rosie, maar aan mezelf en iedereen.
Ik merk dat ik het zo kinderachtig van de moderator vind. Soort machtsvertoon.
Als ik daar tegen had gekund dan was ik het leger wel ingegaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee wat gebeurd er veel vandaag.

Rosie, lieverd maak je niet te druk toen ik pas schreef verdwenen er gewoon berichten van me.
Later besefte ik dat ik verslavingsjargon gebruikte. ja ho ik schrijf op een verslavingsforum.
Maar later veel later begreep ik dat de doorsnee verslaafde davaak erger dan drinkent niet weet en ook niet hoef te weten. Ignorance is bliss en vaak is dat ook zo. Het woord? Sneeuwbal. Blijf dus gewoon schrijven. iK lees je graag.

Stien, slaapmedicatie is vaak erger dan drinken. mIjn arts zei ooit tegen mij neem het in in bed anders wordt je wakker tussen de koeien in een weiland. En hij had gelijk. Gewoon weer doorgaan, er is niets aan de hand. Dacht je echt dat een verslaving geen tegenstander zou zijn? IK heb wel eens na het innemen van een inslaper naar de slijter gegaan. Was vreemd wakker worden, ik kon mij niets herinneren maar er lag wel mooi een lege fles.

Mieke, hou vol. meiske. Dit ga je niet verpesten. Als docente weet ik dat er de meest vreselijke dingen gebeuren waar je machteloos voor staat. Laten we even af gaan naar af, Je bent misschien ziek en je wacht op de uitslag. Dat is zenuwslopend en ik leef met je mee. Ik ben maar een beetje ziek en dat verstoord mijn leven danig, ik denk weleens dat het heel lang geduurd heeft voordat de werkelijke oorzaak namelijk mijn schildklier naar voren kwam. Maar 17 jaar. Ik heb een etiketje gekregen.
Borderline persoonl;ijkheidsstoornis. Daar doet een kliniek niets mee, die mensen zijn niet te behandelen. Schijnt. Voor een theraphie daarvoor kwam ik niet in aanmerking, niet genoeg kenmerken.
Ik heb toen zo persoonlijkheids onderzoek gedaan daar kwam niets uit. En toch, mijn arts heeft het laatste woord. Nu denk ik, stel dat ik toen ook last had van mijn schildklier en niet van een persoonlijkheidstoornis. Ik ben gaan drinken omdat ik gek werd van de paniekaanvallen, alcohol dempt dat. en nu kan ik boos worden want vogens mijn ouders ben ik een waardeloze ouder dat het regent is mijn schuld. Toch kan ik in mijn beroep feilloos aangeven wat er speelt met leerlingen. Verblind liefde voor je kinderen dan alles? onzin, mijn hoofd staat niet stil omdat het mijn kinderen zijn.
Ik laat het gaan. het is niet belangrijk wat belangrijk is het hier en nu, wat je kunt doen en niet.
Het vriendinnetje van je vriendin kan jij niet helpen. De uitslag van je onderzoek ook niet. Afwachten en dan kijken of er iets is dat je kunt doen.
Ik had vandaag een bejaarde man aan de telefoon, ik was op zoek naar het nummer van Houtje. Nummer gedelete maar ik wilde haar wel spreken. Deze man daar heb ik een uur mee aan de telefoon gezetten en hij zei tegen mij behalve een heleboel complimenten, wat lief van hem was. Ik heb echt van het gesprek genoten. hij zei tegen mij het belangrijkst in het leven is dat je soms een aai over je rug krijgt. lieve Mieke, accepteer dat je niets voor dat meisje kan doen. Accepteer dat je misschien ziek bent.
Het is toch je baarmoeder, wilde je haar nog gebruiken? En GENIET van de aai over je rug. Ik benijd je in dat opzicht. Zolang het zich niet heeft uitgezaaid is het je baarmoeder die je kwijt raakt. dAn heb je nog steeds die heerlijke man en je zoon. Toch? Is het slecht nieuws dan ben ik er ook voor je. Laat het me weten en ik geef je mijn nummer, dag en nacht onvoorwaardelijk.
Dus lieverd ga niet drinken bel je swaetheart en ga wat doen. Geniet van hem.
Het heeft geen meerwaarden om te denken aan het ergste, kijk naar wat je hebt en geniet ervan je.

Lieve Knuffie, het werd dus vandaag en het is al zo laat, IK snap je zo en je kinderen dat gun je toch geen kind. Laat het ons aub weten. Ik gun het jou ook niet maar als het zo is, dan zijn we er voor je.
Laten we gewoon afgaan op wat we weten.

Kohje, blij dat je weer schrijft ik heb je gemist!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anjo

Als ik een slaaptablet nam (ná een borrel), ontwaarde ik ook vaak de vreemdste dingen.
Zo heb ik ooit in het holst van de nacht bij tell-sell een vishengel besteld, en ik haat vissen...
Bij een andere gelegenheid had ik 's nachts de was op staan vouwen, alle t-shirts in een keurige vouw, haha terwijl ik normaal niet eens een bolletje sokken kan maken.

Toen ik recent zonder onderbroek wakker werd en deze de dag erna terugvond op de keukenkast heb ik besloten die pil ook écht pas in bed in te nemen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He visje,
Natuurlijk gaat het je lukken. voel je niet dat ik aan je denk? Kom op meid. Hoe lang duurt zo'n vervelend moment? diep aden halen, een glaas water drinken of jus en gewoon even vast houden dat het zo voorbij is. Denk aan mij. niet letterlijk want ik maak er een puinhoop van maar het idee dat ik aan je denkt en gaan met die banaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ home,
Onrustige cellen.
Progesteron voorgeschreven gekregen en over 3 maanden weer opnieuw onderzoek.
Dus wat dat betreft geen schokkend nieuws.

Ik kwam thuis en ff wat gegeten, daarna als een blok in slaap gevallen en net wakker.

Dag 16 droog en het valt me zwaar.Het zal wel komen omdat ik teveel aan mijn hoofd heb.

@allen, bedankt voor het lieve meeleven !!!!!@ Knuffie, ik hoop dat het bij jou ook allemaal wat meevalt. Begrijp je angsten. Denk aan je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Rudy, soms heb ik hier alleen de kinderen lopen en met hun kan ik daar niet over praten, dus zal ik op dat moment gewoon moeten knokken en mijzelf afleiden, En natuurlijk bekijk ik op dat moment ook mijn binnenkant;) Ik ben weer rustig nu, ik ga aan de thee en even buizen. Tot strakkies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...