Yvan Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Hallo iedereen, vandaag heb ik besloten dat ik er nu echt wel iets aan moet doen. De dagen wanneer ik niet hoef te gaan werken zijn bij mij meestal dagen dat ik drink. Ofwel op café, of zelfs thuis.Het is niet zo dat ik mij slecht voel als ik niet drink, ik kan gerust eens een paar dagen niets drinken maar wanneer ik eraan begin ken ik geen limieten. Ik zoek ook gelegenheden op waar ik weet dat ik een glas kan drinken. Wanneer ik de dag nadien opsta weet ik vaak niet meer hoe de avond eruit zag.Ik maak dan ruzie met mijn vriendin of zeg kwetstende dingen waar ik me zelfs niets meer van herinner. Ik woon op wandelafstand van verschillende café's en dat maakt het natuurlijk een pak moeilijker om aan de verleiding te weerstaan. Ik kom nu eenmaal graag onder de mensen en de meeste van mijn vrienden en kennisen drinken bier wat het er niet makkelijker op maakt en gaan tevens ook veel op café. Ik zou zo graag met mate en verstand een glas leren drinken en genieten maar telkens loopt het slecht af. En totaal nooit meer drinken kan ik mij moeilijk inbeelden. Ik weet echt niet wat te doen maar ik besef maar al te goed dat het zo niet verder kan. Ook erover praten met iemand is een serieuze opgave en nogal genant. Hopelijk lukt het me langs deze weg eens om er eindelijk iets aan te veranderengroetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 hallo en welkom alcoholmisbruik (wel toepasselijk he)heel, heel herkenbaar wat je schrijft....kwetsende taal door de drank...geen limiet meer weten....e.d.heb ik ook meegemaakt.....de angst voor nooit meer....en er over praten werkte bevrijdend voor mij....en daarom drink ik vandaag niet....iedere dag weer opnieuw.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Hai Alcom WELKOM Allereerst kort ik je naam even af, vind ik leuker klinken en tevens makkelijker....hoop dat je dat niet erg vind.De dag nadien opstaan, ruzie hebben gemaakt, lelijke dingen hebben gezegd.....hebben we het nog wel over jou? Komt me namelijk ook eeerg bekend voor Inderdaad moeilijk als je op wandelafstand van de biertap woont!Niet stoppen maar met mate een glas kunnen drinken...kan je alleen voor jezelf beoordelen,bij mij was er ook geen limiet, geen stop, geen houden aan......voor mezelf ben ik er achter dat helemaal stoppen voor mij de juiste beslissing is geweest.Sinds 10 januari heb ik nog geen druppel alcohol genuttigd, makkelijk?NEE alles behalve dat...ups, downs, trekmomenten, noem maar op.....................Je hebt al een stap gezet door je hier aan te melden en het is absoluut niet genant om er hier over te praten.We zijn hier allemaal voor hetzelfde, de een misschien wat meer dan de ander...maar in ieder geval om elkaar te helpen, te steunen en als nodig is elkaar door de moeilijke momenten heen trekken.Dus voor de damclub zitten ze hier verkeerd!! Ik wens je alvast veel succes met je strijd tegen de alcohol.Shahire Bij ditjes en datjes kun je op de dag van vandaag meepraten,je kunt hier gewoon binnen hobbelen...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst 22 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 ik kom net terug van de arts en heb verteld over mijn drankmisbruik. Na een goed gesprek heeft ze mij een medicijn voorgeschreven Antabuse. Wanneer je hierop drinkt maakt dit je enorm ziek. Ik weet niet goed of dit een goed idee is, maar zou het wel eens willen proberen. Tenslotte heb ik niets te verliezen... Iemand bekend hiermee?Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Hey Alcom,Je moet even naar ditjes en datjes gaan, mensen genoeg die dit kennen.Persoonlijk ken ik dit niet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 quote: Originally posted by: alcoholmisbruikIemand bekend hiermee? Groetjes Er is een apart draadje waar een aanral Refusal en Antabus gebruikers zitten. Staat onder Thema's, maar als je op deze link klikt kom je er ook.http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=4787&enterthread=y Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Welkom Alcoholmisbruik,letwel, voordat je antabus gaat gebruiken moet je eerst een week droog staan, om nare/gevaarlijke bijverschijnselen te voorkomen.Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst 22 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 oeps da wist ik niet, gisteren nog wel gedronken en nu net ingenomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Welkom hier,en hopelijk word je nu niet ziek;eerst maar even de gebruiksaanwijzing lezen voor je er weer een neemt.Ik neem aan dat de dokter er ook wel wat bij verteld heeft?Mijn raad aan je is hier dagelijks te komen, want het stoppen gaat wel watmet je doen, positieve dingen zoals je beter voelen, beter slapen en minder ruzies hopelijk,maar het kan ook emoties oproepen over verspilde jaren, aanleidingen waarom je dronk, het is bij iedereen anders, maar er over schrijven helpt!En per dag denken of hardop zeggen: vandaag neem ik die eerste niet, helpt je meer dan nooit meer zeggen, dat kun je niet overzien en kan erg groot lijken. Kleine stapjes zijn vaak grotere stappen uiteindelijk, want makkelijker vol te houden. Ik wens je veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Welkom Alcoholmisbruik,Je pakt lekker door. Drinken kan in ieder geval niet meer. Hou je veel tijd over. Wat ga je er mee doen?Een belangrijke reden waarom je voor refusal of antabus een week niet gedronken mag hebben heeft te maken met een Delirium. Een alcoholpsychose die kan optreden na het acuut stoppen met alcoholgebruik. De remedie kan zijn het toedienen van alcohol. Met refusal of antabus op is dat geen goed plan. Gezien jouw drinkpatroon is het gevaar voor een delirium klein. Geen zorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst 23 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Ok, bedankt allemaal, dit is idd een goede zet geweest om met mensen in contact te komen die weten over wat ze spreken. Wat de medicatie betreft, ik kan gerust zonder een paar dagen drinken, maar ik weet bij de eerst volgende gelegendheid (restaurantbezoek, bij vrienden langsgaan) ga ik mijn karakter weer eventjes verzwakken en dan is het weer van dat... Als ik s'avonds vb uit ga eten en ik neem s'morgens de Antabuse dan weet ik dat ik niet kan en mag drinken wat zeker een hulp zal zijn voor mij.Alvast bedankt groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Hallo YVAN,Allereerst welkom hier en moedig van je om deze eerste stap te zetten om je verhaalhier te doen. Mijn ervaring is dat met behulp van de online I-behandeling ik het puurop wilskracht en het veranderen van gedrag (door cognitieve therapie) mijn levensstijlheb weten te veranderen (180 graden). Het heeft ook betekent dat ik vaarwel hebgezegd tegen een paar vrienden. Hun gedrag en gebrek aan steun waren niet goedvoor mij. Nu heb ik nieuwe vrienden en een nieuwe vriendin die volledig op de hoogtezijn en rekenschap met mij houden. Ik heb zelfs dansgelegenheden gevonden waarniet-drinken en geen drugs de norm is. Dat is zo een verademing. Uitgaan hoeft dusniet altijd met drank. Natuurlijk, het is wat wij kennen: cafe's, bars, minibar in het hotel,picknickende mensen in het park met een roseetje, etc. etc. Laveloos zijn met z'n allentijdens Q-day, etc. Maar er is een alternatief circuit. Ben zelf niet zo'n voorstander vanmedicijnen als hulp. Het is van buiten en geen proces van binnen. Het is een verandering van denken, doen en voelen, maar jezelfook trainen in allerlei situaties van hoe om te gaan met trek (tijdens alle emoties, van boos zijn,frustratie, verrukt van blijdschap, etc), hoe om te gaan met sociale druk (nee zeggen).Maar ook, als je eenmaal het besluit hebt genomen, wie en op welk moment je gaat zeggendat je aan het minderen bent of geheel bent gestopt (een niet-drinker zijn). Dat is trouwens ook een onderwerphier ergens op het Forum: ben ik een 'sociale drinker' of ben ik een 'niet drinker'. Ik zelfheb voor het laatste gekozen, omdat het duidelijker is en door het niet innemen vanhet vergif (lees: alcohol) je ook niet getriggerd (lees hier ook over TIQ's) om weer te gaandrinken. Want geloof me, je denkt een sociale drinker te kunnen zijn en dat gaat een paarweken goed, maar dan komt die onvermijdelijk terugval weer. Dat kunnen velen hier beamen.Er zijn ook mensen waarvan het wel lukt om sociaal te drinken. Die wil ik niet uitsluiten of hiertekort doen. Hoop dat je wat aan mijn woorden en ervaring hebt.AANGEPAST: Ondertussen heeft "alcoholmisbruik" zijn naam positief veranderd in "Yvan". Gefeliciteerd Yvan, een sterk gekozen eigen naam! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst 23 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 weet enkel ni hoe dat moet, mijn naam veranderen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Hier links onder 'aan modorator vertellen' indrukken en dan kun je het vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst 25 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2011 bij deze gedaan, nieuwe naam : YvanGrtz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2011 welkom Yvan:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst 26 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2011 Vandaag beginnen we aan dag 5 zonder iets van alcohol. Ik mis het niet, echt niet en heb zeker geen behoefte om iets te drinken.Wel is het zo als ik een programma op tv zie waar ik mensen zie genieten van een lekkere maaltijd met een wijntje of zo dat ik denk bijmezelf van ; pfff dit ga ik nooit meer mogen doen...Ik geef zeker niet op en zal hier zeker regelmatig komen kijken hoor thx iedereenYvan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Hoi Yvan,Daarvoor zou een cognitieve therapie uitkomst kunnen bieden. Dan word je getraindom met dergelijk situaties om te gaan.ps: Yvan is een sterk gekozen naam. Gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden