Houtje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 De zeven kinderen tussen de oudste en de jongste gingen verder gewoon goed hoor :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Huh???? Ik ben pas op dag 510. Ook weinig eigenlijk. Wat een moeite voor een armzalige 510 dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 28 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 voor houtje :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: en eentje extra voor het zieke kind de bonnen van dior en clinique waren net toevallig uitverkocht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Wat een verrassing !!!Hmmmmmmmm dat zijn genoeg rozen om volgens mij 250 Gremlins mee om de oren te slaan. Zitten er ook een paar van beton bij hoop ik? Lekker meppen maar, en ik doe niet rot, jullie mogen er gerust één of meer van mij lenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 28 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 time out is over, ik moet weer op de fiets, en als een haas naar het werk; vanavond hobbyclub, dus niet voor elf uur thuis. tot dan allemaal een fijne droge dag verder, en alle zieken: laat de zon ook maar een beetje binnen schijnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Houtje,Is dat wel een hele goeie vriend. Wetende van je verslavingsprobleem en dan een borrel aanbieden????Ik begrijp volkomen dat je woest werd. En ik vind het knap van je dat je kennelijk inmiddels voldoende weerstand hebt opgebouwd. Een pluim van mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Werk ze, Bibelle.We zien je straks vast wel weer verschijnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Bibelle, wat een rozen heb je weggegeven zeg!!!!! Kate, vrijdag haal je ook wel hoor, anders help ik je wel meppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Houtje, Knap hoor, proficiat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Nou Corinne,Het zit een beetje zo. Het is een hele goeie vriend, maar iemand die totaal geen weet heeft of verstand van verslavingsproblematiek. Omdat ik zwaar (ZWAAR) en gevaarlijk depressief kan zijn, slik ik al 15 jaar (!!!!!!) een hoge dosis (maximaal) AD, eerst Prozac, in 1992 mee begonnen, en inmiddels is het 2007 en ben ik 15 jaar verder en ben ik wel zwaar zwaar ziek geweest, maar geen gevaarlijke dingen meer gedaan. Vraag: ben je daar niet verslaafd aan? Nee, dat kan niet. Ik kan wel verslaafd aan alles wat naar kalmerend "ruikt" maar niet aan de AD. Vraag 2: je was toch niet verslaafd aan de alco? Nou wel degelijk wel, het bewijs is zuiver en alleen gelegen in het feit dat ik er niet (of maar zeer korte tijd) mee kon stoppen. Vraag 3: je bent nou zo lang gestopt, nou kan je toch wel een glaasje nemen, één dan? Nee, nee, nee, je snapt het niet. Na één glas is de rem weg, :wine: één is teveel (dank Kika voor deze oude wijsheid) en 10 :wine: is dan te weinig. Dat kennen jullie wel. Maar deze man is zó beheerst, eet gezond, kookt elke dag voor zichzelf (hij is ook alleen), sport braaf 3-4 x in de week, fietst naar zijn werk (voor het milieu) terwijl ik soms om de hoek ga met de auto (omdat ik te moe ben) dat hij van roken, alcohol, snoep, koek, van dat alles gewoon NIETS SNAPT.Hij gunt me dat éne glaasje, maar ik kan het niet.Erg hè?P.S. Heeeeeeeeeeeel soms, ik geloof één keer, zijn we uit eten geweest en heb ik twéé biertjes gedronken toen meteen een liter spa blauw en een volle buik erover heen gepletterd. Een lege maag is bij mij ook een risicofactor. P.P.S. Daarom eten wij altijd om half zes, daarna is het bij mij over, dus 's avonds geen Gremlins gelukkig. P.P.P.S. En hoofdpijn heb ik al. P.P.P.P.S. Ik heb gemerkt, hoe langer ik geen WW drink (mijn drankje = witte wijn) hoe viezer ik het ga vinden en dat is de bedoeling voor mij. Daarom kan ik ook heeeeeeeeeeeeeel soms een biertje drinken (maar weer niet in huis omdat de associatie thuis/alcohol zo gevaarlijk is). Ik zit nu braaf aan de cola light. Mijn tandglazuur is inmiddels overleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Begin er ook maar niet aan Houtje, want ik weet dat je met 3 weken weer op je oude niveau zit.Het feit is gewoon, we kunnen niet een glaasje drinken, hoe verleidelijk het soms ook is.Mijn man snapt het ook niet, want als je 3 glaasjes hebt gehad kun je toch gewoon stoppen.Ja gewoon wel, maar ik ben niet gewoon als het om alcohol gaat.Wat dat betreft hebben we GEWOON levenslang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Inderdaad Marion en Houtje, wij kunnen nooit meer één glas drinken. Trouwens, wat is de lol van één glas? Waarschijnlijk zou ik het op dit moment niet eens lekker vinden, want lekker begint het pas te worden ná dat eerste glas. Wijn drink ik voor het effect, en dan is het een kwestie van snel door die eerste twee glazen heen, en daarna begin ik het pas te merken.En het is maar zeer de vraag of ik gewoon door kan gaan met ADB te zijn, als ik eenmaal dat effect weer een keer gevoeld heb. Als ik zo af ga op wat ik hier al gelezen heb, dan denk ik van niet.Houtje, gefeliciteerd met je 17 maanden. Klasse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Ja dat denk ik ook. Bij mij zit het ook nog zwaar in de familie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Goed, ik kruip op de fiets en ga mijn dochter ophalen bij het sporten. Eten in de oven pletteren, ik heb vanmiddag al een ovenschotel in elkaar gemikt. C U Guys Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Hoi Houtje,Zo is mijn man ook, die snapt er inderdaad ook niets van. Alleen valt me de laatste tijd op dat hij wel erg veel chocolade eet. Maar ik heb dus laten verleiden in de vakantie om toch mee rode wijn te drinken aan tafel en toen ging ik dus de mist in. Na de vakantie vrolijk doorgegaan, maar dan ongelimiteerd.Hij drinkt een glaasje - punt. Heeft ooit zo af en toe een sigaretje gerookt, niets aan de hand.Heeft me ooit gevraagd te stoppen met roken, lichamelijk was ik er toch vanaf! Na zo'n 9 maanden begon ik weer. En toen heeft de alco toegeslagen. Om het roken te maskeren, ging ik rode wijn drinken.Als ik nu weer stop met drinken, dan moet het voor eeuwig zijn. Het is bij mij duidelijk ook alles of niets. En aangezien ik enige maanden het genot van niets heb geproefd, wil ik terug naar niets, en nooit meer wat. En nee, ik voel me niet zielig. Ik doe het mezelf aan. Dus kappen ermee.He, ik loop een beetje te zeuren. Sorry, ik wou het even kwijt.Maar goed, je doet me eraan denken dat ik nodig een afspraak moet maken met de tandarts voor mijn jaarlijkse controle en voorjaarspoetsbeurt. Ik zit erover te denken dat moment als stopmoment te nemen. Blijven mijn bietertjes schoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Ik ga nu wat voorbereiding voor het eten treffen. Ik hou het eenvoudig.Ben over een kwartiertje terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Rosie,Inderdaad niet afwachten tot er iets gebeurt, dan gebeurt er niets nl. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Soms is het ook wel even lekker, als er niets gebeurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Rosie,In eerste instantie dacht ik dat ze van zijn as een asbak had gemaakt:$ Ze doen er de gekste dingen mee tegenwoordig. Hoef voor mij allemaal niet, ik heb van ieder kind nog een melktandje en dat vond ik al op het randje.Ik had het dus verkeerd begrepen het was niet de moeder maar je schoonvader. Mijn neiging is om nu te gaan zeggen dat dit moeilijke dagen voor haar zijn.Maar dat zijn ze ook voor jouw man en jij. IK hoop dat het jullie lukt om waardig afscjeid van hem te nemen ( bedoel ik dus ook schoonmama mee)Geef jezelf wat ruimte in Spanje, ga bijv. een eindje lopen en geniet van de sights and sounds of Spain.Fijn dat je man je steunt en wat ze zegt tijdens ruzies? Dan laat ze alleen haar onwetenheid zien.Ik zou ook woest zijn maar ze weet niet beter, Rosie.Heel veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Ik baal even van mijn poetsbuien. Ik had wel geteld 3 truitjes en die heb ik in de Woolite gewassen,zelf voor de bardiepop zijn ze nu te klein AAAAAAAAAAAAAAA:angry:Mijn kledingkast wordt zo wel heel klein, laten we hopen dat het niet meer echt koud wordt want dan heb ik echt een probleem.Houtje, lieverd! Gefeliciteerd, Ik dacht dat het pas morgen was mijn excuses. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Water,Ik heb me gisteren enorm ziten opwinden toen ik naar een programma keek over de doodsoorzaak van Anna Nicole Smith. Als je 7 medicijnen slikt waaronder AD, valium, slaaptabetten, methadone en B12dan leiid ik af dat de alcohol ook overvloedig vloedde.Het is een zielige mevrouw maar wel het school voorbeeld van hoe misbruik ik medicijnen.AD wordt niet gegeven om af te kikken, het is bedoelt om je minder depressief te maken.Wordt je er ziek van dan moet je terug naar de dokter.Als jij Temazepam slikt dan ben je echt niet dagen van de wereld hoor.Al geldt voor alles natuurlijk zonder drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Even alle misverstanden uit de weg ruimen:Die pillen kreeg ik van de dok omdat ik problemen heb met slapen (niet slapen, dus). Onrustig, piekeren, draaien, warm, koud, noem maar op.Ze maken je minder onrustig, werken spierontspannend en laten je lekker slapen. (althans, zo legde hij dat uit). Je mag er maar 3 of 4 per week voor een beperkte periode want ze zijn zo verslavend als de nete. Het blijkt dat ik er dus acuut 8 uur knockout van ga en er vervolgens nog een hele dag van na zit te stuiteren. Dat kan nooit de bedoeling zijn in mijn ogen, dat is een paardemiddel en ik wil dat zo niet, dat is voor mij het doel voorbij geschoten. Afgezien daarvan spelen er nog meer zaken, problemen in de familie, lichamelijk gaat het niet zo bie, sociaal knok ik tegen een fobie, mijn werk is helemaal niet leuk meer de laatste tijd, en natuurlijk alcohol, en ik vergeet vast nog wel wat. Dat heeft allemaal een beetje met elkaar te maken maar ik wil ook ieder probleem afzonderlijk kunnen zien. Ik denk niet dat er voor mij zoiets bestaat als een "integrale aanpak". Op deelproblemen scoor ik al wat resultaten, dus ik hou de hoop er in en ga gewoon door. Maar wel zonder die zombie-pillen...Hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Hey Water,Kan me voorstellen dat je die pillen niet ziet zitten. Een uitspraak die ik uit het boedhhisme ken: geen enkele taak is zo groot dat je hem niet in kleine deeltjes kunt uitvoeren.Sterkte,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Hoi Water,Hou je haaks.Zombiepillen, dat is nu eigenlijk de benaming ik zocht voor die Librium en later die Revia die ik heb gehad. Zombie, ja zo ging toen een beetje door het leven. Niet leuk. Daarom wil ik het nu ook zonder al die rotzooi klaren. Dan maar eerlijke ontwenningsverschijnselen.Ik trek me nu even terug, ik heb nog wat andere dingetjes te doen.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Hahahaaaa Kate je trapt me precies op mijn zere teentjes:dat doe ik voor m'n werk, systems-integration, project-management...als ik dat wel voor m'n werk kan, dan kan ik het toch ook voor mezelf??? ! en door voor de koelkast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden