CPAS Geplaatst 7 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Beste Bibelle,Eerst en vooral wat goed dat je het drooggehouden hebt. Tranen plengen hoort erbij, iets wat ik ook zo goed kan.Deine Mutti, hat Sie es mitgekriegen? Wat erg dat ze dement is.Ik heb dementie nog maar 1 keer meegemaakt, met de vader van miijn man. Vreselijk.Nou, die ex van je zus had beter in Dubai kunnen blijven.Erg lief van je zoon en zijn vrouw om jullie een week rust te gunnen.En erg aardig van de zorgboerderij dat je neef daar opgevangen kan worden tot een geschikte plek is gevonden.Ik wens jou en je latman een hele fijne week toe in een hutje op de hei. Ver van alle beslommeringen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Bibelle, fijn dat je even twee weken time out kunt nemen van alles. Een beetje bekomen van alle gebeurtenissen, en alles even laten bezinken. Een fijne vakantie!Marieke, heeft je nieuwe bank in een rokerige ruimte gestaan? Dat lijkt me niet prettig, kun je daar niet tegen protesteren, of neem je hem van iemand over? In dat geval denk ik dat de lucht er wel langzaam uit gaat als je regelmatig de kamer lucht. Gelukkig is het voorjaar en kunnen de ramen open. Als er losse kussens op zitten zou je die ook buiten uit kunnen kloppen, dat scheelt ook al een stuk.Veel plezier vanavond, het zal vast leuk worden. En fris drinken bespaart ook al een hoop hoor!Iedereen bedankt voor alle felicitaties! Ik voel het eigenlijk niet eens meer als zo'n heel geweldige prestatie, maar daar dacht ik acht maanden geleden wel anders over. Voor iedereen een als dank voor de gelukwensen en aanmoediging. Voor mij wordt dit de eerste droge Pasen. Kerst is gelukt, dus dit gaat ook lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Hoi Marieke,Herkenbaar. Ik dronk altijd heel sociaal op feestjes (een of 2 glaasjes), om eenmaal thuisgekomen, in een uurtje een fles wijn soldaat te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Bibelle, ik hoop dat je lekker tot rust komt in die 2 weken vakantie, je hebt het verdiend!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Goedenavond allemaal,Iedereen gefeliciteerd met zijn 8 maanden adb! Corinne goed dat je zo positief begint! Het is ook heerlijk als je na een tijdje merkt, dat je best wel zonder kunt. Ik vind zelf dat ik al veel geconcentreerder ben en alerter. Voorheen vergat ik veel meer met mn duffe kop!!!Charlie, ga zo door!! 2 dagen adb al! Je zult gauw genoeg de voordelen ook merken en dat is heerlijk, niet meerdat gestress om die alcohol, of zitten wachten tot iemand weggaat en je weer kunt drinken enz...Ook ik ben dit weekend alleen, kindjes zijn weer met papa naar België, wel leeg in huis....en natuurlijk moet ikuitgerekend weer verkouden/koortsig worden...grrrrrrr.Nou ja ik heb de nodige vitaminebommetjes weer ingeslagen, want ik zou eigenlijk met een aantal buurtgenotende stad in morgenavond, dus ik zie wel of dat nog gaat lukken.Bibelle ik wens je veel sterkte de komende tijd en geniet maar lekker met latman, er zal heus nog wel het eenen ander door de hoofd gaan, maar laat het maar gewoon komen en huil het maar uit!liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Hoi Moesje,Het wordt wel erg druk in België. Ik zit er morgen ook met man en kinderen. Jaarlijkse paasbijeenkomst met mijn familie. Nu voor de 2de keer alco vrij. Maar ja, tussentijds een flinke terugval gehad. Nu ga ik voor beter.Voor mij zo wie zo leuk, man en kinderen minder (rook, taal, drukte).Als ik morgenavond thuis kom, zal ik jullie ws. wel nodig hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Anna, ik vond je niet onbeleefd hoor, zo bedoelde ik het niet. En hondjes met hoge nood kun je maar beter even voorrang geven anders had je er weer een vervelend klusje bijgehad Charlie, je gaat goed! Ga zo door. En lekkere dingen voor jezelf halen mag, dat is een goed idee ipv die giftige alcohol.Corinne, morgen je eerste dag, zet 'm op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Bibelle, wat een aangrijpende dag heb je gehad. Je hebt het verdiend om bij te komen van alles en even rustig aan te doen. Het zal nog wel een tijd duren voor je dit verwerkt hebt. Zo plotseling ook. Wat fijn dat je neef voorlopig een goeie plek heeft, dat zou je zus ook geruststellen.Goed van je dat je niet terug hebt gegrepen naar de alcohol. Hoe pijnlijk je gevoelens vaak ook zullen zijn, uiteindelijk ben je beter af zonder.Ik hoop dat je een beetje kunt bijkomen samen met je latman, je hebt het verdiend.liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Bibelle, vast een vermoeiende enerverende dag geweest. Fijn dat jullie de mogelijkheid hebben om samen er even tussen uit te gaan. Het weer gaat denk ik ook wel een beetje mee werken.Dus alles op jullie gemak nog samen kunnen relativeren, het is ook niet niets wat er allemaal zo plotseling in zulk een korte tijd gebeurd is. Fijne tijd samen!Marieke, fijn dat je met de pasen weer kan bankhangen. En voor vanavond genieten van het feest.Ik vraag me af hoeveel stille drinkers er zullen zijn. Ook ik was zo iemand die ná het feest pas echt ging feesten! Het doet mij denken aan mijn laatste weekje weg. Mijn man en ik observeerden mensen, en trachten toen de z.g. verlopen koppen te analyseren; rook of drank en soms beiden. In de loop van de weekkreeg dan de één dan de ander zijn gelijk. Soms ook helemaal niet hoor maar mijn man was er wel héél erg goed in.Charlie, je eerste droge Pasen. Ik denk dat je niet de enige hier bent die dit over een paar dagen kan zeggen. In elk geval zal het een goed gevoel geven om dat te kunnen zeggen.Wanneer heb je voor het laatst gedronken? Oh dat was ergens vóór de paasdagen! Klinkt goed hé. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Stien,Jij hebt echt gevoel voor droge humor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Corinne, zonder alco moet je toch wát en het houdt je allert. Overigens ben ik nog steeds niet NDB dus aan mijn huid kun je de jarenlange inhalatie inmiddels ook aflezen. Ook ik zou zo graag van die frisse blozende appelwangetjes terug hebben, maar ik ben bang dat het daarvoor inmiddels te laat is.Maar met alco stoppen heeft al een ommekeer gebracht, mijn "plof kop" is al enigzins geslonken!En mogelijk ook al die vermoeidheids tekenen, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.Dubbel succes met stoppen en fijne familie dagen!Charlie, zet 'm op, je kunt het! Maar niet té veel paaseitjes eten, daar kun je ook beroerd van worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 en nu op naar de pinksteren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Hihi, gelukkig hou ik niet van chocolade.....en helaas rook ik ook nog steeds, maar dat vind ik minder erg dan drinken...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Charlie, ho, ho, Kleine stapjes, je kunt maar niet zo twee paasdagen overslaan. Eerst deze doorleven en daarná gaan we voor pinksteren toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Allemaal een fijne avond nog en voor morgen goede Paasdag/en, voor mij is het al weer bed tijd. Moet met de pasen werken dus weer vroeg op. Truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Welterusten, enne, je hebt gelijk.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Zo.....net voor het eerst in tijden zelf mn hondje weer uitgelaten......Vooralsnog voel ik me heerlijk, mensen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Lekker he, Charlie...ik mis mn hond wel, die is ook mee met mn ex en de kinderen, maar ja komt nu ook wel uit. Ik hang maar wat op de bank met verhoging en verkoudheid. Net of het zo moet zijn...heb je een keer een weekend voor jezelf en allerlei plannetjes en dan wordt je ziek.En ja roken doe ik ook nog, maar met een verkoudheid smaakt dat ook nergens naar. Het is in ieder geval mn 2e doelom straks ook daarmee te stoppen, maar nu nog even niet.Stien truste..En fij Charlie dat je je goed voelt. Morgen voel je denk ik nog beter! Misschien niet direct in de ochtend, maar zeker de restvan de dag en dan kun je weer trots zijn op jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Hoi allemaal,Bedankt voor alle felicitaties met onze 8 maanden droog. Waarlijk, een heuglijk feit! En dat ook nog met zulk mooi weer om van te genieten. Ik heb een heerlijk luw plekje achter het huis en daar heb ik al menig uurtje zon opgedaan, zodat het oude karkas ( eigenlijk best nog strak) een beetje voorgekleurd is voordat ik afreis naar zuidelijke streken.Een cadeautje aan mezelf! Mensen, wat hou ik een hoop geld over! Een tegenvaller, ik kan er niet mee zitten. Ik krijg de centen toch niet op, lijkt het wel. Grapjes maken kan ik goed, maar er zit wel een kern van waarheid in.Reken maar uit: ongeveer 34 weken maal € 40 = € 1.360,00Een extra stimulans misschien voor de pas gestopte, praktische Forumleden. Zo kan Marieke zich makkelijk permitteren om een keer per maand een stofzuiger door het huis te keilen en ik twijfel er niet aan of iedereen kijkt nu om zich heen en denkt: "Ja, dat gaat er als eerste aan!"In die acht maanden heb ik een 'blij lijf' gekregen en mijn geest voelt zich daarin uitstekend thuis. Ferry schreef het ook al: "Wat een cadeau heb ik mezelf gegeven!", en zo is het maar net.Ik weet van Anna dat ze voor een vol jaar ADB wil gaan en ik doe in ieder geval met haar mee. De tijd vliegt, soms wordt er over geklaagd, maar het heeft ook voordelen: je bent namelijk zo over de eerste ellende van het stoppen heen. Dat je daarna nog een hoop moet veranderen aan je leven en je gewoontes en tezelfdertijd nog wat 'oude meuk' moet opruimen is niet altijd even plezierig en soms zelfs erg confronterend, maar ook hierbij geldt, stap voor stap en het gaat steeds beter en sneller en wordt uiteindelijk ook leuk en een plezierige uitdaging. Zo, van, wat zal ik vandaag eens gaan veranderen...of...is er nog wat op te ruimen.Ik heb het tot nu toe in m'n eentje kunnen doen, maar dat valt af en toe niet mee, en ik weet dat het tweede jaar, op zich, al veel valkuilen oplevert, dus ik sluit niet uit dat ik mogelijk, door alle positieve berichten over de 12 stappen, tegen heug en meug, me misschien wel volgend jaar bij de AA laat zien. Maar dat zien we tegen die tijd wel.Iedereen een goede Paas en ga je rustig te buiten, maar doe dat wel aan bij de Pasen horende zaken zoals Paashazen, gekleurde eieren, paasbroden, brunches, lunches, diners en niet te vergeten het gezegende Paaswater!Liefs, Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Goed idee Rufus!En dit kippetje gaat denk ik maar eens op stok....trusten allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 He Moesje, niet ziek worden hoor, is het veel te mooi weer voor!!!En Rufus, ja, dat scheelt echt enorm, wat je aan geld overhoudt denk ik....als ik nu over een tijdje ook nog kan stoppen met roken word ik helemaal rijk.!Al bijna 3 dagen ADB:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Charlie, het is misschien een goed idee om voor jezelf al een toekomstig cadeau uit te kiezen. Zeg bij jezelf over drie weken koop ik voor mezelf een.......hele grote....Vul zelf maar in!Je bent lekker bezig, doorgaan zo!Liefs, Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 RAF trio:musicnote: Gefelicteerd!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 april 2007 Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Goed idee!!!! Maar 3 weken maal minimaal 40 euro, nee hoor, dat doe ik niet, geef nooit zoveel aan mezelf uit...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2007 Ach Stien,Die mooie appelwangetjes. Ach ach, die heb ik dus van de alco en de rook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden