Spring naar bijdragen

dinsdag 10 april

Mick

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dag corinne en anderen ,
ik denk dat het vallen op zich niet moeilijk is wel het terug opstaan dus sterkte corinne .
mijn stoppen met drinken eerste keer was 8 augustus 2005 de eerste maanden waren heel moeilijk maar het ging wel goed .
dan met de kerstdagen 2005 breng ik de feestdagen door met mijn beide broers , mijn jongste broertje was over gekomen uit japan om op japanse wijze afscheid te nemen van onze moeder , mijn twee broers zijn ook drinkebroers en toch heb ik het die 10 dagen nuchter gehouden en mensen wat was ik fier .
terug naar huis waar ik woonde in spanje 600 km verder vondt ik mij toch zo een trotse meid en ja jullie raden het al ik mocht drinken van mijn eigen want ik had zo mijn best gedaan , ik heb het die avond gelukkig bij twee glasjes gehouden enkele dagen later heb ik mij dacht ik hier ingeschreven .
weer ging het goed maar ik heb het niet evenlang volgehouden als de eerste keer en de hervallen werden altijd maar korter en korter in tijd .
in augustus 2006 was ik al weer enekel maanden nuchter toen ik bij een klant aan het werken was , en ik had dorst dus wou water drinken , ja inderdaad de fles vodka heb ik uit de koelkast bij de klant genomen en jullie raden het al , tegen dat mijn klant thuiskwam was ik goed boven mijn theewater .
persoonlijk weet ik niets meer van die dag maar de verhalen die ik achteraf gehoordt heb die zouden mij vandaag nog door de grond doen zakken .
mijn kleren af gedaan en in mijn klant haar bed gekropen , twintig keren op mijn kop gevallen en noem maar op de oude dame wist niet meer wat te doen en heeft in paniek ziekenwagens en dokters opgebeld , het ergste vindt ik nog dat ik met die oude dame in mijn wagen gaan boodschappen doen ben en dat het mens zo een schrik had dat uiteindelijk zij verder gereden is zo dronken was ik .
wat doe ik nu als ik het moeilijk krijg en de gremlins er weer eens aankomen dan denk ik aan die bewuste dag en in het algemeen verdwijnen mijn stupide gedachten als sneeuw voor de zon .
ik was ook niet een dag drinkster maar die dag gebeurde het toch en dat was mijn alcoholische onbewuste
sorry voor de lange mail
blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, wordt je soms niet bang van dromen?
Eigenlijk heb ik er de laatste maanden geen last van, maar ik denk dat dat komt door de slaapmedicatie. Hoewel ik deze aan het afbouwen ben.
Voor die tijd waren mijn dromen juist vaak erg angstig, hierdoor durfde ik niet nuchter te gaan slapen.
Wat ik ook vaak mee maakte is dat dezelfde droom, althans delen ervan steeds terug keerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik ben ook mijn slaapmedicatie aan het afbouwen.
Ik heb ook vaak dat mijn droom zo verder gaat, nachten later.
Ik heb zoveel van die schokken 's nacht, net of je ergens van schrikt.

Ik heb vorig jaar gedroomd, dat mijn buurman een krat bier opzij bij zijn huis had staan en dat ik 's nachts stiekem, telkens een flesje bier ging halen tot het bier op was.
Daarna had ik tegen mijn man gezegd, dat komt ervan als ik geen bier in huis heb.
Maar als je dan wakker wordt, dan denk je echt dat je gedronken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, sorry :) moest toch wel even lachen om het verhaal, wat zal dat mensje geschrokken zijn!
Weet je je nog te herinneren wat je er toe aanzette dat je die fles nam i.p.v. water te drinken na al die maanden droog staan? Kan er bijna niet over uit, dat zoiets midden op de dag zonder aanleiding kan gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook door heel diepe dalen gegaan, heb zowat mijn huwelijk eraan gegeven, niks zinde me meer door die kl*te alcohol....Mn man heeft heel veel moeten slikken en nu heeft hij uit zelfverdediging een muurtje om zich heen opgebouwd. Hij kán me gewoon niet meer vertrouwen, té vaak heb ik loze beloftes gedaan....en té vaak heeft hij geprobeerd dat muurtje langzaam weer af te breken, maar steeds stel ik hem weer teleur..Dus of ik het nu 6 dagen, 6 maanden of 6 jaar volhou, altijd zal hij die angst blijven houden dat ik wéér terug zal vallen, dat is voor mij persoonlijk het ergste...Natuurlijk wil ik in eerste instantie voor mezelf stoppen, maar zeker ook voor hem en de kids.
Maar ik kan gewoon niet voor mezelf instaan, wil het wel, maar allemaal kennen jullie die duvel....
En smoesjes en redenen om maar weer een slok te nemen zijn er helaas te over....
Kan helaas niks anders zeggen dan dat ik gewoon mn best weer ga doen....:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi stien ,
ja vandaag kan ik ook wel eens lachen hiermee hoor :-))
het ergste was naar het schijnt dat ik altijd ´´mama mama ´´ tegen die dame zei ;-((
ergers denk ik wel dat ik het had moeten voelen aankomen , mijn hond was overleden in juli , enkele weken later vondt ik het hondje van deze dame met een toeval en ik heb die hond naar de dierenarts gebracht waar ze vertelden dat het beestje moest in geslapen worden wat dus met de dame er dan bij gebeurd is .
maar iedere keer nadien kreeg ik verwijten van die dame dat ik haar hondje niet naar de dierenarts had moeten doen en dat we hem beneden in de tuin hadden moeten begraven dat ik haar 150€ had gekost .
en iedere keer dat ik daar moest gaan werken was het dus eigenlijk tegen mijn zin omdat ik dat weer moest horen , het hondje van die dame was ook een loge bij mij als zij met vakantie was .
gebeurde zaken nemen geen keer .
wel heb ik naar het schijnt naar mijn eerste glas een AA vriendin opgebeld maar dat was zonder de dame van het huis gerekent nadien heeft ze eerlijk tegen mijn werk geefster gezegt dat zij mij maar vodka bleef aanbieden , mijn werkgeefster hebben mij dit maar enkele dagen voor vertrek uit spanje ook eerlijk bekend .
wat ik bedoel is dat het gremlinske in een klein hoekje zit te wachten tot ons breintje niet oplet en dan heeft hij ons vast
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, sterkte morgen. Laat Jan er alsjeblieft buiten. Jan Goedzak is het gezegde, nou nee dus. Eerder Jan Doedel.

Marion, wat fijn dat je een droge verjaardag hebt gehad.

Corinne, jammer maar helaas. Je mist steun in je omgeving zeg je. Is misschien 1 vd alternatieven iets voor je, zoals de ideeën van anderen vandaag. Of de AA, dan heb je wel directe steun. Of ga misschien eens met je huisarts praten.

Wat een heftige verhalen vandaag. Ik vind ze wel heel leerzaam. Dus Blacky, geen sorry zeggen, hoeft niet. Ook ik heb rare genante dingen gedaan.
Charlie, je bent er jaren van af geweest, trek je daar aan op. Je weet dat het kan!
Laten we ons niet blind staren op de missers en uitglijers, dan ga je vanzelf denken, kannut toch nie....
Jawel jawel jawel, het kan wel!!!!!!!!

Ik ben dankbaar voor elke dag die ik helder beleef. Ik ben gewoon dankbaar voor elke dag. Dat houdt me gaande.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, herkenbaar verhaal. Ook mijn man heeft het te verduren gehad. Soms denk ik bewust aan die tijd terug en probeer dan onze rollen om te draaien en denk dan, stel dat ik hem toen was. Wat zou ik doen, zou ik het pikken? Dan zeg ik tegen mezelf dacht het niet en krijg weer de kracht om door te zetten. Ook voel ik dan weer schuldgevoel en dankbaarheid wat hij allemaal voor mij gedaan heeft, en kan ik weer alle grillen van hem accepteren. Het is een wonder denk ik dan dat wij nog bijelkaar zijn.
Blij te horen dat je niet de mist in bent gegaan, heb ik je berichtje w.s. verkeerd geinterperteerd.

Blacky, ja, nu lach ik niet meer zo hard hoor. Ik vind het een eng idee dat die gremlins in zulke gevaarlijke hoekjes loeren. Ik wil ze temmen, uitroeien, het blijft een gevecht.
Voorlopig heb ik last genoeg van alle naweeën van de afgelopen jaren dat ik hopelijk allert ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdpijn is weer gezakt en natuurlijk snap ik ook wel dat ik nu niet aan de reutel moet gaan.
Ik denk vaak er zou een uitknopje in mijn hoofd moeten zitten. Helaas.

Als je het heel nuchter bekijkt heeft het totaal geen nut om naar het verleden te kijken,. Natuurlijk moet je leren van je fouten maar om in het verleden te gaan zitten heeft totaal geen nut.
Het heeft ook totaal geen nut om bij voorbaat al op te geven want dan ging ik nu "gezellig" naar de kroeg.
WAt je ziet bij degene die het redden is dat ze werken aan een beter leven voor zichzelf. Als je weet waarom je drinkt of als je alleen maar weet waarom je juist NIET meer willt drinken dan ben je volgens mij al de halve weg.
Ik heb wel eens gezegd als iemand vroeg waarom ik dronk; omdat er een blaadje van de boom viel.
Maar dat had toch echt wel een andere reden.
Ik geloof dat je moet geloven dat je het kunt, het verleden in het verleden moet laten en de toekomst in de toekomst. Je kunt het helaas ook niet voor iemand anders doen,
Vaak als Ziza de AA loftrompet luid worden mijn ogen wazig maar ik geloof dat er ook veel waarheid in zit. Ik geloof ook in actie, niet dat ik zelf al zo ver ben maar het wordt mij steeds duidelijker dat mijn laks
heid hetzelfde is als mijn drinken. Vluchtgedrag. Ik geloof ook in acceptatie en daar ben ik ook nog niet helemaal. Ik wil nl een scheiding van Jan maar het sociale glaasje wijn wil ik graag houden. Is volgens mij toch echt hetzelfde goedje alleen in een ander jasje.
En ik geloof ook in uur per uur, dag per dag.

Ik geloof echt dat het zo werkt. Ik zou nu met liefde een "gesprek"' met Jan aangaan maar dat is niet omdat ik wil drinken maar omdat ik wil dat mijn hoofd even stopt en mjn schouders geen pijn doen
en als door magie de papierenhandel weg was.
En de rest. Maar dat gebeurd niet, de wereld draait door en ik draai mee of ik nu totaal beneveld in bed lig of niet.
dan maar liever nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
charlie

Ik herken die schokken wel Marion, soms heb ik ze zo heftig dat ik er van wakker schrik, maar vraag me af of ze echt zijn, of dat ik denk dat ze echt zijn...

en Stien: Bedankt!
:present:

? waar heb ik die mooie roos mee verdiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftige verhalen hier allemaal. Eigenlijk vind ik het wel goed dit allemaal te lezen, het drukt me weer even met de neus op de feiten, waarom we hier eigenlijk zijn, en waarom ik niet meer moet drinken. Natuurlijk heb ik ook aardig wat stomme dingen gedaan met de nodige slokken op, waar ik me achteraf vreselijk voor schaam. Het is niet anders.

Door de verhalen over jullie partners en wat die hebben moeten verduren moest ik terug denken aan mijn relatie met mijn ex. We zijn al bijna 12 jaar uit elkaar, maar ook in die tijd dronk ik al teveel. Ik heb ongetwijfeld een hoop stomme dingen gezegd, maar dat geldt voor hem ook. Hij dronk namelijk nog meer dan ik. Ik had in die tijd altijd wel enkele glazen wijn op als ik naar bed ging, maar was doorgaans niet echt dronken. Ik ging ook op tijd naar bed, want de kinderen waren nog klein, dus ik moest 's morgens vroeg op, kids naar school brengen, enkele ochtenden per week werken, etc.. Als ik naar bed ging zat hij nog tot 1 of 2 uur 's nachts op zijn studeerkamer te "werken" met een glas whisky, bourbon of wodka onder handbereik.
De ruzies die we de laatste jaren hadden escaleerden altijd, omdat we beiden gedronken hadden, in schreeuwpartijen, gigantische huilbuien van mij, en agressie van hem. En wij maar denken dat we het nog zachtjes hielden voor de kinderen. Ze hebben het allemaal meegekregen.
Mijn kinderen hebben me na de scheiding vaak verteld dat ze het vreselijk vonden om door hem op bed gelegd te worden, omdat hij vaak naast hun ging liggen, en dan al stonk naar sterke drank. Vaak viel hij nog op hun bed in slaap ook, en kroop degene in wiens bed hij lag voorzichtig bij zijn broertje in bed.

Gek genoeg heb ik me in al die jaren, ook na de scheiding, nooit afgevraagd wat voor rol de alcohol in onze stukgelopen relatie gespeeld heeft. Die vraag kwam pas bij me op toen ik stopte met drinken. Steeds als ik zo'n poster zie hangen, met de tekst "alcohol maakt meer kapot dan je denkt" besef ik weer hoe ontzettend waar dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
stien

quote:

Originally posted by:
charlie

Ik herken die schokken wel Marion, soms heb ik ze zo heftig dat ik er van wakker schrik, maar vraag me af of ze echt zijn, of dat ik denk dat ze echt zijn...

en Stien: Bedankt!
:present:

? waar heb ik die mooie roos mee verdiend

aan je fijne antwoorden!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat na te denken over omgedraaide rollen en met een schok bedacht ik me dat ik dus niet de enige was in ons gezin.
Hmmm, alleen sommige gaan gewoon stomme dingen doen. het verkeer regelen in een sneeuwstorm in een t-shirt.bijvoorbeeld.
Bij mij kwam de boosheid eruit en ik moet toegeven dat ik de laatste paar jaar niet meer boos ben.
Nu maakt dat verder ook niet uit maar gek eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij was dus al zo ver, Anna.
Ik zit nu nog na te grinneken. Ik was dat dus helemaal kwijt. Ik was ook geheel geschokt toen ik voor het eerst met mijn schoonfamilie in aanraking kwam. Ik dacht dat ze allemaal alcoholisten waren.
En de kerst dat ik zooooo boos was, allemaal kindjes en kadootjes en vier volwassenen die lam in de stoel lagen.
Ik was dat dus totaal kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
anjo

Ik geloof echt dat het zo werkt. Ik zou nu met liefde een "gesprek"' met Jan aangaan maar dat is niet omdat ik wil drinken maar omdat ik wil dat mijn hoofd even stopt en mjn schouders geen pijn doen

en als door magie de papierenhandel weg was.

En de rest. Maar dat gebeurd niet, de wereld draait door en ik draai mee of ik nu totaal beneveld in bed lig of niet.

dan maar liever nuchter.

Prachtige zin Anjo, die laatste. Die ga ik bewaren. Kun je bij je huisarts geen fysiotherapie aanvragen voor de pijn in je schouders? Als je een aanvullende verzekering hebt wordt het gewoon vergoed. Bij mij heeft het heel goed geholpen. Het stoppen van je hoofd is iets anders, ik zou ook erg graag willen dat er een knopje aan zat. Ik heb nu al een paar keer het advies gekregen om de dingen waar ik over pieker op te schrijven, en ik begin nu een beetje te merken dat dat soms helpt. Het is zomaar een idee, maar misschien dat het voor jou ook werkt.

Wat betreft je papieren heb ik een tip die voor mij werkt. Als ik persé zo'n klusje moet doen waar ik geen zin in heb, dan hak ik het in kleine stukjes. Ik begin bijvoorbeeld met de stapels bij elkaar te verzamelen, en een tafel ervoor vrij te maken. Dan is er in ieder geval een begin. Nadat ik dan koffie of thee heb gedronken, ga ik bijvoorbeeld sorteren. Ik spreek met mezelf een periode af dat ik ermee bezig ben, een kwartier, of een half uur. En daarna "mag" ik iets anders gaan doen, voor mezelf. Als ik zo een paar keer een kwartier bezig ben geweest, met uren pauzes ertussen, begin ik meestal op een gegeven moment enige lijn te ontdekken, en dan ben ik in staat er een half uur of een uur mee bezig te zijn. Uiteindelijk valt het dan achteraf vaak mee. Kijk maar of je hier iets mee kunt.

Marion, ik schrik ook regelmatig met een schok wakker. Vaak herinner ik me dan wel dat ik iets droomde waarvan ik schrok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hoe zeggen ze dat. De kinderen van de rekening of zoiets.

Anna, heb je geluk dat je kinderen erover praten. Kinderen die niet praten, de mijne deden dat nl niet toen ze jong waren en toen ze ouder werden beperkten ze zich tot hier en daar een grove opmerking de volgende dag, kunnen later problemen ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie en heftige verhalen zo op dit dagdraadje.

Ik had een rotdag en dreigde er helemaal in weg te zakken. Gelukkig werd er een afspraak afgebeld en kon ik wat verzetten, dat gaf een beetje lucht. In m'n verdrietige en sombere bui bedacht dat ik niet alles vandaag kan en hoef te weten. Soms heeft het tijd nodig. Ik heb m'n tas gepakt en ben ff gaan sporten. Daarna voelde ik me wel beter. Lekker gekookt voor mezelf en heerlijk gegeten.

Het loont om een plan te hebben en in aktie te komen. En of iemand nou steun zoekt bij familie, cursussen gaat volgen, naar de AA gaat maakt niet zoveel uit. Ik merk dat ik het niet alleen kan. Ik heb een kaartje gekregen, de eerste keer dat ik bij de AA was. Heb nu geen zin om alles op te schrijven maar 1 van de dingen die er in staat is dat ik niet binnen 12 uur alles op kan lossen. Ik lees het kaartje elke dag en vind dat helpend.
Er staat ook in dat ik moet proberen een plan te hebben voor de dag. Want het is niet slim mezelf bloot te stellen aan haast en besluiteloosheid. En dat is ook waar. Als ik opzie tegen moeilijke dingen heb ik de neiging ze uit te stellen. daar baal ik van, ga er tig aan denken en krijg het niet uit mn systeem. Ik probeer er iets mee te doen, dat lukt natuurlijk niet elke dag maar dat geeft niet. Ik had een plan voor vandaag, heb een aantal dingen kunnen doen, een aantal dingen niet maar morgen is er weer een dag.
Ik voel me nog steeds niet echt blij maar een stuk beter vergeleken met vanochtend.

En ik denk dat bv de functie van de AA kan zijn dat het je richtlijnen geeft voor hoe je zou kunnen handelen. Het helpt mij in ieder geval niet te vergeten dat ik wel erg was als ik dronk. Volgens mij is het heel menselijk om de slechte dingen te vergeten. En dat als wij/ik daar niet geregeld bij stil sta is de kans misschien aanwezig dat ik op een dag denk; ach 1 glaasje, wat geeft dat nou. En ja, dan duurt het niet lang of het hek is van de dam en hoppa, lekker zuipen maar weer.

Ik denk dat drank een hele grote rol speelt in relaties. Waarom drink ik, waarom wil een partner een relatie met een alcoholiste, welk belang heb ik daar bij, welk belang heeft de ander en zo zijn er nog veel meer vragen. Ik merk dat, nu ik niet meer drink, pas ruimte krijg om naar bepaalde zaken te kijken. En ik realiseer me ook dat ik veel zaken in stand heb gehouden door te blijven drinken. Dat is wel zo gemakkelijk, hoef je ook nix overhoop te gooien en kon ik lekker doorzuipen.

En ook dan is het voor mij belangrijk steun te hebben. Ik zie zaken nu door een nuchtere bril en niet alles wat ik zie bevalt me. Dat betekent dat ik, ja daar komt tie weer, in aktie moet komen anders verandert er niets. Tegelijkertijd boezemt deze aktie me ook angst in. Want ik heb geen idee waar ik uit ga komen. En angst is én een slechte raadgever maar ook een valkuil om weer te gaan drinken.

Dank jullie voor alle verhalen. Ik ga de dag zo zoetjes aan maar es afsluiten. Van al dat gepieker en gedenk en geschrijf wordt een mens moe.

Ik weet wel dat ik me sterk voel omdat ik niet meer drink. Wat er ook gaat gebeuren, hoe het ook allemaal gaat, ik drink niet en dat vind ik echt heel erg fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even dan.

Het heet Nu Vandaag

Nu, vandaag, wil ik proberen alleen deze dag te leven en niet te proberen alle problemen van mijn leven in 1 keer aan te pakken. Ik kan gedurende twaalf uur iets doen, dat me helemaal van mijn stuk zou brengen als ik het een leven lang zou moeten volhouden.

Nu, vandaag, heb ik een programma. Het kan zijn dat ik het niet precies uitvoer, maar ik heb het in elk geval. Ik wil mezelf twee rotdingen besparen: haast en besluiteloosheid.

Nu, vandaag, wil ik mijn geest op drie manieren oefenen: ik wil een goede daad doen voor iemand zonder dat het uitkomt. Als iemand er weet van heeft, telt het niet. Ik wil tenminste twee dingen doen waar ik geen zin in heb, alleen maar om te oefenen. Ik wil niemand mijn gekwetste gevoelens tonen. Het kan best zijn dat ze gekwets worden, maar vandaag wil ik dat niet laten merken.

Er zijn er nog meer maar met een tweevingerig type systeem vind ik dit, voor vandaag, genoeg.

Misschien kunnen de andere AA gangers de rest erbij zetten, hihi.

Nou die goeie daad doen en m'n gekwetste gevoelens niet laten merken mag ik nog heeeel lang oefenen. Maar ik lees dit vaak en probeer er iets mee te doen. Meer als m'n best doen, eerlijk proberen te kijken naar m'n gevoelens kan ik niet doen. Zo, mijn twaalf uren voor vandaag zijn voorbij. Ik wens jullie nog een fijne avond, latersssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...