Lindi Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 kom net thuis van een etentje van het werk. lees even snel door alle verhalen - de nodige herkenning.toch even melden: 4e dag zonder wijn. hier vroeg pas iemand hoe om te gaan met een eventuele vraag van anderen waarom je niks drinkt. opgewekt gemeld dat ik wat matig en daar werd gelijk gretig gebruik van gemaakt door mijn collega: ik mocht autorijden. maar verder vindt niemand daar iets raars aan...heb me net als charlie ook aangemeld voor de behandeling (lukte nu wel). vooral vanwege het alcoholschrift. heb het idee dat ik eigenlijk te weinig drink om daar een beroep op te mogen doen - maar ja, ca 3 door de week en 3-6 in het weekend en zelden een avondje zonder is me toch te veel. en het lukt toch niet zo goed alleen. maar dit forum helpt!welterusten alvast iedereen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Mooi geschreven Water. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Weltrusten Lindi. Op naar dag 5:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Lindi,Wat goed dat het aanmelden gelukt is. Sommige onder ons hebben inderdaad een heftig alcoholverleden. Maar het feit alleen dat het bij jouw gebruik al zo moeilijk is om de rem erop te zetten, geeft wel aan dat het goed is dat je je aanmeldt, want daaruit blijkt toch dat je de grip aan het verliezen bent. Voor je gezondheid zit je inderdaad al boven de gestelde max. norm.Dus ga ervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Voor straks allemaal welterusten en morgen gezond weer op!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Marion, ik sluit me bij de rest aan. Ik vind dat je gewoon gelijk had en dat je dat ook mocht zeggen tegen de huisarts. Zolang je niet zit te schelden is daar niets mis mee.Water, het kan dat jij je niet herkent in de soms wat zwaardere berichten hier. Bij veel mensen komen er een hoop emoties los als ze een poosje niet drinken, of ze realiseren zich ineens dingen die ze door te drinken verdrongen. Dat kan soms behoorlijk heftig zijn, en vaak moet er veel verwerkt worden.Ik denk dat iedereen doet waar hij/zij zich het beste bij voelt. Als jij het prettiger vind niet te veel bij die gevoelens stil te blijven staan dan doe je dat gewoon niet. Als het voor jou maar werkt!Lindi, fijn dat je met de behandeling kunt beginnen. Het maakt niet uit of je erg veel, of niet zo veel drinkt. Als het voor jouw gevoel te veel is en het kost je moeite om te minderen, dan heb je er altijd baat bij. Zoals Corinne zegt, misschien was je pas net bezig je grip te verliezen, en dan is het alleen maar goed het weer onder controle te krijgen. Velen van ons kunnen dat niet, en dan is de enige optie nooit meer drinken.Ik wens iedereen nog een fijne avond, en welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Welterusten Charlie en Anna. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Corinne, hoe gaat het met de trekmomenten?Is het nu anders, nu je zeker weet dat je toch niet gaat drinken?Ben er erg benieuwd naar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Franneke, ben je er nog of ben je nog steeds met vankantie??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Marion,Ik kan nu wel beter met die trekmomenten omgaan. Een keuze hoef ik niet meer te maken, dat scheelt. Daardoor kan ik die momenten ook wat meer van een afstand beschouwen.Ik heb kleine en grote trekmomenten.De kleine zijn de echte gewoontetrek: thuiskomen, even pauzeren, een klusje afgewerkt, en dat soort dingen. Die momenten heb ik nu al weten om te buigen naar ander gedrag. Thuiskomen, aan de computer, even pauzeren wordt even iets anders doen, een klusje afgewerkt, prima dat zit er op. Lezen en roken onder de dampkap in de keuken, kan ook zonder RW.De grote trekmomenten zijn wat moeilijker. Bij het koken, ja dat moet ik wel doen en kan niet op een andere plek gaan zitten, daar moet ik nog wat op zien te vinden. Na het eten en 's avonds, dan maakt het zelfs niet uit waar ik zit, dan heb ik het moeilijk. Ik moet voor die momenten nog goede gedachten zien te vinden.Duidelijk is wel dat ik echt wel een tijd aan de Refusal zal moeten blijven. Het is voor mij veel effectiever dan die trekremmers die ik destijds slikte, ik mag nu echt niet toegeven en dat helpt zelfs ook de trek te doen afnemen.Ik merk dat ik nu al lichamelijk (fitter) en geestelijk (ik ben weer optimistischer, mijn zelfvertrouwen groeit een beetje) aan het opknappen ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Ja Corinne, met die Refusal is de twijfel weg.Zal ik vanavond wel, zal ik nietAh ja, ik doe het al zo goed!!!Morgen ga ik weer opnieuw proberen.Ik ben nu er echt even aan toe.Laat mij maar even.Ben zo depri.Kan het wel, maar nu even niet.Morgen begin ik opnieuw.Al die en nog andere antwoorden vallen in een keer weg, als je de refusal hebt ingenomen.Jij hebt gewoon die keuze al eerder gemaakt, maar dan wel definitief.Ik maak ook wel die keuze, maar kan mijn keuze weer bijstellenen dat is tot nu toe mijn grootste valkuil.Maar ja, nu naar de huisarts gaan en refusal vragen???Ik twijfel nog, maar als ik nog geregeld de fout in gadan ga ik daar ook voor.Daarom ben ik ook zo benieuwd hoe jij het doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 quote: Originally posted by: sneeuwwitjeIk maak ook wel die keuze, maar kan mijn keuze weer bijstellen en dat is tot nu toe mijn grootste valkuil. Marion, dat was dus ook mijn ergste valkuil.Minuut na minuut, uur na uur die opkomende twijfel voor wat zal ik kiezen.En als ik dan koos voor RW, dan was ook het hek weer van de dam.Gevolg spijt achteraf.Daar werd ik niet alleen moe van, maar ook geïrriteerd naar mezelf toe.'t Was een zware keuze, ik heb er lang over nagedacht.De knoop doorgehakt. Geeft een hoop rust. Het is niet meer van zal ik niet of zal ik wel; het is nu gewoon: nee, het kan niet. En dat bevalt me wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Corinne, Kanjer:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Marieke, ik kan ook van zulke onnozele dingen wakker liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Hoi Sneeuwwitje,Meiske, het is niet jouw verantwoording dat je dokter het druk heeft.En ik vond je antwoord helemaal niet zo onbeleefd maar gewoon de waarheid.Ga morgengewoon naar de dokter of naar de huisartsenpost.Ik hoop dat je je morgen wat beter voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Ik heb alle berichten vandaag met aandacht gelezen. Helaas heb ik vandaag niet zo veel te melden, ik ben grumpy, Gewoon knorrig.Terwijl het best een leuke dag was. Ik moet morgen naar de Arboarts en daar heb ik totaal geen zin in.Natuurlijk lekker vroeg en wat moet ik die gast gaan melden?Poppedeintje wsas druk,drukker, drukst maar is netjes op tijd gaan slapen.Iedereen een goede nacht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Ach, wat zijn jullie toch allemaal lief en ondersteunend.Ik zat er echt mee, maar jullie hebben mijn twijfel weg genomen.Allemaal bedankt, jullie zijn vechtende lieverds: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 dag allemaal,nog steeds logerend bij vrienden, even langs komen piepen als iedereen hier slaapt, omdat ik jullie even welterusten wil zeggen.fijn dat het goed met je gaat, corinne, en ook met de anderen. ik moet het kort houden, en de geschiedenis wissen, want het gaat ze hier niets aan dat ik "vreemd ga" met onbekende mij intussen heel dierbaren "vreemden", terwijl ik vroeg naar bed gegaan ben, omdat ik zo moe was. ik zie een hoop bekende namen langskomen, en ook nieuwlingen. tegen hen zeg ik: je kunt het, zet door hoor, het is zó de moeite waard om die borrel te laten staan. ik ben heel blij dat het me gelukt is. ik heb nu geen tijd om alles van de dagdraadjes te lezen, jammer genoeg. komt wel als ik weer thuis ben, hoop ik.ik zou na 50 dagen niet drinken beslissen of ik het aandurfde om weer sociaal te gaan drinken. maar door de dood van mijn zusje heb ik daar niet eens meer over nagedacht. ze werd op precies mijn 50e droge dag begraven. en dat is nu al weer 12 dagen geleden, en ik heb er gewoon geen trek meer in, het leven is nu zo anders. ik wil gezond verder leven, nu zij dat niet meer kan.ik huil veel, ook om mijn neef, en om mijn demente moeder, maar met hen allebei gaat het wel goed zei mijn zoon vanavond aan de telefoon, dus daar vertrouw ik dan maar op. voor mij is het goed om even helemaal los van thuis te zijn.gestommel op de zolder, ik ga maar gauw uitloggen. veel liefs, en tot later weer een keer, bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Bibelle,Blij wat van je te horen.Tot volgende week. Hou je haaks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Bibelle, we missen je echt.je lieve verhaaltjes en je berichtjes, je reageert altijd zo spontaan op iedereen.Je bent de diamant van het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Ik lijk de koningin wel, want ik spreek in het berichtje naar Bibelle toe in meervoud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Wij gaan zo slapen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 april 2007 Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Ik ga ook slapen.Tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 19 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Goedenavond....Tja goedemorgen en goedenavond...grrrrr, wilde perse NIET in slaap vallen, maar het lukt me toch steeds weer....is ook zo lekker warm naast mn kleintjes en ze vinden het ook zo fijn als mama even bij hen ligt voor ze in slaap vallen.Nou ja heb in ieder geval bijgelezen en er zijn weer mooie dingen gezegd vandaag!Charlie en Lindi goed dat jullie de internetbehandeling gaan volgen!Zelf heb ik een vrij van alcohol training gevolgd in Utrecht....zeeeer leerzaam en effectief, hoop dat dat ook voor jullie zo is!Anjo, het gaat op zich wel goed met mij, dit weekend is het weer papa-weekend, maar papa is dit weekend hier bij zijn ouders met de kids, dus dat voelt al minder "verlaten"Heb maandagavond een speciale behandeling gehad bij de reiki en ik moet zeggen dat me dat erg goed heeft gedaan. Voelde me deze weeke op het werk erg sterk en heb met een vergadering eens even mn gal gespoten. haha ik stond er zelf van te kijken..normaal zou ik al lang in huilen uitgebarsten zijn, maar dit keer had ik zoiets, het kan me ook niet schelen. Ik voel dat ik sterker wordt. Het resultaat was in eerste instantie een wat boze manager, die de volgende dag haar verontschuldigingen aanbood, jaja...! Kreege zelf complimenten, dat ik het zo goed deed en ze zou kijken of ik nog wat uurtjes extra kon krijgen (dat wilde ik graag, ondanks dat ik al 20 uur werk, maar heb het nodig) Maar ik kan zeggen, dat dat heeeel goed voelt!!Heb haar ook eerlijk gezegd, dat ik voor mezelf moet opkomen en niet alles meer pik! hihi heeft toch zoden aan de dijk gezet!!Ik heb van alle moeilijkheden echt heel veel geleerd; heb ook ooit een depressie gehad en gebruik nu elke dag een paroxetine, heb het wel eens zonder gedaan, maar dat kon ik niet (no niet en misschien ook wel nooit..). Ik leef zo heel prettig en vind het ook niet meer er. Ben ook een emo-mens, maar kan nu veel beter een balans vinden!De dipjes gaan over Stien en Marion...je komt er uiteindelijk alleen maar sterker uit!Veel liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 19 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 april 2007 Spelfoutjes liggen aan het snelle typen, niet drank.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden