Spring naar bijdragen

vrijdag 20 april

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Anjo, ach wat een sores toch. Je X zit in zijn eigen proces en dat is weer anders dan dat van jou. Het zou goed voor je zijn af en toe wat afstand van hem te nemen. Natuurlijk wil je er voor hem zijn en dat is hartstikke goed van je. Toch gaan de dingen hun eigen beloop.
Dat die arbo-arts je weer beter verklaard, pff, ik sluit me aan bij Anna. Als er zo weinig kans op een baan is hoef je in ieder geval voorlopig nog niet echt aan de bak? Misschien is dit heel stom wat ik zeg, weet ook niet goed wat ik moet zeggen. Begraaf je maar even in die stapel cosmo's, die zijn in ieder geval een stuk leuker dan Jan.
liefs,
kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien en Corinne, het wordt vannacht rond het vriespunt dus leg de warme kruiken maar vast klaar!!!!!!!
Vanavond een pot lekkere warme thee?
Ik kruip vanavond voor de tv met een koffietje. Vanmiddag een zak nootjes weggeschranst, heerlijk. Mijn broeken beginnen toch bijna af te zakken, dat moeten we niet hebben :)

Bammie, alles goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was eerst erg rustig, maar er zijn in de tijd dat ik aan het koken en daarna eten was mooie en zinnige dingen gezegd. Dank jullie daarvoor.

Stien, wat fijn dat je met je moeder bent gaan winkelen. Voor jou misschien een beetje een opoffering, maar het levert je een weekend voor jezelf op zonder schuldgevoel, en je hebt je moeder denk ik erg gelukkig gemaakt. Dat moet toch een goed gevoel geven.

Vreemd, dat koude gevoel. Ik heb daar niet zoveel last van gehad. Nu ben ik in de zomer gestopt, en het is dit najaar nog lang vrij warm geweest voor de tijd van het jaar, maar toch. Het zal wel voor iedereen anders zijn. Toen het vorige week zo warm was heb ik in ieder geval gezweet als een otter, zoals ik altijd doe, dus op dat punt is er voor mij niets veranderd.

Rudy, sterkte morgen bij de crematie. Wat je schrijft over boodschappen doen is erg herkenbaar. Ik vind het heel knap hoe jullie het samen hebben opgelost.

Ik heb vandaag een vrij goed gesprek gehad met mijn collega, degene die grotendeels verantwoordelijk is voor de kritiek die ik op mijn werk heb gehad. Zij werkt nu tijdelijk fulltime, wegens persoonlijke omstandigheden van haarzelf (het bedrijf van haar man zit in een faillisement), en daarmee kon ze mooi mijn 50% afwezigheid opvangen. De laatste paar weken begon ik me er steeds erger aan te storen dat zij op dit moment in feite precies doet wat ze mij een jaar geleden verweet. Het lijkt alsof ze de leiding naar zich toetrekt. Ik liep hier al ruim een week over te malen, maar ik wist niet goed hoe ik er met haar over kon praten, zonder meteen in een ruziesfeer te vervallen. Toevallig deed zich vandaag een gelegenheid voor waar ik op kon inhaken, en het is gelukkig een goed gesprek geworden. Ze is zich er nu van bewust dat zij inderdaad hetzelfde doet wat ze mij een jaar geleden verweet, en ze begrijpt nu ook dat dit automatisch gebeurt als je (bijna) fulltime werkt en dus overal tegen aan loopt. Ze ziet nu ook eindelijk in dat haar verwijt destijds, dat voor mij enorme gevolgen heeft gehad doordat ze er achter mijn rug om over gekletst heeft, niet terecht was. Ik schiet er nu niet veel meer mee op, maar toch ben ik hier erg blij mee. Het heeft in ieder geval de lucht tussen ons geklaard, waardoor ik met minder tegenzin naar mijn werk kan.
Ik ben ook erg blij dat ik het juiste moment heb kunnen afwachten om erover te beginnen, en dat ik rustig kon blijven en zonder verwijten kon praten. Anders had dit gesprek heel anders uit kunnen pakken. Die rust en dat geduld wijt ik toch aan het feit dat ik niet drink, en alles wat ik in de afgelopen maanden heb geleerd. Mede dankzij iedereen hier op dit forum. Dank jullie wel daarvoor.

Het is vrijdagavond, weekend, YIHAAAAAAAAAAAAA! Vanavond drink ik niet, wie doet er mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Beetje raar dat een arbo-arts je nu beter verklaard. Ik zou maar een tegenexpertise aanvragen en beroep aantekenen tegen zijn besluit.
Moeilijke situatie alles bij elkaar.
Ik wens je alle sterkte toe, en ik hoop dat je ex zich ook sterk tracht te houden.
Dit wordt voor jou, je ex en je kinderen toch een zware tijd. Samen komen jullie er wel uit, liefde en geduld is wat je nu nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Er wordt wat afgekletst in Nederland, dat is bekend.
Echt praten met elkaar gebeurt echter zelden, en dat heb jij vandaag met je collega gedaan. Een echt gesprek, wat echt resultaat oplevert voor beide kanten. Mooi zoiets voor het weekeinde.

Ik wens je een lekker droog weekeinde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, wat een ellendige situatie. Zowel je persoonlijke als met je x.
W.s. zit je vol op te malen wat je zowel aan je eigen situatie mogelijk kan veranderen evenals wat je geregeld zou willen zien ten opzichte van de situatie van je x.
Ik wil je graag een hint geven en anders laat je het maar voor wat het is.
Kan me namelijk voorstellen dat deze twee situaties door elkaar gaan lopen in je gedachte gang. Om deze goed los van elkaar te zien zou ik alles puntgewijs apart op papier zetten.
Op deze manier is het mogelijk om te zien wat je op dit moment werkelijk aan aktie zou kunnen/moeten ondernemen en wat je nog even kunt laten rusten.
Wat betreft de situatie rondom je x, besef dan dat een ieder anders in elkaar zit. Je x maar ook je kinderen en dat ieder op een ander moment er aan toe is om zaken door te spreken.
Komt er iets te sprake dan kun je daar op door gaan, forceren werkt nl averechts.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna ...onrust dient te worden onderzocht en het is moedig deze onrust bespreekbaar te maken.
Al zal het niet veel veranderen aan je werksituatie je hebt je frustraties wel van je afgepraat.
En dat lucht op.

Je pakt dat goed aan Anna.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corrinne eigenlijk was mijn opmerking grappig bedoeld, maar bij nader inzien een serieus thema.

De ervaring heeft geleerd dat mensen die eerder stoppen met refusal vaak bewust maar ook onbewust bezig zijn met een herval.
Maar het is natuurlijk aan jou hoe je daar mee omgaat.
Als je binnen het jaar dat je refusal slikt denkt zo sterk in je schoenen te staan, dat je zonder refusal door het leven kunt, is dat alleen maar toe te juichen.
Mij heeft refusal door menige moeilijke situatie geloodst waar ik voorheen drank gebruikte.

Nogmaals sterkte toegewenst.
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, water met of zonder bubbels mág.:present:

Rudy, het was meer dan onrust bespreekbaar maken. Ik heb me ontzettend onheus behandeld gevoeld, maar ik was de enige die het zo zag. Daardoor ben ik heel erg aan mezelf gaan twijfelen, zelfs tot zover dat ik dacht dat alles wel aan mij zou liggen. Een heel oud gevoel uit mijn jeugd, dat door de gebeurtenissen op mijn werk weer helemaal actief werd.
Dat mijn collega nu heeft erkend dat zij het fout zag, en dat haar verwijten inderdaad onterecht waren, is heel belangrijk voor het herstel van mijn zelfvertrouwen. En zijn een hoop dingen gebeurd die niet meer ongedaan te maken zijn, maar de bevestiging dat ik niet fout zat, is voor mij het belangrijkste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen het blijft mij toch telkens weer een goed gevoel geven dat ik droog sta.
Net is mijn zoon weer vertrokken na een onverwacht bezoek.
Ik zwaai hem uit en het trotse gevoel komt weer boven.
Hoezo het glas verstoppen, hoezo naar alco ruiken, hoezo met rode kop zitten van schaamte, hoezo onrust met wanneer zou hij opstappen, hoezo niet begrijpen, hoezo dubbele tong, hoezo...............
en dan is het nog wel vrijdagavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAt hoef je ook nog niet te weten Corinne.
Op het moment de situatie zich voordoet dat je refusalgebruik ter sprake komt is het nog vroeg genoeg je hoofd over het gebruik ervan te buigen.
Op een keer loop je er vanzelf tegen aan.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik je begrijp Anna.

Onverwerkt oud zeer kan als een negatief over een nieuwe situatie schuiven begeleid door gevoelens van onbehagen van vroeger.
Zodat je op den duur gaat denken zelf schuld te zijn aan de ontstane situatie.
Want dat is wat het oud zeer je verteld.

Vaak is de nieuwe situatie niet zo bedreigend als het negatief ons verteld.
Belangrijk is dat je nu onderscheidt te kunnen maken tussen oud zeer in een nieuwe situatie.
Het oude leed los zien van de nieuwe situtie, herbeleven en een plaats geven.
Het zal niet de laatste keer zijn dat je tegen het het oude leed aanloopt.
De pijn wordt gaandeweg minder.

En het is inderdaad goed voor je zelfvertrouwen bevestigd te krijgen dat je gevoel je niet heeft bedrogen.

De tegenstrijdige berichten van vroeger hebben ons te vaak op het verkeerde been gezet, zodat we aan onszelf zijn gaan twijfelen

Bewijst maar weer Anna dat je op je gevoel kunt vertrouwen, jij bent hetzelf, het is puur.
Je moet er wel zelf in geloven en geleidelijk aan groeit het zelfvertrouwen en verdwijnt de twijfel.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Rudy. Ik begin nu te leren dat bepaalde gebeurtenissen zo'n oud gevoel opnieuw op kunnen roepen, met alle oude bijbehorende reacties. Het zal me vast nog wel vaker overvallen, maar nu ik het weet kan ik er alert op zijn. De dingen die nu gebeuren hoeven lang niet zo bedreigend te zijn als ik de gebeurtenissen uit mijn kindertijd ervaren heb. En mijn reactie hoeft dus ook niet zo overdreven te zijn. Zien dat nu niet vroeger is, en anders reageren dan ik vroeger deed, ik denk dat dat voor mij de manier is om beter te worden. Om eindelijk het leven aan te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...