bibelle Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 goedemorgen allemaal,heel slecht geslapen, niets bijzonders, gebeurt wel vaker als ik alleen ben. maar nu ook vol nare dromen, verdriet, maar ook met grote glazen bier; met dorst wakker geworden, en veel water gedronken. nu dus maar even op het forum 'uithuilen'.ik ga maar niet weer terug in bed, ik ga maar douchen en wat werk doen, de stapel die ik gisteren aantrof is hoog genoeg om me mee zoet te houden!ik ga het -zeker na alle dromen- wel droog doen vandaag. ik ben al over de twee maanden heen, dus ik wil het wel winnen. liefs, en ook een droge en zonnige dag voor jullie allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Joann, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie, droge dag van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 24 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 @anjolief dat je middenin de nacht nog even aan me gedacht hebt.het was zijn begeleider die het me vroeg.omdat hij de indruk had dat de bezoekers (er is een soort kinderboerderij met een terrasje waar je koffie, thee en een ijsje of zo kunt gebruiken) het naar vinden dat de 'ober' dat soort dingen zegt. maar je hebt gelijk, hij heeft recht op zijn eigen verdriet en zijn eigen verwerking, en bezoekers weten dat dit een zorgboerderij is, dus ze moeten het maar 'pikken'.heel veel sterkte als je straks naar het zekenhuis moet, ik hoop dat je goede berichten krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Wolkenvelden, vooral in het zuiden ook af en toe . Warm.Bewolking schermt de zon in eerste instantie nog flink af. In de middag is er vooral in het zuiden een ruimte voor een zonniger momenten. De temperatuur loopt opnieuw op tot zo'n 18 graden in het noordwesten tot zo'n 26 graden het zuidoosten. Later op de dag is er zeer lokaal kans op een enkele (onweers)bui. De wind komt uit zuidwest tot west en is matig, rond kracht 3. Woensdagnacht breekt de bewolking steeds meer. Het kwik zakt tot zo'n 12 graden, misschien dat er lokaal een mistbank ontstaat. Er staat maar weinig wind. Overdag schijnt de zon geregeld en wordt het met middagtemperatuur van ongeveer 26 graden op veel plaatsen een zomerse dag. De wind is zuidoostelijk en zwak, minder dan kracht 3. Langs de kust kan in de middag een verkoelende wind van zee opsteken.---Hallo Allemaal,Joann gefeliciteerd met je verjaardag! Hier alles prima, vandaag eerste week rookvrij, dus het gaat goed.Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 24 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 @blackybedankt voor je steun, je hebt gelijk, als ik het nu niet droog verwerk, dan moet ik dat later alsnog doen, dus kan ik het maar beter gelijk goed doen. jij ook sterkte met het nu echt gaan verwerken van de dood van je beide ouders.fijn dat alle onderzoeken goede resultaten lijken te hebben. zou de vermoeidheid ook kunnen komen van het stoppen met drinken? dat kost ook energie, merk ik zelf. en weten de artsen dat je met adb bezig bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Hartstikke goed Twan, ruim drie maanden ADB en een week NDB! Toppie!Marion, fijn dat je gisteren de avond goed doorgekomen bent. Je zult je heerlijk voelen vanochtend.Bibelle, gelukkig dat je alleen maar droomde van glazen bier. Veel sterkte vandaag.Anjo, je zult wel erg moe zijn vandaag. Heel veel sterkte in het ziekenhuis. Maak er maar een rustige dag van.Allemaal een mooie dag, volgens Twan's weerbericht moet dat lukken. Drink voldoende water, dan komt het allemaal goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 24 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 @twanhet is hier nog grauw, en na deze slechte nacht kan ik wel wat zon gebruiken; jouw berichtje doet me in elk geval hopen op een lichtstraaltje. fijn dat bij jou alles goed gaat; al een week ndb? proficiat! een lege doos als kado om al je overtollige asbakken in te doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 morgen bibelle , ivm je neefje , in het begin vertelde ik te pas en te onpas dat ik mijn ma kwijt was door suicide mijn psyhologe zei dat ik dat blijkbaar nodig had , ik vermoed dat het nu voor de andere fijner is dat ik er niet meer zo over doordram , dus bij je neef zal het ook wel minderen .en ja bibelle mijn arts is op de hoogte van mijn drank verleden en dat ik sinds x maanden gestopt ben mogelijk zit de verhuis en het nuchter verwerken er voor een stukje tussen , hij raadt mij aan om niet toe te geven aan de slaap in de namiddag maar te gaan wandelen ???ach eerlijk bibelle zo lang ik dat eerste glas laat staan komt alles wel op zijn pootjes terecht lieve mensen ik ga mij klaar maken om te werken wens jullie een fijne dag toe groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Joann; van Harte Gefeliciteerd, maak er een fijne sapjes dag van. Twan; een week NDB, woohw, goed zeg!Marion; goed dat je het droog hebt weten te houden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Bibelle; sterkte vandaag, de zonnestraaltjes komen écht wel. Ik lees in elk geval dat je je humor niet kwijt bent. (lege doos voor Twan).Anjo; sterkte met het ziekenhuis bezoek.Blacky; tja, zelfs na jaren moeten we nuchter nog zoveel verwerken. Dat kan niet anders dan tijd en energie kosten. Bedankt voor de herinnering van de AA-dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 24 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 @stien, bedankt dat je me even de spiegel liet zien, hoera: ik heb mijn humor nog over, het ging eigenlijk automatisch naar twan, maar je hebt gelijk, ik ben al weer een klein beetje op de terugweg, bedankt dat je me dat liet zien@allen - en dan nu: op naar het werk, er wachten 50 vrijwlligers op een cursus (met humor dus!) ik pak de fiets maar in afwachting van de zon, dus moet ik nu echt inpakken en wegwezen. tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Deze tekst las ik vannacht.Van de duizenden ervaringen die wij opdoen, brengen we er hoogstens één ter sprake, en dan ook die ene aleen maar toevallig en zonder de zorgvuldigheid die de ervaring verdient. Tussen al die verwegen ervaringen zitten diegene verborgen die ons leven ongemerkt zijn vorm, zijn kleur en melodie geven. Wanneer we ons, als archeologen van de ziel, over die schatten buigen, ontdekken we hoe verwarrend ze zijn. Het onderwerp van onze beschouwing weigert stil te staan, de woorden glijden af op wat we beleefd hebben en uiteindelijk staan louter tegenstrijdigheden op papier. Lang heb ik geloofd dat dat een tekortkoming was, iets wat overwonnen moest worden. Tegenwoordig denk ik dat het anders in elkaar steekt; dat de erkenning van de verwarring de koninklijke weg is naar het begrijpen van die vertrouwde en toch raadselachtige ervaringen. Dat klinkt vreemd, ja eigenlijk absurd, dat weet ik. Maar sinds ik de zaak zo zie, heb ik het gevoel voor de eerste keer wakker en levend te zijn.Als het zo is dat wij slechts een klein kunnen leven van wat er in ons zit - wat gebeurt er dan met de rest?Uit Nachttrein naar Lissabon, Pascal Mercier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Goedemorgen allemaal,@joann:Gefeliciteerd met je verjaardag Voor mij de 140ste ochtend (achtereen) zonder alcohol en nicotine (sorry Twan, baas boven baas ) kater en dat is toch zo lekkerrrrr. Wakker worden, wakker blijven.... Fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Joann, gefeliciteerd met je verjaardag.Twan goed man!!!!!!!!Mick, gefelicteerd met je vijf maanden ADB.Heb een goeie dag allemaal.Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 BB, ik vat hem even niet. Straks nog maar eens lezen, misschien valt het eurotje. Ben nu even te gehaast. Laterrrrrr... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Goedemorgenook ik heb ellendig liggen dromen, had die vreselijke ziekte in mn mond, heel mn verhemelte stortte in....echt eng......Maar zet je wel weer met beide benen op de grond, om toch vooral door te gaan met proberen te stoppen met drinken.Was ook vroeg wakker en heb het ook zo koud, de laatste dagen, ik loop nog steeds met een trui en mn leren winterjas....Wat betreft de vermoeidheid, sorry, weet niet meer wie het schreef, ik ben extra vitamientjes gaan slikken en heb daar wel baat bij.Marieke: leuk dat je een nicht hebt gevonden!!Joan: gefeliciteerd met je verjaardag!!Twan: gefeliciteerd met je NDB!! Hoe ben jij er trouwens toe gekomen elke dag het weer voor ons op te schrijven?? Hartstikke leuk!!Mick: ook gefeliciteerd!!Ben er vast veel vergeten, maar wens iedereen een hele fijne ADB dag toe!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Bibelle, ik heb grote bewondering voor je, zoals jij omgaat met het verlies van je zus en de zorg voor je neefje.Des te knapper vind ik het, dat je in deze moeilijke situatie niet naar de fles hebt gegrepen.Ik ben blij dat je weer terug bent.Mieke, mijn man vroeg me ook al na 2 maanden of ik met hem wilde trouwen. het was voor ons ook een heel groot geluk, om op latere leeftijd nog zo verliefd te worden.We zijn toen 2 jaar later getrouwd. Ik ken hem nu 11 jaar en heb nog geen moment spijt gehad.Met de kinderen klikt het ook heel goed, dus meisje volg je gevoel, alleen JIJ weet hoe het voelt.Charlie, fijn dat je binnenkort met de internetbehandeling kunt beginnen.Twan, Proficiat en nu ook al een week NDB. Heb je geen bijwerkingen van het medicijn?Maar ja, als je ermee van het roken af kunt komen zijn die bijwerkingen voor een paar maanden ook maar bijzaak.Anna, ik denk dat jou prins op het witte paard ook wel een keer komt, want volgens mij ben je een hele lieve geduldige vrouw, die het iedereen naar wens wil maken. Als je jezelf weer goed op het spoor hebt, stap dan in die trein en kijk waar die heen gaat.Mick, 5 maanden proficiat.Bam Bam, mooi geschreven en dat op de vroege morgen, dat zie ik mij als avondmens nog niet zo snel doen.WAT VOEL IK ME GOED, OMDAT IK NIET GEDRONKEN HEB EN AL BIJNA 3 KILO AFGEVALLEN. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Mick, gefeliciteerd met 5 maanden ADB! Sneeuwwitje, jij ook gefeliciteerd omdat je je zo goed voelt en 3 kg afgevallen bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 BB, Ik weet niet zeker, maar stel je een vraag? Of is het gewoon om te delen?Ik weet niet, een volgend treinreis ondernemen, een volgend leven?Moet jij niet slapen 's nachts?Ik weet toch zeker dat ik mijn kop niet gestoten heb vannacht en toch?Het was weer eens zover, vannacht dus weer eens van de trap af gedenderd.Blijkbaar kan ik dat ook zonder alco gebruik. Ik probeerde dus precies metmijn foute arm overeind te komen en daar maakte ik dus veel geluid bij.Vanochtend bij de huisarts geweest, echt consulten van hoog niveau.Hij sprak me dus op gegeven moment met de verkeerde naam aan, kan je nagaan waar hij dit keer met het koppie was. Hij bood wel zijn verontschuldigingaan, maar ja, ik heb dit keer bij het spuiten wel even de ampullen gecontroleerd.Zou die zenuwachtig worden als hij mij ziet, misschien ga ik er steeds beter uitzien nu al die kilo'tjes weggaan zonder de alco. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Joann,Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Goed zo Twan een week NDB. En nog altijd ADB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Beste mensen,Ik wens jullie allemaal een fijne dag.En ben blij tot hiertoe alleen maar positieve berichtjes te hebben gezien.Voor hen die slecht geslapen hebben, jullie waren niet de enigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Corinne, had jij ook zo'n hevige trek, of kon je gewoon niet slapen.Stien, zo zie je maar weer dat je zonder alcohol ook kunt vallen.Hopelijk valt het een beetje mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 HihHi ,Stien. Ik denk/hoop dat BamBam dat gewoon gelezen heeft voordat ze ging slapen.Ik vind het zelf wel mooi, gevoelsmatig dan. Snappen duurt bij mij altijd een tijdje, het moet een tijdje sudderen.Fijn zo'n dokter, dat wordt het wel heel erg onpersoonlijk. Alhoewel mijn dokter weet mijn naam maar kan geen diagnoses stellen. Ik denk dat ik dat toch liever mevrouw Uhh wordt genoemd.De kunst van het trappen afvallen is iets dat je jaren overgedaan hebt om zo goed onder de knie te krijgen dat je het zelfs in je slaap zou kunnen doen. Ik begon met het trapje van de zolder( waar ik sliep)toen de gewone trap naar beneden en uiteindelijk nam ik ze zonder enige moeite alle twee tegelijkertijd.Ook ik ben bang dat ik dit ook zonder alcohol zou kunnen doen en ben nu gewoon bang van trappen.Ik draag poppedeintje dus ook niet van de trap terwijl ik nooit iets zo nuttigen in haar gezelschap.Ik ga ervan uit dat ik dit een keertje ga winnen en dit kind wil ik graag een herinnering aan een dronken oma besparen.Heb je al wat arnica op je bul gesmeerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 april 2007 Rapport Share Geplaatst 24 april 2007 Anna, ik ben aan het lijnen en nu ik afval krijg een kleine kick en kan ik ook de alcohol beter laten staan.Ik ben in die 5, nu bijna 6 drankzame jaren 15 kilo aangekomen, dus heb nog een weg te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden