Spring naar bijdragen

Donderdag 26 april

ferry

Aanbevolen berichten

ja zomer............... het is ook niet echt afgekoeld vannacht; het was gisteravond voor de tijd van het jaar nog heel warm in mijn slaapkamer, en nu is het nog steeds niet echt afgekoeld, de buitenthermometer staat trouwens ook nog op 18 graden! maar die hangt aan de gevel, dus ik weet niet of dat wel goed is.

eerst heb ik voortdurend gemopperd op de grijze natte dagen, en nu is het ook weer niet goed. arme twan, ik neem jou persoonlijk niets kwalijk, maar dit is voor mij teveel van het goede.

ik heb slecht geslapen en werd met hoofdpijn te vroeg wakker. gierende dorst. ik kan wel een zwembad leegdrinken, da's trouwens niet zo'n gek idee: volgens mij kun je op donderdagmorgen tot 9 uur zwemmen. missschien dat ik dat maar ga doen......
tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Weer een mooie dag voor de boeg dus ga ik vroeg aan de gang.

Hoor ik daar iemand klagen? Nou hebben we mooi weer ist niet goed?
Het hemelwater komt vanzelf nog wel ons landje kennende.

Bibelle; vroege vogel zwemmen? Dat noem ik lef hebben!

Allemaal een fijne droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrij zonnig en op veel plaatsen zomers warm.

Eerst nog een enkele mistbank. Verder is het vrij zonnig. Het wordt opnieuw op veel plaatsen een zomerse dag met middagtemperaturen van ongeveer 26 graden. Boven de oostelijke helft van het land staat een zwakke tot matige wind uit oost tot noordoost. Aan de westkust staat een meest noordelijke wind die vanmiddag vrij krachtig tot krachtig zal zijn. Ook vrijdag is er opnieuw weinig bewolking, koelt het af naar een graad of 11 en zijn de middagtemperaturen rond 25 graden opnieuw zomers hoog. De noordoostenwind is zwak tot matig, rond kracht 3.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zwembad was toch te groot om in één keer leeg te drinken, of mijn dorst was toch niet groot genoeg.... :D dus daarom maar een kilometer gezwommen, dat helpt ook, 40 baantjes schoolslag.

om 9 uur even naar mijn werk gebeld dat ik een half uurtje later kom, dat haal ik na vijven wel in met administratieve klusjes.

daarna mijn badpak uitgespoeld en opgehangen, mijn 2e boterham opgegeten en dan nu naar het werk.

mijn duitse oma zong vroeger altijd: die sonne lacht, die arbeit wacht, zu ehren gottes macht und pracht, of zoiets.

ik weet niet of de zon dat wel doet om god te eren, volgens mij is het gewoon een grote vuurbal, maar lekker is hij/zij/het wel :rose: , en in het werk heb ik in elk geval wel weer zin. :)

en dan nu op de fiets, heerlijk dat het zomer is (en aan de warmte wen ik vanzelf wel weer, hoop ik)

veel plezier allemaal vandaag, houd het droog, ook als het warm is, en tot vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker voor alcoholisten.. hahahahaha.....

Ja maar , ja maar , ja maar blablablabla.....

Een alcoholist/verslaafde die al een heel leven achter de rug heeft dat voornamelijk bestaat uit pijn , verdriet , wrok en woede trapt vaak in de val dat het deze keer anders zal zijn en dat er geen noodzaak is om te veranderen of eerst eens naar de realiteit te kijken... en vervolgens verbaasd is dat het weer een zooitje is geworden... ook ik lijd aan zelfbedrog en de mate ervan is afhankelijk van hoe eerlijk ik naar mijzelf kan kijken... in het begin was ik niet in staat om te overzien wat ik had aangericht bij mijzelf en anderen... ook wist ik niet eens waarom ik dronk en gebruikte... ik wist niet eens wat mijn probleem was... een alkie was ik zeker niet... en daar ben ik wel even van teruggekomen hahahahaha....

"Some of us hold on to their old ideas and the result was nil until we let go absolutely"

"Half measures availed us nothing"

"Do not be discouraged"

Allemaal citaten uit hoofdstuk 5 van de BB....

Prettige dag allemaal....

Ga mijn zoontje naar school brengen en met mijn dochtertje lekker in de tuin spelen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Ik weet ook niet waarom ik ben gaan drinken. Ik kan daar geen aanwijsbare reden voor ontdekken.
Ik ben het wel gaan doen en ik heb het lang gedaan.
Vorig jaar een min of meer geslaagde stoppoging. Toch terug begonnen. Waarom, weet ik niet. De gemakkelijkste weg gekozen, nl. die van geen weerstand bieden? Toch niet zo heilzaam: in depressie geraken door het feit dat de afhankelijkheid mijn laatste restje zelfvertrowen opslokte, het me allemaal niet meer interesseerde, drinken om op te vrolijken om daarna des te dieper te vallen in die vicieuze cirkel. Met een schok tot de conclusie gekomen dat ik echt een alcoholist ben. Nu weer bezig met stoppen, maar wel gemotiveerder.
Als ik lichamelijk en geestelijk wat tot rust ben gekomen is het misschien toch zaak om te kijken of er een achterliggende oorzaak meespeelt, al ligt deze niet aan de oppervlakte.
Ik weet het allemaal niet. Wel ben ik blij nu m.b.v. die refusal niet te kunnen drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede middag allen!!

Ik ben vanmorgen zonder aan alcohol of zelfs maar aan dit forum te denken, lekker wezen winkelen!!!
Een overwinning voor mezelf, normaal ga ik vóór ik ook maar iets ga doen, eerst hier lezen.
Met mn benen gaat het gelukkig iets beter, nu heb ik weer last van een pijnlijke onderrug, maar dat gaat ook wel weer over voor ik een jongetje ben.:D
Strakjes lekker op mn kleinzoontje passen en verwacht dat ik niet voor 10 uur vanavond weer thuis ben.
Dus dit weer een fijne alco-loze dag, ik verheug me al bij voorbaat!!!
Ik ben gewoon zo blij, zo blij, zo blij...........gek he, heb het gevoel dat ik de hele wereld aankan.
Allemaal ook een blije dag toegewenst en tot lezens..........groetjes, Charlie.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Ze zeggen toch dat je met een volle buik niet moet gaan zwemmen.
Je nieuwe garderobe ga je dus volgende week uitbreiden met een paar gewilde schoenen.
Leuk toch, ben je klaar voor de zomer.
Een zwembad loopt inderdaad niet weg en als het afbrandt, dan is tenminste dat water niet meer zo ontzettend koud.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne en Charlie, allebei zijn jullie Toppie. :present::present:

Jullie gaan goed zeg. Ik zag heel veel mensen het zweet van het lijf gutsen vandaag, dacht nog even zal toch niet van de alco zijn? Ik heb er dit jaar dan ook weinig last van. En sinds twee dagen heb ik mijn wintertrui 's avonds ook niet nodig, heerlijk op temperatuur zo.

Marieke, morgen dan zwemmen? Je moet toch proberen één keer per week anders ga je het weekeinde weer de pan uit met die buren van jou! ;) En anders het voorbeeld van Bibel volgen, vroege vogel zwemmen. Nou ja, die calorieën zullen jou niet snel in de weg gaan zitten. (in vergelijk met mij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allemaal,
Eigenlijk zou ik nou niet mogen reageren hier op het forum om de doodeenvoudige reden dat ik achter de computer zit met m'n zesde blik palm. Raar, van de ene kant baal ik als een stier dat ik weer aan de drank hang, van de andere kant voel ik me op dit moment goed. Weet echter dat ik morgenvroeg weer met de neus op de feiten gedrukt word. Geen zin in ontbijt, de hele dag een hongergevoel en toch geen zin in eten , en waarschijnlijk weer vroeg thuis zodat ik om een uur of drie weer aan m'n eerste ga beginnen. Ben nu toch wel ernstig aan't overwegen om naar de huisarts te gaan voor die refusalpillen waar ik hier op het forum al diverse malen van heb gehoord. Of gewoon weer mezelf eens goed ervan langs geven en weer te stoppen voor de zoveelste keer. Ik weet het niet meer, naar de huisarts stappen durf ik nou ook niet echt, schaamte enzo.
Weet het op dit moment echt niet meer vooral ook omdat er geen enkele reden is om er steeds weer aan te beginnen, het gebeurt gewoon.

Groetjes...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karel,

Maak gewoon die afspraak met de huisarts en neem eventueel iemand mee. Dat heb ik een paar weken geleden ook gedaan. Ik zag er ook als een berg tegenop. En schakel daarnaast verslavingszorg op ter ondersteuning bij het afleren van drinken. Die schaamte, ja dat is de grootste drempel. Eens binnen en gezegd waar het op staat, de actie hebt ondernomen om nu echt eens te kappen. Daarna voel je je zelf toch wel trots. Hoef je daarna ook geen Palm meer te kopen, die laat je dan gezellig in de winkelrekken staan. Ik laat nu de wijnflessen staan. Heerlijk geen gesjouw meer met volle en lege flessen.
En ga eens na wanneer je je het best voelt: na een middag en avond Palm drinken of na een middag en avond fris of water of zo drinken? Hou dat in je achterhoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

mijn moeder word morgen opgenomen bij de crisisopvang van tactus. Kan iemand mij daar wat over vertellen. Zij heeft namelijk het beeld in haar hoofd dat er alleen maar zwervers etc zitten. En kan iemand mij wat vertellen over het verloop van de opname zodat ze zich hier enigzins op kan voorbereiden.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bas, ik heb er geen ervaring mee, kan je niet antwoorden. Goed dat er ontwikkeling is in ieder geval en dat er wat gebeurt om je moeder te helpen. Sterkte.

Karel K(ater), als je na 6 blikken (napalm)bier nog zo duidelijk kunt schrijven dan heb je duidelijk een probleem. je tolerantiegrens ligt hoog, dat zegt genoeg. Stappen ondernemen kun je beter op nuchtere momenten doen.

Morgenmiddag begint mijn vakantie. Rudy, het is voor mij (wat mij betreft) geen verschil tussen leven en dood, maar wel tussen leven in mist of leven in helderheid. Dat begin ik me wel steeds meer te beseffen.
En het is zo gemakkelijk om er weer 1 te nemen, met een drinkende partner en drinkende vrienden. Maar ach, toen ik de enige roker was kwam ik ook altijd wel aan sigaretten. Het gaat om mij, niet om anderen. Wat wil ik met mijn leven.

Corinne, je doet het goed. Knap van je.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, grote kans dat ze dat stofzuigen vaker zo laat gaat doen met dat warme weer.
's ochtends slaapt zij natuurlijk nog. Die meldingen zullen op die manier wel opstapelen.
Ben benieuwd wanneer ze stappen ondernemen.
Als ik werk en om 5.00uur op moet ga ik ook altijd vroeg slapen, wat een ergenis voor
je man. Fijn dat jij je tenminste je kan vinden in de muziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag opgemerkt dat nu ik droog sta rustiger wordt wat betreft angstig/paniekerig reageren.
Andere jaren sprong ik geregeld op uit mijn stoel als ik ook maar iets in mijn buurt hoorde
zoemen, en d'r zoemt heel wat in de tuin. Mijn man vond mij dan ook overdreven maar ik kon er niets aan doen. Vandaag vond hij mij relaxt slapend in de tuin helemaal de tijd vergeten. Niet gekookt, da's minder. Maar het geeft mij toch voldoening, ik begin heel veel dingen rustig over me heen te laten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bas,

De ziekte alcoholisme discrimineert niet... het komt voor in alle lagen van de bevolking...
Het stereotype beeld van de alcoholist met een groezelig uiterlijk en een papieren zak om zijn fles en de hele dag liggend op een bankje in een park houdt veel alcoholisten in hun ontkenning van het probleem...
Zelf heb ik in een kliniek gezeten met advocaten , priesters , mensen met een eigen zaak , politieagenten hahaha dat was wel grappig ,leraren , huisvrouwen , etcetc.. maar ook met mensen van de straat met een crimineel verleden...
Het kan wel een heel leven duren voordat je alles kwijt bent...en het is ook absoluut geen graadmeter of je een alcoholist bent of niet... want zoals gewoonlijk gaat het weer om dingen van buiten en niet om van binnen...zeggen dat je geen alkie bent omdat je alles nog hebt (baan , gezin huis etcetc..) kan er voor zorgen dat je nog jaren moet lijden .... pure waanzin...

Bas , zoek hulp voor jezelf bij Alanon... jij kunt met de beste wil van de wereld haar niet helpen om gestopt te blijven met drinken... het is een afschuwelijk gezicht om te zien dat iemand van wie je houdt af te zien takelen en veranderd in een lichamelijk en psychisch wrak... mijn broertje gebruikt ook nog steeds en de ellende staat met grote letters in zijn gezicht...maar ik kan hem niet helpen... het enige wat ik doe is beschikbaar voor hem zijn..en een voorbeeld...
Allerlei confronterende shit zoals flessen op tafel zetten en onder druk zetten werkt niet... heeft ook niet voor mij gewerkt...het werkte alleen maar averechts...

Je moeder is veilig in dat instituut... en ze kunnen daar veel beter voor haar zorgen dan jij kunt....
Het geeft jou de tijd om ook op te laden en hulp te zoeken om te leren leven met een alkie....

Veel succes en ik zal voor jullie bidden...

Mocht je vragen hebben stel ze dan gerust....mijn partner gaat naat Alanon...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
zo hier een berichtje van mij .
bas neen ik kan je niet helpen ivm die opname .
mijn dagje is druk verlopen maar was wel een goed dagje
deze namiddag voor de eerste keer via skype mijn broer in japan gebeld 35 minuten 1 € :-))
mijn broer was heel blij mij te horen want hij had het ook moeilijk ivm ons moeder beetje gepraat en gehuild en hij mist mij enorm .
vanavond normaal vergadering maar denk niet dat ik kan gaan , de verzekerings agent zou hier zijn om 19 uur maar heb hem nog niet gezien .
morgen ook drukke dag s´morgens werken , nadien naar geestelijke gezondheidszorg en s´avonds kan ik met iemand mee rijden naar een vergadering aan de zee 100 km hier vandaan
is een vergadering waar ik al geweest ben en is een goede vergadering .
en warm dat het hier is mensen :-))
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...