charlie Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Gisteren dus die feestjes gehad.....s'middags viel het nog wel mee, was meer een bierfestijn, en bier heb ik nooit gelusten.s'Avonds was minder, allerlei soorten drank stonden open en bloot op de bar en ik bleef schenken....De verleiding was er wel, maar gelukkig had ik in mn achterhoofd dat ik nog moest gaan werken, dus kon die verleiding gelukkig weerstaan. Hoewel ik vond dat ik ook wel een borreltje verdiend had.En dan vooral die mensen die zeggen "ach toe, neem er toch een, eentje kan toch wel........."Verder lekker gewerkt vannacht en zit nu dus op een droogje achter de PC...Allemaal een hele fijne zondag, ik ga lekker slapen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Charlie, geweldig! Petje af!Niet makkelijk zo'n feestje, weet er alles van, maar het is je gelukten wees daar maar trots op!Knuffie, blij dat je uitslag goed is!!Dat zal wel een pak van je hart zijn na alle spanning!Geniet maar lekker!Iedereen een fijne en zonnige dag toegewenst.Ik vind de wind trouwens wel fris....maar dat zal vanmiddag welfijn zijn.liefs Moesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Charlie, goed gedaan!Knuffie, ik ben zo blij voor je wat een opluchting moet dat zijn.Marieke, fijn dat je zoon serious genomen wordt. Misschien is het ook een vorm van rouwverwerking.?Oke, ik begin nu eindelijk met dingen te regelen. Mijn eerste actie was een emmer met sop te vullen enik wil de tafel even afnemen een stoot en daar lag mijn pakje sigaretten in het sop!En dan denk ik weer wie gaat er ook in zo'n klein dorp wonen grrr ddat betekent nog een paar uurtjes rookvrij.Ik voel me goed vandaag dus hopelijk komt er nu ook wat uit mijn handen.Iedereen een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 hartsikket goed charlie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Charlie, Knuf, geweldig nieuws! Anjo; de jongelui kun je niet tegenhouden. Mijn jongens gingen voorheen ook naar A'dam het is een periode waar je je aan over moet geven. Laat ze genieten, hoe moeilijk het voor jezelf is. Het duurt gelukkig nooit zo erg lang.Gisteravond ben ik op verjaarsvisite geweest. Dit was de derde avond die ik deze week weg ben geweest om bezoeken af te leggen. Voorheen ging ik dus nooit mee, ik moest altijd werken of zorgde daar wel voor of andere smoezen. Ik kon het gewoon niet droog houden tot het uur dat we daad werkelijk erheen gingen. Toen ik pas droog stond heb ik ook zoveel mogelijk alles nog gemeden.Sinds gisteren heb ik gemerkt dat ik er lol in krijg. Ik voel me zelfverzekerder en zit niet meer op de wip. Ook met de autoritten heen en terug heb ik haast geen moeite, mijn angst is gezakt en ik laat alles relaxt over me heen komen.Ik voel nu dat ik aan het veranderen ben. Ik sta als het ware in de steigers en de renovatie is vlot op gang gekomen. Maar ook de innovatie is goed op gang. Het is een hele investering maar zeker de moeite waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Goed zo, Charlie.Ik ben trots op je. Knap van je. Je bent een kei. :present: :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Anjo,Sterkte met je schoonmaakwoede. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Marieke,Succes met de koop/verhuur van je caravan.Is inder geval even een uitjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Stien,Goed zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Goede middag,Ik kom ook maar weer eens even langs waaien.Met mij gaat het goed. Dit waren voorheen de typische bierdagen (wanneer niet?). De zon schijnt, iedereen is vrij... ik lig lekker in de tuin. Zit nu even binnen bij te komen van de hitte, maar duik zo weer terug.Het theewater kookt... Tot later.@marieke:Ik hoop voor je, dat er nu eindelijk iets met jullie caravan gebeurd. En voor de rest, iedereen (o.a. Charlie en Stien) die weer droog over is gekomen... gefeliciteerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Hoi allemaal,Mag ik even héééél hartelijk danken voor alle gelukswensen? Ik vind het zelf géén mega-prestatie maar dat is alleen maar omdat ik per dag reken, en soms dus per uur hè. De vrijdagmiddagen blijven moeilijk en ik heb menig-maal in de supermarkt gestaan terwijl ik gewoon GEEN zin had om mijn best te doen om NIET te drinken en dacht, kan het mij ook schelen, ik neem een fles mee........Oeps telefoon zo terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Dus echt makkelijk vind ik het nog steeds niet, en er zit ook zo'n bepaalde "dip" in die ik bij veel mensen heb herkend, na de eerste paar maanden is het nieuwtje eraf, vooral voor jezelf, en dan moet je heel dicht bij je eigen motivatie blijven waaróm je niet meer wil drinken.Ik heb wel eens gesuggereerd (maar dat vonden ze niet zo geweldig bij de Cactussen) dat je bv. één keer per maand of twee maanden verplicht een fles wijn achterover zou moeten gooien. In mijn ervaring zie je op lange termijn minder snel de nadelen (je hebt nooit meer een kater, of onzekerheid over wat je wel/niet hebt gezegd dat soort dingen) en dat vergeet je gewoon. De mens is een vergeetachtig tiepje. Voel je je nou één keer per 2 maanden hondsberoerd, dan weet je ook weer: o ja dáárom wilde ik niet meer drinken. Maar misschien zeg ik nu iets therapeutisch volslagen onverantwoords. Maar drank is een raar ding, als je gewend bent om elke dag te drinken, dan ben je elke dag geconfronteerd met de korte-termijn voor- en nadelen (voordeel: de roes, hoewel steeds moeilijker te bereiken.....) nadeel: de kater komt later en je gezondheid op de lange termijn.Ben je op de lange termijn "droog en nuchter" dan vergeet je de kater, en ga je misschien de "roes" missen, dus daarom pleit ik voor een therapeutisch te-veel-drinken-moment. Ik heb zelf na 5 maanden in een boze bui een fles Martini achterover gegooid, boos op alles en iedereen en de hele wereld, en werd ook nog eens boos omdat ik niet eens dronken werd !!! Ik voelde me belazerd eigenlijk door mijn eigen verslaving. Nou die nacht heb ik het wel geweten (overgeven, enzovoorts) en dat was voor mij bijzonder heilzaam. Ik was zó gewend (te) veel te drinken, dat ook dat overgeven en zo normaal was geworden en ik hield me zelf ook nog voor dat het aan mijn maag lag en niet aan de alco. Indirect was dat zo, maar je houdt jezelf op alle gebieden zó voor de gek.Gewoon om je kapot te schamen eigenlijk. Ik begin nu pas (sorry guys dat het zo lang duurt) met mezelf wat meer in het reine te komen qua schuldgevoelens enz. Maar ja, ik ben in goed gezelschap van Anna die ook niet zo sociaal sterk is. Terwijl ik dus een onwijs grote mond heb en overal vooraan sta met mijn mening kant-en-klaar. Gisteren was ik uit eten en heb me weer zitten verbazen, dat het uit-eten voor zoveel mensen blijkbaar een vrijkaartje is om vrij te zuipen en iets té lollig uiteindelijk te vertrekken.Ja, en ik drink heel af en toe nog steeds een biertje als ik ergens anders ben, maar dan altijd vóór het eten en ik laat meteen een enorme fles water aanrukken, zodat ik géén leeg glas heb. Het tempo waarin ik nu mijn frisdrank en spa rood drink is nog steeds enorm gulzig, maar zo verdwijnen ook zakken sjips en drop erin, dus mijn lijf is ook gulzig uitgedijd. Nou ja ik weet niet eens of iemand dit nog wil horen, maar ik heb wel een berg aan ervaring opgedaan de laatste anderhalf jaar. Van het geworstel om 1600 uur (is nu echt he-le-maal over goed hè) tot nu, gewoon helemaal ontwend aan alles wat naar drank "riekt". Maar laat me in een zwak moment niet alleen met een halve fles port, die heb ik nog een keer achterover gegooid bij een vriendin. En net zoals vroeger, 2/3 in de keuken, 1/3 sociaal bij de mensen in de kamer. Verdorie, ik wist niet dat je na anderhalf jaar zo enorm verslaafd kan zijn. Vre-se-lijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Hoi Houtje,Waar blijft de rest van je verhaal. Ik zit inmiddels in spanning. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Stien, fijn om te lezen dat je in de lift zit. Vasthouden die zonnestraaltjes je hebt ze nodig als het weer eens tegen zit.Natuurlijk heb je gelijk, ik hoop dat zoonlief het ontzettend leuk heeft en lekker lol trapt met zijn maten.Jongens, ik ben een viespeuk. Ik geef het toe. Je moet natuurlijk ook niet gaan schoonmaken dan zie je alleen maar het andere vuil.Ik ben een beetje Jantje huilt, Jantje lacht vandaag. Komt gewoon door de muziek maar ik kan niet poetsen zonder muziek.Ach tranen zijn gewoon het smeltwater van de ziel. Gelukkig kan je huilen en poetsen teglijkertijd.Ik heb mijn twee dingen die mij tegenstonden gedaan en er zijn er nu weer twintig bij,grrr.Marieke,het zou fijn zijn als je caravan zo'n bestemming krijgt, en nieuw begin voor iemand.Goed, ik ga nog maar even door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Ja Houtje, dat martini voorval weet ik nog. Vies spul en ik weet bijna zeker dat George Clooneyhet niet naar je toe bracht. Kijk voor GC wil ik nog wel een uitzondering maken.Weet je ik heb geen herinnering nodig om te weten hoe afschuwelijk drank is. Het is een slimme verleider. En ik ben te gemakkelijk te verleiden. Daarom heb ik maar weer Antabus gepakt.Vorige keer was het een drama, niet omdat ik dronk maar omdat mijn maag zei dank je de koekoek. Ja ik heb al mijn krachten nu even nodig voor de trap, nog steeds niet gedaan dus ik ga even het mijzelf niet moeilijk maken. Hoef ik aan een ding minder te denken en kom ik misschien aan een ding meer toe.Ik verwacht dat het bij tijd en wijlen altijd moeilijk zal blijven, Houtje. We blijven natuurlijk gewoon alcoholist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Houtje,Ik vind het een goede vertelling van wat je meemaakt bij het opdrogen. Die twijfel over waarom je het doet, dat niet meer drinken, die toch steeds weer opsteekt.Maar ik kan me enigzins voorstellen dat de Cactussen het niet zo'n goed idee vinden mensen een therapeutisch-verplicht-drinken op te leggen. Zelf vind ik het aardig bedacht van je; van nou nu zullen we het je nog eens onder de neus wrijven waarom je wilde stoppen. Maar aan de andere kant, als iemand door die twijfel een uitglijer maakt, dan wordt ie toch ook wakker geschud.Blij dat je er zo gemakkelijk mee om kunt gaan . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Anjo,Zet 'm op met die trap. Maak nu niet meer vuil dat dat je probeert schoon te krijgen. Stop na die trap en gun je dan een lekker glas water en wat te eten erbij. Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Marieke; Gefeliciteerd met je 5 maanden ADB en de verkoop van je caravan.Toch gelukt, da's zeker een last dat van je afvalt.Pas je wel op, je bent wel de leeftijd van jut en jul ver gepasseerd hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Marieke,Eindelijk gelukt: de caravan verkocht.En jullie hebben je nog goed vermaakt ook, zo te lezen, met dat gekke stel.Ik ga zo maar een beetje kostje bij mekaar scharrelen, mijn maag begint een beetje te rammelen.Oh, en nog gefeliciteerd met je 5 maanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Houtje:reactie 1; ben je nou helemaal van de pot gerukt, hoe kun je zoiets schrijven!reactie 2: yess, de vrijbrief voor eens in de twee maanden, jippie!!!reactie 3; oeps, eerst het héle verhaal lezen.reactie 4; iets in de war, want ik lees het tijdens het "trek" uur.reactie 5; ik had het liever nu niet gelezen.Dit is gewoon wat een willekeurig stukje met me doet.Het alles heeft weliswaar met mijn "eigen" gemoeds toestand van dit momentte maken. Toch wilde ik het je laten weten.Geweldig dat jij al zover bent, dat wil ik ook!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 @marieke:Gefeliciteerd.@stien:Je kunt alleen maar stoppen met drinken, als je werkelijk zelf niet meer wilt drinken. Wat een ander ook opschrijft, het zou niet mogen uitmaken. Het zou een excuus kunnen zijn om weer te 'mogen' drinken. De alcoholist in ons zal altijd een excuus vinden om weer te 'mogen' drinken. Trap er niet in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Stien,Ik schrok me ook wild van je reactie en dacht : OEPS wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Maar goed, jij had je trek-uurtje dus.Ik vind helemaal niet dat ik geweldig "ver" ben, naarmate ik "verder" kom, realiseer ik me ook des te meer, dat ik me jaaaaaaren lang heb laten bedonderen door Vriend Witte Wijn, die helemaal geen vriend maar een vijand is. En voel ik me nog bedonderderderder.Ik heb ook zo'n gevoel dat ik die roes, dat zware gevoel, dat relaxte gevoel, zo verschrikkelijk mis soms. Dan ga ik maar weer vroeg naar bed met een fles Spa Rood. Kortom, het was erger met me gesteld dan ik NU zou willen toegeven. En daar baal ik ook weer van. Net zoals vóóruit plannen om niet te drinken, hetgeen geen enkel nut heeft, het gaat alleen om het moment zélf dat je het niet doet, heeft schaamte achteraf ook weinig zin.Gisteren is voorbij, wat voor bloepers je ook gemaakt heb, en ik ga er NIETvan uit dat ik morgen NIET een of andere ándere bloeper heb, dus blijft vandaag nog over om er iets aan te doen. Máánden lang heb ik elke dag afgestreept in mijn agenda, ik zat vorig jaar december ergens rond de 450 of zo omdat ik het toen weer zo moeilijk had. Ik wil niemand teleurstellen, die ontzettend zijn best aan het doen is, want ik kom er steeds meer achter, dat wél drinken géén optie is (net als roken, maar dat is persoonlijk: de stank, de overlast, de kosten, dus daar ben ik vrij makkelijk mee gestopt...). Een stuk makkelijk dan met drinken, zeg dat wel. Ik ben er echt van overtuigd dat alcohol een sluipmoordenaar is, voor je leven, je vrienden, je relaties, de verhouding met je kinderen. Maar na zoveel tijd zou ik wel een "harhalings of opfris-cursus" van de Cactussen kunnen gebruiken.Is dat zwak om dat toe te geven? Ik vind van niet, ik ken mezelf blijk baar erg goed.* tiepfoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Houtje,Voorzover ik weet mag je je daar ook voor aanmelden.Mensen die al gestopt zijn of geminderd hebben, mogen zich aanmelden om droog te blijven. Heb ik ergens gelezen. Weet niet meer op welk deel van de site.Ik kijk ook niet te ver vooruit, een dag is momenteel echt het maximum, maar ben wel blij met die refusal. Een goeie rem voor mij, weliswaar niet voor de trek zelf, maar om niet aan die trek toe te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Mick en Houtje, jullie hebben ook helemaal gelijk. Ik schreef ook mijn eerste reactie. Zoals Houtje schrok van mijn bericht, schrok ik van Houtjes bericht.Ik bedoel hier mee te laten zien dat ik nog in de beginners schoenen sta. Dat met zo'n klein stukje tekst je in korte tijd op het verkeerde been kan worden gezet. Gewoon door alleen maar te lezen wat je "wilt" lezen. Dat de valkuil altijd aanwezig is en dat je constant alert moet blijven.Je blijft Toppie Houtje! (ik zal je niet meer laten schrikken :frown;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst 29 april 2007 Dank je Stien voor het compliment, maar beschouw me maar als een ploeterend mens, en niet echt toppie dan hoefde ik hier niet meer te schrijven.Ik heb inmiddels gegeten (risico-tijdstippen voorbij) en een grote pot kruiden-thee gezet. Heksen-brouwsel ggggrrrrraaaaahhhhhh !!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden