ferry Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Hallo allemaal,Ik realiseer me nu, dat stoppen met drinken, de beste beslissing in mijn leven is geweest. En dat terwijl een mens heel wat beslissingen in zijn leven moet maken. Ik heb er nu 9 maanden opzitten en ervaar iedere dag weer, dat het zo fijn is, om niet meer te drinken. Dat wilde ik jullie, even laten weten.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Overwegend zonnig.Vandaag is het opnieuw zonnig en met 21 graden warm. In het noorden is er kans op mist en/of laaghangende wolken van zee en dan is het aanmerkelijk koeler. De oostenwind is boven land zwak tot matig, boven zee en IJsselmeer af en toe vrij krachtig. Donderdag lijkt weer een voortzetting van het overwegend zonnige en droge weer in te houden. De minimumtemperatuur wordt omstreeks een graad of 7, de middagtemperatuur rond 21 graden. Er staat een zwakke tot matige noordoostenwind, boven zee vrij krachtig. ---Goedemorgen Allemaal, Iedereen een fijne dag!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Allen een hele goede morgen,Ferry, de beste beslissing van je leven. Ook heb ik die beslissing gemaakt en ben er hartstikke blij mee.Rijst bij mij de vraag, waarom heb ik die beslissing toch zó laat genomen? En zo kan ik nog tigvragen bedenken, maar heeft weinig zin. Ik kijk voor uit en laat de eerste gewoon staan.Twan, fijn het weerbericht. Alles goed met je?Knuf, fijn dat je weer wat van je laat horen, rustig aan dan breekt het lijntje niet.Sommige dingen leert men laat ofwel nooit. Voor vandaag weer een té volle agenda, hoe krijg ikhet voor elkaar. In elk geval moeten er weer een aantal zaken recht gezet worden die vorigjaar dus misgegaan zijn en waar ik nu pas achter kom. Ook hier weer beter laat dan nooit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Ja Ferry, Stien, de beste beslissing, maar waarom pas zo laat genomen?Ik had onlangs het idee dat ik die beslissing nu heb genomen omdat ik genoeg alcohol voor een heel mensenleven op had... klinkt misschien stom, maar zo voelde het echt. De rest van mijn leven doe ik het zonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Goedemorgen.Ik heb doorgedaan tot het eind omdat ik te trots was om toe te geven dat ik niet met alcohol kon omgaan.Ik schaamde me dat ik dit probleem niet alléén kon oplossen.Vragen om hulp betekende voor mij een nederlaag.Om hulp vragen betekende de ander macht geven mij te kleineren en te vernederen.En dat verdomde ik.Ik was al genoeg vernederd in mijn leven.Ik kreeg evenals in relaties met medemensen een liefde haat verhouding met drank. Ik omarmde drank en mensen en stootte ze weer af.Op den duur verdwenen de mensen uit mijn blikveld, de drank bleef.Weer lieten mensen mij in de steek en ik dacht dat drank mijn vriend was en ik daar macht over had,want ik kon een paar dagen stoppen en drinken wanneer ik wilde.Maar dat alles bleek een illusie en denkfout te zijn ...De drank had mij in haar macht en niet andersom..Pogingen om minder te drinken mislukten, het gevecht om niet te drinken ging net zolang door totdat ik weer naar de fles greep.Pas toen ik geen weerstand meer bood en een groep mensen ontmoette met dezelfde problemen werd het mogelijk om de drank het hoofd te bieden.In plaats van tegen te stribbelen en het leven te aanvaarden zoals het op me afkomt heeft me rust gebracht. Rust die ik voorheen zo node miste.Rust en ruimte om te onderzoeken... niet waarom ik heb gedronken...maar waarom ik mijn leven niet kon leiden zoals ik graag had gewild.Een fijne dag allemaal..Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Rudy, het is duidelijk, rust en ruimte....... dat geeft het.Gisteren ben ik weer eens haarfijn met mijn neus op de feiten gedrukt. En ik kan jullie zeggen, het doet pijn. "Je hebt de laatste jaren roofbouw gepleegd op je lichaam". En dat weet mijn fysio mij te vertellen zonder dat hij mijn achtergrond kent. Het is waar, nu moet ik het aan de lijve ondervinden.Het werken viel mij gisteren zwaar, een paar uurtjes weliswaar maar oh zo pijnlijk om jezelf zó tegen te komen. Vandaag gá ik er weer voor, werken aan herstel. Ik vraag me wel eens de laatste dagen af, hoelang zal dit herstel duren na zó vele jaren roofbouw want dat is het.Straks maar richting zwembad en er flink tegenaan, goed voor lichaam en geest! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Stien, Rudy, Water, Ferry,t Is nog maar drie weken, maar ik ben blij dat ik gestopt ben. Die afkickverschijnselen gaan met de tijd wel over. En daar ik heb ik toch maar alles te saam een een uur of twee last van per dag (behalve de kou) en de trekmomenten, daar zal ik ook mee leren omgaan. Van die alcohol had ik toch de hele dag last: heb ik genoeg wijn in huis, kom ik het weekeinde door, waar en wanneer zal ik nu gaan kopen, (moest ik ergens naar toe: ) heb ik mijn borrelflesje goed gevuld, enz. Van dat gesjouw met volle en lege flessen ben ik ook af.Ik weet wel zeker dat ik het zo wil houden, het bevalt me ontzettend en ik wil het. Maar ik hoop wel dat ik het later ook zonder refusal kan.Zo ik ga nu eerst wat boodschappen doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Ik heb ook jarenlang ontkend dat ik een alcoholprobleem had.Maakte mezelf en mijn omgeving wijs dat het best wel meeviel.En dat ik ten alle tijde kon stoppen als ik dat wilde, en dat baseerde ik op het feit dat ik kon stoppen met drinken toen ik zwanger was. Mijn jongste is 18!Pas toen ik toegaf dat ik echt verslaafd was, dat ik niet van de drank af kon blijven, kreeg ik de rust en de motivatie om er iets aan te gaan doen. En toen heeft het nog twee jaar geduurd voordat het me uiteindelijk lukte.Ik zie nu dat ik veel heb meegemaakt, en veel pijn heb gehad. En dat die pijn er mag zijn, dat het een plek mag hebben, want ook pijn en verdriet en angst horen bij mij. Ik hoef er niet meer voor weg te vluchten en ik hoef het niet te verdoven, want het is iets dat is geweest en dat deel uitmaakt van mijn leven. Ik héb het al overleefd.Ik leer nu mijn leven van vandaag te leiden, zonder dat dat geleid wordt door de pijn en het verdriet uit het verleden.Dat is moeilijk, want bij elke twijfel, elke onzekerheid steekt de angst weer de kop op dat het zo zal gaan als vroeger, toen het mis ging. En maakt mijn lichaam zich weer klaar om te vluchten, in een hoekje te kruipen of in een wanhoopspoging precies het verkeerde te doen.Ik neem een beslissing die mijn leven beïnvloedt, en ik weet niet zeker dat het de juiste beslissing is.Een jaar geleden had ik die beslissing niet durven nemen, had ik zelfs de stappen niet genomen die tot deze keuze hebben geleid, omdat ik veel te bang was en liever mijn hoofd in het zand stak en wegvluchtte in de schijnveiligheid van een fles wijn.Misschien neem ik een verkeerde beslissing, en krijg ik spijt. De toekomst zal het uitwijzen. Maar geen beslissing nemen is ook een beslissing nemen. En als er niets verandert krijg ik zéker spijt, want dan blijft alles bij het oude.Vandaag drink ik in ieder geval niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 hoi allemaal, ik ben nu net terug van een fantastisch kampeerweekend, met fantastisch weer, en zonder alcohol. latman heeft gisteravond gezellig drie halve liters bier gedronken, en ik had er zelf geen moeite mee; ik had spa met versgeperst sinaasappelsap, veel gezonder! grappig: ik vind die drie halve liters van hem nu wel veel, moet je zien wat ik vroeger zelf aankon op een avond! niet te geloven, nu achteraf.nu moet ik dus weer even wennen aan het weer alleen zijn, de was aanzetten, even de draadjes doorkijken, en dan de spullen klaarmaken voor mijn werk vanmiddag; vanavond hobbyclub, dus het zal wel weer laat worden, da's goed tegen de eenzaamheid, denk ik dan maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 ferry, stien, water, rudy, corinne en anna: wat fijn dat jullie het ook zo goed doen, nadat je gestopt bent. ik voel me ook veel fijner nu, en dat had ik nooit verwacht. wat een verschil, en dat terwijl ik dacht dat ik het zonder alcohol niet zou redden; het lijkt vandaag wel of ik de hele wereld aankan!@corinne: ik ben iets langer gestopt dan jij, nu ongeveer 9 weken (ik ben de tel gelukkig kwijt), en het gaat steeds beter! volhouden dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 @rosie: sterkte met alles dat op je weg komt, en met alles wat je uit de weg wil gaan! en wat je schoonmoeder betreft: het lijkt me een goede beslissing om afstand te nemen, een breuk kan altijd later nog jammer van die zwieper, maar het zwiept wel weer terug!en ik zal niet schieten hoor, ik heb juist veel bewondering voor de maneir waarop je je er door heen vecht @marion: groetjes! @twan: bedankt voor het mooie kampeerweer! @charlie: goed dat je de wacht droog bent doorgekomen @corinne: dat herken ik - het goede leven weer leren leven en dat nooit meer kwijt willen. ga zo door, meid, je haalt me (hoop ik echt) niet in, maar mag achter me aan blijven hollen, en wat is bv. over 6 jaar 6 weken verschil? @moesje: mijn kinderen willen dat ik ook zo'n mooi kleurtje neem, maar ik vind mijn witte lokken zelf toch mooier. geniet van je blonde kleur, want de slimste mensen kiezen hun eigen blondjes. @allemaal: lekker al die asperges, bruine bonen, e.d.; ik ben 6 kilo afgevallen in 9 weken, dus ik smul alleen virtueel met jullie mee, want ik wil het graag zo houden; vorige week zei een collega: doe je aan de lijn? ik had graag willen zeggen: nee, ik ben adb, maar dat durfde ik toch niet, want ze kent mijn probleem niet, omdat ik een stiekeme drinker was. we houden het dus maar op lijnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 @ziza: volgens mij was dat een heel mooi stukje dat je op koninginnedag schreef; jammer dat ik zoveel moeite heb met engels; het duurt bij mij altijd lang voordat ik het door heb, en heb er een woordenboek bij nodig, en dat heb ik niet altijd bij de hand. dat heb je van een half-duitse opvoeding, en duitse familie die een bloedhekel had aan de amerikanen (ze woonden in de amerikaanse sector na de oorlog - anderen in de russische, dus ddr, dus die heb ik nooit leren kennen, en na 1989 was er geen band meer, teveel uit elkaar gegroeid, denk ik.) maar om kort te gaan: dit stukje begreep ik, en ik vond het mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 @francesca: nog even over koninginnedag: goed hoe je jouw terugval beschrijft, je hebt gelijk, het heeft niets te maken met goed of slecht zijn; sommige dingen moet je gewoon doormaken, zoals verdriet. ik moet ook nog regelmatig huilen om mijn plotseling overleden zusje, om mijn gehandicapte neef zonder moeder, en een vader die hem laat barsten, en om mijn demente moeder, die er niets van begrijpt, maar wel een stuk verdriet voelt, en om de haverklap "hilfe" roept. dat haar verzorgsters daar zo lief mee om gaan... ik vind het knap. ze spreekt nu alleen nog duits, het nederlands heeft dr.alzheimer helemaal van haar afgepakt, en toch troosten die meiden daar haar heel lief, in alle talen (nederlands, duits, turks, en spaans-filipijns, en mijn moeder begrijpt het nog ook).je verhaal over veilige en onveilige mensen spreekt me erg aan, en het requiem van mozart vind ik ook adembenemend; ik heb een keer in het koor meegezongen en sindsdien hoor ik het altijd in gedachten als er iemand dood gaat.veel liefs, en stekte met alles, bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 half een, ik ga aan het werk, alles lezen lukt toch niet, jullie beleven ook zo veel; ik ben blij met het forum = met jullie; het helpt me enorm om het vol te houden, ik kan het haast niet geloven, al 9 weken, en dat na 21 jaar. ik ben zelfs trots op mezelf, nou dat is helemaal eeuwen geleden. veel liefs en tot later vanavond! van bibelle voor iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Hoi Bibelle,Welkom terug in 't land. Fijn dat je zo genoten hebt, en duidelijk weer energie hebt opgedaan.En ons weer allemaal persoonlijk een hart onder riem steekt.Werk ze en tot straks.En geleficiteerd met je 9 weken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Bibelle, gefeliciteerd met je 9 weken en dat in lief en leed:present:Je moet wel een ontzettende sterke vrouw zijn, om op zo'n moeilijk moment in je leven zo krachtig te zijn.Je mag echt trots op jezelf zijn hoor.Corinne, jij ook proficait met je 3 weken:present: Je kunt het wel op de refusal gooien, maar jij bent het die er voor kiest omdat medicijn te nemen en de weg zonder alcohol in te slaan en te moeten vechten tegen de drank. Dat doe jij en niet de refusal.Charlie, volgens mij zitten je nachtdiensten er weer op.Ferry, heerlijk zijn jou berichtjes, zo ondetsteunend voor ons. Ik hoop dat je je er de rest van je leven van mag blijven genieten en niet zoals ik na jaren de fout weer in ga. We kunnen echt niet sociaal drinken, ook niet na 5 of 20 jaar.Knuffie, lekker genieten en doe het kalmpjes aan. Die knuffeltjes halen we later wel in.Stien, niet te veel hooi op de vork nemen hoor. Hopelijk voel je je weer iets beter als gisteren en Moesje ook.En alle anderen ook een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Marion,Alles goed vandaag?We gaan er toch lekker voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Nee, ik heb geen goede dag vandaag.Vandaag twee rot berichten gehad.Ik zou eerst een doorbetaling hebben van mijn salaris tot mei 2008, omdat mijn werkgever het plan van aanpak niet goed had gedaan wegens mijn ziekte.Vandaag kreeg ik bericht van de UWV, dat mijn werkgeven alsnog de goede paieren heeft opgestuurd en ik tot 5 juni 2007 betaald word.Ik word nu gekeurd en dan kijken ze of ik in aanmerking kom voor een uitkering, maar het moeiljkste is dat ik die tijd zonder salaris en de mogelijke uitkering niet kan overbruggen.Ik weet van sommigen, dat er wel maanden tussen kunnen zitten.Het tweede bericht is van mijn man zijn zaak, er komt een kort geding volgende week en dan zit mijn man voor het eerst sinds maanden tegenover zijn vennoot die zijn hele zaak heeft afgepakt.Het gaat om het salaris van de werknemer, maar is ook heel belangrijk voor ons. Alleeen moeten wij het zonder advocaat doen. Maar ik heb vanmorgen wel een gesprek gehad met de advocaat van de werknemer ( de werknemer is de zoon van mijn man, die heeft 5 maanden geen salaris gehad, allemaal aanmaning en wordt ws. zijn huis uitgezet, poeh hoop ellende weer.)Ga even op bed liggen, om mijn hoofd rustig te maken en mijn Gremlins te verjagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Het stomste is, dat ik nu ook niet bij die accupuncturist weg kan blijven, want ik heb waarschijnlijk een brief van hem nodig voor mijn keuring.Oh ik word echt gek van alle ellende. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Jeetje Marion, het gaat er bij jou ook niet echt lekker aan toe zeg.Mijn hemel,ja ik begrijp dat je gek wordt van deze ellende.En dan die vervelende naalden figuur.Ik begrijp dat je je nu compleet in een hoek word gedreven.Maar als je gekeurd wordt Marion, denk je dat die naalden kerel invloed kan hebben op het keurings verhaal?.Ik leef met je mee, trouwens met iedereen hier.Ben er alleen niet zo vaak meer.@ Knuffie,Ook ik denk aan jou meisje, ik weet hoe moeilijk je het hebt en ik wens je heel veel sterkte met alles.Dikke knuffel voor iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Marion,Wat een rottigheid allemaal.Ik heb er geen woorden voor en helemaal geen oplossing.Ben jij lid van een vakbond? Via die weg zou eventueel nog rechtsbijstand kunnen hebben.Zou het UWV niet een voorlopig geschat bedrag kunnen vaststellen en uitkeren tot een definitief advies van de keuringsarts binnen is. Heb je een goed contact met de keuringsarts?Heb je al contact gehad met de hulpverlener die je naar de accupuncturist heeft verwezen over de naaldenprikker zelf en de komende keuring?Oh oh oh, ik begrijp dat je dit even van je af wil zetten door even je bed in te duiken.Marion, hou het wel droog. Dan ben je sterker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Was ik nog vergeten te vertellen: ik ben 1,5 kilo kwijt! Appeltje: veel sterkte!!! Idem dito voor alle anderen die het nodig hebben!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Marion, het zit je ook niet mee hè? Heel veel sterkte, en hou het toch droog. Bibelle, gefeliciteerd met 9 weken ADB! Knap gedaan!Fran, gefeliciteerd met je 1,5 kilo gewichtsverlies én ADB zijn. Nu volhouden hoor.Ik ben helaas weer 1 kilo aangekomen. Moet nu toch maar weer eens serieus gaan lijnen.Nu we het er toch over hebben, Mick, hoe staat het met je jojo-effect? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Hahahaha, ik zie het helemaal voor me Marieke. Jij uit alle macht die stenen in die container mikken. Geweldig! Je had er eigenlijk een paar moeten bewaren voor als je weer iets even kwijt moet.Goed gedaan meid, ook met de accordeonmuts. Zo zie je maar dat rustig samen praten en spelen toch wat meer begrip oplevert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Hoi Marieke,Jij hebt je goed uitgeleefd vandaag. Ik je graag bezig gezien en gehoord met die stenen.Ben blij dat het allemaal meegevallen met het samenspelen met je accordeonmuts. Zo zie je maar weer dat mensen zich in een groep anders gedragen dan als je maar met z'n tweetjes bent.Eet smakelijk. Wij zijn hier klaar. Ik moet alleen nog de boel even opruimen, voor de katten zich daarmee gaan bezighouden.Meerijden met zo'n snelheidsduivel, bij de gedachte eraan alleen krijg ik de rillingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden