JeeWee62 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 En weet nog niet goed hoe het werkt. Maar heb al begrepen dat je op ditjes en datjes sneller respons krijgt. Dit is best een grote stap voor me. Ik ben er jaren van overtuigd dat ik wat aan mijn alcoholgebruik moet gaan doen maar dacht altijd dat ik dat wel alleen kon. Niet dus... Hopelijk kom ik snel in aanmerking voor de internetbehandeling.Sorry trouwens, ik ben JeeWee, 44 jaar en hoop hier wat steun te vinden...Alvast bedankt! JW Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Hoi Jeewee, welkom op het forum. Het klopt dat je bij ditjes en datjes meer respons krijgt. Dat is met name het geval als je gewoon meeschrijft op het dagdraadje. Er wordt iedere ochtend wel een geopend door iemand.Je hebt nu net een nieuw draadje geopend, als je nu ook nog een berichtje plaatst op het andere dagdraadje (met de titel woensdag 9 mei), dan zit je helemaal goed!Erkennen dat het je alleen niet lukt, en dat je hulp nodig hebt, is moeilijk en inderdaad een grote stap. Maar het is ook de eerste stap op weg naar beterschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Hallo Jw,Welkom op het forum.Zelf ben ik er ook nog maar sinds half april op.Ben niet iemand die veel schrijft, maar heb er wel steun aan.'Dronk ook jaren teveel alcohol.Maar de eerste stap is moeilijk. Ben begonnen met de cursus van Teleac "minder drinken"" Dit had tot resultaat dat ik niet om 16.30 automatisch de wijnfles opende.Toen ik dat onder de knie had was ik aan de beurt bij Tactus ,waar ik me al maanden eerder voor opgegeven had. Had eigenlijk geen zin om de avonden ook alcoholvrij door te brengen, want ikzelf en mijn man vonden dit al een prestatie van formaat.Ben toch mee gaan doen. Resultaat: ik drink door de week niet meer en alleen op vrijdag za en zo de avonden 3 borreltjes. Dit gaat me goed af. Je ziet er is een weg om er af te komen De eerste goede stap heb je al gezet,door op het forum te gaan Ga hulp zoeken als je het niet alleen kunt Vandaag is mijn enige broer jarig. Hij drinkt ook veel teveel. Zijn vrouw helemaal niks. Het grappige isdat toen wij er met Kerst waren, zij mij attendeerde op de Teleac cursus Die volgde ze ,s middags voor mijn broer. Grote hilariteit natuurlijk.Want mijn broer keek niet. Ik ben daarna zelf wel gaan kijken en heb er dus veel aan gehad. Als ik ze vanavond ga feliciteren zal ik haar hiervoor nogmaals bedanken.Oke Jee Wee zet de eerste stapGroetjes Sammy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeeWee62 Geplaatst 9 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Dankjewel Anna! Voor mij is het toch wel opmerkelijk dat het kennelijk zo'n groot probleem voor veel mensen is en dat ik nu pas deze site ontdek! Beter laat dan nooit! Ben wel erg bang voor ontwenningsverschijnselen. Kun je daar iets aan doen?Groeten, JeeWee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeeWee62 Geplaatst 9 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Dag Sammy,Wat goed dat het allemaal zo is gegaan. Ik hoop aan dit forum veel steun te hebben. Ik loop hier al veel te lang mee in mijn eentje. Vreemd toch, ik heb een mannelijke partner die geen druppel drinkt. In mijn familie komt het wel meer voor (mijn ouders niet) maar wel ooms. tante's en mijn broer heeft het er ook moeilijk mee. We praten daar wel eens samen over en besluiten dan weer te stoppen (mijn broer en ik dan) maar we moeten altijd weer constateren dat we na een tijdje de mist weer in gaan, helaas. Ik haat het dat het me zo bezig houdt, elek dag weer...Ik ga veel op dit forum kijken en heb nu het gevoel dat ik er ook vrij over kan praten. Alvast bedankt allemaal!Groeten, JeeWee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeeWee62 Geplaatst 9 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Nog even Anna,Weet niet precies wat je met draadjes bedoelt :-(En hoe ik dat moet doen... en ook niet hoe ik die mooie positieve quotes onder mijn mail moet plaatsen? Zou je me dat even uit willen leggen?Heel erg bedankt, JeeWee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Dit is inmiddels ook een draadje geworden JeeWee. En rits berichtjes onder elkaar noemen wij hier een draadje. Zoals ik al zei ben jij dus een nieuw 'draadje' begonnen door op 'nieuwe discussie' te klikken, en je berichtje te plaatsen. Je had ook bij het draadje van woensdag 9 mei gewoon op 'antwoorden' kunnen klikken, en daar verder schrijven.Persoonlijk vind ik het altijd nogal verwarrend als er op een dag meerdere draadjes zijn, want dan moet je de hele tijd switchen. Dus lees en schrijf ook mee op het andere draadje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Je andere vraag: als je naar je profiel gaat kun je ook een ander icoontje kiezen, je hebt nu het default icoontje dat iedereen standaard krijgt die niets kiest. En helemaal onderaan is een tekstvak, waarin je je persoonlijke onderschrift kunt typen. Als je in plaats van op het pijltje quick reply op antwoorden klikt, kun je ook emoticons toevoegen, zoals deze Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Hoi JeeWee,Of je ontwenningsverschijnselen krijgt is niet van te voren te zeggen.Als je aan de internetbehandeling kunt beginnen, zal men je daar het nodige over voorlichten.Je zult ook een anonieme verwijsbrief voor de huisarts krijgen.Via de internetsite kan geen ondersteunde medicatie worden voorgeschreven.Sowieso kan het geen kwaad met je huisarts hierover contact te nemen.Goed dat je deze stap hebt genomen, praat ook over het goeie van de behandeling met je broer, wellicht krijg je hem ook over de schreef.En tot de volgende keer op het draadje van de dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeeWee62 Geplaatst 9 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Dank je Marieke!Vindt dat zo knap dat jullie allemaal al zo ver zijn. Ik heb, vrees ik, nog een lange weg te gaan. Ben wel heel erg blij dat ik deze site heb gevonden. Kan ik af en toe lekker mijn hart luchten... Het is heel lekker om te weten dat ik niet de enige ben. Niet dat ik zo naïf was te denken dat dat zo was, maar het is zo lekker om er gewoon eens over te kunnen kletsen. Hopelijk gaat het me helpen...Groeten, JW Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeeWee62 Geplaatst 9 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Nog even Marieke,Hoe was het om naar de AA te gaan? Ik denk daar zelf ook over maar durf niet echt goed... Ik ben zo stom dat ik bang ben me dan echt een loser te voelen terwijl ik dat nu natuurlijk ook ben. Was het spannend? En ga je nog steeds?Groeten, JW Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lee Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Hallo,Ben ik weer. Ooit lang geleden geschreven. Voel me nu diepongelukkig, er moet echt iets gebeuren. En dat "iets"is stoppen. Helaas lukt dat nog niet.Kreeg vanmiddag een bekeuring voor door rood licht rijden met mijn fiets.Was helemaal overstuur. Ik merkte dat al mijn verdriet (opgekropt) eruit kwam.Volgens mij is dat de alcohol, die me verdrietig, depressief en eenzaam maakt.Ik moet veranderen, maar hoe?groet, medea Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeeWee62 Geplaatst 9 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Hallo Medea!Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Alcohol maakt mij ook altijd depressief en ongelukkig. En altijd zo'n spijt achteraf... Misschien veel op deze site ronddobberen! Ik ga het in ieder geval proberen! Veel sterkte!JW Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lee Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Dank je JeeWee. jij ook!groetjes, medea Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeeWee62 Geplaatst 9 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Gek hè,Jezelf zo K**** voelen en toch ben je er zelf bij... Wat doen we ons zelf aan? Ik hoop echt op een snelle Internetbehandeling. Er is kennelijk veel behoefte aan gezien de wachtlijst Voorlopig elkaar maar even een flink hart onder de riem steken...JW Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Hoi Jeewee,Welkom hier! Ik ben hier nu ruim 3 weken en ik vind het fijn regelmatig hier bij het forum te zijn. Iedereen is erg steunend naar elkaar en het helpt om ipv een drankje te nemen even hier aan te kloppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Hoi Medea,Op het forum zul je mensen tegenkomen die zich net als jij ook erg ongelukkig hebben gevoeld en deels nog steeds zo voelen. Een groot deel heeft hulp gezocht en gevonden. Doe mee met de 'dagdraad' die iedere dag start! Ik hoop dat het jou ook kan helpen. Je kunt je ook aanmelden voor de internetbehandeling - ik hoor van diverse mensen hier positief over praten. (Ik heb me er ook voor aangemeld, begin er vrijdag mee) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Medea,Jammer.Weet je zou je kunnen aanmelden voor de internetbehandeling, ik ben er ook mee bezig en het bevalt me heel goed. Het gaat er mede om je gewoontes te veranderen en positief te gaan denken.Ondertussen ben ik gestopt en gebruik refusal.Vorig jaar heb ik het geprobeerd via de plaatselijke verslavingszorg, en heb ik het een paar maanden ei na droog gehouden. Tot ik weer helemaal terugviel. Uit die vorige behandeling weet ik dat bij de trekremmers niet voldoende werkten, dat gebeurt, ieder mens reageert anders op medicijnen en ik heb dat ook al met andere medicatie ondervonden (zit trouwens in de familie bij mij).De refusal, gecombineerd met de begeleiding en het forum zijn echt een grote steun voor me.Ik zou zeggen Medea probeer het en modder niet op je eigen houtje verder.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden