Spring naar bijdragen

woensdag 9 mei


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
CPAS

Even voor ik verder het draadje lees.




Dit bericht kwam ik op monterboard tegen:








Hihi, wel een legale manier om te kunnen drinken...........Vindt het trouwens wel een beetje raar dat de werkgever moet betalen......geloof ik...............denk er nog over na..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Stien,

Ik zorgde er wel altijd voor dat de wijnflessen bijdehand stonden, niet in het zicht, maar iedereen wist waar ze stonden. Wel had ik ook een fles jonge jenever voor als ik naar elders ging, dan schonk ik een plastic flesje vol. Onderweg dronk ik dan afwisselend uit het ene gelijke flesje en het andere. In het ene jenever en in het andere braaf water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Dit geeft aan dat je schoonmoeder wel om je bekommerd was, natuurlijk in de eerste plaats om je vrouw, haar dochter en dat ze ook van je houdt. Ik vind het goed van jou om met haar te gaan praten en ik vind het reuze van haar om haar gebaar.
Ik ben blij voor jullie allemaal.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker weten, Marieke,
Ik heb die verhalen van jullie ook nodig gehad.
Maar zoals Ziza aangaf, het is ook handig aan te geven hoe het je gelukt is om de knop om te zetten.
:present::moon:

Dat was een kromme zin. vroeg even om aanpassing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb dit forum anders gekend. Gisteren was het blijkbaar een jaar geleden dat ik me aanmeldde. Was ik min of meer vergeten. Toen ik hier aankwam was het een bekend clubje van een 'man' of 10 die elkaar al goed kenden. Toch werd ik hartelijk ontvangen.

Ik bleef snel daarna een paar weken weg omdat het me maar niet lukte om van de drank af te blijven. Ik kwam terug en toen ontstond er een leuk groepje waarvan er een aantal nog hier schrijven. Er werd ernstig geschreven maar ook veel lol getrapt. Toen ben ik weer een tijd verdwenen, en kwam ik nog maar eens terug. Ook tijdens mijn tweede periode hier werd er ontzettend veel lol getrapt.

Daar kwam ook kritiek op. Het zou nieuwe mensen afschrikken en het ging nergens meer over enzovoort. Toch zijn er in die tijd ook veel nieuwelingen bijgekomen die ook nu nog schrijven en met wie het min of meer goed gaat.

Als het even mag: diezelfde mensen die zoveel kritiek hadden op het geiten, zijn gewoon ook weggebleven toen het geiten stopte. Ik ben er toen altijd van overtuigd geweest dat het gezeur over het geiten meer mensen afschrikte dan aantrok.

Nu wordt er nauwelijks nog gegeit, maar ook nauwelijks nog geschreven... En dan wordt er weer 'gezeurd' over het feit dat er zo weinig geschreven wordt.

Mij lijkt het verband wel duidelijk. Je kunt niet de hele tijd over alcohol en alle ellende vandien schrijven zonder ook de ontlading van dwaas gegeit te voelen.

MEEEEEEEEEHHHHHHHH

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Ik kan je verhaal alleen maar onderschrijven, ik ga vanavond weer naar de AA.
En met veel plezier, de mensen daar zijn echte vrienden geworden.
En praten over stoppen heeft geen zin.

Alleen stoppen heeft zin.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francesca,

Ik vind dat gegeit ook wel leuk zo tussendoor, al kan ik het niet altijd volgen. Maar ik vind het prettig als ik hier zo af en toe in een deuk kan liggen.
Ik vind het het belangrijkst dat er eigenlijk altijd wel iemand online is.
Gisteren was ik het grootste deel van de dag de enige die ingelogd was. Als ik toen een nieuweling was geweest, had dit niet bepaald stimulerend op mij gewerkt. Maar soit dat was gisteren. En ik verwijt niemand wat en beschuldig niemand.
Vandaag is het gewoon weer gezellig en leuk.

Ik zit wel ergens over te piekeren. Ik wil mezelf een cadeautje doen voor 4 weken ADB, maar ik weet niet goed wat en ik wil mijn vriendin een cadeautje doen en weet niet wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gestopt maar ben nog niet aan de stap AA toe. Ik heb zo mijn twijfel momenten.
Daarom vindt ik het fijn dat jullie mij wel deelgenoot maken met jullie ervaringen van
de AA.

Ziza; knap dat je stap 9 hebt genomen. :present:
Schoonmoeders kunnen dus best wel mee vallen.:)

Moest even wat recht zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AA leert mij niet te stoppen... het 12 stappenprogramma , mits eerlijk toegepast , lost het drankprobleem op... zo simpel is het.... niet makkelijk maar het leven is altijd beter zonder alcohol dan met alcohol... en door de principes van het 12 stapppenprogramma toe te passen blijf ik verlost van de zucht (lees gremlins / obsessie) om te drinken...

Het 12 stappenprogramma is a way of living.... het wordt ook a design for life genoemd.... en alcohol speelt in dat nieuwe leven totaal geen rol meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is waar, Stien. Ik zeur er zelf ook niet zo over. Blijf ik wel weg. Al krijg ik het ook wel eens van al dat ge-AA hier... En dat mag ik dus ook wel een keer zeggen, vind ik. Op den duur gaan mensen zich nog schuldig voelen omdat ze niet naar de AA gaan. Ik weet ook niet of dat nou de bedoeling is van dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca,

Voor mij hoeft de AA ook niet. Ik heb het niet op groepen en al helemaal niet op hogere machten. Maar ik vind het prima als het anderen helpt. Dat weten ze inmiddels. Ieder zijn mening. Er zijn trouwens ook andere groepen, maar ik wil niet niet in een groep.
Ik vind deze groep op het forum aansprekender voor mij.
Ik zoek trouwens geen enkele groep op, ik zit het liefst alleen en communiceer het liefste schriftelijk, dan kom ik tenminste uit mijn woorden en kan ik mijn gedachten beter overbrengen.

Mauw mauw (die geiten altijd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doet mij denken hoe ik de knop omgezet heb. Bij toeval heb ik dit forum eigenlijk gevonden.
Ik was mezelf spuug en spuug zat. Ook ik wist dat ik snel iets moest ondernemen omdat ik anders in een spiraal omlaag gezogen zou worden. Ik kreeg allerlei, weliswaar, kleine lichamelijke klachten en het werd eigenlijk steeds maar erger. Ik sloot mij zoveel mogelijk af, had liever geen visite, nam de telefoon na een bepaalde tijd niet meer op, deed de deur niet open, ging niet naar verjaardagen en ga zo maar door.
Na een maand hier mee lezen en schrijven ging terwijl ik hier op het forum was mijn knop om.
Ik was al wel ook met de internet therapie begonnen. De combinatie heeft gewerkt voor mij.
De forum leden waren ook belangrijk zodat ik een voorbeeld had om mij aan op te trekken en dat ik mijn vragen kwijt kon. Hoewel ik in het begin best moeite had met het schrijven.
Ik vond altijd dat anderen het zó goed konden verwoorden en was bang de fout in te gaan.
Misplaatst, het maakt niet uit heb ik gemerkt. Ook al praat je alleen maar over wat je bezig houdt alles is goed hier. Je leert van elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Nee, ik hou niet van luchtjes, ben al menigmaal uit OV gestapt omdat ik het te benauwd krijg en luchtjesvrije coupés zijn er niet. Ik gebruik wel deo, maar het heeft lang geduurd voor ik er een vond waar ik niet terstond een niesbui van kreeg. Sieraden draag ik niet. Dikke boeken heb ik genoeg, het valt mee dat ons huis nog niet is ingestort. Ik ben ook verslaafd aan lezen en ronduit een gevaar voor mijn portemonnaie als ik boekenzaak binnenstap.
Ik denk dat het iets met muziek zal hebben. Bladmuziek of een leuke gadget. Zal morgen eens naar de muziekhandel lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
als eerste zeggen dat we allemaal goed sporen :-)))
soms een beetje moeilijk maar het lukt ons toch maar .
flessen verstoppen of in mijn geval het meeste brikken of 1 liter kartonnen dozen .
nu ik had er problemen mee niet met de lege dozen maar wel met de volle dozen , want mijn partner verstopte ze eerst en echt soms op plaatsen dat ik dacht ´´mens hoe kom je erop ;-((
op het einde leek het wel een verstopper spel :-))
dit probleem heb ik toen opgelost door altijd meer wijn te kopen als wat op het kasticket aan getikt stond ;-((
ik mag eerlijk toegeven dat ik het niet mis dat verstoppertje spelen :-))
eer gisteren familie van mijn partner op bezoek bij het zien van de ruime kelder zei die man waaaauuuw
wat een ideale plaats om wijn en bier te plaatsen ´´no way san jose ´´:-))
mooi gedicht ivm die poezen:-))
en wat de uitingen betreft van mensen welke naar AA gaan of naar een zefhulp groep of weer andere die het op hun eigen manier doen , we zijn allemaal gelijk als we maar weten dat ook hier op adb hulp geboden wordt door ons schrijven
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TOKTOK, hihi, en MEEEEEEEEEEHHHHHHHHH en WAFWAFWOEFWAF.

Ik was eergisteren negen maanden gestopt met drinken, voor het eerst was ik de datum eigenlijk vergeten, en in die negen maanden heb ik geen cadeautje voor mezelf gekocht. Niet in die zin dat ik erop uit ging om iets te kopen voor mezelf, als beloning voor het feit dat ik niet drink. Niet drinken is al voldoende beloning op zichzelf.

Wel heb ik in die tijd een aantal keren iets gekocht, wat ik anders misschien niet had gedaan. Het feit dat ik maandelijks een hoop minder geld uitgeef gaf dan de doorslag. Dat zou je ook als een cadeautje kunnen zien, maar ook als een vorm van iets beter voor mezelf zorgen.

Marion, ik vind het fantastisch dat je gisteren niet bent gaan drinken. Dus heb ik vandaag, speciaal voor jou, een :musicnote:
Verder ben ik het met de anderen eens. Praat met je man over zijn zoon, en wat het met je doet. In ieder geval hoef je geen stank in je huis te tolereren, zeg hem maar gewoon dat je graag wil dat hij gaat douchen en frisse kleren aantrekt als hij bij jullie is. Jij hoeft je niet te schamen om dat te zeggen, hij moet zich schamen omdat hij stinkt. Brrr, afschuwelijk.

Ziza, geweldig hoe dat gesprek met je schoonmoeder gelopen is. Zij moet toch ook wel een heel begripvol mens zijn. Dit lijkt mij een enorm moeilijke stap, maar ik realiseer me daarnet dat het wel heel fijn moet zijn om iemand weer recht in de ogen te kunnen kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Heel wat jaren geleden zag mijn zoon op Koninginnedag een leuk porseleinen clowntje met een gitaar dat kon draaien op een muziekje. Thuis bij nader onderzoek en afwassen bleek dit een flesje te zijn. Het ding staat al jaren te pronken (en te verstoffen) op een van de kasten tussen andere proselein.
Thuis in Antwerpen heb ik nog ergens een porseleine boekje staan (de kurk is inmiddels verduurd).
Zo zullen er nog wel een rits bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...