Spring naar bijdragen

woensdag 16 mei


water

Aanbevolen berichten

Hi kate, ik heb een spreek "verbod" maar het boedisme is goed!! Ten eerste is er geen god om alles op af te schuiven!!

Ten tweede gaan ze er van uit dat het in de mens zelf zit.
De bijbel zegt, in den beginne was god........etc etc.

Het boedisme legt de verant woordeljkheid bij je zelf.

In de beginne was de geest, daar komt alles uit voort en daardoor wordt het voordgebracht.



succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

HELEMAAL NIEMAND IS MINDERWAARDIG OMDAT HIJ/ZIJ DRINKT !!!


Ik kom zelf uit een jarenlange actieve verslaving aan drank , gokken cannabis en cocaine.... ik woog onder de 60kg en stond op het punt mijn auto met 120 km/uur in de vangrails te parkeren omdat ik het zat was....ik had geen uitweg meer ... ik kon alleen maar gebruiken.... ik woonde in een huis met alleen maar een matras , een tv en een tafel en 4 stoelen... mijn leven stond voor lange tijd in het teken van drugs en alcohol... door mijn wause gedrag ben ik in allerlei vreemde en gevaarlijke situaties terechtgekomen...mijn partner en kinderen waren bang voor me en ik mocht ze dan ook maar weing zien...ik heb mijn eigen partner en kinderen eens achtervolgd in de auto omdat ik perse wilde praten en mijn partner moest vluchten omdat ze bang was.... ik kon niet meer werken want ik was lichamelijk en geestelijk niet meer in staat om te werken...ik ben opgenomen in een kliniek omdat ik er aan zou gaan...mijn broertje is ook een verslaafde en ik zie hem langzaam naar beneden glijden en dat is geen prettig gezicht...twee van de mensen die in mijn groep zaten in de kliniek zijn dood...dood door alcoholisme..een ervan was een leuk meisje met een kind...heeft zichzelf doodgedronken...de ander is gek geworden en heeft zelfmoord gepleegd....ik ging zelf om met de grootste mafkezen van de planeet omdat normale mensen niets met mij te maken wilde hebben...en ik niet met hun want ze waren normaal...ik was een leugenaar en een bedrieger die met een mooie show alles naar zijn hand probeerde te zetten...ik ging vreemd...ik was niet in staat om een normale relatie te onderhouden met helemaal niemand...ik had altijd kritiek op alles en iedereen (kunnen jullie hiermee identificeren ? ik denk het wel)...ik stal geld als ik dat nodig had...kortom ik had een enorm kutleven maar ik kon anderen wel verrtellen wat zij fout deden of in tekort schoten...daar was ik een meester in.... herkenning ???
Ik was niet meer in staat om voor mijzelf te zorgen....mijn voeten zijn gaan ontsteken in die tijd omdat ik me niet meer waste of schoor....ik ging zwaar onder invloed naar de psychiater....ik reed altijd onder invloed...als ik mijn partner beloofde nuchter op de kids te passen dan ging ik , als zij weg was , toch stiekem naar de dealer en gooide de babyfoon bij de buren naar binnen om dope te halen om vervolgens knetterstoned weer terug te komen en op mijn kinderen te passen van 5 maanden en 1.5 jaar....ik was te paranoide om op het laatst nog naar buiten te gaan..ik zat met de gordijnen dicht binnen en ik dacht voortdurend dat er andere mensen in mijn huis waren terwijk ik alleen was...ik hoorde geluiden in mijn hoofd zolas een telefoon die afging...spoooky shit kan ik je vertellen...ik ben een keer een zakje cocaine verloren in huis terwijld de kids over de vloer kropen maar ik was te schijterig om dat aan mijn partner te vertellen..ik reed onder invloed met mijn kids in de auto als je nog meer wilt weten bel me gerust of ga een keer mee naar een meeting...

Daar kom ik vandaan...en ik ben dankbaar dat ik clean en nuchter ben....

Ik ben nu 20 maanden clean (zonder uitglijders) en mijn leven is totaal veranderd....
Ik woon weer thuis , ik werk en ik ben geestelijk aardig opgekrabbeld...de relatie met mijn partner is zo veel beter en leuker dat ik het niet kan beschrijven , mijn kinderen zijn niet meer bang voor mij...
En ik heb iets gevonden wat mij nuchter en clean houd.... en daar ben ik heel dankbaar voor....
Ik werk en ik ben in de gelegenheid om anderen te helpen...wat ik graag doe.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, jij hebt een heleboel meegemaakt zeg, knap dat je uit dat diepe dal bent geklommen!!
Ga door met je stukjes schrijven, een heleboel mensen hebben er wél iets aan!!
En laten we alsjeblieft geen ruzie onderling gaan maken, dat is het toch niet waard??
We zijn allemaal mensen, met 1 ding wat we gemeen hebben, het alcoholisme!!
We moeten elkaar juist helpen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quentie,

Ja die keuze om weer sociaal te drinken, bij gelegenheden is natuurlijk gevaarlijk. Het is maar hoe je het de baas blijft. Dat zal dan blijken. Kun je je echt tot 1 of 2 glaasjes beperken?
De keus is aan jou.
Ik wens je er sterkte mee en laat je vriend dan vooral toezicht houden. Hou je bv. voor dat als je alleen gaat, dan niets drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

En het ging net zo goed, jongen.
He raap jezelf terug bij mekaar en stop opnieuw.
Je weinige geld dat je nu nog overhebt, daarvan kun je toch beter een boterham eten de hond zijn brokjes geven.
Doe het voor jezelf.
Kop op jongen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle,

Ik weet nog niets, dat wordt vrijdag, uiterlijk maandag.
Zo gauw ik het weet, laat ik het jullie ook weten.
Het gesprek ging overigens best wel goed. Maar ik was te laat omdat ik helemaal verdwaald was.
Dat is geen goeie insteek. We zien wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi ziza. Behoorlijk heavy! Vrijwel onmogelijk om hier nog wat zinnigs op te zeggen. Word door de moderator af gevoerd, ik mag toch wel op een normale manier van repliek geven? Je doet het blijkbaar beter dan ik.
Ga hier geen Life-case naar voren brengen, maar het is knap heavy!!
Ik begrijp je dan ook.
Teneerste gebruik ik beschaafde taal.Je mag hier kont doen van je ervaringen, zonder in een hoek gegooid te worden.
Jist hier zouden ze moeten begrijpen dat sommige een beetje op tilt staan.

Hou me maar rustig.



THE MORE A THING IS PERFECT, THE MORE IT FEELS PLEASURE AND LIKEWISE PAIN: DANTE!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Jammer van die uitglijer. Maar je heb je weer bijeengepakt en nu doe je het weer goed. Noteer wat je toen deed, in welke situatie je zat, schrijf het allemaal op voor jezelf, wellicht kun dan zo'n situatie de volgende keer beter aan.

Ik zeg maar wat, want ik ben nu nog maar 5 weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca en Marieke,

Maar zweetvoeten hebben is wel een probleem hoor.

Voor mij is het sandalenseizoen dan ook ideaal.

Mijn oude schoenmaker noemde zweetvoeten transpirerende voeten en stinkende zweetvoeten geurige transpirerende voeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Ziza

HELEMAAL NIEMAND IS MINDERWAARDIG OMDAT HIJ/ZIJ DRINKT !!!





Ik kom zelf uit een jarenlange actieve verslaving aan drank , gokken cannabis en cocaine.... ik woog onder de 60kg en stond op het punt mijn auto met 120 km/uur in de vangrails te parkeren omdat ik het zat was....ik had geen uitweg meer ... ik kon alleen maar gebruiken.... ik woonde in een huis met alleen maar een matras , een tv en een tafel en 4 stoelen... mijn leven stond voor lange tijd in het teken van drugs en alcohol... door mijn wause gedrag ben ik in allerlei vreemde en gevaarlijke situaties terechtgekomen...mijn partner en kinderen waren bang voor me en ik mocht ze dan ook maar weing zien...ik heb mijn eigen partner en kinderen eens achtervolgd in de auto omdat ik perse wilde praten en mijn partner moest vluchten omdat ze bang was.... ik kon niet meer werken want ik was lichamelijk en geestelijk niet meer in staat om te werken...ik ben opgenomen in een kliniek omdat ik er aan zou gaan...mijn broertje is ook een verslaafde en ik zie hem langzaam naar beneden glijden en dat is geen prettig gezicht...twee van de mensen die in mijn groep zaten in de kliniek zijn dood...dood door alcoholisme..een ervan was een leuk meisje met een kind...heeft zichzelf doodgedronken...de ander is gek geworden en heeft zelfmoord gepleegd....ik ging zelf om met de grootste mafkezen van de planeet omdat normale mensen niets met mij te maken wilde hebben...en ik niet met hun want ze waren normaal...ik was een leugenaar en een bedrieger die met een mooie show alles naar zijn hand probeerde te zetten...ik ging vreemd...ik was niet in staat om een normale relatie te onderhouden met helemaal niemand...ik had altijd kritiek op alles en iedereen (kunnen jullie hiermee identificeren ? ik denk het wel)...ik stal geld als ik dat nodig had...kortom ik had een enorm kutleven maar ik kon anderen wel verrtellen wat zij fout deden of in tekort schoten...daar was ik een meester in.... herkenning ???

Ik was niet meer in staat om voor mijzelf te zorgen....mijn voeten zijn gaan ontsteken in die tijd omdat ik me niet meer waste of schoor....ik ging zwaar onder invloed naar de psychiater....ik reed altijd onder invloed...als ik mijn partner beloofde nuchter op de kids te passen dan ging ik , als zij weg was , toch stiekem naar de dealer en gooide de babyfoon bij de buren naar binnen om dope te halen om vervolgens knetterstoned weer terug te komen en op mijn kinderen te passen van 5 maanden en 1.5 jaar....ik was te paranoide om op het laatst nog naar buiten te gaan..ik zat met de gordijnen dicht binnen en ik dacht voortdurend dat er andere mensen in mijn huis waren terwijk ik alleen was...ik hoorde geluiden in mijn hoofd zolas een telefoon die afging...spoooky shit kan ik je vertellen...ik ben een keer een zakje cocaine verloren in huis terwijld de kids over de vloer kropen maar ik was te schijterig om dat aan mijn partner te vertellen..ik reed onder invloed met mijn kids in de auto als je nog meer wilt weten bel me gerust of ga een keer mee naar een meeting...



Daar kom ik vandaan...en ik ben dankbaar dat ik clean en nuchter ben....





Ik ben nu 20 maanden clean (zonder uitglijders) en mijn leven is totaal veranderd....

Ik woon weer thuis , ik werk en ik ben geestelijk aardig opgekrabbeld...de relatie met mijn partner is zo veel beter en leuker dat ik het niet kan beschrijven , mijn kinderen zijn niet meer bang voor mij...

En ik heb iets gevonden wat mij nuchter en clean houd.... en daar ben ik heel dankbaar voor....

Ik werk en ik ben in de gelegenheid om anderen te helpen...wat ik graag doe.....






Sorry als dit op jou overkomt als af******. In mijn ogen was en is het altijd een gedachtenwisseling geweest. Tuurlijk is je leven nu veel beter. Heeft iemand ooit iets anders gezegd??? Ik geloof je meteen als je schrijft dat je vroeger een egoïstische ******* was. En dat je nergens rekening mee hield. Of met niemand. Ook niet met je eigen gezin.

Als jij vindt dat ik alleen maar **** nou ja!!! Dat is geheel en compleet je eigen verantwoordelijkheid, hoor!

Ik zeg zoiets helemaal niet over jou. Ik spreek je alleen maar tegen!!! Maar dat mag dus niet.

Voor mij is het duidelijk genoeg. Maar wie ben ik?

En nee, ik heb geen oplossing. En ja, ik mag graag schrijven over mijn zieleroerselen. Dat jij dat urinegeloos vindt is wel JOUW probleem hoor!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ND36,

Gefeliciteerd met je dat ABD. Hop naar de volgende.'
Tja, afkickverschijnselen verschillen van mens tot mens.
Veelvoorkomend zijn inderdaad overmatig zweten 's nachts (heb ik gelukkig nog geen last van)
Slecht slapen ( ik doe heb met geregeld een nachtmerrie)
Overdag koud hebben, terwijl het gewoon lekker warm is (heb ik ook)
Shaken
Beetje misselijk.

Hangt gewoon van je eigen lichaam af. En meestal gaan e.e.a. over na enkele dagen.

Is in iedergeval minder erg dan drinken en de gevolgen daarvan.

Sterkte en een :present:

Ik ga weer naar mijn pannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Relax Francisca. waarom zit iedereen elkaar de wet voor te schrijven.
Laten we het walletje bij het schuurtje houden.
Niet tegen jouw bedoeld!!
Lijkt me, dat het goed loopt.
maar niet moeilijk doen omdat iemand een terugval heeft.
Jij doet dat niet!!!!!




Kop op SOOTHE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...