Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 mei


BamBam

Aanbevolen berichten

De vrijheid mezelf te zijn.

Als we ijverig en nauwkeurig zijn in dit stadium van onze
ontwikkeling, zullen we verbaasd opkijken vóór we halfweg zijn.
We leren geleidelijk een nieuwe vrijheid en een nieuw geluk kennen.


Mijn eerste echte vrijheid is de vrijheid vandaag niet te moeten drinken.

Wanneer ik dit echt wil, zal ik aan de twaalf stappen werken. Het geluk van
deze vrijheid krijg ik door de stappen, soms snle, soms langzaam.

Andere vrijheden zullen volgen, en het is een genot die voor
mezelf op te sommen.

Vandaag kwam er een nieuwe vrijheid bij: de vijheid mezelf te zijn.
Ik heb de vijheid de beste ik te zijn die er ooit bestaan heeft.
Uit; dagelijkse weerspiegelingen.



Welke weg een mens ook bewandelt om zijn of haar alcoholprobleem de baas te worden maakt niet uit. Ik gun iedereen het bevrijdende gevoel wat ik ervaar nu ik niet meer drink.

Ik stond zes maanden droog toen ik de stap naar de AA heb gezet. Ik las hier op het forum dat het zo helpend was voor meerdere mensen en dacht; hoe kom ik toch zo arrogant om te denken dat de AA niets voor mij is? Ik wist dat ik was gestopt op wilskracht maar dat ik meer actie zou moeten ondernemen om werkelijk los te komen. Als dat ooit al mogelijk is, ik ben en blijf een alcoholist.

Ik stond er nogal sceptisch tegenover en het hoge God gehalte stond me ook tegen. Nu ik een aantal malen ben geweest heb ik besloten nog maar even te blijven hangen. In de groepen die ik bezoek gaat een ieder op zijn en haar eigen wijze om met de Hogere Macht. Ik ben blij dat ik me niet heb laten weerhouden de AA te bezoeken omdat ik het Godgehalte te hoog vond. Een ieder kan invulling geven aan de Hogere macht, zoals jij die ziet.
Ik weet eerlijk gezegd nog niet wat mijn HM is. Maar dat maakt ook niet uit. Mijn ervaring is tot nu toe elke keer geweest dat ik blij was na afloop van een AAmeeting. En dat is mijn graadmeter. Ik begin stilaan te geloven dat de Stappen kunnen werken voor mij. Ik was er al van overtuigd dat ik mijn denkwijze, mijn gedrag aan zou moeten passen. Valkuilen om weer te gaan drinken liggen altijd ergens op de loer, daar denk ik niet lichtzinnig over.

Ik denk niet meer voortdurend aan drank en zelfs in deze emotionele achtbaantijden voel ik niet de behoefte om te drinken. Ik ben ook weer gestopt met roken en ik voel me daar goed bij.

Dat wil niet zeggen dat alles op rolletjes loopt. Ik ben me er terdege van bewust dat ik nog een lange weg te gaan heb. De redenen om te gaan drinken waren legio en dat kan ik niet allemaal in 1x aanpakken. Dat hoeft ook niet, stap voor stap.

Hoe iemand ook ADB wil worden, het zal mij worst zijn. Ik ben blij dat ik niet meer drink en ik wil dat graag zo houden. Het bevrijdende gevoel wat ik elke dag ervaar kan ik met jullie delen. Welke stappen een ander er in wil zetten is aan die ander.

Mijn leven is zoveel beter geworden nu ik de drank kan laten staan. En dat wens ik een ieder toe.

Heb een fijne dag.


Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

BB, bedankt voor de weerspiegeling.
En voor het delen van je ervaringen, ik lees het graag.

Ik had dus heel wat geschreven, bheee...alles weer verdwenen.
Nou ja ik heb nu geen tijd meer. Het zonnetje komt al aarzelend om de hoek kijken,
voor mij vandaag shopping day!

Iedereen een fijne dag en laat die eerste staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnig, droog en langs de kust een vrij krachtige zuidwestenwind.

Droog en van het westen uit geleidelijk meer zon, maar wel nog enkele stapelwolken. De middagtemperatuur loopt uiteen van 16 graden in het noordwesten tot 20 in het zuidoosten van het land. Er staat een matige, langs de kust vrij krachtige zuidwestenwind. Vannacht is het tamelijk helder en waait het nauwelijks. Het minimum ligt rond de 7 graden. Zondag overdag aanvankelijk flink wat zon, maar in de middag neemt de bewolking en de kans op een regen of onweersbui van het zuiden uit geleidelijk toe. Het wordt ongeveer 19 graden en er staat weinig wind.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Stien,

Even een tip, voor als het nog eens gebeurd.

Om de tekst te wissen, klik je op aanpassen en wis je alles.
Maar als je je tekst nou wil verplaatsen naar het andere draadje, dan wis je die tekst niet, maar doe je control+A (wordt alle tekst gemarkeerd), vervolgens control+C. Dan sluit je het bericht en gaat naar het nieuwe draadje, daar klik je op antwoord en in het lege vak doe je control+V, en voila daar staat je tekst, je voegt evt nog wat toe en je sluit het bericht af.
Dan ga je terug naar het oude draadje om alles te wissen.

Geniet van het winkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen!!

Zo BB, je was er al vroeg bij op de zaterdagmorgen! Fijn dat je zo goed gaat!!

Hier gaat het ook prima, weer lekker uitgeslapen terwijl manlief liep te klussen.
Ik ga zo de bank maar eens ontharen, heb een hondje dat het hele jaar door ruit, dus wel nodig én de poesjes klimmen nu ook op de bank.
Hard gillenkunnen ze ook, zeker als je p/o op een pootje gaat staan....achgossie.

Ga maar weer eens de weekend boodschappen doen, altijd een noodzakelijk kwaad, haha.

Allemaal een fijne droge dag gewenst en wellicht tot later!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne & Alle andere Plakkers en Knippers,

Je kunt ook teksten kopiëren, plakken en knippen door te selecteren met je muis ( "blauw maken") dan RECHTER muisknop en dan (liefst) kopiëren klik, dan naar de nieuwe plek, weer RECHTS klikken, plak, klaar.

Control-C en V is nog uit het WP-tijdperk (aaaaahhhhhh, wat missen wij F11 soms, "onder water")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben ik weer, weinig bij te lezen deze keer, iedereen is de hort op geloof ik, goed teken.

Klein manneke was er niet, helaas, dus maar wezen winkelen (en wat kopen voor hem natuurlijk :D )

Verder even bij mn schoonmoeder geweest, die na 8 weken ziekenhuis afgelopen woensdag opgenomen is in een verpleeghuis. Zelf blijft ze hopen dat ze nog terugkan naar haar bejaardenhuis, maar dat zit er ws niet meer in....

Fijne avond verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mooi weer dus ik denk dat iedereen lekker in de tuin is of zo.

Charlie, ik herken dat zo als je praat over je kleine mannetje. Poppedeintje komt over 3 weken weer naar Nederland voor de hele vakantie. Ik hoop dat ze tegen die tijd klaar zijn met renoveren van mijn huis want ik verwacht dat X dan midden in zijn chemo zit dus dat het niet handig is dat iederen daar dan logeert.
Ik heb nog zo'n klein kamertje, mijn studiehol en daar ligt al tijden neutraal behang voor klaar. Ik zag dat ze bij een bekende bouwmarkt van die behangstickers hebben met feeen en elfjes. Dus ik dacht dat kamertje wordt voor poppedeintje.
Alleen vandaag een kleine tegenslag, ik loop al niet over van de energie maar vandaag begon mijn lijf en gezicht te prikken. Ik weet al hoe laat het is. Twee jaar geleden had ik 7 weken uitslag met extreme jeuk, niemand wist waar het van kwam. Ik werd compleet gestoord en ineens was het ook weer over.
Dus dat wordt geen kamertje voor Poppedeintje.

Bambam,
fijn dat je zo nu en dan ons op de hoogte houd. Ik hoop dat het snel gemakkelijker voor je wordt. Ik weet dat je moet knokken en het leven is niet gemakkelijk maar je doet het goed, heel goed.
Vergeet niet trots op jezelf te zijn want ik ben nl. wel trots op jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...