Spring naar bijdragen

maandag 21 mei


bibelle

Aanbevolen berichten

Mick; gefeliciteerd met 6 maanden ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Je hebt een mooi stukje geschreven over de veranderingen die je tot nu toe hebt ondergaan.
Ook ik volg je op de voet en ben inmiddels de vijf maanden gepasseerd.
Nu doorzetten en gaan voor het jaar!!!

Moesje, overwerken als de kinderen er niet zijn is een beetje je koppie in het zand steken.
Probeer een aktiviteit te verzinnen voor je zelf, waar je normaal gesproken niet echt aan toe komt.
Je zult er mee moeten leren omgaan en dat leer je niet op je werk! ;)

Visje, goed dat je draad weer opneemt. En ook goed dat je zelf in dat gaten hebt dat je weer in oude gewoontes vervalt. Dat alleen al is erg gunstig. Alleen proef in uit je schrijven dat niet het ADB de boven toon voert maar het maatje 36.
En hoewel ik daar best een beetje "jaloers"op ben (welke vrouw van onze leeftijd niet) ben ik bang dat het geen solide basis is om langere tijd op gematigd drinken over te gaan.
Maar wie ben ik, ik moet toe geven dat ik het op jouw manier niet geprobeerd heb en dus ook geen ervaring mee heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb overigens heerlijk gezwommen, het was erg rustig. Veel mensen die dus op maandagmorgen er geen zin in hebben. Dat is ook de reden dat ik het tegenwoordig als het kan op maandagmorgen doe.
Maar nu de strijk nog, heb ik niet echt zin in maar moet gewoon. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien, toen ik het schreef dacht ik zelf ook al, dat het misschien beter is om ook iets anders te vinden om te doen, als de kids wegzijn, maar het geld kan ik ook wel goed gebruiken:D Ontpanning daarnaast is ook
belangrijk.

Zo en nu mn tas pakken en aan het werk!

liefs allemaal en tot vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Stien, bedankt voor de reaktie.
je hebt het goed gezien, een grote reden voor mij om te minderen is dat ik er dikker van werd, en daar heb ik een vreselijke hekel aan. Maar buiten dat verloor ik veel energie en dat kan ik mij, met mijn gezin en nu ook hond erbij en mij werk niet permitteren. Dus zet ik mijn schouders er weer onder!
Wat goed dat jij al zo"n eind op weg bent, voor jou ook een blom! :present: groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mick ,
proficiaat met je 6 maanden abb zijn .
aan diegene die onderuit gegaan zijn terug in het zadel en fietsen maar .
ook mij zal je nooit horen zeggen ´´nooit meer ´´want ik weet niet wat morgen brengt het is enkel vandaag te doen .
een vraagje als jullie schrijven x maand adb is dit dan volledig alcohol vrij of soms wel nog met een klein beetje drinken ?? en indien jullie wel een klein beetje drinken tellen jullie dan opnieuw , of is het adb zijn de datum van jullie inschrijving bij adb??
gisteren zondag heb ik een ganse dag geslapen ik was geestelijk en lichamelijk kapot fijn gevoel dat het op een zondag was :-))
gisteren avond wel een intresant belgische reportage gezien ivm depressies , een psyholoog of psychiater die in dat progamma sprak was een nederlander spijtig dat ik zijn naam niet op geschreven heb indien iemand deze reportage gezien heeft op canvas en de naam van de psy weet welkom .
nadien was er een interviuw met javier guzman over zijn verslaving was ook intresant , ook hoe hij terug kijkt naar zijn jeugd zo herkenbaar als men als jong boompje uit zijn omgeving verplaatst wordt
zo lieve mensen ik ga jullie laten
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mick,

Gefeliciteerd meid!!! Een roos van mij:present:

Moesje,

Ik weet nog toen ik opeens alleen moest gaan wonen. Het was zo vreemd, ik had al sinds mijn 17de kinderen om mij heen gehad. En ik dacht nog in plaatjes. Het was moeilijk maar op een gegeven moment zag ik de pluspunten. In hele simpele dingen. Dat ik naar een bepaald programma kon kijken, dat ik de afwas kon laten staan, dat ik mijn gedachten ongestoord kon laten lopen.
Dat ik gewoon groenten kon eten als hoofdgerecht.
Maar op een gegeven moment was ik blij met die rustpauzes. Er speelt nog zoveel bij jou op het moment.
Wij hebben de neiging om als wij moeder te worden geheel moeder te zijn. Maar je bent nog steeds Moesje met je intresses en je voorkeuren. Laat haar ook weer toe in je leven.
Volgens mij ben je nog jong, dus ga lekker stappen als je even een pauze hebt. IK snap dat je verdrietig bent maar je kunt ook stappen zonder te drinken. Ik blijf erbioj dat ik denk dat het gewoon goed met je komt. Je bent gewoon een lieve meid.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Ferry,

Oke, ik denk dat je nu te ver gaat. Ik ben onpartijdig. Ik hoor alles aan en denk er het mijne van.
Ik weet dat een bepaalde persoon een klacht had met Tactus en zich geheel aan die afspraak heeft gehouden. Ze heeft het alleen over klachten gehad met Tactus.
Waarom steek ik er tijd in om dit goed te laten verlopen als jij een stok in mijn spaken stopt.?
Wees niet zo naief en laat je voor niemand's karretje spannen.
Ik baal ervan als ik tijd en energie in iets stop en jij dat zo verpest. Ik denk dat je nu glazen hebt ingegooit en verwacht je echt dat ik die schade ga opruimen?
Het is ook gemeen, zij is niet in staat om zichzelf te verdedigen. Ik laat het hierbij, ik wil niet betrokken zijn maar ik weet wel dat het al goed was.
Ik wil er niets meer van horen of van lezen. Genoeg is genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, gefeliciteerd met zes maanden ADB!:present:

Ik kan me de gevoelens die je nu hebt goed voorstellen. Toen ik een half jaar ADB was, was ik daar best trots op, maar ik had toen ook heel sterk het gevoel dat er nog meer moest gebeuren. Er waren wel al wat dingen in gang gezet, maar daar zag ik nog geen resultaten van, en naar mijn gevoel kwam ik geen stap verder.
Nu ik nog drie maanden verder ben besef ik dat er inmiddels heel veel is gebeurd voor mij. Wat ik toen net in gang had gezet begint nu vrucht te dragen. Het is dus alweer een kwestie van tijd, geduld hebben en niet stil blijven staan. Geduld had ik toen niet zoveel, nu gaat het me af en toe zelfs iets te snel.

Ik begin beetje bij beetje ook te ontdekken wie en wat ik zelf ben. De ingesleten gewoontes zijn ook mij, daar ben ik al lang achter. Maar ook ingesleten gewoontes kun je van richting doen veranderen, als je dat wil. Je hoeft niet alles weg te gooien, je kunt houden wat je wil, en aan datgene wat je wil veranderen kun je werken. Veel succes met de komende maanden!

Moesje, jammer van je misstap. Ik begrijp je gevoel van dit weekend wel, en herken het ook. De eerste keer dat mijn kinderen met hun vader op vakantie waren heb ik het hele huis geschilderd, ik had voortdurend afleiding nodig.
Natuurlijk kun je niet iedere keer het huis gaan schilderen, maar wat men hier zegt klopt. Zoek afleiding, en bij voorkeur iets wat je niet kunt doen als de kinderen bij jou zijn. Dan kun je ook genieten van je rust.
Mijn kinderen hebben inmiddels al 10 jaar geen contact met hun vader, dat is door hem verbroken. Voor mij gaf dat eerst een stuk meer rust, maar het betekende ook dat ik al die jaren, totdat ze oud genoeg waren, nooit een weekend voor mij zelf had. En ik kan je vertellen dat ik daar toch menig keer naar verlangd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje,

Misschien is het wat om van beide dingen wat te doen. Een beetje overwerken voor de centen en iets leuks bedenken van "dat wil ik nou al heel lang eens doen", en dan iets wat het best gaat als de kids er juist niet zijn, of iets met je hobby's. In ieder geval iets waarmee je je gedachten helemaal los kunt maken van alle dagelijkse beslommeringen.


Stien,

Een heleboel wasgoed hoeft toch niet per se gestreken te worden. Tenminste ik doe dat niet. Sommige bloezen moeten wel, maar die strijk ik voordat ik ze aandoe. Verder heb ik strijkvrije spullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt corinne ,
bedankt voor je antwoord en ik hoef ook niet meer :-))
nog enkele dagen en deze negen maanden zwangerschap zoals ik het noem is af gelopen ( neen ik ben niet zwanger :-))
eens deze adb baby er is , is het aan mij van hem/haar dag per dag verder te koesteren :-))
warme groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf het haast niet te zeggen, maar mijn man en ik zijn al meer dat 20 jaar samen.
Een breuk zou echter erg zwaar geweest zijn voor onze kinderen.
Hoewel mijn zoon echt een vaderskindje is, kon en kan hij toch echt niet zonder zijn moeder.
Mijn dochter zou het echt heel moeilijk gehad hebben en nog. Zij hangt aan ons beiden evenveel en zou het liefst nog ons en mijn ouders en grootmoeder de hele tijd bijelkaar willen hebben.
Hoe ik daar zelf in zou gestaan hebben, ik heb werkelijk geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Ik wou nog even iets toevoegen aan mijn ADB bericht.

ADB betekent alcohol de baas. Dat kan dus inhouden dat iemand er naar streeft maar een bepaald aantal glazen per week op die en die dag te nuttigen. Voor een ander betekent het geheel van de alcohol af te blijven.

Ik zal voor de duidelijkheid mijn uitzwaaier aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky en Corinne,

Voor mij is ADB dat ik op 28 oktober 2005 besloot dat ik niet meer wilde drinken. Ik wist nog niet dat dat zó lang ging lukken. Ik heb wel eens een "uitglijer" gehad maar in de therapie van Tactus leer je dat dat erbij hoort.

Uitglijer is bv. van plan zijn één glas wijn te drinken en dat het er dan vier worden.
Dat heb ik wel eens gehad ja, maar meteen spijt en besloten de volgende dag (en zo ook gedaan) weer strak NIETS te drinken.

Terugval is (voor mij) een langere periode je eigen grenzen niet kunnen aanhouden.

Ik zou zo graag 1-2 glaasjes per dag willen drinken maar dat kan ik niet. Ik heb het regelmatig geprobeerd maar helaas.

Dus je bent ADB als je zelf vindt dat je dat bent, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZO, beetje laat, maar beter laat dan nooit...:D
Vanmiddag allemaal spullen wezen kopen voor het nieuwe huis, screens, luxaflex, rolgordijnen...
Toen ik gordijnen wilde bestellen om telaten maken kwam ik erachter dat ik alleen de hoogte van de kamer wist, niet de breedte, beetje slordig...:huh:
Verder nog wat klusjes geklaard, zo nog even poetsen, want morgen komen er kijkers voor dit huis (hoop nu eens kopers..)

Verder wil ik Visje en Mick feliciteren met hun respectievelijk 2 dagen en 6 maanden ADB!!
Petje af!!!

Ook ben ik blij dat jij je weer wat beter voelt, Moesje en het is zoals Anjo zegt, je bent niet álleen moeder, er bestaat ook nog de persoon Moesje!!

Corinne, ik ben jou lekker de baas, wij zijn al 29 jaar getrouwd. En gelukkig, al wilde ik in mn dronken dagen steeds van hem af als er weer eens wat voorviel.
Maar ik kijk niet meer achterom, liever, leef nu per dag, en langzaam worden de dagen ADB nu weken ADB. Hopelijk hou ik het nog heel lang vol!!

En Houtje, op maandag moet je toch ook eten??:D

Allemaal vast een fijne avond zonder gremlins gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,


Leuk vanalles kopen voor je nieuwe huis.
Ik hoop dat die kopers echte kopers zijn.

Ja, 29 jaar, maar jij bent dan ook al oma.
Mijn oudste is 19.
Maar qua leeftijd had het gekund.

Ik ben nu met mijn eten bezig dus ik ga er een tijdje van tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...