Spring naar bijdragen

dinsdag 22 mei


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeienavond allemaal,

Ik zou graag nog wat willen blijven hangen, maar.......ik heb een enorme berg wasgoed hier liggen. En daar moet ik echt even wat aan doen!

Pip harstikke fijn dat ie zo goed gaat!
Moet gewoon lukken!

Iedereen een dikke knuffel van mij!:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Stien, dankjewel voor de uitleg van ADB en NDB, dat weet ik dan maar weer.

Hallo Allemaal,

Vandaag is dus mijn eerste dag dat ik mij hier op deze site gemeld heb. Nadat ik gisteravond met een huisgenoot een beetje ruzie kreeg, nadat ik de hele dag zo'n beetje rustig aan doorgetankt had en daarna buiten was gaan zitten en dat vanmorgen van mijn man hoorde (dat buiten zitten) en ik dat niet meer wist, besloot ik dat ik echt wat moest gaan doen. Vaak weet ik de volgende dag niet altijd alles meer. Een stukje van de film kwijt dus. Normaal gesproken drink ik zeker één fles per avond en nog één of twee glazen uit fles 2. En daar draaide ik vroeger mijn hand niet voor om. Maar het lijkt wel of ik er al slechter tegen kan.

Eerst op het internet wat rondgestruind over sociaal drinken kwam ik na vele omwegen op deze site. Ik heb de handel ingevuld en over twee dagen heb ik een hulpverlener online. Niemand (buiten jullie om) weet dat ik mij aangemeld heb hier en dat wil ik nog even zo houden. In het voorstelforum heb ik ook nog wat meer verteld.

Het liefst zou ik gewoon sociaal kunnen drinken maar diep van binnen weet ik dat het haast onmogelijk zal zijn. Want na 3 glazen heb ik geen principe meer (ja het principe van een natte krant) dus misschien moet ik echt wel helemaal gaan stoppen. Ik hoop echt dat ik hier ondersteuning vind. Mick van harte gefeliciteerd met 6 mnd niet drinken. Toen ik zwanger was van mijn twee meiden heb ik niet gedronken en gerookt. Maar dat is al weer bija 36 en 32 jaar geleden. Toen dronk en rookte ik ook al wel maar niet zoals nu. En zolang gewenning is zo lastig om te stoppen.

Ik blijf jullie volgen en hoop vaak op dit forum te verschijnen. :D

Later, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou voor de gene die het willen weten.
Ik sta nu een week droog dit is de eerste week in ongeveer pak hem beet in 15 jaar!!!!!!!!!
Dus voor mij toch wel een rede voor een droog feestje HA HA HA HA HA.
En om eerlijk te zijn word deze dag dag 8 van droog staan.
Op weg naar de twede week ik heb er zin in wie houd me nog tegen.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pip, Hallo Luciene! Welkom bij jullie medestrijders hoor. Hartstikke goed dat jullie al zo bezig zijn met ADB worden. Het zweten enzo gaat na een weekje over, dat is even vervelend maar inderdaad, je kickt af, de rommel moet eruit. Hou vol dus. Het wordt alleen nog maar beter.

Hier alvast een opstekertje omdat jullie zo dapper zijn:

Pip :present:
Luciene :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou NB dat is zeker een feestje met appelsap waard :D!!! Goed joh, hou vol zou ik zo zeggen. Je moet er gewoon van uitgaan dat het je lukt. Je moet als het ware in de toekomst kijken, over een jaar ongeveer, en dan zie je dat je helemaal geen alcohol meer hoeft en dat je daar ook nooit meer aan denkt.....

Zet 'm op, veel succes

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vroeger heel erg verlegen en spaarde van die kleine flesjes alcohol, gewoon voor de leut.
Later, als ik naar een feestje moest bv, dronk ik eerst zo'n flesje leeg, bang dat ik anders niks durfde zeggen....vaak was ik dan evengoed stil.
Als ik eens durfde, zonder flesje, werd er gezegd"je hebt zeker gedronken, je bent zo druk..."

Ik vul trouwens mn alcoholschrift tegenwoordig per dag in, zonet zelfs voor 3 dagen terug........ik vergeet het gewoon, heb ook geen trekmomenten...en ik moet ze nog wel beschrijven van mn PB ér
(persoonkijk begeleider)...???!!!


Pip, wat sociaal drinken betreft, moet je denk ik wel heel erg sterk in je schoenen staan....ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar had dan steeds zoiets van "wat moet ik met een aangebroken fles, die moet leeg..." én heb het idee dat je dan langzaam aan toch weer meer gaat drinken, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten wat ie wil, helemaal stoppen of minderen.

NB: SUPER!!!! Op naar week 2!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal
hehe, na een uur heb ik m'n opdrachten bij Tactus afgehandeld en ben vandaag weer bijgelezen. en dan is het nu alweer tijd om te stoppen. sterkte aan iedereen die het moeilijk heeft. Pip en Lucienne, welkom hier en sterkte met de eerste dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Jij ook welkom. Ik volg hier ook de behandeling, dit gaat heel goed en vlot.
Het forum heeft mij doen besluiten helemaal ineens te stoppen. Ik wou via minderen naar stoppen. Maar dat minderen was eigenlijk maar zelfkwelling. Ben nog steeds blij dat ik de stap genomen. Heb een gesprek gehad met de huisarts, samen met een vriendin, want alleen durfde ik niet te gaan en aangegeven dat ik bij het stoppen Refusal wilde gebruiken. Ik ben al eerder in behandeling geweest en bij mij werkten de trekremmers niet comme il faut.
Deze internetbehandeling werkt voor mij heel goed. Ik ben nl. iemand die zich mondeling moeilijk kan uiten, maar schriftelijk juist heel goed en to the point. En heel fijn vind ik dat ik natuurlijk ook de voorgaande "gesprekken" weer kan doornemen.
Het begin van mijn drankmisbruik zit ergens 5 jaar terug, ik heb het er met mijn vriendin vandaag nog eens over gehad. Ik vind het trouwens prettig dat met haar daarover zo open kan praten. Zij is mijn grootste supporter. De forumleden ook, maar zijn heeft me bijna letterlijk uit het moeras getrokken. Het heeft ze dik twee jaar gekost, toch liet ze mij niet in de steek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB36,

Ik hou je echt niet tegen. Zet even de datum dat je gestopt bent in je uitzwaaier. Kunnen wij het goed bijhouden en jij ook.

8 dagen droog dat betekent :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Hieperdepiep hoera!!!!!!!!!!!!!!!


Je merkt zelf vast al dat het beter gaat om wat goede gedachten en gedrag tegen die trekmomenten te zetten. Maar blijf alert.

Je twijfelde nog of je 3 dagen zou kunnen halen, en kijk nu je hebt er al acht opzitten.

Ga zo door, je gaat goed. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Charlie, net zoals jij dat alcoholschrift wel eens vergeet: ik schrijf in m'n agenda iedere morgen, bij de dag daarvoor: ADB1, ADB2, ADB3, enzovoorts... en ik vergeet het nu ook af en toe... niet drinken begint gewoon te worden... grappig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne,
Hihi heb het alleen maar kunnen brengen tot het opvouwen van handdoeken en beddegoed e.d.
Moet morgen maar in mn blootje naar het werk hihihi, zie je het al voor je. Kom je daar met je tas binnengewandeld. meeeeelig......:D

Lucienne ook welkom, je klinkt heel positief en ja stukken van de film kwijt....pffff daar kennen wij ook wat van!
Het lukt je vast!

NB36 Wat fijn he! Volgens mij krijg je er echt zin in he? Gewoon zo doorgaan. Fris en Fruitig.

Ik begin morgen met NDB en daar heb ik ook zin in. Heb zelfs net al even hard gelopen met de hond en dat voelde heerlijk. Mmmmmh heb blijkbaar toch nog een beetje conditie......

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...