charlie Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Wil, wat jammer na 2 jaar.Wat is alcohol toch een sluipmoordenaar he...Natuurlijk gaan we met zn allen hier ook jou proberen te steunen, stoppen moet je zelf doen!!Succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Hoi Wil, wat jammer dat je terug gevallen bent. Ik herinner me jou nog van mijn begintijd hier, je zat toen midden in een verhuizing. Jouw ervaring betekent voor mij weer eens dat we altijd alert moeten blijven. Was er een speciale aanleiding om weer te gaan drinken, of dacht je dat je het aan kon om weer met mate te drinken?Veel succes met opnieuw stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Hallo Anna,Ik herrinner me jouw ook nog .Ik denk dat de aanleiding dat ik weer ben gaan drinken eeen hele stomme is .Ik heb een maand geleden een kaakonsteking gehad, dit was in het weekend en werd toen door de arts verteld dat ik goed moest spoelen met mondwater. Maar de meeste mondwaters bevaten alcohol, hier heb ik niet bij stilgestaan.Ik heb dit gevaar onderschat waardoor ik dacht dat een beetje alcohol geen kwaad kon, en ik nu terug bij af ben.Groeten Wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Dit is inderdaad wel een heel stomme reden Wil. Ik denk dat ik daar ook ingetuind was, ik wist niet eens dat er in mondwaters alcohol zit.Het bewijst wel dat wij echt nooit meer iets kunnen drinken, vind je niet? Maar wel heel triest dat je door zo iets terug bij af bent. Als het nou een bewuste keuze was geweest dan had je het jezelf nog kunnen verwijten, maar dit is wel een heel geniepige valkuil.Gelukkig dat je hier zo snel weer terug bent gekomen. Het is je eenmaal gelukt, dan moet het je de tweede keer ook lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Bedoel je nu dat het komt door het spoelen met mondwater, of heb je met -drink-alcohol gespoeld??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Hai Will, jammer om je op zo'n manier terug te zien.Tjonge 2 jaar droog en dan door zo;n kaakonsteking weer aan de alcohol.Zit je alweer op je oude niveau, of heb je het nog een beetje in de hand??Wat is en verslaving toch iets raars. Denk je dat je het overwonnen hebt, ga je zo de mist in.Wel goed dat je gelijk naar de huisarts gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 avond moesje , verzorg je goed is inderdad pijnlijk een brandwond ;-((groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 anjo , sterkte voor morgen groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Hoi Will,Wat jammer en dan door zo een stom voorval. Maar je bent wil zo slim, om weer hier terug te komen. Je kent de klappen van de zweep, dus je gaat het weer redden.sterkte en groet ferry.typfout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Hoi Wil.Ga ervoor, man!!! Je kind het. Foutelijk zijn menselijk. IK begreep je wel. Maar we gaan ervoor en wij je steunen!!!Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 avond wil , je naam doet mij het volgende schrijven ´´waar een wil is , is een weg ¨zoals iemand hier schrijft alcohol is een sluwe vos , ik heb mensen zien onderuit gaan welke 6 , 10 en 15 jaar nuchter waren .maar dank zij hen ben ik extra op mijn hoede .zo weet ik bvb dat veel homeopatische middelen alcohol bevatten en ik gebruik ze liever niet indien ik schrijf dat ik binnen enkele dagen 9 maanden nuchter ben dan is het is mijn geval volledig zonder een drupje alcohol .pogingen heb ik persoonlijk genoeg gedaan om sociaal te drinken maar op enkele dagen zit ik weer in mijn oude gewoonte suc6 wil blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Wil133,Ik heb lang geleden eens een berichtje in de krant gelezen over een vrouw die naar de internist moest omdat er iets met haar organen was. De internist liet bloed afnemen en de uitslag gaf aan dat zij zwaar alcoholist was. Die mevrouw dronk nooit, maar bleek wel veel hoestdrank te drinken en die bevat ook redelijk veel alcohol. Moest die vrouw afkicken van de hoestdrank. Zo zie je.Dan heb ik ook wel eens een verhaal gelezen van een alcohol controle op de weg. Een meneer moest blazen en bleek te veel te hebben gedronken. Hij had niet gedronken, maar bonbons gekregen en was die gezellig onderweg aan het opsnoepen. Het bleken likeurbonbons.Een paar jaar geleden kocht mijn vriendin argeloos bonbons bij een bakker als cadeautje voor mijn dochters 14de verjaardag. Bleken likeurbonbons.En nu jij met je mondwater. Ik moet zelf maar eens kijken, want ik gebruik ook af en toe mondwater, wat daarin zit.Maar ondertussen ben jij daardoor bij af. Goed dat je je nu herpakt. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Anjo, lieverd, jij ook veel sterkte. Gaat het weer een beetje met de jeuk?de bel, kom zo terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Hoi Blacky en Ferry,Hoe gaat het met jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Hoi Corinne,Met mij gaat het uitstekend, kom net terug van mijn wekelijkse AA-avond. Waar ik steeds veel plezier aan beleef. Je leert er elke week wel iets anders. En ik ga iedere keer met een voldaan gevoel naar huis toe. En besef steeds meer, dat ik zo blij ben, dat ik niet meer drink.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Lieve Anjo,Ik wens je heel veel sterkte morgen en zal aan je denken.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Ja he, ik ook terwijl in nog maar pas op 6 weken zit.Ben wel veel met mezelf bezig, dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 avond corinne , met mij gaat het wel moe gewerkt .ik denk corinne dat het een normaal verschijnsel is dat we veel met ons eigen bezig zijn want ik heb daar ook last van .eigenlijk is het geen last maar meer verwerken denk ik omdat mijn hersens vroeger altijd verdoofd waren ??pppfff ik verdronk mijn zorgen maar o jee die konden goed zwemmen :-))groetjes blecky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Mijn moeder had voor een paar jaar terug ook een probaat middel gevonden om lekker te slapen.Toen we er op visite kwamen, liet ze het zien: Pleegzuster Bloedwijn.......Dat mensje weet geen eens wat alcohol is.....Maar nu gebruikt ze het niet meer hoor:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Goedenavond allen! Had er geen idee van, dat je een watervergiftiging op kunt lopen! Zo leer je weer. Ik merk dat ik het makkelijker vind om te lezen dan om te schrijven, lees de hele dag al even mee (tussen de klussen door) en kan het nog niet allemaal bijhouden, al jullie namen met name. Hier gaat het boven verwachting, heb maar 10 sec een wijntje willen nemen en dat was toen mijn kind voor de tweede keer superdrammerig deed. Terwijl ik al soepel geweest was. Kon gewoon rustig blijven hoor maar zag mezelf heel even naar de koelkast lopen en een slok uit de fles nemen (ja, ik had het liefst rose) (op dit soort dagen). Maar bedacht me meteen, gelukkig. Mijn ontwenningsverschijnselen zijn al helemaal voorbij, daarom ook heb ik besloten niet naar de huisarts te gaan. Niet iedereen zal dat met me eens zijn. Lucienne, hoe gaat dat met jou en ontwenningsverschijnselen. Las dat je het moeilijk had, volhouden hoor! Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen! Ik zit me wel al af te vragen wat ik moet doen als ik zo doorga, heb in de drie dagen dat ik nu niet meer drink (zondag even buiten beschouwing) al zo ontzettend veel gedaan. Ik heb 27 (!) vuilniszakken op het balkon en in mijn slaapkamer gezet!! Met speelgoed dat stuk of niet meer compleet was, te kleine kleertjes voor een vriendin, dingen in de keuken waar ik nooit iets mee doe, alles wat ik kan verzinnen gooi ik weg. Nog even en mijn huis ziet er uit zoals het er nog nooit uitgezien heeft, dat elke laatje dat je opentrekt geordend is, ik heb nu al geen een rommella meer! Was nooit zo goed in opruimen, bij mij zag het er altijd wel opgeruimd uit maar je moest geen kasten opentrekken. Ik slaap alleen zo slecht, heeft er nog iemand tips? En ik vroeg me ook af hoe het zit met gewicht, kom je aan omdat je weer meer/normaler gaat eten of gaf de alcohol zoveel calorieen dat dat niet uitmaakt? En ja, ik heb het ook met name over mezelf. Niet omdat ik niet in jullie geintereseerd ben maar moet nog even alles op een rij krijgen van wie wat is en al hoelang droog staat en alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 dat moet natuurlijk zijn wie wie is. oja, en nog iets. Wisten jullie dat als je een blaar hebt en je prikt die door met een dunne naald, dat dat gaatje na een paar minuten alweer helemaal dicht is. Anna of Anne weet geloof ik veel, kun je dat verklaren? Zo snel kunnen cellen zich toch niet vermenigvuldigen? Ik ben de hele middag al met een heel dun naaldje in mijn blaar aan het prikken en het vocht eruit aan het knijpen en het valt me elke keer weer op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Hoi Pipallereerst fijn dat het zo goed gaat!!Zelf ben ik ook niet zo'n schrijfster, maar reageer toch regelmatig. Elkaars namen leren kennen komt eigenlijk vanzelf, ik zie het nu aan de icoontjes die men gebruikt.Die opruimwoede heb ik ook gehad, ook mijn huis is supernetjes de laatste tijd, zonder in het overdrevene te vallen...Dat slechte slapen heb ik ook gehad in het begin, bij mij ging dat na een poosje over, slaap nu als een roos.Wat gewicht betreft, meestal ga je wel afvallen, maar ik denk niet dat je ipv alco moet gaan snoepen, dan zal dat niet lukken denk ik zelf.En wil je wel eens van je blaar afblijven verder, voor je het weet heb je een forse ontsteking.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 ik gebruik elke keer een nieuwe steriele naald hoor! heb acupunctuurnaalden, die zijn ook superdun. maar ik zal stoppen met frunniken (maar ik moet toch bezig blijven?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Dat is beter, een steriele naald, maar echt, niet te veel frunnikken!!Heb je niks leuks te doen verder dan?? Handwerkje, goed boek enz enz...??Het is wat stilletjes idd, dus niet veel te lezen, maar anders ga je even oudere topics doorspitten.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2007 Wat een moeder had jij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden