Spring naar bijdragen

woensdag 23 mei 2007

luciene

Aanbevolen berichten

Ik ga strijken. Jeetje wat een vreugde. Mijn maag klotst nu van bijna een liter water die ik naar binnen heb gegoten. Kun je ook een watervergiftiging krijgen?

Het is nu bijna 13:00 uur. Ik ga 1 uur strijken en dan kom ik hier weer terug.

tot later

Lucie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Je kunt wel degelijk watervergiftiging krijgen. Dit gebeurt als je zeer grote hoeveelheden water drinkt. Je krijgt het dus niet van 1 liter. Dit komt doordat er in water geen electrolyten opgelost zitten. Het water dringt door tot in de cellen en verdunt als het ware je lichaamsvocht. Hierdoor wordt je slap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je krijgt er ook verlaagde bloeddruk en spierkrampen van, en je kunt er zelfs aan overlijden. Dan moet je wel heel veel water drinken hoor, in ieder geval meer dan vijf liter op een dag. Beter is het om water af te wisselen met andere dranken, waar voldoende mineralen en zouten in zitten.

Persoonlijk zou ik er ook veel te flauw van worden, alleen maar water drinken. Daar krijg ik echt geen vijf liter van weg. En met mijn zoutgehalte gaat het prima, dankzij de dropjes die ik nog steeds eet.:$:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je zo rustig bleef Marieke. Met schreeuwen en schelden los je tenslotte ook niets op. En het is tenslotte toch de beslissing van je man om het te doen. Hij zal zelf moeten leren voor zichzelf op te komen, dat kun jij niet voor hem doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo twee uur!! Een heel uur gestreken. Dat is op zich al een vermelding waard :D. Maar goed niet gedronken in de tussentijd. Dus dat was weer een uur.

Maar genoeg over mij.

Wat goed Marieke dat je niet uit je slof bent geschoten. Anja heeft gelijk, je man moet voor zichzelf op leren komen. Maar ik kan mij zo goed voorstellen dat als je zelf niet zo in elkaar zit het je zo mateloos kan iriteren als iemand zo over zich laat lopen.

@Anna: Aan vijf liter water op een dag kan ik mij niet bezondigen dat is wel een beetje veel van het goede. Dus dat is weer positief. De twee liter die we feitelijk moeten drinken vind ik al een hele klus. Ik doe meestal een colafles ofzo vol water en die sleep ik dan de hele dag met me mee als ik weer een aanval heb van gezond doen.

@Charlie: Mijn kraan is nog wel oké ga ik van uit dus geen enge dingen erin. En beestjes zie ik nog niet hoor, nog nooit gezien ook.

@Moesje: Ik heb ook nog niet gerookt en gedronken vandaag dus best oké, wel gesport en water gedronken en gestreken. Niet normaal toch :)

Later, Lucie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt dus lekker misbruik van hem gemaakt. Lastig hoor. Als hij dat altijd al gedaan heeft zit het er niet zo erg in dat dat nog veranderd. Tenzij hij dat zelf zou willen....

Jouw onderschrift vind ik heel gaaf. Ik heb hem op een A4-tje in grote letters uitgeprint. Want het is zo helemaal waar!

Groetjes. Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben hartstikke blij voor je dat het zo gelopen is. We kunnen veel meer dan we denken. Alleen moeten we de middelen vinden. Die heb jij in ieder geval gevonden en ik hoop dat dit online programma mijn middel is. Maar zeker ook dat boek over effectief leiderschap helpt mij geweldig. Er staan zoveel eye-openers in, geweldig.

Later, Lucie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Luciene, dat uur heb je weer gepakt!! Hier mag je ook wel komen strijken hoor, als je je nog verveelt...
Anna, voor mn bloeddruk zou het dus wel goed zijn, veel water te drinken, want die is te hoog....
Marieke, 40 banen, hoe doe je dat???? Achter elkaar?? Ik ben vorige week voor het eerst sinds tijden weer eens wezen zwemmen, na 1 baantje was ik al buiten adem....ligt mss ook aan mn astma???
Maar eerlijk gezegd heb ik een conditie van lik me vestje..
En ja, dat je man geen nee durft te zeggen......mss vind hij het stiekem wel leuk, extra te werken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucienne, welkom op het forum. het begin is er.
Ja van te veel water kun je een watervergifting krijgen, maar dan moet je binnen een uur wel héél veeldrinken.

NB, proficiat met je nu 9 dagen:present: Echt een prestatie na 15 jaar.

Knuffie, porficiat met je diploma, heerlijk een gediplomeerd knuffeltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, dit kom ik net tegen, wil ik jullie niet onthouden:

Niet grappig
Een avondje -doorzakken- op een kapotte barkruk
Een basketballer die -kort- is
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole
Een blinde die -te diep in het glaasje heeft gekeken-
Een Bob zonder vrienden
Een brildrager -met een glaasje teveel op-
Een glazenwasser die -ladderzat- is
Een jager die -aangeschoten- is
Een kapitein die -onder water- is
Een leeuw die -lam- is
Een olieboer die -in de olie- is
Een roodhuid die -blauw- is
Een schoorsteenveger die -kachel- is
Een stuk dat in je kraag zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Charlie,

Hahaha nou het echt niet mijn hobby hoor het strijken. Ik had de radio er keihard bij aan en toen het nieuws van twee uur klonk zat mijn uur er op en heb ik onmiddelijk de stekker uit het stopcontact getrokken. Maar je zegt dat je astma hebt. Ik heb copd en dat is chronisch, dat van jou toch ook. Voor mij hebben ze toen gelijk een bewegingsplan gemaakt en nu ga ik iedere woensdag- en vrijdagmorgen naar de fysiotherapie die in de plaatselijke sportschool met meerdere cope-ers en astma patienten aan de gang gaat. Gratis en voor niets omdat je chronisch ziek bent. Gelukkig heb ik het matig maar kom toch voor dat plan in aanmerking. Is dat ook niet wat voor jou dan? Want als je astma hebt is het logisch dat je geen conditie hebt als je er niets aan doet.

Overigens dit is helemaal mijn moment voor een wijntje. Het eten heb ik eigenlijk zover klaar dat het opgezet kan worden en dan begon ik meestal vast aan de wijn voor manlief thuiskomt. Nu dus niet, ik zit hier met een stuk komijnenkaas om even een ander gevoel in mijn mond en hoofd te hebben.

Dat vind ik wel heel vervelend, omdat je wilt stoppen denk je de hele dag aan wijn. Kreeg ik nu maar spontaan een black-out voor dat gevoel. Maar het zal wel wennen???!!!

doegie Lucie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luciene

dat "moment" zul je moeten zien te doorbreken, ga wat anders doen, zoals Marion al zegt.
Na een paar dagen begint het te wennen, heus!
En ik heb toen trouwens geen bewegingsplan gehad...maar wil er wel zelf iets aan gaan doen, wat meer fietsen, bv, of iets zoeken op een sportschool, ik zie wel.

Maar denk ipv aan wijn aan leuke dingen, zoals dat je gisteren naar bed gegaan bent en vanmorgen nog precies wist hoe laat en wat je allemaal gedaan had.............is toch een lekker gevoel????

Gewoon ff doorbijten, kop op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Marion en Charlie,

Het is nog steeds gelukt. Ik ben maar gaan dweilen. En toen belde mijn schoonzoon dat de vader van zijn vriend is overleden en gisteren gecremeerd. Dat had hem nogal aangegrepen dus nu ga ik even iets moois voor hem zoeken op het internet. Zijn mijn gedachten even ergens anders. Lief dat jullie me zo ondersteunen.

Liefs, Lucie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pip,
Goeie dag. Maak er een fijne ADB dag van.

@Anjo,
Jij ook een goede en droge dag gewenst.

@Luciene,
Water is een goede dorstlesser, je kunt ook een lekker sapje nemen. Accepteer dat je trek krijgt/hebt, maar zet daar een positieve gedachte tegenover zoals. Ik ben gestopt en ik hoef geen alcohol, met een glas water of sap kan ik ook ontspannen, ... en ga als het kan niet op dezelfde plek zitten en dingen doen die aan wijn gerelateerd zijn. Je zult merken dat je op die manier de trek de baas wordt en steeds sneller de baas wordt.
Als de gremlins je niet met rust laten, ga dan even het huis uit, ga een klus doen (strijken), zet je gedachten op iets heel anders.
En hou jezelf voor dat je die eerste niet zult aanraken.
Sterkte. Het leven van uur tot uur en dag tot dag is iets wat wij hier allemaal doen.
Ik hou meer van jonge en jongbelegen kaas en brie. En dat laat zich ook heerlijk wegwerken met water of melk. Die trek, ach ja, maar die gaat over (dat moet je denken) of doe wat anders, doorbreek in iedergeval de gevaarlijke gedachte. Trouwens een aardige bezigheid: de gremlins opdweilen, die hadden we nog niet, uitwringen en wegkiepen door de afvoer.
En altijd ben je welkom om raad te vragen.

@Moesje,
Hoe gaat het met niet-roken. Je kunt hier dezelfde trucs gebruiken. Succes ermee, je kunt het.
Fijne dag verder.

@Charlie,
:rose:
Ja, dat zou natuurlijk ook wel kunnen dat Mariekes het gewoon leuk vind om te werken.
"Niet grappig" vind ik toch wel leuk.

@Anna,
Snoeperd. :P

@Ferry,
:)

@Marieke,
Je bent een topmens. Zwemkampioen. Misschien moet je je man voorstellen een assertiviteitscursus te volgen en met name dat deel dat het leren NEE zeggen bevat.
:D

@Marion,
Jij ben ook weer van de partij zie ik.

Zo ik ben weer bijgelezen en gereageerd.

Mijn ventje komt pas laat en eet niet mee. Dus ik maak lekker broodsjes shoarma en groentenbakjes voor ons drietjes. Stinken we straks lekker naar de knoflooksaus. En het is weinig werk. Pfoe ik heb nu een drukke en chaotische anderhalve week achter de rug. Als WW'er krijg je niet de kans om vrij te zijn. Met werkzoeken en sollicitatiegesprekken maak je heel wat uren in de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...