Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 mei 2007

CPAS

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Marieke,

Hier nog een die niet kan slapen.
Zij het gelukkig om andere redenen. Ik zit te piekeren over het waarom van het bloedprikken op de onderwerpen glucose en schildklier.
Over schildklier heb ik gisteren e.e.a. opgezocht.
Bij een van de aandoeningen vond ik symptonen die ik ervaar. Maar er staat ook bij dat dat niet altijd de aandoening bevestigd, maar een reactie op een tijdelijk situatie is, nl. een mogelijke fluctuatie in de suikerspiegel.
Maar ja, dan ga je toch piekeren.

Die buren van je, ik verwens ze. (ik heb hier woorden in gedachten die de moderator niet op prijs zou stellen en die ik gewoonlijk ook niet gebruik).

Vervelend dat ook je zoon eronder begint te lijden.

Ga dadelijk nog maar proberen te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen vroege vogels :-))
aura ook van mij proficiaat :musicnote:
marieke inderdaad alcohol lost niets op , ik zou zeggen in tegendeel .
gisteren avond was het weer eens zo ver , ik ben redelijk goed geworden in de gremlins op afstand te houden maar owee als hier weer eens ruzie is , dan heb ik van die gedachten mens wacht maar zal ik jou eens een vleugje van vroeger laten ruiken ;-(((
verkeerdt gedacht en ik weet het maar soms weet ik niet wat mijn partner wilt wel drinken is niet goed , niet drinken is ook niet goed , ik mag veranderen maar mijn partner verandert geen krijt ;-((
nu ik heb niet gedronken en dat is voor mij het voornaamste .
que los joden , is een zin die jullie kunnen schrijven als iets verkeerd gaat zoals bij marieke en haar grgrgrgr buren ;-((
mensen ik doe er weer een droog dagje bij want zoals jullie zelf zeggen problemen zijn het niet waard om op gedronken te worden hebben goede zwemvestjes aan :-))
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel bewolking en in de oostelijke helft enkele (onweers)buien.

Momenteel enkele stevige buien (met kans op onweer) over het oosten van het land. Elders komt plaatselijk lichte regen voor. De bewolking blijft vandaag de overhand houden. Vanmiddag is het op de meeste plaatsen droog met hier en daar een enkele opklaring. De temperatuur loopt uiteen van 14 graden vlak aan zee tot 23 graden lokaal in het (zuid)oosten van het land. Er staat een matige noordelijke wind. Vanaf vanavond neemt van het zuiden uit de kans op buien toe. In het oosten en zuidoosten kunnen daarbij onweer, hagel en ook windstoten voorkomen. Zondagmiddag wordt de buiigheid van het zuidwesten uit minder en kan het opklaren. Het wordt ongeveer 15 graden. De wind draait van noordoost naar noordwest en is matig, in de kustprovincies vrij krachtig en aan de kust krachtig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auro proficiat met je verjaardag , maak er een mooie dag van.

Marieke ik zou niet graag in je schoenen staan.
Drinken is geen optie, als politie en wijkteam er zich mee bemoeid moet je er maar van uitgaan dat er aan je probleem gewerkt wordt en hopen dat een oplossing dichtbij is.
Ik wens je veel sterkte.

Blacky, eergister zat ik binnen in een kroeg de krant te lezen.
Iedereen zat op terras en binnen stonden vier jongeren van buitenlandse afkomst te praten tegen het gokmachien.
Om een of andere reden kregen ze het aan de stok met de eigenaar en er ontstond een scheld en schreeuwpartij, niet te kort.
Ze werden onder luid protest de zaak uit gezet.

Een woordenwisseling vind ik geen probleem maar ordinair ruziende mensen maken nog steeds veel indruk op mij en ik heb betaald en ben weg gegaan.
Ik vroeg mij af waarom ik zo onderste boven was van het gebeurde en de eerste gedachte was, ...is dat niet iedereen..?ondersteboven van zo.n voorval.
Maar dat is een beetje kort door de bocht gedacht.
Dit voorval deed me herinneren aan de talloze malen dat ik vroeger ruziende ouderen probeerde te sussen om tenslotte zelf het slachtoffer te worden.
Dat gevoel was even terug.
Alleen viel in nu niet tussen de wal en het schip door me te bemoeien zoals vroeger maar door te denken dat ieder verantwoordelijk is voor zijn doen en laten voelde ik me geleidelijk aan weer de oude.

Dat is wat ik wilde delen.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aura, ook van harte!
Marieke, volhouden he - de instanties hebben waarschijnlijk een flink dossier nodig om wat te kunnen uitrichten tegen de buren en je bent vannacht weer lekker bezig geweest om dat dossier dikker te maken :D
lijkt me ellendig. ik neem aan dat oordopjes ook niet werken...
fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen rudi ,
bijna vergeten jou en fijne reis te wensen , geniet ervan :-))
na een nachtje slapen is het ook weer over gewaaid de ruzie bedoel ik :-))
vannacht rare geluiden hier op straat en deze morgen kom ik in de tuin en ligt er een poezenlijkje ben al bij de buren gaan vragen maar niemand weet van wie ze is ;-((
ze heeft nochtans een rood banje aan , en ik weet niet wat men hier in belgie met een poezenlijkje moet doen ;-((
dus indien iemand het wel weet graag mij laten weten
zo mensen ik ga een kleerkast in mekaar steken en mijn partner gaat eens naar de ouders groot gelijk
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,
Herinnerde het je aan ruziende ouderen of je eigen ruziende ouders?
Ik raak ook altijd van slag van dergelijke gebeurtenissen. Ik heb slechte herinneringen aan ruzies (drama's, mishandeling van mijn moeder). En nog steeds begint m'n hart te bonzen bij het horen van stemverheffing. Het roept oude angsten op. Terwijl het mijn man bijv. niks doet als we zoiets (sporadisch gelukkig) tegenkomen. Hij negeert het en als het te erg is zou hij weggaan zonder er verder nog een gedachte aan de spenderen. Gelukkig kan ik tegenwoordig wel tegen een partner die boos wordt, vroeger liep ik weg :$ en dat schiet ook weer niet op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura, van harte gefeliciteerd! Maak er een mooie droge dag van met veel taart!

Rudy, kan me voorstellen dat je weggegaan bent, de sfeer is dan al verpest en als het je zoveel doet heeft het geen nut om er te blijven zitten. Ik zou ook ondersteboven zijn van zon voorval, waarschijnlijk niet in de mate dat het jou iets doet maar ik kan gewoon heel erg slecht tegen agressie. Zo nutteloos en bang makend.

Marieke, het is echt te zot voor woorden. Goed dat je het zo vaak gemeld hebt. Controlleert de politie dan ook of het zo is? Want dan heb je daar je poot om op te staan.

Corinne, heb ik nou goed onthouden dat je dinsdag de uitslag krijgt? Of klopt dat niet?

Hier een goede nacht gehad, ben pas net wakker en dat is niets voor mij. Zat heel vaak rond zessen alweer op. Vandaag de stad in met mijn vriendje, zin in en maakt het meteen een makkelijke dag want ik wil zeker niet drinken waar hij bij is. Nu koffieeeeee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auro ik was verbaasd over de eenvoud waarop je een AAgroep kunt oprichten via internet.

Wat ik nog kwijt wil is het volgende.

Ik bezocht een AAgroep die zich plotseling splitste zonder dat iemand daarvan wist.

Niemand was op de hoogte en dat zegt wat van de groep, waar in feite alles besproken dient te worden onder de groepsleden.
De reden waarom men een nieuwe groep startte was slecht onderbouwd en ik voelde me daar niet goed bij.
Ik heb boven tafel gekregen wat de werkelijke oorzaak was van de splitsing van deze groep.
Aan de basis lagen onuitgesproken ruzies, persoonlijke vetes en verschillende meningen over de manier van omgaan met de AAlectuur en vergaderen.

Eigen problemen verschuilen achter het oprichtten van een nieuwe groep is een kwalijke zaak en onvolwassen gedrag.
Ik voelde me dan ook in de steek gelaten.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat een groep oprichten een prachtig innitiatief is maar dat de motieven achter de gedachte waarom zonodig een nieuwe groep moet opgericht worden, eerlijk dienen te zijn.

Het is goed wat er gebeurde, ik heb er veel van geleerd.
Het heeft lang geduurd voor ik de nieuwe groep heb bezocht maar ik voelde dat ik niet open mijn mening kon zeggen, ik voelde me geremd.

Ieder AAgroep is goed maar niet in elke groep vind je, wat je werkelijk nodig hebt.

Succes met je nieuw op te richten AA vrouwengroep.

rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Nog n.a.v. een aantal berichtjes terug: jezelf trakteren met een boek is natuurlijk ook heerlijk! (Je kunt al wel vulling voor een kwart boekenplankje kopen van dat uitgespaarde geld...;) )
hoop dat de uitslag van de testen oké is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik heb even gezocht maar kan geen telefoonnummer vinden van de dierenbescherming in belgie en amivedi lijkt daar niet te bestaan. Ik zou gewoon even een asiel bij je in de buurt bellen, die weten vast wel wat je moet doen. In nederland kun je dan amivedi of de dierenbescherming bellen, die komen het katje dan halen. Niet leuk wakker worden! Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, je zou dit nummer ook kunnen bellen, die moeten ook weten waar je terecht kunt lijkt mij: 03/440.05.48

Kan het niet zo goed uitstaan om iets niet te vinden maar ik weet natuurlijk niet waar je woont, dit is officieel voor antwerpen en omstreken maar ik neem toch aan dat zij wel telefoonnummers hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je pip ,
ik heb persoonlijk al veel diertjes moeten af geven , het meeste heeft mij pijn gedaan ( en ben toen ook terug beginnen drinken ) was toen de schilspad van mijn ouders overleed in november 2005 , ik kende dat diertje sinds mijn 7 de levensjaar wat dus 37 jaar was .
ook mijn hond die overleden is in juli vorig jaar kan ik maar niet vergeten
ik heb nog niemand gebeld om het lijkje op te komen halen ik zou heel graag de eigenaars vinden zodanig dat die weten dat hun poes overleden is , want ik weet hoe het voelt als men niet weet wat er met het diertje geneurdt is .
zal al wel eens via google zoeken ivm dieren bescherming
dank je wel
blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik ben vorig jaar november mijn kat een paar dagen kwijt geweest, was niet zo vreemd voor hem want hij zwierf wel vaker een paar nachten. Op een gegeven moment zat het me niet meer lekker, snachts de site van amivedi bezocht, hij stond niet tussen de gevonden katten. Toen (vraag me niet waarom) op de link van in memoriam geklikt, lag hij daar. Een foto van mijn dode kat. Echt niet leuk om er zo achter te komen. Het bleek dat buren hem gevonden hadden, echt heel vlakbij maar ze wisten niet dat hij van mij was. Tja. Doe je niets aan. Ik was al blij dat hij niet in de prullenbak gegooid was.

Het is denk ik heel lastig om de eigenaar te vinden, ik neem aan dat hij geen bandje om heeft? Als de dierenbescherming komt kijken ze of hij gechipt is en als dat zo is kunnen de eigenaars op die manier ingelicht worden.

Wat leuk zon oude schildpad! Maar dan ben je zo gehecht en dan gaan ze dood! Blijft heel lastig. Toen mijn kat dood was dacht ik ik begin er nooit meer aan, moest zo huilen. Maar sinds donderdag heb ik toch weer een kitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Allemaal,
Ik heb vandaag slecht geslapen. Nadat ik hier maar het draadje vast geopend had in de hoop dat er toch nog wat nachtbrakers zouden komen kijken terwijl ik wat zat te lezen.
Nadat ik Marieke had beantwoord, bleek die al terug naar haar bed. Toen ben ik nog maar teruggegaan en werd ik een kwartier geleden uit mijn bed gebeld. Ik lag nu wel lekker te dromen.
Mijn dochter is ook een mooie, maakt ze vanochtend bij vertrek naar familie een afspraak met de buren voor oppassen vanavond om half zeven. Daarom was zij het die me wekte met de telefoon. Ze is natuurlijk niet op tijd terug, of ik dat wil overnemen tot ze terug zijn. Nou ja, ik heb maar ja gezegd. Grappig, maar ik heb nog nooit op andermans kinderen opgepast. Dat wordt straks dus de eerste keer.

@Blacky,
Was dus niet een gezellige avond voor je gisteren, maar heel goed dat je niet gedronken hebt.
Vandaag een goede dag gewenst.
:rose::present:

@Twan,
:rose::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rudy,
goeie morgen,
Ik begrijp dat je na de ruzie afgerekend hebt en weggegaan bent. Zo kun je toch niet rustig je krantje lezen.

@Lindi,
Ik heb geen ruimte meer voor al die boeken en de kasten, we hebben er al zo veel. Nou komt er dus weer een bij.

@Blacky,
Ik weet ook niet wat je daarmee kan doen, het beestje heeft zeker geen kokertje met adresgegevens? Staat er op de binnenkant van het bandje het tel.nr. van de eigenaar (wel handschoenen aandoen die je weg kunt gooien). Hier bel je de kattenopvang. Die heb je toch vast in B ook.

@Pip,
Je hebt het goed onthouden, dinsdag weet ik meer (maandag is Pinkermaandag).
Fijne dag uit met je vriend.

@Aura,
Ja dat gaat hard met al die jaren, maar mij haal je niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Die van de leverwaarde Gamma-CT was natuurlijk te hoog. Dat is een kwestie van niet meer drinken. Die van mij was in september '85 wel 10 keer te hoog. Toen wist mijn huisarts voldoende en stuurde me door daar de verslavingszorg.
Jij zat toen dus ook bij de gewone verslavingszorg. Erg he, al die tijd tussen die bezoeken en ondertussen kun je nergens een vraag stellen. Nee, wat dat betreft, vind ik deze methode beter, je hebt weliswaar niet direct een antwoord, maar wel binnen een paar dagen. Ik geloof trouwens dat mijn eigen huisarst mij nooit een Librium kuur zou hebben voorgeschreven en al zeker niet zonder uitvoerige voorlichting daarover.
Maar ja, dat is het verleden.

Maar waar ik dus over pieker is dat ze ook op schildklier laat onderzoeken.

Ik zal maar doen zoals je zegt, en niet meer piekeren, ik kom het pas dinsdag te weten en niet eerder.

Ben jij ook nog een beetje bijgeslapen, en hoe gaat het zoonlief nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Wel, mijn kinderen vragen ook dikwijls of ik niet even kan bellen voor ze. Inmiddels is dat wel wat minder geworden. Zij kennen hun schoolroosters en vrijetijdsbestedingen, ik niet als het niet de opgegeven tijden niet kunnen. En dat zijn ze wel gaan inzien.

Ik had nog wel gedacht dat die man zich terug zou herpakken. Jij kunt er niets aan doen dat hij nu gekozen heeft om terug het moeras in te duiken.

Ik blijf het knap vinden hoe je je ADB weet te houden in deze moeilijk tijd. Het geeft aan hoe sterk je nu bent en dat je echt de belofte aan jezelf waar maakt. Ik kan daar alleen maar mijn petje voor afnemen.

Een :rose: want die daarboven zal zich vandaag niet laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik kom wel in je weblog, inderdaad ook tot en met het kindje in de brievenbus. Daarna wil het programma iets installeren op mijn computer, een bepaald programma voor Apple. Mijn zoon heeft de computer echter daartegen beveiligd, en hij wil ook absoluut niet dat ik zomaar dingen installeer, dus toen kon ik niet verder. Ik heb ook geen Apple computer, maar windows. Misschien zit daar het probleem.

Rudy, goede reis vandaag. Als je er eenmaal in zit valt zo'n vliegtuig best mee. Ik vind het knap van je, hoe jij de ruzie gisteren in het café herkende als iets dat jou doet terugdenken aan de ruzies uit je jeugd. Je ziet heel goed de koppeling tussen huidige gebeurtenissen die jou emotioneel raken met ervaringen uit je jeugd, en dat helpt je er adequater op te reageren. Het zal je beslist tijd hebben gekost om zover te komen. Ik vind het heel knap, en ik ben blij dat je er hier over vertelt.

Marieke, sterkte met je buren. Ik vind het knap dat je er niet door gaat drinken, petje af! Probeer er rustig onder te blijven meid, hoe rustiger jij bent, des te meer effect hebben je klachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Allemaal,

Jemig, als je even weg bent en sinds gisteren kon ik niet meer op internet (nou dan word ik helemaal gek) en nu weer wel is er wel heeeeeeeel veeeeeeeel geschreven. Je mag wel een administratie bijhouden als je op iedereen wil reageren waar je op zou willen reageren.....

Maar goed, dus donderdagavond naar het einde van de avondvierdaagse geweest van mijn kleinkinderen en hoopte heel laat nog even op het forum te kijken maar toen kon ik er opeens niet meer op. Donderdag was voor mij een geheel droge dag. Ik had wel wat aangeboden gekregen maar heb afgeslagen (goed hè?) en om water gevraagd. Wat ik wil (heb ik al eens geschreven) is minderen en dat zou dan beteken: van de 7 dagen 2 dagen helemaal droog. De overige 5 dagen 10 drankjes, dus 2 per dag. Dat was me vanaf de 22ste gelukt. Dus donderdag droog.

Toen kwam de vrijdag.... Vrijdag moest ik om half negen in de auto naar mijn zus om haar mee te nemen naar mijn oudste zus die onlangs een borst is afgezet (borstsparende operatie) omdat ze borstkanker heeft.
Haar haar is nu zo goed als helemaal weg.... jemig wat een ellende toch. Die chemo is zo erg. Mijn moeder zou zeggen: de remedie is nog erger dan de kwaal..... Maar goed einde dag, na nog de weekendboodschappen te hebben gedaan, eindelijk thuis. Wachten tot manlief thuiskwam en toen mocht ik dus van mijzelf 2 drankjes. Weekend dus.... Ik had aan mijn man inmiddels toch maar verteld dat ik via internet een hulpverlener krijg voor mijn probleem. Maar goed zoals dat normaal gaat, hij drinkt sneller dan ik, vooral in het begin, dus hij heeft zijn drankje op, ik nog niet, en dan komt hij met de fles wijn en schenkt mij bij..... Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, ik raak de tel kwijt en heb gewoon weer teveel gedronken.

Vanmorgen heb ik tegen hem gezegd dat ik niet meer wil dat hij mij schenkt omdat ik het echt helemaal zelf in de hand wil houden. Als ik dan de fout in ga is het ook helemaal mijn schuld. Dat ik gisteravond teveel gedronken heb is ook mijn schuld, dat snap ik ook wel. Ik zei tegen hem: je weet toch dat ik wil minderen ga dan niet leuk mijn glas vol zitten tanken. Oké zei hij, ik zal er rekening mee houden en je niet meer schenken. Wat ook zo lastig is dat de mensen die wij om ons heen hebben ook allemaal van die gezellige innemers zijn.....

Ik baal er wel van. Er zijn zoveel toestanden waar ik allemaal mee zit die ik hier niet allemaal kan gaan melden. Maar ik probeer weer verder.

@Marieke: uit ervaring op een ander gebied (ex familie van mijn man waar we heel veel last van hebben gehad) je moet het niet alleen bij meldingen laten. Je moet 'aangifte' doen. Van overlast of hoe je het maar wil noemen. Daar gebeurt namelijk iets mee. Niet met meldingen.

@Charlie: meelopen met de avondvierdaagse was geen optie. Zij wonen in Lelystad (waar ik eerst ook woonde) en ik inmiddels in Drenthe tegen de Duitse grens.

@Bibelle: wat voor programaatje is dat voor die hoofdletters? Lijkt me leuk.

Ik zou nog op veel meer mensen willen reageren maar hou het even niet meer bij.

Liefs en tot later, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit al sinds dinsdag te broeden op het stuk dat ik nu ga schrijven en dat ik ook per se op het forum wil hebben om redenen die alleen mij aangaan.

Ik ben dinsdag bij mijn therapeute geweest en er zijn alweer flinke schellen van mijn ogen gevallen. Blijkbaar is de voorraad oude schellen nog niet uitgeput. :D

Ons gesprek ging dinsdag over grenzen. En over het feit dat ik mijn eigen grenzen overschreden had, vervolgens kwaad werd op mezelf en van de weeromstuit nog bozer werd op de persoon tegenover wie ik mijn grenzen overschreden had. :(

Mensen met een verslaving zijn volgens mij per definitie mensen zonder grenzen. Anders zouden we ook niet verslaafd raken. Zelf begin ik pas de laatste tijd te ervaren waar mijn grenzen ongeveer liggen. En het is pas sinds kort dat ik daar het woord 'grenzen' op kan plakken. Vroeger voelde ik me alleen onbehaaglijk of verdrietig of boos of machteloos of waardeloos en ga zo maar door. Ik kon er verder niet echt de vinger op leggen.

Ik weet van mezelf dat ik mijn grenzen overschrijd als ik hevig verlang naar liefde/waardering, een even grote basisbehoeften om te overleven als eten, drinken en een dak boven je hoofd. Niet zozeer van een groep, want ik ben geen groepsmens, maar van personen, en dan vooral personen om wie ik geef (of van werkgevers). Dat komt omdat ik 'geleerd' heb dat het krijgen liefde/waardering samenhangt met 'prestaties' en met vooral te proberen zo weinig mogelijk terug te verlangen en blij te zijn met de kruimels die ik kon krijgen.

Met 'prestaties' bedoel ik heel uiteenlopende dingen. Het kan gaan om heel steunend en begripvol zijn, om heel perfectionistisch bezig zijn met mijn werk, om 'moederen' over mensen en zelfs om seks geven om liefde te krijgen...

De vraag is dan natuurlijk in hoeverre je jezelf kunt zijn op deze manier. Vanzelfsprekend doet iedereen dingen tegen zijn zin omdat het nu eenmaal moet en omdat er anders ook geen samenleving kan bestaan. Ik heb het dan ook niet over dergelijke dingen.

Wat kosten die 'prestaties' je uiteindelijk en wat leveren ze op? Voor mezelf kan ik zeggen dat ik vaak heel boos word op mezelf als ik weer eens mijn eigen grenzen overschreden heb. Waardoor ik me waardeloos ga voelen. En dan ligt de alcohol natuurlijk op de loer. Want als ik mezelf waardevol vind, is de 'behoefte' aan alcohol verwaarloosbaar, omdat ik mezelf dan goed verzorg. Tegelijk neemt alcohol je grenzen weg en ga je dronken nog veel vaker over je grenzen dan nuchter. De fameuze vicieuze cirkel dus! Waardeloos = drinken = nog waardelozer = nog meer drinken... Ik neem aan dat het veel mensen bekend zal voorkomen. En op den duur drinken om te vergeten wat je dronken allemaal uitgespookt hebt.

Ik ben nu al een paar weken stevig aan het worstelen met die grenzen, en het gevecht was niet altijd even fraai. Vooral tussen grenzeloze mensen onderling kan het heel heftig worden. Wie zijn eigen grenzen slecht bewaakt, gaat namelijk ook sneller over de grenzen van iemand anders. En dat werkt in beide richtingen. Het is heel moeilijk schipperen, en gesprekken verlopen soms heel moeilijk. De ene wil alles uitleggen en uitpraten en nog eens uitleggen en de andere kan daar om een of andere reden niet in mee, niet noodzakelijk uit slechte wil, waarna de andere weer gaat blokkeren en boos worden, wat die ene dan weer nog meer doet dichtklappen, waardoor de andere nog bozer wordt... Nog een vicieuze cirkel, en alweer een pijnlijke.

Helaas blijft het voor 'niemandskinderen' (onveilig gehecht, onveilige jeugd, zie boekendraadje) altijd moeilijk, omgaan met grenzen. En op een of andere manier blijven niemandskinderen elkaar ook aantrekken, zodat het zelden echt goed gaat (tot nu toe dan). Ik ben zelf een niemandskind met grote hechtingsproblemen. Ik verlang hevig naar een 'normaal' leven en probleemloze relaties (liefde, vriendschap, werk), maar ik weet dat het altijd moeilijk zal blijven. En daarom zal alcohol op de loer liggen van zodra ik weer meegesleurd word in die spiraal van verleden en heden en heftige reacties.

Ik leer wel van Rudy en vele anderen hier dat hoe vaker je moeilijke situaties nuchter doorstaat, hoe beter je de band tussen emotioneel heftige dingen en alcohol kunt doorknippen. Net zoals ik hem intussen doorgeknipt heb wat mijn werk betreft. Al blijft het natuurlijk noodzakelijk om te leren omgaan met dat verleden, zodat het het heden niet voortdurend verpest.

Ik ben ervan overtuigd dat de pijn van vroeger herbeleven of doorleven daarvoor heel belangrijk is. En dat lijkt me niet te lukken, hoewel het mag van mezelf en ik er eigenlijk ook naar verlang om die last van me af te kunnen gooien. Ik denk dat nuchter blijven daarin inderdaad een grote rol speelt. Dat is dan ook mijn streven. En vallen is geen ramp zolang je maar weer overeind blijft krabbelen.

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Toch ga je goed, zo te horen. Je houdt nu al een maand aan je eigen voorgenomen hoeveelheden.
Wat jammer dat je man, goedbedoeld, je glas bijschonk voor het leeg was. Maar goed dat je het daar met hem over gehad hebt en dat hij dat niet meer zal doen.

Wat erg voor je zus. Ja die chemotherapie is niet mis, vermoeid, pijn en lusteloosheid. Ik heb al 2 vrouwen van dichtbij meegemaakt die het overkomen is en voor de borstbesparende ingreep kozen. Lichtpuntje is dat het haar na de behandeling weer gewoon aangroeid. De ene vrouw droeg een pruik. De andere liet haar hoofd kaal. Ik moet zeggen dat stond haar wel mooi. Maar ondanks dat het hier 2 sterke realistische betreft, de impact laat zich wel kennen.
Maar ik ben het niet eens met je moeder. De zware behandeling is uiteindelijk minder erg dan de kwaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ben ik weer, heb het heel druk

Corinne, dat er ook op waarden van de schildklier geprikt is, is onschuldig hoor, door te veel alcohol kan die nl vertraagd gaan werken, ik denk dat ze dat gewoon even wilen chequen.

Aura: hartelijk gefeliciteerd!!!

Luciene: jammer dat je weer te veel dronk, daarom wil ik niet minderen maar stoppen..

Marieke: vervelend zulke buren, is het jachtseizoen nog niet geopend???

Pip, je gaat goed!!! Hoe is het met je katje????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francesca,

Ik kan me voorstellen dat je sinds dinsdag bent bezig geweest met je tekst. Dit is iets wat je eerst in groten lijnen neerzet en dan gaat uitwerken. Later herlezen en verder uitwerken, dan nog eens bezinken en dan bekijken van zou een ander deze tekst begrijpen en kwets ik niet iemand.

Je stelt je kwetsbaar op in deze tekst. Ik vind dat dapper. Ik begrijp nu ook waarom je soms zo heftig overkomt. Ik ben ook blij dat je therapeut geen zachte heelmeester is, en veel van je eist om diep in jezelf te kijken.

Ik ben blij dat je dit met ons deelt.

Een dikke knuffel
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...