Spring naar bijdragen

woensdag 30 mei 2007

joann

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben ook een man van alles of niets - tussen de 2 in blijven boteren heeft geen zin!
Het maakt het leven alleen maar ingewikkelder .. waar, wanneer, hoeveel, uitvluchten zoeken om toch maar te kunnen drinken,....

In alle eerlijkheid ben ik zelf nog niet ADB - uiterste datum 10juni (vaderdag - voor mijn dochtertje), nu wel al 3 dagen niks gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval kwam het niet omdat je dronken was Fran. Schrale troost.:wacko::)

De discussie over stoppen dan wel minderen lijkt weer op te laaien. Persoonlijk ben ik het met Water eens, ieder glas dat je niet drinkt is winst.
Ik weet dat er mensen zijn die met succes kunnen minderen, en daar ook bij blijven. Ik kan dat niet, en de gedachte die dan toch weer in mijn hoofd opduikt is "helaas". Waarom helaas? Want het is een feit dat ik me op het moment veel beter voel dan toen ik dronk, dat ik meer succes heb in mijn leven, moeilijke momenten beter aan kan, en actief bezig ben mijn problemen op te lossen. Allemaal pluspunten, dus waarom duikt dat woordje helaas dan toch weer op?

Omdat ik op een feestje niet 'mee kan doen'? Dat kon ik toch al niet, omdat ik meestal moest rijden. Ik hield daarna mijn privé 'feestje' thuis.
Omdat mensen er iets van zeggen of denken? Ik moet bekennen dat ik tot nu toe erg weinig reacties heb gehad op het feit dat ik niet drink.
Omdat ik één of twee glazen wijn lekker vind? Ja, ik vind het lekker, maar een glas ijsthee of Spa of sap vind ik inmiddels ook lekker.

Ik weet niet waarom mensen die zonder probleem met mate kunnen drinken die een of twee of soms drie glazen drinken. Eigenlijk zou ik wel graag willen weten wat het voor hun doet, wat het toevoegt.

Ik weet wel waarom ik dronk: voor de roes. Ik dronk omdat alcohol mijn onzekerheid en angst onderdrukte, waardoor ik me onder mensen vrijer kon gedragen en me eventjes blij kon voelen. Ik dronk ook om mijn verdriet, pijn en alweer angst te onderdrukken, om verdoofd te worden.
En daarvoor zijn een of twee glazen niet genoeg, daarna begint het pas. En na vier glazen valt elke rem weg, en ga ik ervoor.
Ik heb helemaal niets aan twee glazen wijn, daarmee kwel ik mezelf alleen als ik niet dóór mag gaan. En als ik doorga zak ik weer in die put van zelfverwijt, voel ik me waardeloos, en wil ik díe pijn ook weer verdoven. Om nog niet te spreken van mijn houten kop.

Voor mij zijn er duizenden redenen om nooit meer te drinken. Waarom dan toch dat woordje helaas?
Ik heb geen flauw idee, ik denk dat ik er gewoon nog steeds niet helemaal los van ben. Maar ooit zal dat woordje helaas uit mijn gedachten verdwijnen, en blijft alleen dat andere woord, dat inmiddels ook in mijn gedachten opduikt: gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoelde ik ook Fran, alcohol heeft inderdaad ook zijn prettige kanten. Alleen begint bij mij de pret pas als ik al lang niet matig meer ben, dus is de ellende dan alleen nog maar een kwestie van tijd.
Ik zou willen dat ik nuchter ook af en toe de remmen een beetje los kon laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het Frannie. Erop vertrouwen dat alles goed komt is nogal moeilijk als je voortdurend beren en spoken op je weg ziet.

Maar goed, ik ga weer proberen een paar beren en spoken te verjagen. Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...