Spring naar bijdragen

even voorstellen

herman51

Aanbevolen berichten

Ik ben herman en heb een probleem waar ik mijn vrouw en kinderen verdriet mee doe. Ik kan als ik vrij ben kan ik moeilijk van het bier afblijven. Zo gauw als mijn weekend begint drink ik 's avonds bier. Is mijn flesje leeg haal ik een nieuwe uit de schuur en drink er daar ook een(stiekum). Ben ik aan het werk heb ik geen moeite om er af te blijven. Ben het nu ontzettend zat om altijd maar te liegen tegen je vrouw en ben naar de huisarts geweest om te praten.

Na een voor mij heel moeilijk gesprek (ontzettend zenuwachtig om je verhaal te doen voor een bekende) heb ik medicatie voorgeschreven gekregen en wij hebben een twee wekelijks update gesprek.

Ben nu vanaf maandag 9 sept alcoholvrij en wil dit ook blijven.

Graag een reactie van mensen die dit ook mee gemaakt hebben. Want drank maakt alles kapot waaronder je gezin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom herman,

ja drank maakt veel kapot als we er niet

mee om kunnen gaan. er zijn mensen die dat wel

kunnen, maar wij die hier komen niet dus.

goed dat je naar je huisarts bent gegaan, die komt dit

vaker bij patienten tegen dan je misschien wel denkt.

eerlijk zijn is stap 1 en jij hebt er al naar gehandeld.

je hebt je relatie nog dus stap 2 is inschatten of je naar haar die

stap ook kunt maken, want waarschijnlijk ga je haar steun hard

nodig hebben als je eens moeilijk komt te zitten. zij weet trouwens waarschijnlijk

wel meer dan je denkt, want dat stiekume drinken valt toch op: je gedrag verandert snel, je ruikt intenser naar bier,

en als ze je plek in de schuur weet zal ze best eens kijken hoe hard

dat krat leeg gaat. en ook kinderen zijn slim. kun je net zo goed open kaart spelen.

dan neem je jezelf en hen serieus en heeft je stoppoging meer kans van slagen.

op dit forum staat heel erg veel, dus als je eens tijd hebt, neus wat rond op de verschillende

draadjes, en op de dagdraad is onze virtuele huiskamer. als je nog vragen hebt, daar is bijna

altijd wel iemand aanwezig. veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herman ook namens mij welkom .

Heel fijn dat je er iets aan wil gaan doen , idd. stap 1 is eerlijk wezen naar jezelf , naar je relatie , gezin etc.

Verbloem niet dat je naar die huisarts bent geweest , vermoedelijk is je vrouw juist blij dat je wilt herstellen .

Kijk eens hier ; http://www.aa-nederland.nl/index19.php , of een plaatselijke AA groep niks is voor je .

Niemand kijkt je daar scheef aan , allemaal ( alcohol ) ervaringsdeskundigen die je met open armen zullen ontvangen , en bijstaan hoor .

Oww en Herman trek je desgewenst nks aan van het " godgeleuter" in de AA , ik bezoek zelf ook de bijeenkomsten , en het " godgeleuter" kun je zien zoals je zelf wilt hoor :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herman, ook van mij welkom hier.

Ik ben het eens met de vorige schrijvers: je vrouw ziet veel meer dan je denkt. Ik was mijn relatie bijna kwijt, voor ik inzag dat ik helemaal moest stoppen. 's Ochtends sta je op met de beste voornemens en in de loop van de dag verdampen die.

Ik betrok mijn man er niet echt bij, met als gevolg dat hij niet trots op me was als het goed ging en er niets van snapte als ik weer in de fout was gegaan! Later ben ik hem gaan zeggen als ik het moeilijk had en wat ik er aan had gedaan.

Trouwens, ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en daar heb ik geleerd de valkuilen te ontdekken en (voor mij een eye-opener) hoe ik mezelf zo manoeuvreerde dat ik kón drinken! Je leert alternatieven voor moeilijke situaties.

Probeer in ieder geval al een alcoholschrift bij te houden waarin je schrijft wat je drinkt, wanneer, met wie en waarom. Alleen dat geeft al veel inzicht.

Verder is het een kwestie van stug volhouden, het is niet anders. Het is een beroerde gewoonte, waar je vanaf moet!

Ik wens je veel succes en ik zie je graag langskomen op de dagdraad.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Herman,

Welkom hier. Hier ben je op de goede plek. Wil je lotgenoten in levende lijve treffen kun je bv naar de AA gaan. Maar ik weet niet of dat iets voor je is. Mij heeft het erg geholpen.

Verder doe ik het nu met Refusal, Dan kun je echt niet drinken.

Ik vind het heel moedig dat je naar je huisarts bent gegaan. Het valt vaak reuze mee. Ze komen er meer tegen zoals wij. En het is toch goed dat je iets aan je probleem wilt doen. Dat wordt alleen maar gewaardeerd.

Veel sterkte

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...