Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 juni 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Corinne, je hoeft niet zo'n drempel te zien in het afsluiten van de therapie. Ik had er eerst ook wat moeite mee maar het is meer het idee. Tot een half jaar na therapie kun je gewoon contact zoeken met je begeleider via internet. Mij werd zelfs gemeld wanneer zij afwezig was. Ik denk doordat je dat altijd achter de hand hebt en het dagelijks je alcohol schrift in te vullen al snel op eigen benen kan staan.
Voor mij is het in al die tijd niet nodig geweest contact te zoeken en ik denk ook mede doordat ik op het forum ben blijven schrijven en lezen. Maar voor jou, de tijd zal het leren en komt vast wel goed. ;)

Gemotiveerd, volgens mij moet je eens met Marieke schrijven. Ze heeft erg veel ervaring qua puber geen school en geen werk en verlummelen van dagen. Heel veel sterkte hier mee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gemotiveerd,

Goed van dat blonderen. En ik kan begrijpen dat je uitziet naar een werkweek, met zo een puber in huis.

Ik ben op zoek naar een secretarieel/administratieve baan en liefst voor 24 u/wk en liefst een vaste baan of een voor een langere periode (zeg maar 3 maanden of zo). Ik ben wel OV gebonden. Ik heb geen rijbewijs en dat blijkt voor een kantoorbaan bij uitstek toch tegenwoordig een vereiste te zijn.

Ach ik geef de moed nog niet op, maar het werkt niet mee dat ik ook al ruim een jaar zonder zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bericht voor Marieke:
Zie het antwoord van stien op het draadje van 2 juni 2007 (21.10) op mijn berichtje van 2 juni om 21.-02
Volgens haar heb jij hier ervaringen mee. Als je hier niet op zit te wachten even goede vrienden, maar anders zou ik het prettig vinden hierover met jou van gedachten te wisselen. Desnoods buiten het forum om (is misschien niet interessant voor de anderen).
Nogmaals hoeft niet.
Ik merk het wel.

Gemotiveerd

P.S Je doet al zo lang mee, dat ik je profiel bij wie is wie niet meer kan terugvinden.

@Stien: in ieder geval bedankt voor de tip!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Misschien maak ik allemaal opmerkingen die je hebt geprobeerd:
* heb je je CV bij diverse vacaturesites geplaatst
* op internet gekeken bij bijvoorbeeld monsterboard
* rond gebazuind tegen een ieder dat je baan zoekt
* op diverse websites gekeken bij bedrijven bij jou in de buurt, want elk bedrijf zet tegenwoordig zijn vacatures op zijn eigen website
Nogmaals, misschien heb je dat allemaal gedaan, maar ik weet bijvoorbeeld in het bedrijf waar ik voorheen werkzaam was, dat men voortdurend op zoek is naar mensen. Ik woon echter in het midden van het land en weet dus niet waar jij woont. Mocht ik iets kunnen betekenen of meedenken, laat het even weten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ik ga een van je slaaptips porberen en dat is nu al uitloggen en wat rustigs doen. Nog een bak thee (kamille) en dan over een uur of anderhalf mijn bedje in.

----------------------------------------------------------------------------
Slaap lekker allen en nog een genoeglijke forumavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd, ik gaf je de tip over Marieke. Nu lijkt het me verstandiger als je haar een pb'tje stuurt als je met haar hierover in contact wil komen.
Soms wordt hier erg veel geschreven en niet iedereen heeft altijd tijd om alles terug te lezen. Pb'tjes worden daarentegen meestal direkt opgemerkt en meestal krijg je wel antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nog niet alles kunnen lezen maar eerst even iets kwijt raken wat vandaag is gebeurt.
sinds deze winter heb ik afspraken met een vriendje van mijn zoontje om om beurten bij elkaar te eten tussen de middag om zo de tussenschoolse opvang te voorkomen. Vriendje 2 zou af en toe ook meekomen als zijn vader (gescheiden ouders) hem niet kon ophalen. Al snel kwam vriendje 2 steeds vaker en de laatste 2 maanden is hij denk ik 1 x bij z'n vader geweest. Zoonlief kwam vorige week thuis met de mededeling dat vriendje 2 hem had verteld dat hij voortaan altijd op donderdag bij ons zou komen. We vonden het vreemd aangezien we met geen van beide ouders hier ooit gesproken hadden dat het goed was dat vriendje 2 uberhaupt af en toe bij ons zou komen, laat staan iedere week. Vandaag raakte ik aan de praat met de moeder en bracht het onderwerp ter sprake. Wat bleek, de knappe, keurige vader van vriendje 2 is aLcoholist (en chronisch depressief). Vriendje 2 had niet tegen z'n moeder verteld dat vader het verzuimde hem op te halen van school. ohoh die loyaliteit van kinderen aan hun ouders.... Schokkende verhalen kwamen naar voren. Vriendje 2 die iedere week zenuwachtig was op donderdag of z'n vader 'm wel kwam halen. Ik had vader een keer op het schoolplein gesproken en tussen neus en lippen door vriendelijk verzocht dat het prettig zou zijn als hij even zou bellen als z'n zoontje bij me zou komen eten, zodat ik er rekening mee kon houden. Daar bleek hij een enorme woedeuitbarsting over hebben gehad.
Het verhaal houdt me bezig. Schokkend vind ik het - ik ben zeer gesteld op vriendje 2. Goed om deze voorbeelden te horen - zo ver wil ik het echt nooit laten komen. En ook bewondering en respect voor iedereen hier op het forum die ook ver heen is geweest, schade heeft aangericht en nu z'n zaken op orde aan het krijgen is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi,

Er worden wat kinderen vergeten op deze aardkloot.

Maar even serieus, ik vind dit wel schokkend. Dus nu moest die moeder van jou vernemen dat die vader zijn zoontje doodleuk elke donderdag vergeet op te halen tussen de middag en er maar van uit gaat dat dat ventje bij jou mag eten.
Dat knulletje vindt het natuurlijk prima om bij jou te eten en zal dat niet zo aan zijn moeder vertellen.
Je kunt hiermee in een vreemd parket komen te zitten.
Je zult hier voorzichtig moeten gaan manoeuvreren misschien.
Het komt natuurlijk niet op die paar boterhammen aan.
Het zal nu wel gaan stuiven tussen die 2 exen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh van drankjes uitproberen gesproken.
Ik maak niet van een smaakje een vast smaakje, want dan kom ik weer in een gewoonte te zitten als ik mijn alco-drankje had.
Dus de ene keer een fles druivensap, de volgende keer sinaasappel/mangosap enz...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, Ja lullig he. Hij vindt het zeker heerlijk om bij mij te eten, maar wat ik wel schokkend vind is dat hij bewust z'n vader in bescherming neemt - ik ben er van overtuigd dat hij heel goed aanvoelt het zo niet behoort te gaan. Vriendje 1 melde nog: "ja, vriendje 2 komt er zo ook aan. ik dacht nog zal ik jullie nog bellen want ze vergeten het vast weer. Maar ja, toen dacht ik, daar ben ik toch niet verantwoordelijk voor. " En dat is 9 jaar!! Ach en als ik dan zo'n onschuldig snoetje zie en me herinner hoe vriendje 2 de straat afspeurt en bezorgt kijkt - waar blijft m'n vader?!
Maar goed ik geloof dat de ex vrouw verstandig is en hier geen woord aan vuil maakt met haar ex man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik ben het met je eens dat kinderen in een scheiding altijd slachtoffer zijn. Ik ben daar zelf getuige van.

Maar onderschat niet hoeveel schade kinderen ondervinden als ouders in een destructieve relatie omwille van hen bij elkaar blijven. Of de ene ouder over zich heen laat lopen door de andere ouder omdat ze vanwege de kinderen de relatie in stand wil houden. Kinderen zijn niet doof en blind, en vaak beter af als de ouders gaan scheiden als de relatie niet goed meer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne en Anna, kinderen hebben veel door denk ik. blijft ellendig zo'n scheiding en alcohol maakt ook meer stuk dan je lief is. ohoh en dan ben ik zo blij met m'n huidige, al 14 jaar lang harmonieuze en stabiele partner door dik en dun.
zeg ik ga naar bed. slaap lekker allemaal!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en alleen de advocaten worden er rijker van.

Lindi, welterusten

Hier aan de overkant zijn ze nu eindelijk uitgefeest vandaag. Wat een herrie als ze zo de hele dag en avond muziek zitten te draaien. Nu zijn ze volop aan het opruimen. Heel wat lege flessen wijn en hoeveel vaatjes bier er doorgegaan zijn weet ik niet. Ze hadden 5 vaten geleverd gekregen.

Nou, ja morgen nog een dagje feesten en dan rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...