Spring naar bijdragen

Woensdag 6 juni


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai Soothe,

Nou ik had mij voorgenomen om sociaal te willen gaan drinken. Dat zou betekenen volgens de regels die daar voor gelden:
Daar ik een vrouw ben mag je twee glazen alcohol per dag dat vijf dagen per week. Dus zou ik niet helemaal stoppen. Maar ja dat 2 glazen en vijf dagen werkte dus niet echt. Eerst had ik nog zoiets van wachten op de hulpverlener. Maar omdat ik dus toch weer over mijn eigen grenzen heenging heb ik aan de huisarts Campral gevraagd maar dat duurt wel twee weken voordat het (en dan ook nog eventueel) gaat werken. En mijn bloeddruk zo hoog.

Dus (wat ben ik toch lang van stof) ben ik nu achter elkaar met deze nieuwe bovenstaande gedachten nog maar twee dagen achter elkaar droog.

Week 21 11 glazen
week 22 9 glazen
week 23 20 glazen (!)
week 24 8 glazen (dat was maandag om te vieren dat ik dinsdag met Campral begon. Dus di+wo niets.

Nou dan weet je het precies. Je ziet dus in week 23 dat het alweer helemaal de verkeerde kant opgaat. Nog niets bij wat ik normaal dronk, maar toch.

Vrijdag is mijn hulpverlener er weer en dan bespreek ik dit natuurlijk allemaal. Maar ik vrees dat ik ook naar helemaal alcoholvrij zal moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het volume aan drank zie, lijkt stoppen mij de enige optie. Het is triest, maar sommige mensen mogen geen taartjes, ook niet leuk.
Nu doet een slok wel iets anders. Maar een mens moet zich wel eens iets ontzeggen. En geloof mij, misschien is het tot steun,ik lijd wel een beetje. Bij vlagen dan!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das waar. Maar het valt me echt heel zwaar. Ook al was het een slechte vriend. Toch heb ik het gevoel dat ik een vriend verloren ben. Een soort houvast. Die bij je was wanneer je dat wilde. En omdat het zo'n strijd is om van die vriend/vijand af te komen voel ik me (hoe raar ook) best eenzaam.

Mijn man kwam net even bij me op mijn kantoortje en zei dat hij het wel snapte dat het moeilijk was voor me (met een jenever cola in zijn hand) en dan vraag ik me af: snap je het echt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eenzaamheid is killing. Ik heb toch wel twee lange relaties gehad.Zelfs 12 jaar met een Engelse.
Nu dus alleen.
Weet je, ik mis ook het sociale aspect,Anders had ik nu in een kroeg gezeten. Nu begin ik tegen de muur te lullen. Ik bedoel er spelen 2 zaken samen. Misschien als ik het ooit red, op een club van het een of het ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,
Succes met je psycholoog, wellicht is zij alweer weg nu.
Blij dat het op het werk nog goed gaat, al is het druk.
En goed dat het met je bloeddruk wat beter wordt.
Ik heb aan mijn man en kinderen ook pas later gezegd dat ik mij aangemeld had.
Ik was die tiran van een alcohol zo beu. Ik moest er echt van af. Ik wou de regie terug.
Wel dat is gelukt. Ik kan elke dag wel jubelen en het van de daken schreeuwen.
Maar dat kan niet want niemand wist dat ik verslaafd was en dat hoeven ze echt niet te weten.


Luciene,
Dus je hebt een veeleisende huurder. En jullie zijn te goed. Ik kan me voorstellen dat het je even te veel werd. Heel goed dat je je afgewend hebt en hier bent komen zitten met je bord. Beter hier zitten met je bord dan daar met een glas dat je niet wilde nemen.
Weet je wat het is met minderen: je martelt jezelf. Eens gerantsoeneerd, krijg je gewoon zoveel trek dat je je gewoon weg niet aan je quotum kunt houden, dat had ik ook. En toen ik dat regematig las hier op het forum, heb ik voor mezelf maar de knoop doorgehakt en ben helemaal gestopt. Wat een rust gaf dat: niet meer zorgen om het quotum in huis te hebben, niet van zal ik nu dan straks niet. Gewoon alle wijn het huis uit. De dag na die beslissing nog wel even naar de glasbak met, ja, 4 lege flessen wijn en 1 lege jonge. Dat hoeft ook niet meer: welke glasbak had ik laatst, oh, dan vandaag die maar. Die eerste vijf dagen waren wel heel moeilijk, maar ik had mezelf huisarst genomen en ik ben ook nog in pyama gebleven (nou ja, van de nachtpyama in de dagpyama).
Alcohol is geen goede vriend, hij maakt je kapot. Ik had er ook moeite mee.
Ik begrijp inmiddels wat van die mensen die bij hun mishandelende partner blijven, omdat ze van die onmens houden.


Soothe,
Ik zie dat meer mensen van je eerste regeltje schrokken en je dan doodleuk vertelde dat je een ijsje had genomen. Is dat ook Amsterdamse humor?
De eerste week is de moeilijkste, de tweede gaat al beter, want dan merk je ook al het effect van niet drinken: je voelt je beter, je hebt meer aandacht voor jezelf. Je moet vooral niet denken bij trek: ik heb trek maar ik mag niet, nee je moet denken: ik heb trek, ik neem een flinke slok water, die trek trekt vanzelf weg. M.a.w. zet er een positieve, helpende gedachte t.o.


Knuffie,
Je kunt moeilijk alles teruglezen en op alles reageren. Toch leuk dat je af en toe komt piepen.


Zo ik ben ook even bij.

Het concert was leuk en goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene, ik denk ook dat helemaal stoppen het beste is. Het geeft ook veel meer rust, omdat je niet meer hoeft na te denken wanneer je wel of niet iets 'mag'. Sowieso is het beter even een periode helemaal niet te drinken om je lichaam te ontgiften. Wat je nu voelt zijn de lichamelijke afkickverschijnselen, en die zijn heel vervelend. Ik weet het. Maar je moet er gewoon doorheen. Zoals hier al vaker is gezegd: zoek afleiding hier op het forum of ga douchen of hardlopen, maakt niet uit wat. Echt, over een paar dagen voel je je al een stuk beter.

Je hebt hier al genoeg mensen kunnen lezen die enorm blij zijn dat ze niet meer drinken. Nu kun je je daar helemaal niets bij voorstellen, maar echt, als je doorzet kan jouw leven ook een stuk beter worden.

Soothe, jij ook heel veel succes. Je weet al dat er doorheen moet hè, maar dat maakt het even goed niet prettiger.

Sterkte, jullie zijn kanjers!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

zo, even bijgelezen, lees dat sommigen het heel moeilijk hebben, maar geloof me, hoe langer je droog staat, des te beter gaat dat ook.
Zoek vooral afleiding, ga iets doen en vermijd plekken /plaatsen waar je altijd dronk.
En schrijf vooral hier, ook dat geeft afleiding en je helpt er elkaar mee!!
Ik ga zo op weg naar mn werk, zal ook over jullie "waken" vannacht!!:D
Tot morgen zou ik zeggen en veel sterkte ermee!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi corrine,
Niet echt Amsterdams, nee,nee. Ik werk goed aan mezelf, maar hoef toch niet met een soort geveinste serieusiteit door het leven te trekken.
Overigens goed te horen dat er mensen zijn , die zich zorgen over je welstand maken.

Dit is gemeennd hoor.:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Gefeliciteerd BamBam met 9 maanden ... grandioos !!!

Nuchter blijven is alles veranderen... en het opgeven van ideeen en dingen die niet werken...om hulp vragen en bidden...

Voor de rest wens ik iedereen een fijne avond en dat jullie alles mogen krijgen wat je wenst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben heel blij met jullie reacties. En jullie hebben ook overal gelijk in. Hoe je het keert of wend deze dag was er weer een. Zeggen hebben jullie het ook zo warm of ligt dat aan mij. Ik ben daarnet lekker in bad geweest maar eigenlijk is dat te warm met dit weer.

Ik ga nog even naar buiten achterin de tuin zitten. Daar kan ik ver over de velden kijken. Hoewel het wordt al donker.

Misschien zie ik jullie straks nog. Maar Soothe we zijn vandaag toch weer mooi op het perron aangekomen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...