Spring naar bijdragen

Woensdag 6 juni


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi mensen, ben ik weer.....de cursus duurde iets langer dan rechtuit........
Ben nu moe, ga lekker slapen, moet vannacht weer gaan werken, na 3 weken vakantie.
Ach ja, aan alles komt een eind. Ook aan mn drankverleden, hoop ik..
Allen die het nodig hebben sterkte met adb blijven, gewoon de eerste laten staan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Welterusten, we zien je misschien nog even voor je gaat werken.

Vermoeide oma een beetje positievere instelling a.j.b.:
- je hebt een alcoholverleden, ja, maar dat is toch een verleden, nietwaar;
- je bent nu al een hele tijd ADB, tot je eigen tevredenheid;
- je hebt een lange ADB toekomst, want je houdt het gewoon vol.


:present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne ik voel me thuis onder alcoholisten, daar kan ik mijn ei kwijt.

Enerzijds houdt het me scherp, anderzijds is er er diep respect voor mensen die hun verslaving onder ogen durven zien.
Dat zegt natuurlijk wat over mijzelf.
Respect dat ik vroeger moest "verdienen" door me in allerlei bochten te wringen heb ik nu terug gekregen door over mijn veranderde levenswijze te vertellen en anderen vertrouwen te schenken.

Een vuistregel waaraan ieder zich zou moeten houden binnen AA is de boodschap doorgeven.
Gebeurt dat niet is de AA ten dode opgeschreven.
Je kijkt door ervaringsverhalen van anderen in de spiegel van je eigen problemen.
Anderen mogelijkheden of handvatten aangeven anders om te leren gaan met problemen dan ze te verzuipen.
En dat is een niet te onderschatten klus.

Mijn geestelijk leven en de manier waarop ik daarnu mee omga is onherkenbaar verandert.
Toch blijft de lijn die oud en nieuw, wel of niet drinken scheidt erg dun.
Het ego laat zich niet zo makkelijk aan de kant zetten.
Angsten overwinnen zet de verslaving steeds verder op afstand.
Nieuwe gedachten die de gemoedsrust positief beinvloeden plakken over de band die in ons hoofd draaid met de nog oude angstige gedachten van vroeger ..

Ik heb begrepen dat mijn nieuwe levenswijze steeds meer vorm en inhoud krijgt naarmate ik mij daarvoor blijf openstellen.
Eigenlijk is groei niets anders dan het ontmoeten van medemensen en om hun raad vragen.

Wijnberg schrijft over afgunst in combinatie met schaamte en durven toegeven......Door iemand zijn ego te strelen kun je voor niets zijn kennis stelen.


Hier laat ik het bij, tot later.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi Marieke, ik kan er niets aan doen maar ik viel bijna van mijn stoel van de lach toen ik jouw stukje las, over die vervelende lichtmasten die zo in de weg staan als je teveel op hebt.

Soothe en Luciene, fijn dat jullie elkaar zo door de dag heen gesleept hebben. Het is nu even moeilijk, maar echt, over een paar dagen voelen jullie je allebei beter. En wij hebben er een paar leuke songteksten aan overgehouden. Persoonlijk vind ik opzij, opzij, opzij van Herman van Veen het leukste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, allemaal heel hartelijk dank voor de felicitaties. Blacky zat er het dichtste bij, ik ben idd pas volgende week 10 maanden adb maar dat maakt niets uit.
Ik heb het stuk ook niet geschreven voor de felicitaties maar ze zijn altijd leuk om te krijgen:)

Ga zo lekker eten. Fijna avond. Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is weer het etenkook moment. Gremlins trekken voorbij.... Mijn huspuppie heeft zijn eerste drankje en dat word dan gelijk zijn laatste want ik ga opscheppen en heb geen zin (nu nog niet) om daar droog (letterlijk en figuurlijk) naast te gaan zitten. Ik voel lichtelijk weer dat ik er chaggo van wordt. Dus ik ga eten en dan maar strijken ofzo????

grrr. Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het Marieke, leef NU, vandaag en kijk niet teveel achterom. Gedane zaken nemen geen keer. Geef de pijn een plek en laat dingen achter je, niet gemakkelijk maar het is een sta op weg naar herstel.

En idd, wat je schrijft over die wijsheid in pacht, schaam:$:wacko::angry: ik heb geen idee waar je het over hebt..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo met Soothe.
Ik ben op een enorme manier onderuit gegaan.......Ik heb een ijsje gekocht, zo'n oublie, met drie zelf gekozen smaakjes. Ik moet toch op de lijn letten nietwaar?

Ik had besloten om niet te gaan fietsen, maar heb het beest aangelijnd en ben gelopen naar wat men hier het grote winkelcentrum noemt, omdat er ook een kleintje is.

Toch nog een pittig stukje lopen. Er bevinden zich een aantal cafe's, in de meeste word ik so wie so geweigerd.Was geen punt, ikdacht bekijken jullie het maar!

Op de markt drie haringen gehaald, die ga ik straks eten.

Het gaat dus goed.

Het heeft weinig om hakken, even mijn verhaal kwijt.

Hoe gaat Lucy?

Kom na het eten terug, allen het beste, Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleereerst BamBam en Charlie: GEFELICITEERD beiden met resp 9 en 2 maanden ADB!!
In het kader hiervan een mooi liedje :moon::moon: :moon::moon: Kadootje van mij.
Kunnen jullie met een helder hoofd heerlijk van genieten!

Marieke, gefeliciteerd dat je die caravan kwijt bent, weer een zorg minder.

Lucienne en Soothe: fijn dat jullie elkaar met die teksten de dag hebt doorgesleept. Jammer dat het af en toe overdag zo rustig is, maar dat was in dit geval geen probleem zo te lezen. Het moet gelukt zijn om ADB te blijven!
Soothe, lekker gefietst?
Lucienne, het gaat erg goed met mijn bloeddruk sinds een aantal dagen. Tijdens het lichamelijke afkicken moest ik om de 4 uur meten, nu alleen nog 's-ochtends en 's-avonds. Uiteraard was hij de eerste werkdag te hoog 's-ochtends, maar nu begint het weer aanvaardbaar te worden. ik slik medicijnen hiervoor maar hoop straks te kunnen minderen en door meer te sporten misschien wel te kunnen stoppen! Al is dat nog in de verre toekomst.

Voor mij morgen de laatste werkdag van de week. Ik fietste van de trein naar huis en dacht eraan dat ik vroeger met een noodgang naar van mijn werk naar huis reed om mijn eerste glas te nemen. Want dan mocht het!
Nu zit ik ben een energiedrankje voor mijn neus, omdat de psycholoog zo op bezoek komt. Het was een drukke dag op het werk, kort geslapen (eigen schuld, ging gewoon te laat naar bed) maar wil er wel het maximale uithalen vanavond als ze komt. Een alcoholloos drankje wel te verstaan want mijn dag is ook weer bijna alcoholloos voorbij. Vanavond nog en dan weer een dag erbij!
Op het werk heb ik in ieder geval leuke collega's. Weet niet wat de toekomst brengt door de overname, maar nu ik geniet ik erg van de mensen daar. Ondanks de werkvoorraad die er ligt, is mijn emailbox nog maagdelijk. Dat was op mijn vorige werk een ramp. daar geniet ik ook erg van, al is dat natuurlijk omdat ik er net ben.
Ben nog steeds trots erop dat ik de beslissing genomen heb en wel helemaal alleen! Mijn man en dochter wisten er niets van dat ik ging afkicken,. Had de beslissing na een avond vol alcohol genomen en het 's-avonds erna mijn man en dochter verteld. Ondertussen had ik mij dus al opgegeven voor de behandeling. Niemand heeft me gedwongen of op me ingepraat. ZELF gedaan. Zo werkt het natuurlijk ook het beste, want jij bent degene die het moet doen. Ook al is mijn dochter ook een belangrijke factor in mijn beslissing geweest.
Ik denk dat de psych zo komt dus ik log alvast uit. Ben er straks wel weer.
Het weer was mooi vandaag, is het nog steeds dus kunnen avondwandelingetjes, tuinrondjes e.d nog gedaan worden.
Geniet ervan, wie nog moet eten: eet smakelijk en tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Corinne.

Ik wil van mijn probleem niet zijn probleem maken (hoewel hij ook dit probleem heeft hij drinkt ook veel te veel). Toch zou het prettig zijn als er iets meer begrip zou zijn voor dat moment wat het moeilijkste moment van de dag is. Express ben ik nog eerder gaan koken dan gisteren dus na één glas opgeschept, komt mijn huurder binnen die schattig vraagt: heb je nog op mij gerekend? NEE... We zijn bij haar aan het verbouwen en dat duurt veel langer omdat ze zo perfectionistisch is en wij veeeeeel te aardig en toegeeflijk. Onze fout maar ik ben nou eenmaal niet zo'n typje die gelijk lekker assertief zegt hoe of wat. Mijn probleem (er kunnen nog wel wat problemen bij).

(Mijn man gaat smorgens om 4 uur de deur uit en komt om 6 uur savond ongeveer binnen. Drankje, eten,en klussen tot ongeveer 22:00 uur. Dit kan natuurlijk eigenlijk niet maar we willen ook dat het klaar is zodat ze weer op zich zelf kan zitten.)

Ik heb mijn bord opgepakt met een smoes en ben weg gelopen. Ik heb haar verteld dat ik hier mee bezig ben. Enig begrip zou zo aardig zijn. En ze snapt dit heus maar er is maar één iemand echt belangrijk in haar leven.... Ik wilde perse niet dat ik doordat ik me zo ergerde aan haar mijn eigen afspraak met mijzelf zou verpesten... Het hele verhaal ook goed vermeld in mijn alcoholschrift..... Helpt wel wat om het van je af te schrijven. En dan nog hier.... Mijn bloeddruk wordt zo alleen maar hoger..... nog maar een slok water....

Nou ik hou op want hier wordt niemand vrolijk van.

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marieke Ik snap je verhaal zo goed. Ik heb mijzelf ook zo vaak voor paal gezet. Mijn meiden werden er ook niet goed van soms. Ik probeer ook vooruit te kijken. Ik zou hier nog veel over willen zeggen maar dat kan niet zomaar, dat wordt een omnibus....

@Gemotiveerd: Fijn dat je bloeddruk naar beneden gaat. Wat waren zo ongeveer jouw waarden? Het laatste wat ik net gemeten heb (onder het koken) was 178/113. Ik moet zes dagen meten maar straks ben ik uit elkaar gepoft. Sterkte met je psych. Maar nu jouw familie weet dat je dit nu doet, hoe gaan ze daar mee om?

@Shoothe: wat goed dat je niets genomen hebt dan alleen ijs. Ik schrok me al dood toen ik het begin las. Ik wil je vanavond wel op het digitale perron ontmoeten als we weer uit de trein stappen.... Nou en hoe het gaat kun je hierboven lezen. Maar nog steeds droog!!!

Wat raar mijn lampje is uit alsof ik er niet ben... nou echt wel...

groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Ietwat problematisch die toestanden! Ik woon alleen en kan alles naar eigen idee indelen.
Toch is het allerbelangrijkst dat jij niet drinkt, daar is een heel klein beetje egoisme voor nodig.
Ik ken veel drinkebroeders. Mijn begeleidster zegt, allemaal dumpen, ze slurren je mee.

Nu kan dat in jouw geval niet! Maar probeer enige distantie te houden,Laat je niet in de gordijnen jagen.
Want dan ben jij de verliezer. Wees gerust een beetje assertiver.Zeg dat je aan jezelf werkt en er niet de hele wereld bij kan nemen.

Als men het goed met je voorheeft, zullen ze hier begrip voor moeten opbrengen.

Verder drink je vandaag niet en wint een dag!

take it easy Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk Soothe en dat weet ik ook, maar nou nog doen dat assertieve. Het beste wat ik op dat moment kon doen was weglopen anders had ik mijn bord op haar hoofd..... Ik wil eigenlijk zo redelijk mogelijk blijven want mijn omgeving kan er niets aan doen dat ik een drankprobleem heb. Maar toch hoop je op bijval. Ik ben in ieder geval trots op mijzelf dat ik al weer een dag erbij heb.

Ach ik heb jullie zal ik maar zeggen...

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo met Soothe, ik ga de haringkies eten. Eigenlijk ook niet zo goed. Ik heb ook een meetmachine, maar zelfs met twee Betablokkers toch te hoog. Dus al dat zout!

Nou ja zweet me af en toe de pukkel, dus zal ook wel wat kwijtraken.


Jullie horen nog. Log even uit. Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Sorry dat ik er hier zo maar even tussendoor kom maar ik wil iedereen bedanken voor de begrijpende woorden en de tips ivm m'n schrik voor de narcose!! Ga ik zeker wat mee doen!! Gisteren geen tijd gehad om even te komen piepen maar wel al een beetje na gelezen!! Van vandaag nog niks gelezen dus als ik iets vergeet nu, sorry!! Ik ga tussenin wel wat lezen!!
Veel groetjes van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...