Spring naar bijdragen

Woensdag 6 juni

BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen.

De dag is weer begonnen en ik heb er wel zin in. Net wakker, laptop nog ff naast me. Me afvragend of er al iemand een draadje had geopend. Lekker niet dus mag ik weer es een x, is al een poosje geleden.

Ik sta nu 9 maanden droog en ik ben zo blij dat ik, op die dag in september, ergens de kracht vandaan heb weten te halen om de eerste te laten staan.
Het begin was zwaar en moeilijk en ik dacht dat ik het nooit zou redden. Dag na dag verstreek en ik liet de eerste staan. Nu is het drinken niet meer zo'n issue voor me maar ik blijf alert. Ik wil niet denken dat ik er al ben en arrogant worden. Ik wil niet meer drinken, het bevalt me zo goed maar besef me dat de stap naar het eerste glas maar 1 stap is!

Was gisteren ff ingelogd en zag vele nieuwe namen. Ik wens jullie, en mezelf, kalmte, moed en wijsheid om de weg die we zijn ingeslagen te blijven volgend.

Het is niet zielig dat 'we' niet meer kunnen drinken, 'we' hebben aan 10 niet genoeg en er komt altijd gezeik van. Ik wist niet dat ik het zo fijn zou vinden om me bevrijd te voelen. Want zo voel ik me, bevrijd van een zware last, een zware last die alcohol heet. IK vind het heerlijk dat ik niet meer hoef. En dat gevoel wens ik jullie allemaal.

Heb een fijne dag. Hou vol, stap voor stap, uur na uur, dag na dag. Kijk niet te ver vooruit, neem het besluit de komende 24 uur niet te drinken, meer is niet nodig.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

.Perioden met zon en droog. Morgen toenemende kans op een onweersbui.

In grote delen van het land is het bewolkt en nevelig. Lokaal komt zelfs mist voor en hier en daar vallen ook een paar spatten regen uit de bewolking. In het zuidoosten schijnt de zon. In de loop van de ochtend komt de zon er op steeds meer plaatsen bij. Vanmiddag zijn er ook stapelwolken en het blijft dan droog. De middagtemperatuur ligt tussen 19 graden in het Waddengebied en 25 graden in het zuidoosten. De wind is zwak tot matig uit noordelijke richtingen, aan de kust van Zuid-Holland en Zeeland vanmiddag af en toe vrij krachtig. Komende nacht kan er lokaal weer mist ontstaan en komt er ook weer op veel plaatsen laaghangende bewolking voor. De minimumtemperatuur wordt een graad of 15. Overdag komt de zon er weer geregeld bij. Wel ontstaan er opnieuw stapelwolken die met name in de zuidoostelijke helft van het land kunnen uitgroeien tot een onweersbui. De middagtemperatuur varieert van 20 graden op de Wadden tot 28 in het zuidoosten en oosten. De wind is zwak tot matig uit noordoostelijke richtingen.

Bam Bam, Gefeliciteerd met je negen maanden! Ga zo door!
:present:
Liefs, Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen bam bam en iedereen ,
is het vandaag dat jij 10 maanden droog staan indien wel proficiaat :musicnote:
met mij gaat het wel enkel een beetje min gevoel , en dan ben ik ook niet zo een schrijfster maar probeer ik de negatieve gedachten van mij af te zetten door te slapen en te rusten .
vanacht redelijk goed geslapen dus voel mij een beetje beter als gisteren .
wens jullie allemaal een fijne nuchtere dag toe
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal.

Bambam van harte gefeliciteerd met deze prestatie. Want dat is het: 9 maanden droog staan dat is beslist niet niks. Daar weten wij allemaal van mee te praten.

Twan bedankt voor het mooie weerbericht. Het gaat een prachtige dag worden. Vanmorgen was het hier heel mistig dus dat beloofde al wat.

Mijn gasten zitten aan het ontbijt en dus gauw even hier gegeken. Straks meer. Moet ook vandaag sporten zie ik wel. Ben een dag kwijt, dacht dat het dinsdag was. Komt omdat manlief maandag niet gewerkt heeft.

Nu eerst bloeddruk opmeten.....

later, lucie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

BamBam: gefeliciteerd!! En ook bedankt voor je wijze woorden.

Twan: hier is het nog grijs en somber, maar ik hou je aan je weerbericht!!:D:)

Blacky: hou je haaks!!

Luciene: ook een fijne dag en sterkte!!

Corinne: goedemorgen!

Zo, tijd voor cursus, wellicht tot vanmiddag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Corine, Doordat ik COPD heb ben ik naar fysiotherapie gestuurd. Die zitten in de sportschool hier en dus een fitnessprogramma loop ik daar door. Allerlei apparaten voor je benen, fietsen, loopband enz enz

Dat doe ik twee keer per week en daarna even onder de zonnebank, dus ik ben helemaal bruin. Dat is wel lekker. De gasten zijn weg en waren weer vreselijk enthousiast. Dat is altijd weer leuk.

Jullie allemaal een fijne dag toegewenst

groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Wat vervelend een longziekte.
Dikwijls wordt dan inderdaad een fitnessprogramma opgezet om de capaciteit op peil te houden dan wel te verbeteren. Ik wens je daar veel baat bij.
Je kunt ook een blaasinstument gaan bespelen, dat is ook goed en wordt ook toegepast, maar je moet er natuurlijk wel zin in hebben.
Jammer dat je bloeddruk nog hoog is.
Gasten weg, nu de boel opruimen. Komen ze nog terug?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen...

Trouwens iedereen die wat te vieren heeft in verband met het laten staan van het eerst glas van harte gelukgewenst.

Ik zie vele nieuwe namen en wens iedereen die de stap heeft genomen iets aan zijn probleem te doen kracht moed en wijsheid toe.
Wees allert en onderschat vooral in het begin de kracht van de alcohol die zich op allerlei manieren aankondigt niet.
Blijf schrijven want schrijven is volgens mij ook een vorm van verwerken.

Ik ben Rudy, alcoholist maar na ruim vijf jaar niet meer te hebben gedronken kan ik met een gerust hart zeggen dat de problemen waarom ik dronk grotendeels zijn overwonnen.
Ik kon niet omgaan met mijn emotie en gevoelsmatig was ik een regelrechte ramp.
Ik heb mijn leven nog eens heb overgedaan maar nu zonder drank en ben oprecht blij dat ik die kans heb gepakt.

Mijn vakantie zit er weerop.
Het was een mooie vakantie waar ik met plezier aan terug denk.
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn oordelen en vooroordelen zijn gebaseerd op angst.
In mijn geval .....verlatings angst.
Ik kom daar later nog op terug.
Nu ik geleidelijk aan de achtergronden leer ontdekken van de leefwijze van de mensen van het land dat ik heb bezocht is er sympathie in de plaats gekomen van angst.
Hoog in de bergen met een Unimag was ik blij met mijn gebedje want de randen van de onverharde wegen brokkelden langzaam onder de banden af en de ravijnen waren diep.
Maar door de verhalen van de gids kreeg het ruwe rotsachtige gebied waar we die dag verbleven steeds meer kleur.
We zijn weer thuis en ik kijk met veel plezier terug en uit naar de volgende vakantiereis.

Ik realiseer me maar al te goed dat dit de geschenken zijn verkregen door te stoppen met drinken.
Een reden om dankbaar te zijn..

Een fijne dag allemaal..hou het droog.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam een dikke proficiat.
Het is zoals je zegt, na het stoppen maakte drank plaats voor een ongekende vrijheid waarin ik mijn eigen leven ben gaan leven.
Er was een een einde gekomen aan mijn lijdensweg en dat gaf in het begin een angstig maar wat later een bevrijdend gevoel.
Een nieuwe wereld lag aan mijn voeten.
Toen ik merkte dat alles weer goed kwam ongeacht de teleurstellingen pijn en verdriet dat zich aankondigde als mijn verleden, dat ik had verzopen en wat verwerkt moest worden kreeg ik steeds meer vertrouwen.
Eerlijk zijn, geloof en dan bedoel ik geen religie en vertrouwen heeft mij kracht gegeven steeds weer door te gaan.
Op den duur is drank geen optie meer.
Nogmaals van harte geluk gewenst met het genomen besluit te stoppen met drinken.

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede morgen allemaal.

BamBam, Je gaat klasse, houden zo, gefeliciteerd!

Rudy, Jij gaat uitstekend, dat leidt geen twijfel, een ware ommekeer!

En dat het alle anderen ook goed mag gaan.

Nu even zeuren. Ik voel mij momenteel een drenkeling, die zich aan een stuk wrakhout vast houdt.
Alle kleur(voor zover dat er al was)is uit mijn bestaan.

Nooit heb ik hoofdpijn, gisteren barstende koppijn. Nu ook last van mijn maag. Het lijkt of alles, wat ik verdoofd had, nu op gaat spelen. Twee biertjes en alles is weg! Maar ik weiger toe te geven.
Ik heb genoeg geleden!!

Die schuldsarnering holt me ook uit. Niet echt een prettig vooruitzicht van euro 50, in de week te moeten leven en met een hond.

Mijneer(dat ben ik) daar moet u echt alles van doen. U kleden, vaccinatie hond, letterlijk alles!!

Vanochtend toen ik wakker werd, was mijn hele gestel ontregeld, alles voelt ziek.Er hamert en bonkt wat in mijn hoofd.
Heb geen zin iets in mijn huis te doen.Ga maar wat fietsen vandaag.

En dat alles op dag 8!!

Groetjes aan een ieder van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anna,
:)

@Rudy,
Je bent een aardige man, na vijf jaar kom je ons nog steeds een hart onder riem steken, en ons ook alert houden. Mijn dank hiervoor.
Ik begin onderhand te geloven dat niemand zo hard aan zichzelf werkt als alcoholisten die gestopt zijn met drinken.
Ik vind het goed dat je inmiddels al het grootste deel van je problemen die aanleiding waren tot je drankmisbruik hebt getackeld. Dit vergroot alleen je kansen om het ADB te houden.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ja ontwenningsverschijnselen zijn niet leuk. Je lichaam kan niet in een keer herstellen van wat je in jaren hebt kapotgemaakt. Je moet deze periode door komen, en als je dat lukt dan krijg je het allergrootste cadeau wat je jezelf kunt geven: je gezondheid, een helder hoofd.
Je heb nu al in je 8ste dag. Volhouden man, je kunt het. Laat die eerste staan.

Goed idee van je om even te gaan fietsen, dat verzet je gedachten.

En ja, het is moeilijk om met 50 euro's de week door te komen met je hond. Maar alcohol kan dit financiële probleem niet oplossen, dat wordt er dan erger op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede middag allemaal,

Charlie, nog gefeliciteerde met 2 mnd ADB.

Bammetje, geweldig 9 mnd ADB.

Voor beiden: :present::D:present::):present::D:present:

Rudy, fijn dat je weer heel huids bent teruggekeert. Een mooie ervaring rijker maar het lijkt mij dood eng. Ik heb eens een ravijn in de diepte gekeken, voor mij nooit meer. Maar men zegt weleens zeg nooit nooit. Wel leuk dat je tussendoor ook nog even van je liet horen.

Sooth; je hebt het nu erg moeilijk, maar alleen doorzetten kan je helpen. Veel sterkte en blijf schrijven!

Mijn dag is niet wat ik zou wensen, maarja je kunt niet alles hebben toch?
Ga zo maar weer eens naar mijn werk.
Iedereen een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Soothe, Hou vol, ik snap dat je je erg waardeloos voelt. Je lichaam laat je even in de steek voor je gevoel. Maar dat is natuurlijk niet zo, je lichaam maakt zich op voor de rest van je drankloze leven.

Ik was net naar wat muziek aan het zoeken (afleiden, afleiden en nog eens afleiden) en vond zo'n mooi liedje van Herman van Veen. Het heet 'achterlangs'. Jaren geleden had ik het op een plaat. Ik wil de cd gaan scoren maar weet even niet hoe de cd heet.

Ik zag opeens in dit lied een vergelijking voor ons: de trein is de alcohol waar we in zitten. Als we nou maar uit die trein stappen.... Lees maar, echt heel mooi. En weet je wat: ik probeer vandaag samen met jou om niets te drinken. Dan kijken we vanavond hoe het gegaan is. Het gaat ons echt lukken. Weer een dag verder.

Maar nu dit prachtige lied....

De meeste treinen rijden achterlangs het leven.
Je ziet een schuurtje met een fiets er tegen aan.
Een kleine jongen is nog op, hij mag nog even.
Je ziet een keukendeur een eindje openstaan.
Als je maar niet door deze trein werd voortgedreven,
Zou je daar zondermeer naar binnen kunnen gaan.

Zodra de schemer was gedaald,
Was je niet langer meer verdwaald.

En je ontmoette daar niet eens, niet eens verbaasde blikken.
Je zou toch komen? Iedereen had het vermoed.
En ze zouden even haast onmerkbaar naar je knikken.
Want wie verwacht is, wordt maar nauwelijks begroet.
Je zou je zomaar aan hun tafel kunnen schikken
En alle dingen waren plotseling weer goed.

Zodra de schemer was gedaald,
Was je niet langer meer verdwaald.

Je hoefde daar geen druppel, geen druppel alcohol te drinken,
Want grenadine zou je smaken als cognac.
Je zag het haardvuur achter micaruitjes blinken,
Er kwam een merel zitten zingen op het dak.
En die paar mensen die je nooit hebt kunnen missen,
Kwamen daar binnen met een lach op hun gezicht.
Je zou je voortaan nooit meer in de weg vergissen,
Je deed het boek van alle droevenissen dicht.

Maar ach, de trein is doorgegaan
En kilometers daar vandaan.....

Liefs, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...