Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sandra,

Dat heb ik hier al meer gehoord: de erkenning dat je alcoholist bent, is de eerste stap naar herstel.
Dat maakt het afkickproces geestelijk makkelijker.
Tijdens mijn vorige behandeling erkende ik wel dat ik te veel dronk, maar niet dat ik een alcoholist was.
Over de behandeling was ik ook niet echt tevreden; heb het toen wel drie maanden drooggehouden met af toe een uitglijer totdat de grote terugval kwam. Die heeft me in elk geval doen inzien dat ik diep gezonken was in het alcoholmoeras. De internetbehandeling is vandaag afgerond, en ik ga het wel halen, zolang ik de eerste maar laat staan.
Ik heb me trouwens wel onder controle gesteld. Mijn vriendin steunt en moedigt me aan. Met de huisarts heb ik afgesproken regelmatig op consult te komen, en zij bepaalt wanneer (is trouwens ook nodig voor het recept voor Refusal). En thuis wordt ik ook in de gaten gehouden.

• Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Corinne,

Heel goed vanje om een goede begeleiding bij te hebben. Ik heb mijn vriend wel verteld over mijn alcohol gebruik maar ik word niet serieus genomen. Mijn vrienden begrijpen mij echt niet. Ik ben heel blij voor je dat je een vriendin heb die je kan steunen.

Geplaatst

Sandra,
Nu echt gefeliciteerd. Je EERSTE dag! Wij begrijpen je wel, dat is de kracht van het forum. We zijn allemaal gelijk, omdat we hetzelfde probleem hebben. Daarom begrijpen we elkaar ook zo goed. ik kan behalve met mijn man en mijn zus verder met niemand over mijn ADB praten. Hier op het forum kan het wel. Je kan er eigenlijk alles kwijt en behalve een enkel incident in het verleden (heb ik op oude draadjes gelezen) gaat het altijd goed.
Zijn de kroegen dicht onderhand en de avondwinkels?

Ga anders zo echt stoppen, anders bllijf ik in bed nog een uurtje doortikken op de laptop (in gedachten dan). Zal mijn nachtrust geen goed doen en ik heb wat uurtjes gemist van de week.

Geplaatst

Gemotiveerd,

Ga maar, je heb het de hele week druk gehad en je hebt je slaap nodig.

Ik blijf hoedanook lang op en ik hoef niet per se op te staan morgenvroeg.

Geplaatst

Jongens,

Gaan jullie alvast slapen. Ik ben jullie zeer dankbaar voor jullie steun ik denk dat ik een glas warme melk neem en met een boek naar bed ga. Ik spreek jullie morgen wel.

Hemotiveerd ga lekker dromen en corinne maak je geen zorgen. Ik stap de deur niet uit. Als ik die neiging krijg dan kruip ik achter de pc en voor mij was het een zeer energie slurpende dag en het wordt tijd om naar bed te gaan.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

Corinne en Sandra,

Slaap lekker straks. Sandra een raasd: blijf niet te lang op, probeer structuur in je leven aan te brengen, Hoor mij die nu nog zo laat op het forum zit. Het helpt om in ieder geval in het begin (geldt ook nog steeds voor mij!) op redelijke vaste tijden op te staan en naar bed te gaan.
Geen dutjes tussendoor was bij mij het devies en dat is gelukt.
Sandra geniet van je eerste overwinning, morgen weer een dag erbij, stapje voor stapje.
Corinne, je bent een aanwinst voor het forum, zoals je de mensen opvangt.

Welterusten.

Geplaatst

Gemotiveerd,

Er waren er anderen voor mij. Die hebben mij en anderen opgevangen en ja, ik ben toch een geboren nachtdier als baby al.
Dus ik heb er geen probleem mee dat ik het stokje van de anderen heb overgenomen.
Nu speel ik de nachtzuster.:D

Geplaatst

Lees net in mn daghoroscoop dat ik niet kan leren van het gevoel van iemand anders. Maw; ik doe mn eigen ervaringen op, maak mn eigen keuzes en mag mn eigen weg gaan.

De afgelopen dagen voelde ik me goed, ik was tevreden over de beslissingen die ik genomen heb en denk een goeie weg te bewandelen. Vanochtend werd ik wakker met een opgejaagd gevoel en een bezwaard gemoed.
Op weg naar mn werk, in de auto, vloeiden de tranen rijkelijk. Oh God, deed ik er nou wel goed aan, hoe wist ik nu zo zeker dat ik deze weg wilde bewandelen, kortom een oud gevoel kwam weer als een duveltje uit een doosje ff omde hoek kijken.
Rudy beschreef zo mooi dat hij het gevoel er liet zijn, er niet tegen ging vechten en accepteerde dat het er was.

Ik probeer dat ook te doen. Soms voel ik me vertwijfeld, ben ik bang en onzeker. Hoe weet ik nou iets zeker? Ik ben bezig een relatie te beëindigen, ben verliefd geworden en vind het soms zo ingewikkeld allemaal.
Loop ik weg voor wat ik voel, is dit een vlucht omdat ik niet meer drink, neem ik de goeie stappen.
Als de rust in mn hoofd wat is weergekeerd neemt mn gejaagde gevoel ook af. Als ik me bedenk dat ik niet verder vooruit hoef te kijken als de eerste 24 uur keert de rust enigzins weer. Meer kan ik toch niet overzien.

Iedereen heeft ergens een mening over. Mensen zeggen dat ik geen overhaaste beslissingen moet nemen, mensen zeggen dat ik tijd moet nemen, tijd om te voelen wat ik voel, tijd om dingen uit te zoeken. Maar hoe weet je dat nou, hoe kom je daar nou achter? Ik probeer te luisteren en de goede dingen,voor mij, eruit te halen. Meestal voel ik me sterk en soms, soms neemt de onzekerheid het over.

Ik probeer tijd te nemen om te luisteren naar wat mijn gevoel me zegt. Ben ik nu egoistisch. Jazeker ben ik dat. Ik begin het gevoel te krijgen dat ik, voor het eerst in mn leven, kies voor mezelf. Het geeft me een dubbel gevoel. Door te kiezen voor mezelf kwets ik anderen. Hoe kan iets dan een goeie keuze zijn? En had mijn leven dan helemaal geen waarde toen ik dronk. Jazeker wel. Het werd alleen erg overschaduwd door mijn drank(mis)gebruik. Dat is pijnlijk om te constateren. Maar ik wil vooruit. Ik probeer mn oude pijn een plek te geven. Ik probeer de onzekerheden, de nieuwe situaties het hoofd te bieden. Ik probeer nergens voor weg te lopen. Ik probeer eerlijk te zijn naar mezelf. Waarom doe ik iets, wat zijn mn motieven. Ik vind het vaak moeilijk maar loop er niet voor weg.(doe ik nog wel es hoor) Vroeger zag ik overal als een berg tegenop, ik wilde nix, was overal angstig voor. Ik begin dat langzamerhand wat kwijt te raken en dat vind ik een machtig mooi gevoel. Het is een lange weg maar voor het eerst in mn leven voel ik niet alleen maar angst. En mag ik er zijn en voel me niet een bedrieger die door de mand valt als mensen alles van me zouden weten.

Wat aldoor als een paal boven water blijft staan is dit: Ik ben zo blij dat ik niet meer drink. En ik heb heel erg vaak het gevoel dat wat er ook gebeurd; het komt goed. Niet dat ik niet meer twijfel, of geen verdriet voel, onzekerheid of angst, tuurlijk wel. Maar het gevoel wat ik heb dat alles goed gaat komen vermits ik de eerste laat staan is sterk en dat gevoel wordt steeds sterker.

Tjonge,waar zo'n nieuwe laptop al niet goed voor is. Nou ja goed, het is al 02.17 en ik heb nog geen slapen int zin! Het is warm binnen en buiten. Een zwoele nacht. De terrassen zullen nog wel vol zitten. Laat ze lekker, ik lig/zit hier een beetje tegen mezelf te lullen.

Vanavond bij de AA weer goede dingen besproken. Iemand vroeg aan me of ik nog nieuwe dingen had gehoord. Misschien wel, misschien niet. Er wordt altijd zoveel besproken dat ik het ook niet aldoor terug kan halen. Wat ik wel weet is dat ik er altijd blijer vandaan kom als dat ik was toen ik er naar toe ging.
Ik heb de knop pas om kunnen zetten toen ik het niet langer zielig vond dat ik niet meer kon drinken. Ikben NIET zielig omdat ik niet kan drinken. Integendeel, ik voel me bevrijd van een zware last. En ben oprecht blij dat ik daarvan af ben!

Goed, ik ga er een eind aan breien anders hoef ik niet meer te gaan slapen:D:lips:

Heb een fijne dag morgen.

Alleen vandaag drink ik niet!

Geplaatst

BamBam,

Een relatie verbreken zal altijd pijn doen, hoe nodig het is de realatie te verbreken. De tijd die men samen heeft doorgebracht speelt daarin ook mee, die vlak je niet zomaar uit.

Een nieuwe relatie aangaan is altijd een avontuur, waarvan men de afloop niet van te voren kent.

En daarbij maakt het niet uit of je alcoholist bent of niet.
Het zijn gewoon keuzen die je maakt.

Wat je aan de huidige relatie hebt, weet je, die is bekend. Door ze te verbreken, zet je een nieuwe stap in je leven. Je wilt een nieuwe relatie aangaan. Vindt de partner leuk, maar je vraagt je uiteraard af, als je samengaat wonen, is het dan ook nog leuk en hoe zal het aflopen. Goed of slecht? Dat laatste is toekomst, daar kan niemand een zinnig woord over zeggen.

BamBam, ik kan ook niet meer drinken, dat weet ik.
Maar ik ben er trots op dat ik niet meer drink. En blij dat ik niet meer hoef te drinken.
En zeker niet zielig, ik ben gelukkig.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...