Spring naar bijdragen

Donderdag 7 juni


Twan

Aanbevolen berichten

Ziza,

Wat je beschrijft met dat gevecht was ik afgelopen maanden bezig. Ik viel en stond weer op. Ik vocht en vocht tegen de alcohol en met mensen natuurlijk. Ik dacht dat ik beter wist dan de anderen en dat ik wel af en toe een glaasje mocht. Maar nu merk ik dat indien ik met de eerste druppel begin, de drankzucht mij geheel overneemt. Ik kan dan niet ophouden met drinken totdat ik bewusteloos of te wel in slaap val en als ik s'morgens wakker word dan wil ik de pijn verdrijven met alcohol. Vandaag ben ik na 7 dagen in binge verkeerd te hebben, weer bezich nuchter te worden en eindelijk accepteer ik dat ik een alcoholist ben en dat ik dat moet accepteren en mee moet leren leven. Ik heb in het verleden zo vaak gegild om hulp maar nu besef ik dat ik middels acceptatie met mijn ziekte overweg kan. Ik weet dat ik doodga als ik zo door zal gaan.
Dank je wel voor je woorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Thanks, bambam,

Ik vind jammer dat ik in april niet meer bij het forum ben gebleven want tot die tijd ging het redelijk goed.Ik zal proberen zoveel mogelijk op jullie te leunen. Ik loop nu bij ADB en heb daar de steun maar vanavond meot ik he alleen doen en dat gaat nu wel lukken. Zoals je weet ben ik de binge drinker die na een week alsof de duivel in me was, weer stop met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf, hoi!

Sandra, welkom terug.

Ik vind het moedig dat je weer mee schrijft op het forum. Ik hoop dat meerdere mensen je voorbeeld zullen volgen. We hebben veel mensen hier zien verschijnen maar met dezelfde opties als jij ook weer verdwijnen. Soms is de tijd nog niet rijp, soms moet het euro'tje gewoon nog vallen.
Hoewel "gewoon", soms is het jammer dat wij met schade en schande wijzer moeten worden.
Maar ik ben blij voor je dat je deze stap hebt genomen. Veel succes en blijf vooral schrijven, kom met je vragen dan sta je er niet alleen voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

In het begin van m'n ADB worden had ik het forum héél erg nodig en zat bijna constant te lezen en te typen, vooral tijdens trek momenten!! Het heeft me heel goed geholpen om te staan waar ik nu sta!! Ben jij bezig met de internet behandeling? Ook dat heeft mij goed geholpen, zo leerde ik m'n valkuilen erkennen, herkennen én er iets voor in de plaats te stellen zodat ik het gevaar niet liep om erin te lopen!!
Ik wens je veel sterkte en moed met je nieuwe herstart en ik duim voor je!! Het lukt je wel, er zijn hier genoeg mensen die je erdoor zullen helpen!!

Liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf, het gaat goed betreffende het ADB blijven.
Maar steeds na een rustige periode komt er weer van alles omhoog drijven waardoor mijn denkraam op hol slaat. En die is af en toe moeilijk in het gareel te krijgen.
De pest is dat het altijd komt als ik net denk dat ik "lekker" ga, het hakt er dan even flink in.
Daardoor weet ik af en toe met mezelf geen raad. Ik klink volgens mij weer lekker chaotisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik begrijp heel goed wat je bedoelt!!
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem!! Steeds dat malende kopke!! Spijtig dat er daar geen aan-en uit knop aan zit, hé!!
Ook m'n relatie loopt nu niet zo heel lekker en dat komt grotendeels ook doordat ik meer en meer vraagtekens bij alles zet terwijl ik vroeger alles maar op z'n beloop liet, begrijp je?

Ik denk dat het een natuurlijk afweer mechanisme is om toch maar steeds alert te blijven, niet te snel te denken dat het prima gaat!! Nu, ik kan het niet zo goed uitleggen zoals vele anderen hier maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra hallo
Toen jij er was, was ik er nog niet. Nu dus wel.Ook een bingedrinker die zich dood drinkt als hij doorgaat.
Niet veel keuse wel.
Denk al 40 jaar dat ik het beter weet, niet dus. Nu trek ik het mede door het forum goed.
Dus uithuilen en opnieuw beginnen!
Geen schuldgevoelens, kan een ieder overkomen.

Groeten van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi corinne,

Dus nu op eigen kracht voorwaarts. Ik heb deze week weer contact gehad. Was 5 weken geleden uitbehandeld. Is wel goed vind ik. Ik hou steeds nog mijn dagboek bij.Over 5 maanden dan het laatste contact. Wat voor follow-up ga jij doen?Daar schreef je over zag ik.
Fijn dat het zo goed gaat


Groetjes sammy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, knuffie

Ik ben vandaag zeer blij met het forum, het biedt mij veel steun. Ik ben vandaag wakker geschudt. Ben de afgelopen paar dagen mijn bankpas kwijt, weet niet waar het is. Ik heb mijn rekening al geblokkeerd maar weet niet of iemand mijn rekening reeds geplunderd heeft en daarnaast vertelde mijn buurvrouw dat haar man herseninfacrt heeft gehad. Al bij al accepteer ik mijn ziekte en hou me stevig aan jullie vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, ik ben inderdaad bezig met de internetbehandeling en de eerste twee maanden was ik zeer braaf en beheerst maar daarna werd ik steeds moedeger en ging proberen om te houden aan twee glazen maar uiteindelijk heeft het geleid tot een binge (dat is een volldige alcohol misbruik gedurende een bepaalde periode) van 7 dagen. Vandaag ben ik bezig eruit te komen, probeer te eten en veel water te drinken. Heb nu hoofdzakelijk last van buipijn en trillerigheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Maandag start ik met m'n nachtdiensten en dan ga ik er met de dokter en anestesist over praten!! pff..mag er nog niet teveel aan denken! Ik moet zowiezo eerst een echografie laten doen om te zien hoe het met m'n galblaas gesteld is nu!! Maar ik ben er al in m'n kopke mee bezig en dat is al meer dan wat ik eerst deed, toen probeerde ik het gewoon te negeren, begrijp je?

Liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Binge is een term vanuit het Engels.
Mensen die in een korte tijd heel veel drinken worden zo betitteld. Zo'n bui gaat wel voorbij maar je kan in zo'n periode niet stoppen met drinken. Ik krijg het hoofdzakelijk tijdens mijn pms-periode

Groetjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rufus, Anna en Ferry,
Velen hier vandaag zijn me al voorgegaan maar toch wil ik jullie heel hartelijk feliciteren met jullie mijlpaal!!!:present::present::present:!!!!
Fantastisch, dat is een opsteker voor mensen zoals ik. ik denk nog steeds in weken, maar over een tijd hoop ik ook in maanden te gedenken dat ik ADB ben.

Marieke: succes met de verbouwing!

Soothe: ook proficiat weer een dag erbij! Lastig dat je steeds je "oude"vrienden tegenkomt. Je bent in ieder geval heel goed bezig.

Lucienne: denk aan jezelf. Vreselijk kanp dfat je het met een drinkende man in de buurt, volhoudt!! Is extra moeilijk. Dagen tellen dat je ADB bent! En beloon jezelf, dat je ADB bent al een aantal dagen. Koop iets leuks voor jezelf. Hoeft niet duur te zijn, maar het helpt wel. Je verdient het. De eerste dagen zijn tenslotte zo moeilijk!

Ziza, wat verandert je leven zonder alcohol he? En jij bent al zolang ADB! Fijn dat je na zolange tijd toch op dit forum blijft hangen, zodat je ons beginners een voorbeeld kan zijn, dat het kan lukken! Ook al moet je nog steeds alert blijven.

Corinne: is de brief al weg? Succes met dat lieve ondeugende grut in huis. Koop maar een voordeel pak papieren zakdoekjes.
Mijn dochter zal wel HAVO gaan doen, maar waarschijnlijk op een school waar ze wat meer begeleiding geven. Heeft ze wel nodig, misschien wel particulier onderwijs! Dochterlief vindt dat het meest belachelijke wat er is. Ik ga niet naaar zo'n kakschool toe (haar citaat). Wij als ouders denken dat dat misschien wel de enige mogelijkheid is, want op een "gewoon"ROC zal ze waarschijnlijk weer in haar oude fouten vervallen.Althans dat zien wij aankomen. Nu haar nog overtuigen. Voorlopig hebben we het er maar niet over met haar (wil ze niet), laat haar maar even aan het idee wennen.

Blacky: fijn dat het goed gaat

Ik heb mijn eerste werkweek achter de rug. Heb wederom een energiedrankje achter de kiezen en heb me een hele tijd moeten inlezen. Gebeurt toch veel op een dag. Vrijdag werk ik niet dan vul ik normaasl gesproken mijn dag met de wekelijkse boodschappen, de was en andere oninterssante huishoudelijke klussen. Ben op dit moent doodmoe van de week, dus maar zien wat er morgen van die klussen terecht komt. Ik doe nu al weer veel meer dan een 3 tal weken terug toen ik in een vreselijke dip zat.
Als ik naar huis fiets, zit er ook geen energie meer in. Lijk wel een bejaarde. Toch fietste ik vamorgen al weer wat energieker naar het werk (nog steeds langzaam maar wat minder). Probeer ook te blijven fietsen naar het station 6 km heen en 6 km terug. Krijg ik toch beweging, want op de sportschool mag ik maar op 50% van mijn maximale hartslag cardiofitness doen. nou daar wordt je niet blij van. Als ik een zweetdruppel scoor dan is het veel, terwijl ik het juist zo lekker vindt om drijfnat van het trainen te komen en dan een lekkere douche....
Ga morgen mijn verslavingsarts maar eens bellen, wanneer ik meer voluit mag gaan. Nu is er niets aan.
Ga zo eten, de avonden gaan zo snel nu ik later thuis ben. Meld me straks weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sammy,

De follow up heet Vinger aan de pols. Die houdt in dat mijn hulpverleenster elke week gedurende 6 weken alle momentbeschrijvingen doorneemt, de evt. gestuurde berichten leest en die becommentarieert en van antwoord voorziet, zonodig tips geeft en natuurlijk vraagt hoe het gaat.
Ik zwem dan nu wel zonder zwembandjes, maar de instructeur houdt mij speciaal nog in het oog.
Een prettige gedachte voor mij.

En jij hebt je zover gekregen dat je een sociale drinker bent geworden. Dat vind ik knap hoor. :present:


@Sandra,

Wat jij meemaakt is niet zo best. Uit het dal van een terugval krabbelen. Maar ik begrijp dat je er nu voor kiest om maar helemaal te stoppen. Ik ben blij dat ik helemaal gestopt ben. Dat heeft me veel rust gegeven. Ik was geen bungedrinker, ik dronk de hele dag als ik niet moest werken. Van mei tot augustus 2006 heb ik drooggestaan met enige uitglijers. Daarna ben ik diep teruggevallen en uiteindelijk dronk ik dag en nacht, heb een diepe alcoholdepressie gehad, waarna ik met een vriendin opnieuw op zoek ben gegaan naar hulp. Ik wilde per se niet bij de vorige verslavingsinstantie, omdat ik niet tevreden was over de behandeling en de verslavingsarts. Uiteindelijk vond ik in maart van dit jaar deze site en heb me meteen aangemeld voor de internetbehandeling. Ik heb de behandeling vandaag afgerond. Ik ben heel tevreden over de behandeling, zij heeft mij de ondersteuning gegeven die ik zocht voor het stoppen. Omhet besluit tot stoppen te nemen heeft het forum mij echt overtuigd. En nu sta ik bijna 2 maanden droog en ben vastberaden dit te continuëren.


@Knuffie,

Goed dat je over je angst gaat praten met de dokter en de anestesist. Als de achtergrond kennen, zullen ervoorzorgen dat je tijdens de operatie goed verdoofd blijft.
En heel goed dat je het onder deze omstandigen nog altijd droog houdt. Chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...